زنی پس از ۲۳ سال زندگی مشترک، شوهرش را روانه زندان کرد

یداله روحانی منش، مدیرعامل ستاد دیه استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: لجبازی کودکانه این زوج منجر به فروپاشی کانون گرم این خانواده و پایان تلخ این زندگی شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش ستاد دیه برای پیشگیری از این طلاق ولی، زن میانسال به بهانه دخالت خانواده شوهر در زندگی مشترک آنها به ادامه زندگی رضایت نداد.

روحانی منش با اعلام اینکه این زوج دارای سه فرزند هستند یادآور شد: والدین هر چند مشکلاتی با یکدیگر داشتند ولی باید بخاطر فرزندان زندگی مشترک خود را ادامه می دادند.

مدیرعامل ستاد دیه همدان تاکید کرد: کارشناسان این ستاد همچنان به بازگشت این زوج به زندگی مشترک امیدوار هستند و از تلاش برای ترمیم کانون این خانواده خسته نخواهند شد.

روحانی منش بیان کرد: این زوج جوان سال 72 ازدواج کرده و مهریه آنها چهار میلیون ریال بوده است که هم اینک این مهریه 156 میلیون ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: مقرر شده بود که 30 میلیون ریال از این مهریه یکجا پرداخت شود و مابقی آن نیز قسطی و ماهانه 2 میلیون و 500 هزار ریال به زوجه تحویل شود.

وی بیان کرد: شغل همسر 44 ساله کارگر بوده و به علت ناتوانی در پرداخت مهریه امسال راهی زندان شد.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: 113 زندانی جرائم غیرعمد این استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه از زندان آزاد شدند.

روحانی منش با اشاره به اینکه بدهی این زندانیان 82 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است اظهار داشت: 20 نفر از این زندانیان به علت ناتوانی در پرداخت دیه و 93 نفر به علت محکومیت های مالی، مهریه و نفقه زندانی شده بودند که با کمک ستاد دیه به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی با ذکر اینکه پنج نفر از زندانیان آزاد شده زن هستند گفت: شاکیان پرونده با وساطت شورای حل اختلاف شعبه 157 ویژه ستاد دیه از دریافت 36 میلیارد و 295 میلیون ریال طلب خود صرفنظر کردند.

لازم به ذکر است، هفت هزار و 350 زندانی جرائم غیر عمد در کشور سال گذشته آزاد شدند که سهم همدان از این آمار 192 نفر بوده است.