۳۹۷ مدیر مجوز دریافت حقوق بیش از ۲۰ میلیون تومان ‌داشتند

محمدباقر نوبخت ظهر امروز در جریان بازدید از ایستگاه تشکیلاتی راه آهن همدان ـ تهران اظهار داشت: رسیدن ریل به همدان و تکمیل ایستگاه‌های آن براساس زمان‌بندی انجام شود که امیدواریم هر چه سریع‌تر پروژه عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم موضوع حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: حمل و نقل جاده‌ای و هوایی آنچنان محبوب نیستند و دولت به دنبال این است که حمل و نقل ریلی را در کشور توسعه دهد.

نوبخت تصریح کرد: دولت برای نوسازی ناوگان هوایی از طریق خرید هواپیماها اقدام می‌کند ولی آنچه مردم می‌توانند، استفاده کنند حمل و نقل ریلی است.

وی درباره اعتبارات حمل و نقل ریلی نیز گفت: امسال 2500 میلیلرد تومان اعتبار برای حوزه حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده که سال آینده این میزان اعتبار به 3500 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه 700 کیومتر از راه آهن در برنامه زمان‌بندی مشخص تعویض شد، گفت: هزار کیلومتر از راه آهن کشور نوسازی شده و 1300 کیومتر راه‌آهن جدید نصب می‌شود.

وی اظهار داشت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارتباط 5 استان کشور به شبکه ریلی باید عملیاتی شود که همدان به عنوان یکی از این استا‌ن‌ها باید تا پایان سال به شبکه ریلی کشور اتصال یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: پروژه راه آهن همدان- تهران از نظر پیشرفت فیزیکی و ریالی وضعیت مطلوبی داشته و 172 درصد از اعتبارات مصوب این طرح تحقق یافته است.

وی بیان کرد: اعتباری که برای راه آهن تهران-همدان- سنندج در نظر گرفته شده بود 143 میلیارد تومان بود که براساس تأکید رئیس جمهور تاکنون 250 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

نوبخت تصریح کرد: خوشبختانه پیشرفت مالی نه تنها عقب نمانده بلکه متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال 7 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی استان‌ها اختصاص یافت که در سال 96 این میزان اعتبار به 8 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد اما براساس اصل تعادل‌بخشی این اجازه داده شده تا 3 درصد از سرجمع اعتبارات در سطح کشور بین استان‌ها توزیع شود.

نوبخت درباره بحث حقوق‌های نجومی نیز گفت: از 93 هزار و 470 پرونده رسیدگی شده تنها 397 نفر براساس مجوزها بیش از 20 میلیون تومان حقوق داشتند که مجموع آن به 23 میلیارد تومان می‌رسد.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر یک ریال دریافتی غیرقانونی توسط مدیران انجام شود، دستگاه‌های نظارتی اعمال نظارت کرده و با آنها برخورد می‌کند، گفت: از 397 پرونده دارای حقوق‌ها بالای 20 میلیون تومان، چهار نفر حقوق غیرمتعارف داشتند.

وی درباره پرداخت یارانه نقدی گفت: براساس روند موجود 75 میلیون و 300 هزار نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که دولت ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان پول نقدی پرداخت می‌شود.