راه‌آهن غرب کشور به زودی به کرمانشاه می‌رسد‌

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن فروزان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: پروژه ریلی غرب کشور که شامل همدان، نهاوند، کرمانشاه و سنندج به غرب کشور و مرز خسروی می‌شود و بعد از آن به خط راه‌آهن سراسری در تهران وصل می‌شود تاکنون برای این پروژه 532 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: از اعتبار 156 میلیون تومانی پروژه راه‌آهن نهاوند امسال 142 میلیارد تومان تخصیص یافت که مسیر آن 42 کیلومتر است و از طرف همدان به سنندج نیز این خط ریلی در حال عبور است که امیدواریم به ‌زودی شاهد پیوستن آن به کرمانشاه باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه پروژه ریلی غرب کشور که از مصوبات دولت در غرب ایران است، اظهار داشت: راه‌آهن غرب کشور جزو 6 پروژه مهم اقتصاد مقاومتی در ایران است که تلاش همه ما روند سریع کار آن است تا مردم هرچه زودتر ثمره آن را ببینند.

نوبخت گفت: توسعه حمل‌ و نقل ریلی در مناطق مختلف ایران و به خصوص غرب کشور یکی از اولویت‌های مهم دولت است و تلاش مجموعه دولت سرعت بخشیدن به این پروژه مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی پاسخ به اظهارات کشاورزان نهاوندی مبنی بر عدم پرداخت مطالبات خرید گندم و چغندرقند اظهار داشت: بر اساس وظیفه خرید تضمینی گندم که در اختیار دولت قرار گرفت ظرف مدت 6 ماه مطالبه 14700 میلیارد تومانی گندم‌کاران در سراسر کشور پرداخت شد.

سخنگوی دولت گفت: دولت همه مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کرده و در این بابت طلبی نداریم و هرچه را که وظیفه ما بود انجام داده‌ایم و حتی یک نفر هم پیدا نمی‌شود که بابت پول گندم مطالبه‌ای از دولت داشته باشد.

به گزارش تسنیم، سخنگوی دولت در این سفر از جاده باریک و پرخطر و یک‌بانده نهاوند- فیروزان که امسال بیش از 40 کشته و 120 زخمی داشت، عبور کرد و دستور داد برای اصلاح این مسیر 12 کیلومتری که بر سر راه عتبات عالیات است ،بودجه‌ای اختصاص یابد و کار آن را به رایزنی نماینده دولت با نماینده نهاوند واگذار کرد.