دستگیری زن و شوهر رمال در همدان

سرهنگ اکبر امینی، رئیس پلیس فتا استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: پس از رصد کارشناسان پلیس فتا مشخص شد صفحه ای در شبکه اجتماعی اقدام به فال گیری و رمالی می کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات میدانی متوجه شدیم یک کاربر با جلب اطمینان افراد گروه در سطح کشور و با کسب مبالغی اقدام به فالگیری و حل مشکلات مردم می کند.

رئیس پلیس فتا همدان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا همدان با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی متهم را شناسایی کرده و با دستور مقام قضایی، این فرد را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی افزود: متهم در بازجویی ها به فال گیری و دعانویسی به همراه شوهرش اقرار و انگیزه خود را بیکاری و کسب منافع مالی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج داده و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

رئیس پلیس فتا همدان تصریح کرد: شهروندان می توانند با کسب مهارت‌های زندگی و افزایش اعتماد به نفس زندگی خود را مدیریت کرده و به این ترتیب زمینه بروز آسیب‌های ناشی از مشکلات فالگیری و رمالی را از بین ببرند.

 

لازم به ذکر است، پس از رصد و کنترل فضای مجازی در هشت ماهه سالجاری، 6 هزار و 873 سایت مجرمانه شناسایی و برای 280 متخلف پرونده قضایی تشکیل شده است.

در این میان، جرائم مالی، اقتصادی و کلاهبرداری با 54 درصد و جرائم اخلاقی با 40 درصد بیشترین میزان تخلفات در حوزه فضای مجازی استان همدان بوده است.