کارگران حادثه ریزش ساختمان در همدان از مرگ نجات یافتند

محمدرضا بیاناتی  با اشاره به اعلام گزارش ریزش یک ساختمان در حال ساخت به سامانه 125 اظهار داشت: با دریافت این گزارش بلافاصله سه اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های مرکزی، 15 و 17 به نشانی اعلام شده در شهرک فرهنگیان اعزام شدند.

به گفته بیاناتی آتش‎نشانان که در کمترین زمان ممکن یعنی سه دقیقه پس از اعلام حادثه خود را به محل حادثه رساندند و در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سقف تازه بتن‌ریزی شده یک ساختمان در حال ساخت ریزش کرده و سبب مصدومیت 6 نفر از کارگران شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: آتش‌نشانان ضمن ایمن‌سازی محل حادثه به منظور جلوگیری از بروز حادثه مجدد، با رعایت دقیق اصول ایمنی مصدومان حادثه را به خارج از ساختمان تخریب شده انتقال و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی افزود: در این حادثه یک زن که در ساختمان مجاور محل حادثه سکونت داشت نیز به دلیل وحشت ناشی از حادثه دچار حمله عصبی شده بود که برای مداوا در اختیار امدادگران اورژانس قرار گرفت.

بیاناتی درباره دلیل وقوع حادثه گفت: طبق گزارش اولیه عدم رعایت اصول ایمنی در حین ساخت و ساز و تحمیل بار اضافه به پایه‌های مستحکم نشده ساختمان عامل وقوع این حادثه بوده است.