تأمین اجتماعی به مشکلات بیمه تاکسیران‌های همدان رسیدگی کند

مهرداد خورشیدوند صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: تا پایان سال گذشته هزار و 200 خودرو فرسوده در ناوگان تاکسیرانی بود که این رقم تا پایان امسال به هزار و 600 خودرو می‌رسد.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی در همدان بیان کرد: تا به‌ حال 393 خودرو فرسوده از رده خارج و خودرو جدید جایگزین شده و اظهار ما این است که تا پایان سال این رقم به 800 خودرو برسد.

خورشیدوند در رابطه با تسهیلات ارائه شده به تاکسیران‌ها عنوان کرد: با راه‌اندازی صندوق تاکسیرانی تا به حال 3 هزار و 200 فقره وام پرداخت کرده و 2 هزار و 900 نفر در این صندوق حساب باز کردند ضمن این که پرداخت 2 هزار و 250 فقره وام تا سقف 5 میلیون تومان از جمله خدمات سازمان است.

وی افزود: ارائه لاستیک به صورت اقساطی و اخذ قرارداد سازمان با فروشگاه‌های مصرف برای تاکسیران‌ها از دیگر خدمات سازمان تاکسیرانی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با اشاره به تعویض و نصب 200 تابلو اظهار داشت: از دیگر خدمات ما تعویض و نصف تابلوهای تاکسیرانی و ایجاد پایانه‌هایی در پل پهلوانها، پایانه رسالت، پایانه میدان شریعتی و پایانه دره مرادبیگ و کاهش جرایم انضباطی تاکسیران‌ها از اقدامات سازمان در سال 95 است چرا که در سال گذشته هر دو هفته یک بار کمیته انضباطی تشکیل می‌شد اما امسال تشکیل این کمیته هر فصل یک‌بار اتفاق می‌افتد که در 3 ماه پاییز امسال 16 پرونده انضباطی تشکیل شد.

وی با اشاره به چالش مهم پیشروی سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: بحث بیمه تاکسیران‌ها که چالش اصلی سازمان بوده به دو صورت است  کسانی که جدیداً وارد سیستم تاکسیرانی شدند و کسانی که در سازمان بودند که بیمه‌هایشان مشکلاتی دارد که در 2 سال اخیر 500 نفر در صف بیمه هستند و 60 نفر از تاکسیران‌ها که 5 سال حق بیمه را پرداخت کردند سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرده که بیمه یارانه شامل حال این افراد نمی‌شود که رسیدگی به مشکلات بیمه یکی از اهداف بزرگ ما است.

خورشیدوند با اشاره به راه‌اندازی مجتمع خدماتی_ رفاهی تاکسیران‌ها اظهار داشت: این مکان برای ارائه خدمات به تاکسیران‌ها و خانواده این افراد به صورت رایگان راه‌اندازی می‌شود و این مکان واقع در بلوار شاهد است.

وی در رابطه با تعطیلی تعاونی تاکسیران‌ها عنوان کرد: این تعاونی به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده که ما باید بررسی که آیا تاکسیران‌ها از عملکرد این تعاونی راضی بودند چرا که عملکرد تعاونی در حوزه تاکسیران‌ها عملکرد قابل قبولی نبوده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی همدان با اشاره به پرداخت الکترونیکی هزینه تاکسی‌ها عنوان کرد: هدف ما راه‌اندازی کیف الکترونیکی به صورت کارت شتاب آنلاین است که امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور این طرح اجرا شود که اجرای این طرح هزینه سنگینی برای شهرداری و تاکسیرانی دارد.

وی با اشاره به تعداد تاکسی‌های سطح شهر همدان، گفت: 3 هزار و 424 تاکسی در شهر همدان وجود دارد که از این تعداد 3 هزار و 400 تاکسی فعال هستند که 270 عدد از این رقم به ون‌ها تعلق دارد که به علت مرکزی بودن شهر همدان 2 هزار و 200 تاکسی وارد میدان امام می‌شوند.

خورشیدوند افزود:  یک‌سوم تاکسی‌های شهر همدان مازاد استاندارد تاکسیرانی است که امسال اعتبار تعلق گرفته به سازمان تاکسیرانی 2 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به موضوع با بانوان تاکسیران گفت: در سطح شهر 110 بانو تاکسیران داریم که از این تعداد 10 نفر در خطوط تاکسیرانی و 30 نفر در تاکسی بی‌سیم‌ها فعال هستند و روزانه 400 هزار سفر انجام می‌شود.

خورشیدوند افزود: 4 خط تاکسی بی‌سیم در شهر با شماره‌های 1833، 1828، 1820 مخصوص بانوان و جدیداً 1817 فعال است.

خورشیدوند در رابطه با برنامه‌های دهه‌ی فجر سازمان تاکسیرانی بیان کرد: رژه 50 تاکسیران همزمان با ورود امام به کشور از میدان باباطاهر تا میدان امام در 12 بهمن و نصب پوستر و پرچم بر روی تاکسی‌ها از جمله برنامه‌های تاکسیرانی است.