تصادف زنجیره‌ای در جاده همدان به ملایر

سرهنگ رضا عزیزی، فرمانده پلیس راه استان طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: شامگاه دوشنبه یکدستگاه تریلی به علت لغزندگی سطح جاده قیچی کرده و با سه دستگاه خودرو برخورد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این سانحه 2 دستگاه پراید و یک دستگاه وانت خسارت دیده و یکی از سرنشینان پراید به علت شکستگی دست و پا به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه یادآور شد: هم اکنون اکثر جاده های برون شهری این استان لغزنده بوده و رعایت سرعت مطمئنه در تردد برای تمامی خودروها الزامی است.

سرهنگ عزیزی گفت: این لغزندگی شامل کل طول مسیر نبوده بلکه در مقاطعی به علت ذوب نشدن برف و یخ سطح جاده شاهد لغزندگی هستیم.

وی اضافه کرد: خودروهایی که با سرعت بالا در حال تردد هستند با رسیدن به قسمت های لغزنده کنترل وسیله نقلیه را از دست داده و واژگون یا از مسیر خارج می شوند.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: با وجود گرم شدن هوا و پایان یافتن ریزش برف، گردنه گرین شهرستان نهاوند همچنان لغزنده بوده و تردد در آن به کندی صورت می گیرد.

سرهنگ عزیزی در آخر گفت: طرح زمستانی پلیس با حضور 800 نیروی پلیس در قالب 200 گشت خودرویی تا 20 اسفندماه سال جاری در تمامی محورهای استان همدان ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، استان همدان دارای 45 گردنه برفگیر و سخت گذر به طول 245 کیلومتر است که گردنه اسدآباد، گردنه آوج در رزن و گردنه گرین نهاوند مهمترین گردنه های این استان به شمار می روند.