مه‌گرفتگی شدید در گردنه‌های استان همدان

حمید پرورشی خرم دقایقی پیش اظهار داشت: شب گذشته بارش‌های پراکنده در محدوده فامنین به سمت مرکزی، حوزه راه‌های شهرستان رزن به سمت قزوین و محدوده شهرستان بهار در محدوده گردنه همه‌کسی وجود داشت که عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در این محورها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون تمامی راه‌های استان همدان باز بوده و ترافیک نیز به صورت روان در دست انجام است، گفت: نیازی به زنجیرچرخ برای تردد در محورهای استان همدان وجود ندارد ولی همراه داشتن آن برای رانندگان الزامی است.

پرورشی خرم با اعلام اینکه اکنون پدیده غالب در گردنه‌ها پدیده مه گرفتگی است عنوان کرد: گردنه‌های استان همدان مه‌گیر و کولاک‌گیر هستند و این امر باعث شده تا در حال حاضر مه گرفتگی شدید در این گردنه‌ها را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه مه در گردنه‌های دولایی، آوج، گرین و اسدآباد شدید بوده و دید رانندگان نیز به 10 متر کاهش یافته است، افزود: رانندگان باید احتیاط لازم را در رانندگی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و جمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: امروز نیز راهداران ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته‌تری را برای بازگشایی مسیر به‌کار می‌گیرند تا جاده پیست اسکی باز شود.

وی اظهار داشت: مرکز اطلاع‌رسانی راه‌های استان همدان با شماره تماس 141 آمادگی لازم را برای ارائه اطلاعات راه‌های استان همدان دارد و از رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان همدان را دارند انتظار می‌رود قبل از آغاز سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

پرورشی خرم با اعلام اینکه در حال حاضر 34 پایگاه راهداری با 580 نفر نیروی انسانی در سطح محورهای استان همدان در حالت آماده باش قرار دارند عنوان کرد: 280 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری از جمله برف‌روب، نمک پاش، لودر، گریدر و برف‌خور برای عملیات راهداری زمستانی امسال به‌کار گرفته شده است.