کلاهبرداری اینترنتی با نام بانک مرکزی ایران!

روزگذشته متنی از طریق یکی از پنل های ارسال کننده پیام با این عنوان که شما مشمول دریافت 35 میلیون ریال از بانک مرکزی شده اید و جهت دریافت آن به آدرسwww.markazi.co.nf  مراجعه کنید برای برخی از صاحبان تلفن های همراه ارسال شد.

در حالی که وقتی وارد این سایت می شوید با متن" مشخصات شخصی و اطلاعات کارت بانکی خود را جهت دریافت مبلغ 35 میلیون ریال از بانک مرکزی وارد کنید؛ پس از بررسی صلاحیت کاربر مبلغ ظرف مدت 24 ساعت  به حساب شما واریز می شود"

اما نکته قبل تامل این است که چرا این سایت که عینا مانند سایت مرکزی جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است؛ تمام مشخصات فرد و کارت بانکی وی اعم از نام و نام خانوادگی، شماره کارت، رمز اینترنتی کارت، شماره cvv2، تاریخ انقضا و شماره موبایل را درخواست می کند.

درحالی که اگر فرد دریافت کننده پیامک آگاهی نداشته باشد و اطلاعات کارتی خود را در این سایت قرار دهد، افراد پشت پرده این کلاهبرداری به راحتی با همین اطلاعات به حساب وی دسترسی و می توانند آن را خالی کنند.

از طرفی فرد بابت چه چیزی مشمول دریافت 35 میلیون تومان می شود!

متاسفانه باید گفت مدتی است کلاهبرداری های اینترنتی رواج پیدا کرده است و اگر افراد جامعه آگاهی لازم را نداشته باشند در چنگال افراد سودجو گرفتار می شوند.

بنابراین گزارش این سایت طی روزهای گذشته این سایت در دسترس بود اما خوشبختانه از طریق پلیس فتا فیلتر شد.