پوستگوناگون

پوست شفاف و صاف چطور به دست می آید ؟

داشتن پوست شفاف و زیبا و بدون هر گونه لک و تیرگی آرزوی همه خانم ها بوده و گاهی برای داشتن یک چنین پوستی هزینه های زیادی روی دست خود میگذارند .

بخشی از زیبایی و شفافیت پوست مربوط به ژنتیک و ارث است ولی درصد زیادی از آن مربوط به مراقبت های پوستی و نوع تغذیه می باشد . این که شما چه رژیم غذایی دارید یا اینکه اهل ورزش هستید یا خیر و یا فردی استرسی هستید همه در کیفیت پوست شما و زیبایی آن تاثیر دارد .

برخی مواد غذایی تاثیر بسیار خوبی بر روی شفافیت پوست و زیبایی ان دارند و می تواند برخی اشکالات پوستی را کم و حتی رفع نماید .

شفافیت پوست صورت

پیاز این سوزاننده و زیبا کننده

شاید تصور اینکه این ماده سوزاننده و البته بدبو پوست شما را ترمیم کند و سبب شفافیت و زیبایی آن شود برایتان سخت باشد اما پیاز علاوه بر خواص ضد سرطانی و ضد دیابتی که دارد اگر به عنوان یک ماسک زیبایی برای پوست استفاده شود نقش بسزایی برای رفع چین و چروک ها و لک های پوستی و درنهایت شفافیت پوست ایفا می کند .پیاز دارای ویتامین سی ، آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد التهابی است که همگی در تقویت پوست و قوی شدن ماهیچه ها و سفت شدن آنها موثر بوده و در نتیجه از شل شدن پوست جلوگیری می کند.

پیاز دشمن آکنه

دلیل بوجود امدن آکنه بر روی پوست باکتری ها هستند . پیاز خاصیت باکتری کشی دارد و شما میتوانید با مصرف خام و پخته پیاز و نیز ماساژ آب آن بر روی پوست با آکنه های پوستتان خداحافظی کنید . پیاز سرشار از آنتی اکسیدان است . آنتی اکسیدان ها باعث کاهش چین و چروک پوست میشوند و استفاده از آن روی پوست باعث میشود پوستی بدون چین و چروک داشته باشید .

عصاره پیاز میتواند خاصیت پاک سازی هم برای پوست داشته باشد اگر شما هر چند وقت یکبار آب پیاز را روی صورت خود ماساژ دهید باعث میشود سلول های مرده را بیرون کشیده و طروات و شادابی پوست را بازگرداند،  ضمن آنکه لک های پوستی را کمرنگ کرده یا از بین می برد .

اگر پوست شما خشک است بهتر است بعد از استفاده از عصاره پیاز روی پوست خود از نرم کننده استفاده کنید که خشکی پوستتان تشدید نشود .هفته ای سه یا چهار با استفاده از عصاره پیاز علاوه بر اینکه پوست شما را ضدعفونی میکند باعث از بین رفتن ، لکها و جوش های سرسیاه پوست  هم میشود .

توت فرنگی ریزه میزه خوشمزه

توت فرنگی سرشار از ویتامین سی است ویتامین موجود در توت فرنگی  به ساخته شدن کلاژن در پوست کمک می کند . کلاژن ماده طبیعی بدن برای جوان سازی پوست است .بنابراین اگر میخواهید پوستی جوان و شفاف داشته باشید توت فرنگی بخورید و عصاره آن را روی پوست بمالید .

پوست شفاف با توت فرنگی

لیمو ترش از بین برنده لکها

آنتی اکسیدانها و اسید موجود در لیمو باعث کم رنگ شدن لکهای پوستی میشود و پوست را شفاف می کند اما اشخاصی که پوست حساس دارند ممکن است اسید موجود در لیمو پوست انها را خشک و ملتهب کند برای جلوگیری از ملتهاب شدن پوست می توانید لیمو را به همراه کمی عسل طبیعی رو پوست بمالید .

گوجه فرنگی معجزه می کند

عصاره گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان است . اگر میخواهید پوستی عاری از هر گونه لک و کک و مک داشته باشید علاوه بر این پوستتان درخشندگی خاصی داشته باشد و همیشه شاداب و جوان به نظر برسد تا می توانید از عصاره گوجه روی پوستتان استفاده کنید .گوجه فرنگی پوست شما را گلگون می کند و حس خوبی را به شما منتقل می نماید .

سیر این بدبوی مفید

شاید از سیر به خاطر بوی بد آن بیزاز باشید و ترجیح بدهید ان را از رژیم غذایی خود حذف بکنید اما باید بدانید سیر یک تصفیه کننده قوی برای خون است و خون را پاکسازی می کند جریان داشتن یک خون شفاف و پاک زیر پوست مستقیما بر شفافیت پوستتان هم موثر است . جریان خون پاکیزه زیر پوست سیاهی های دور چشم را هم کاهش می دهد .اگر پوستی حساس ندارید میتوانید حتی عصاره ان را روی پوست بمالید و تیرگی های پوستتان را برطرف کنید.

اناناس شیک و شفاف کننده

این میوه شیک و خوشمزه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد می تواند با آنزیم های موجود در خود لک های پوستی را کمرنگ کرده یا کلا از بین ببرید برای همین مقداری از عصاره ان را به آرامی روی صورت ماساژ دهید و تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید .

پوست شفاف با زردچوبه و آلوئوورا

زردچوبه و آلوئوورا هر دو سرشار از موادی هستند که باعث میشوند رطوبت پوست تامین شود . اگر پوستی خشک دارید خیلی ساده آلوئوورا را روی پوست خود بمالید یا زردچوبه و آلوئوورا را با هم مخلوط کرده و یک ماسک طبیعی برای پوست خود درست کنید .

پوست شفاف صورت

ویتامین سی ویتامینی برای همه سنین

برخی مواد غذایی سرشار از ویتامین سی هستند . پرتقال ، کلم بروکلی ، فلفل قرمز همگی از این دسته اند . ویتامین سی کلاژن ساز است و کلاژن سبب شادابی و جوانی پوست میشود پس اگر پوستی جوان و شاداب و گلگون میخواهید تا می توانید ویتامین سی مصرف کنید .

غذاهای رنگی رنگی درست کنید

برای داشتن پوست شفاف غذاهای رنگی رنگی درست کنید  فلفل ، کلم ، سیب زمینی و خیار و سایر مواد غذایی رنگی را در طبخ غداهایتان استفاده کنید این مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی در شادابی و شفافیت پوست دارند.

پوست شفاف با بخور آب نمک

بخور آب نمک باعث از بین رفتن سلول های مرده و نرمی و لطافت پوست میشود و رطوبت پوست را تامین می کند.

اسفناج سفید کننده بی ادعا

اگر اسفناج را در ظروف رویی پخته باشید بعد از نرم شدن اسفناج در ظرف متوجه شده اید که اطراف ظرف کاملا سفید شده است اسفناج خاصیت سفید کنندگی شگفت انگیزی برای پوست دارد .

سیب زمینی سفید کننده طبیعی

سیب زمینی باعث جمع شدن پوست و کاهش چین چروک های آن میشود سیب زمینی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی و ویتامین B6 است که باعث سفیدی پوست شده و سیاهی دور چشم و لک های پوستی را از بین میبرد و ضمن آن عضلات صورت را سفت کرده و از افتادگی آن جلوگیری می کند.

برنج و نان و پاستا پرحجم های مضر

برنج ، نان و پاستا به دلیل داشتن قند فراوان وقتی وارد بدن میشوند ترشح انسولین را افزایش می دهند مواد قندی به طور کلی در کدر شدن پوست موثر هستند .

One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
بستن