استایل و مد آقایان

اصول خرید کت و شلوار مردانه برای جنتلمن ها

کت و شلوار مردانه

خرید کت و شلوار ، هم چون خرید عطر و ساعت و کفش لاکچری، اهمیت زیادی دارد. چرا که بخشی از سرمایه شما به خرید این کالای گران اختصاص پیدا می کند، لذا دقت در انتخاب و مشورت در انتخاب پارچه و بررسی فروشگاه های معتبر فروش لباس مجلسی و رسمی چه در  داخل و چه خارج از  کشور می بایست مد نظر جنتلمن ها باشد. به قول کارل لاگرفلد، طراح ارشدشانل، کت و شلوار مردانه ، سرمایه گذاری مردانه است و سرمایه گذاران، همواره به دنبال بهترین ها هستند. اگر شما هم به دنبال بهترین مدل های لباس مجلسی شیک و جدید هستید، گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۸۰ مدل کت و شلوار مردانه در رنگ بندی و استایل ها مختلف آشنا می کند تا در کنار راهنمای خرید آن، با جدید ترین تولیدات برندهای معروف نیز آشنا شویم.

با ما در گزارش امروز همراه  باشید.

اصل اول در خرید کت و شلوار مردانه :  هدف گذاری

خیاطان حرفه ای و طراحان مد و لباس مردانه، همواره در زمان خرید لباس رسمی یا اعطای پارچه به منظور دوخت آن، از مشتری سوال می کنند که هدف شما برای  پوشیدن این نوع لباس چیست. اگر هدف شما شرکت در مراسم رسمی باشد، نوع دوخت و برش متفاوت خواهد بود. اگر هدف شما در پوشیدن آن، شرکت در رویدادهای غیر رسمی باشد، انتخاب رنگ و برش متفاوت می شود.  اگر هدف شما، استفاده طولانی مدت در  هفته و به منظور پوشش های اداری باشد، باز نوع رنگ و دوخت و برش و  درنهایت قیمت گذاری متفاوت خواهد بود. حتی  این موضوع در انتخاب دستمال جیبی و رنگ کراوات هم تاثیر گذار است.

نا گفته پیداست که همان طور که اصطلاح کفش های پلو خوری یا عروسی در میان مردان متداول شده است، کت و شلوارهای عروسی و مجلسی نیز کاربرد خاصی دارد و معمولا آقایان، گران ترین و شیک ترین آن را برای مراسم خیلی خاص اختصاص می دهند و به ندرت ست های لباس رسمی ویژه را در محل کار و رفت و آمد های عادی بر تن می کنند.

مطلب مرتبط : آموزش بستن کراوات در مدل های مختلف

کت و شلوار شیک مجلسی جورج کلونی

( لباس مجلسی و رسمی شیک مجلسی جورج کلونی در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۶ میلادی که با پاپیون مشکی ست شده است )

پس، اصل اول در خرید لباس مجلسی این است که شما هدف  را تعیین کنید.  هدف شما، قیمت  نهایی و میزان سرمایه ای که برای خرید این محصول اختصاص می دهد را مشخص می کند. برای خرید لباس رسمی اداری، معمولا مدل تنگ، خیلی گران، پارچه خاصی و رنگ خاص در نظر گرفته نمی شود اما برای کت و شلوار اسپرت، کت و شلوار مجلسی و حتی دامادی، معیارها گسترده و دقیق می  شود.

مطلب مرتبط : راهنمای خرید کت تک و اسپرت

اصل دوم در خرید لباس مجلسی آقایان : سایز خود را بدانید

بسیارند آقایانی که در هنگام خریدکت و شلوار اماده (READY TO WEAR) یا کت و شلوارهای سفارشی لاکچری (HAUE  COUTURE)،  وقتی فروشنده یا خیاط از آن ها درباره  سایز کمر، طول دست ها، عرض شانه  و امثالهم سوال می کند، جوابی ندارند. اصل دوم در خرید این لباس مجلسی خوب و خوش استایل، دانستن دقیق اندازه و فرم بدن است. لباس رسمی یک ورزشکار با لباس رسمی یک شهروند عادی فرق دارد. حتی کت و شلوار مردانه یک فرد چاق با  فرد نسبتا لاغر از  نظر طراحی و دوخت متفاوت است تا انحناها پوشانده  شود و به  قولی، لباس، ظاهر جذاب و مطلوبی به  فرد بدهد. این هنر خیاط  و فروشنده  است که بتواند به عنوان مشاور مجرب، بهترین لباس را متناسب با استایل آقایان و بانوان پیشنهاد دهد.

کت وشلوار لباس رسمی آقایان

(کارل لاگرفلد، طراح ارشد خانه مد شانل در یکی از فشن شوهای ۲۰۱۷)

کت و شلوار اسپرت طوسی مشکی

(طرح اسپرت طوسی-مشکی کارل لاگرفلد در کنار LILY-ROSE  DEPP  در جریان فشن شو بهار ۲۰۱۷ برند شانل در پاریس که این استایل را با کراوات مشکی بلند ست کرده است)

کت و شلوار کارل لاگرفلد

(در  این تصویر، جدیدترین لباس رسمی کارل لاگرفلد را مشاهده می کنید که در جریان فشن شو شانل در  بهار  ۲۰۱۸ میلادی در پاریس بر تن کرد و دوخت های سفید پر رنگ روی کت ، طرح جذابی را برای تئوریسین پیر طراحی مد شانل  فرانسه به ارمغان آورده است. می  تواند مدل جذابی برای  آقایان مشکل پسند باشد)

کت وشلوار ساده کارل لاگر فلد

(شیک پوشی ساده به روایت کارل لاگر فلد)

پس در خرید لباس، سایز خود را به خوبی بدانید و از اپلیکیشن های تبدیل سایز متریک و غیر متریک استفاده کنید که اگر  مجبور به سفارش لباس رسمی از طریق اینترنت یا در کشورهای مختلف شدید، انداره ها، شما را هراسان نکند. به قول کارل  لاگرفلد، در انتخاب کت و شلوار مردانه و زنانه خوب، به راحتی خود فکر کنید.  نه فکر مردم! (صورتی فکر کنید  اما صورتی نپوشید THINK PINK, BUT  DO NOT WEAR PINK)).

مطلب مرتبط : راهنمای انتخاب کت شلوار دامادی

قرار گیری دکمه ها :‌ اگر لباسی می خرید که کت آن از دو دکمه تشکیل شده است، حتما دقت کنید که ناف شما بالاتر از دکمه اول از پایین نباشد. در  غیر این صورت، ظاهر مطلوبی از کت را نمی توان انتظار داشت و جذابیت آن در طراحی مد شما حفظ  نمی شود. اگر کت سه دکمه ای می خرید، دکمه  وسط  (بین اول و سوم)، معیار شما باشد. توصیه شده تا ناف، همواره در راستای دکمه وسط بوده و زیر آن قرار نگیرد.

استایل کت و شلوار مشکی رنگ جورج کلونی

(استایل لباس رسمی مشکی رنگ جورج کلونی، سوپر استار  هالیوود و سفیرد ساعت لاکچری امگا)

در خرید کت و شلوار مردانه به این نکته هم توجه داشته باشید که هر اندازه کت ، دکمه های کم تری داشته باشد، حتما کت رسمی و مجلسی بوده و می بایست چنین کتی را در مراسم رسمی بر تن کنید. اگر لباس شما یک دکمه یا دو دکمه باشد، در واقع یقه کت شما باز خواهد بود و به همین خاطر، پیراهنی که زیر آن بر تن کرده اید، جلوه  بیشتر  و بهتری به  استایل شما می دهد. مخصوصا اگر کنتراست رنگ آن روانشناسی شده باشد. اگر کت شما بیش از  سه دکمه داشت، نیمه رسمی است  و حالت اداری پیدا می کند. کت های فانتزی و اسپرت معمولا دکمه های زیای دارند. مثل کت های جین.

کت جین ۴ دکمه

( کت جین ۴ دکمه)

اگر قد کوتاه  دارید، مثلا زیر ۱۶۰ سانتی متر، توصیه  می شود که از کت های ۲  دکمه استفاده کنید.  اگر قد بلندی  دارید  مثلا بالای ۱۷۵ سانتی متر، توصیه می کنیم که از کت های  ۳ دکمه استفاده کرد تا استایل  جذاب  تر  و شیک  تری  برایتان به ارمغان آید.  هر  اندازه یقه آن بسته تر شود، استایل شما کشیده تر به  نظر می رسد.

اگر ورزشکار هستید یا به  اصطلاح چهار شانه،  توصیه  شده است که از خرید کت هایی که دو طرف آن دکمه  دار پرهیز  کنید. چرا که عرض  شانه  های شما را بیش تر نشان خواهد داد که جذابیت ندارد. البته کت هایی  که فقط از  یک دکمه بهره می  برند، معمولا کت های رسمی بوده و به سختی   می توان آن را با شلوارهای  مختلف ست کرد.

مچ دست ها : یکی از معیارهای مهم  در خرید لباس مجلسی به خصوص در  نیمه دوم  سال که به  دلیل تغییرات آب و هوایی،  گرایش به پوشیدن این لباس بین آقایان افزایش می یابد، مچ دست  است. همواره برای بررسی  این  موضوع که کت شما، چه تک و چه کت و شلواری، متناسب با استایل شما هست  یا خیر، دست راست و چپ را کنار  پا  قرار  داده تا مچ  دست، همراستا با دکمه آن باشد.

اگر پایین  تر یا بالاتر  بود، کت یا گشاد است  یا تنگ و باید تنظیم شود. این  روش آسان  را در نظر داشته باشید. همان طور  که در  فوتوشوت مانکن  های لباس مجلسی آقایان (مثل  دیوید  بکهام) مشاهده می کنید،  آستین آن، بالای مچ دست است  تا سفیدی سر  آستین پیراهن مردانه مشخص  شود. در اینجا، انتخاب  دکمه  سرآستین پیراهن، می  تواند نقش یک اکسسوری مردانه جذاب  را برای پوشش  آقایان مشکل پسند  ایفا کند.

لبه کت :‌ لباس رسمی مجلسی و جذاب  و خوش دوخت، لبه خوش ترکیبی دارد. چرا که خیلی  سریع در  نظر مخاطبان شما قرار می گیرد.  پیشنهاد شده  است  که همواره لبه  کت ،  با بقیه پیراهم  همراستا باشد  تا طراحی مد جذابی  را برای آقایان  شیک پوش  به  ارمغان آورد. بلندی یقه کت  همواره باید به گونه ای  باشد که یقه پیراهن شما به راحتی از کت بیرون آید  و ترکیب جذابی را خلق کند.

کت و شلوار مجلسی

شلوار در کت و شلوار مجلسی : شلوار مجلسی را بعضا جوان ها،  کمی  جذب می گیرند.  اما برای اینکه  هر  سال  به  خیاط  خود مراجعه نکنید، بهتر  است تا یک سانت آن را گشاد بگیرید تا با کمربند تنظیم شدهو چاقی  و لاغری شما  در طول  سال، نیاز به  تنظیم  مجددش  را  احساس  نکند. اگر  استایل  SLIM  (باریک) دارید،  به مد اسلیم  رجوع کنید تا استایل  شما شیک  تر به  نظر برسد. به  خصوص اگر لاغر اندام هستید. استایل STANDRAD و استایل  REGULAR مناسب افرادی است که خیلی لاغر نیستند. شلوار برای افراد لاغر و چاق مهم است و بایستی از نظر خیاط خود بهره مند شوید.

اصل رنگ تیره :  در کت و شلوارهای مجلسی و رسمی ، رنگ  تیره  را در نظر داشته  باشد که رنگ آفیشیال و دیپلماتیک است. شما به ندرت دیپلماتی مشاهده می کنید که رنگ های روشن لباس رسمی و مجلسی را بر تن کرده باشد. رنگ دیپلماتیک لباس رسمی ، رنگ تیره است. همواره یک کت و شلوار تیره رنگ مجلسی در کمد لباس داشته باشید تا در مراسم رسمی از آن استفاده  کنید. این کت و شلوار های تیره را  می توان به صورت تک نیز با لباس های مختلف ست کرد.لباس رسمی  یکدست تیره، مناسب همه جا است. هم عزا و هم عروسی، هم  تولد و هم نامزدی. هم ولنتاین و هم فعالیت های اداری. مخصوصا رنگ زغالی و طوسی تیره که اخیرا مد شده  است.

اگر فکر می کنید با لباس تیره، حس خوبی به شما داده نمی شود، از لباس رسمی طوسی روشن استفاده کنید که رنگ خوبی  برای روز  های بلند نیمه اول سال است.

پارچه کت و شلوار مردانه مجلسی

(رنگ های تیره برای استایل های لاغر و بلند، همیشه انتخاب هیجان انگیز به خصوص در استایل های رسمی است)

انتخاب پارچه در کت و شلوار مردانه مجلسی : انتخاب پارچه هم در خرید کت و شلوار مردانه بسیار اهمیت دارد. اصولات لباس هایی که جنس پارچه آن ها کمی تا قسمتی براق است،  شما را چاق نشان می دهد. چه چاق  باشید چه لاغر! همین نقش را پارچه های کلفت ضخیم هم ایفا می  کند. مخصوصا پارچه هایی که طرح چهارخانه دارد. اگر چاق هستید و به دنبال تیپ مجلسی شیک هستید، به اصل رنگ تیره توجه کنید.

کت گشاد : بسیارند آقایانی که حتی لباس رسمی های مجلسی گشاد می پوشند و از  این موضوع خبر ندارند. بعضا  چنین ترکیبی  را در لباس های روسای جمهور  هم چون  دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا هم  شاهد هستیم. توجه کنید که لباس گشاد فقط  با بلند بودن آستین ها مشخص نمی شود.  کت گشاد، یعنی  فاصله بین آن و بدن شما، به اندازه کف دست باشد. اگر این  فاصله  مشاهده  شد، حتما کت را تعویض کنید که ظاهر جذابی ندارد.

کت و شلوار پشمی

کت های پشمی : کت و شلوار پشمی، گزینه خوبی برای روز های سرد زمستان است. هر چقدر جنس کت و شلوار مردانه با درصد بیشتری از پشم همراه شده باشد، لباستان رسمی تر است. معمولا جنس پشم روی قیمت نهایی هم تاثیرگذار است. البته همان طور که کت و شلوارهای پشمی خیلی رسمی هستند، اما زود هم چروک شده و کثیف می شود لذا گزینه خوبی  برای فعالیت های اداری نیست.

کت و شلوار پشمی قهوه ای رنگ

( لباس رسمی پشمی قهوه ای رنگ انگلیسی که با جلیقه و بلیزر پشمی ست شده است )

پرو همزمان : هیچ گاه در خرید کت و شلوار (نه کت تک)، آنها را به صورت جداگانه بررسی نکنید. پرو همزمان را در نظر داشته باشید تا مجموع این مد، برازنده استایل شما باشد. چرا  که بسیار پیش می آید گه اندازه  و رنگ و استایل لباس ،  برازنده  شما  است،  اما شلوار یا تنگ است یا گشاد  یا فاق کوتاه  یا فاق  بلند! یا به طور کلی، شلوار  به  تن  شما  نمی نشیند.

کت و شلوارهای کتان : کت و شلوارهای کتان ، اصلا  رسمی نیست و برای  تیپ های اسپرت توصیه  می شود. لباس رسمیهای کتان را  می توانید برای کم نشان دادن سن، با  تی شرت های رنگی که کنتراست  رنگ خوبی با لباستان داشته باشد ست کنید. توجه کنید که کت و شلوار کتان نیز باید شانه  جذب و سر آستین مناسبی داشته  باشد تا طراحی استایل بی نقصی را در اختیار داشته  باشید. معمولا کت و شلوران کتان بدون آستر، گزینه مطلوبی برای اسپرت پوشان است. از خیاطانی  که به برش و دوخت لباسهای کتان اهمیت میدهند استفاده کنید.

روانشناسی  رنگ  در کت و شلوار مردانه : افراد قد کوتاه، قد بلند، درشت اندام، لاغر اندام، نوجوان،‌جوان، میانسال، مسن، در انتخاب رنگ لباس مجلسی باید دقت کنند. همه  به  دنبال اصل  رنگ تیره نیستند.  پس باید برازنده  تیپ، شخصیت، مجلس  و موقعیت مکانی و زمانی، رنگ لباس رسمی انتخاب شود. داشتن  یک لباس رسمی مجلسی تیره در کمد آقایان شیک پوش توصیه می شود. اما رنگ های متنوع به تناسب مجالس نیز در کنار آن باشد. اما آقایان کوتاه قامت، از پوشیدن لباس هایی با رنگ متضاد خودداری کنند که جذابیت خوبی  برای استایل  آن ها ندارد.

استایل کت و شلوار شیک مجلسی

(دیوید گندی از گران ترن مدل های لباس مردان را در دو استایل شیک مجلسی مشاهده می  کنید)

کت و شلواری از برند HENRY POOLE & CO

(آقای  DAVID GANDY در این استایل، از  برند HENRY POOLE & CO  را بر تن کرده است که دستمال جیبی کوچکی همرنگ با پیراهن و کراوات  دانه ریز قهوه ای را نشان م یدهد)

دیوید گندی در کالکشن CQ

(دیوید گندی در کالکشن CQ  لندن  ۲۰۱۶)

اگر کت و شلوار مردانه یکرنگ بر تن کنید، قدشما کشیده تر به نظر می رسد. به خصوص با  پارچه های  راه راه. به دراپ  آن هم توجه کنید که با علامت DROP روی سایز آن  مشخص می شود.

شانه : شانه، نشانه  خوبی است برای فهم این قضیه  که کت ،  مناسب شما  هست یا نه.  این  را خیاط  ها سریع تشخیص  می دهند. سرشانه  خوب، نشان از کت و شلوار مردانه خوب است. اولین جایی  که در نظر  بیننده شما قرار می گیرد، سرشانه  لباس شما است. نه سر آستین و جلیقه و حتی رنگ سال به این موضوع دقت کنید.

کت و شلوار مردانه، کت سرشانه جذب دارد.  یعنی سرشانه گشاد  یا ول ندارد. دقت کنید که همواره سرشانه مطابق با استایل شما باشد و اگر گشادی حس می شود، توسط خیاط، ترمیم شود.

کت های پشت چاک دار : کت های پشت چاک دار  خیلی متداول نیست. به خصوص کت های بلند پشت چاک دار که بیشتر در فیلم ها مشاهده می کنیم. کت های پشت چاک دار ۲ قسمتی، مناسب  افرادی که چاق هستند نیست. چرا که چاک بیشتر، انحنا بدن را بیشتر  نشان میدهد و گزینه  خوبی برای طراحی استایل شیک نیست. این  افراد از مدل هایی که برش راسته دارد استفاده کنند.

کت های پشت چاک دار

(پوشش مردانه لنین، تار و پوم لطیف دارد و به سرعت چروک می شود و مناسب بهار و تابستان است)

کت اسپرت و شلوار کتان

(پوشش کتان، همان طور که گفتیم، گزینه ای چهار فصل بوده و استحکام و کیفیت خوبی دارد)

کت و شلوار پلی استر

( کت و شلوار مردانه پلی استر، برای روزهای سرد سال مفید است و معمولا از جنس های ارزان بازار به شمار می رود )

کت و شلوارهای رنگارنگ مجلسی

(پوشش های ابریشمی مردانه، نرم و گران قیمت است و برای روزهای گرم سال باعث تبادل حرارت خوب بدن با محیط می شود.)

جشنواره ای از کت و شلوارهای رنگارنگ مجلسی

(مدل مشکی راسته تک دکمه که برای آقایان قد بلند لاغر اندام  گزینه خوبی برای موقعیت های رسمی است. کت و شلوار مردانه مشکی از جمله گزینه هایی است که توصیه شده در کمد لباس آقایان شیک پوش باشد)

مدل کت و شلوار مشکی طرح جدید تک دکمه

(مدل مشکی طرح جدید تک دکمه که پیراهین سفید رنگ با پاپیون مشکی رنگ و دستمال جیبی سفید ست شده است)

مدل کت و شلوار مردانه سرمه ای

(مدل مردانه سرمه ای که هم برای تیپ های رسمی و هم کژوال، رنگ مطلوبی به شمار می رود)

کت وشلوار مردانه سفید رنگ تک دکمه

(طرح مردانه سفید رنگ تک دکمه که رنگ مشکی آن، جذابیت خوبی به استایل داده است)

کت و شلوار و جلیقه و کراوات سفید

(در این طرح تمام سفید رنگ، حتی کراوات و جلیقه هم سفید انتخاب شده تا دستمال جیبی طلایی رنگ در این استایل جذاب، جلوه خوبی را به ارمغان آورد. طرح  های سفید مردانه برای هر موقعیتی مناسب نیست. اما رنگ خاص است که کمتر دیده می شود)

کت و شلوارهای سنتی شرق آسیا

(برای کسانی که به دنبال طرح پوشش های سنتی شرق آسیا هستند، این مدل ۵ دکمه گزینه خوبی است که شما را در هر مجلسی متفاوت می کند)

کت و شلوارهای سفید رنگ برند معروف ایتالیایی ها

(از جدید ترین طرح های سفید رنگ برند معروف ایتالیایی ها:‌ جورجیو آرمانی (GIORGIO  ARMANI) که در  سال ۲۰۱۶ در کت والک پاریس به  نمایش گذاشته شد. مشاهده می کنید که می توان با انتخاب جلیقه و کمربندهای رنگارنگ، استایل جذابی را خلق کرد)

کت سفید و شلوار مشکی رنگ

(در این طرح کت سفید و شلوار مشکی رنگ، لبه های آن با ساتن مشکی،  دوخته  شده و  تیپ جذابی را برای آقایان جوان به ارمغان می اورد که الگوی خوبی برای تیپ های بهاره و تابستانی مجلس جنتلمن ها به شمار می رود)

کت و شلوار گران

( کت و شلوار مردانه ارزان با گران، تفاوت های زیادی دارد. از نظر جنس، پارچه، نوع دوخت و برند، می توان شاهد تفاوت هایی در قیمت لباس های مجلسی آقایان بود. اما آنچه اهمیت زیادی دارد، ست شدن کت و شلوار مردانه با استایل آقایان و برقراری تناسب رنگ جذاب است )

کت و شلوار اداری

( لباس رسمی اداری باید راحت و تا حدی گشاد باشد تا مانع تحرک روزانه  آقایان در محل کار نشود. به خصوص که حتما خنک باشد تا در روزهای گرم تابستان به خصوص در محیط های گرم زمستانی، تعرق خوبی برای بدن فراهم کند )

دو طرح کت و شلوار ایتالیایی

(دو طرح ایتالیایی که در خیابان های رم و میلان مشاهده می شود. حتی برتن دورچه سواران ایتالیایی شیک پوش)

مردان کت و شلوار پوش خوش تیپ

(تماشای مردان کت و شلوار پوش خوش تیپ دوچرخه سوار در خیابان های ایتالیا)

کت و شلوار مردانه آبی کاربنی

( کت و شلوار مردانه آبی کاربنی که رنگ جذابی بیشتر برای استایل های کژوال و غیر رسمی آقایان شیک پوش است. )

کت و شلوار مردانه آبی کاربنی تک دکمه

( کت و شلوار مردانه آبی کاربنی تک دکمه که ست جذابی با پیراهن های روشن مثل سفید است )

طرح کت و شلوار دامادی آبی نفتی

(طرح دامادی آبی نفتی که کلیه اصول و معیار هایی که در انتخاب لباس رسمی خوب در این گفتار گفتیم را می توان در این استایل شاهد بود. کنتراست رنگ جذابی برای جلیقه و کراوات در نظر گرفته شده است)

ست کردن کت و شلوار مردانه

(درباره ست کردن کت و شلوار مردانه با انواع جلیقه به این گفتار لوکس تهران مراجعه کنید)

استایل آقایان مشکل پسند شیک پوش

(طرح پوشش بادمجانی که رنگی خاص و شیک و کم تر دیده شده در استایل آقایان مشکل پسند شیک پوش است)

دو طرح متفاوت و خوش دوخت

(دو طرح متفاوت و خوش دوخت که می تواند الگوی خوبی برای استایل های بادمجانی آقایان خوش پوش باشد)

کت و شلوار بنفش رنگ

(دونالد گلوور را مشاهده می کنید با پوشش بنفش رنگ که رنگ سال ۲۰۱۸ میلادی به می باشد)

کت و شلوار بنفش رنگ را با کفش مشکی چرمی

(در این عکس، فوتوشوتی از یکی از مانکن های آمریکایی نیویورک که طرح بنفش رنگ را با کفش مشکی چرمی ست کرده است مشاهده می کنید)

کت و شلوار افراد چاق

( لباس رسمی افراد چاق، نیاز به دقت و تامل بیشتری در انتخاب پارچه و نوع دوخت  دارد تا به تناسب بلندی و کوتاهی قامت، لباس به خوبی به تن فرد نمایان شود و انحنا شکم گرفته شود. همان طور که گفتیم، کت های پشت چاک دار  و هم چنین شلوارهای فیت و مدل های چند دکمه  گزینه خوبی برای افراد چاق نیست )

طرح چهار خانه آبی رنگ

(طرح چهار خانه آبی رنگ را مشاهده می کنید که تک دکمه  بوده و گزینه خوبی برای افراد لاغر قد بلند می باشد)

طرح کت و شلوار مردانه خاکستری رنگ

(طرح کت و شلوار مردانه خاکستری رنگ تک دکمه. در این طرح، به خوبی  می توان مشاهده کرد که رنگ پیراهن مشکی، رنگ مکمل خوبی برای این رنگ بوده و استایل جذابی را به ارمغان می آورد)

طرح کت و شلوار خردلی

(برای آقایانی که علاقمند به طرح خردلی هستند، این طرح ، الگوی خوبی است)

کت و شلوار مردانه اسپرت خردلی

(الگو برای کت و شلوار مردانه اسپرت خردلی)

کت تک دکمه و شلوار دم پا گشاد خردلی برای بانوان

(طرح کت تک دکمه و شلوار دم پا گشاد خردلی برای بانوان نیز در استایل های کژوال و رسمی گزینه خوبی برای فصول مختلف سال به شمار می رود)

کت و شلوار دو دکمه

(طرحی برای کت و شلوار مردانه دو دکمه. همواره اصول پوشیدن چنین لباس هایی را در نظر داشته باشید)

کت و شلوار مردانه تیره راه راه

( کت و شلوار مردانه تیره راه راه )

طرج کت و شلوار دامادی رنگ بژ

(طرح دامادی رنگ بژ)

طرح بژ حتی برای استایل های کژوال

(طرح بژ حتی برای استایل های کژوال هم مناسب تشخیص داده می شود)

کت و شلوار بژ با پیراهن مردان سفید و کفش قهوه ای عسلی

(در تصویر سمت چپ، لباس رسمی بژ با پیراهن مردان سفید و کفش قهوه ای عسلی ست شده که استایل جذابی برای آقایان مشکل پسند است. در عکس سمت راست، لباس رسمی بژ با پیراهن مردانه سفید و کروات مشکی ست شده است که باز هم ترکیب خوبی را برای شیک پوشان به ارمغان  می آورد)

پیراهن و کفش همرنگ آبی با کت و شلوار تک دکمه بژ

(در عکس سمت چپ، شاهد ست شدن پیراهن و کفش همرنگ آبی با کت و شلوار مردانه تک دکمه بژ هستیم که برای استایل  های کژوال گزینه جذابی به  نظر می رسد. در  عکس سمت راست نیز، لباس رسمی بژ با رنگ ملایم مثل یاسی ست شده است. در واقع رنگ بژ را با طیف های رنگ مختلف می توان ست کرد که مهم ترین خاصیت آن، خاص بودنش به شمار می رود)

کت و شلوار مردانه زرشکی

( کت و شلوار مردانه زرشکی )

طرح زرشکی از جمله رنگ های شیک

(طرح زرشکی از جمله رنگ های شیک و کم تر دیده شده مثل خردلی و بژ است)

کت و شلوار زرد

(طرح زرد، هم برای تیپ های کژوال و هم رسمی می تواند گزینه خوب و جذاب و شادی باشد)

کت و شلوار زرد با جلیقه همرنگ

(ترکیب رنگ خوبی از مدل زرد با جلیقه همرنگ را مشاهده می کنید که با پیراهن سفید و کمربند مشکی رنگ ست شده است)

طرح تک دکمه سبز رنگ

(طرح تک دکمه سبز رنگ را مشاهده می کنید که برای استایل های رسمی، الگوی خوبی به نظر می رسد)

کت و شلوار دو دکمه سبز تیره

(طرح دو دکمه سبز تیره را مشاهده می کنید که با کفش قهوه ای عسلی و کراوات و دستمال جیبی همرنگ ست شده است)

طرح جلیقه و شلوار صورتی ملایم

(طرح جلیقه و شلوار صورتی ملایم را مشاهده می کنید که برای استایل های اسپرت بهاری و تابستانی توصیه می شود)

کت و شلوار صورتی رنگ مردانه

(طرح صورتی رنگ کت و شلوار مردانه را مشاهده می کنید که با کمربند و اکسسوری های رنگ متضاد، ترکیب استایل جذابی برای تیپ های کژوال و آفیشیال به شمار می رود)

کت و شلوار فاستونی مدیریتی دو دکمه

( لباس مجلسی فاستونی مدیریتی دو دکمه.  همان طور که مشاهده می کنید، سر آستین و سرشانه به خوبی به تن نشسته و کاملا یک لباس رسمی همراستا با استایل  شخص، دوخته و آماده شده است )

کت و شلوار تک دکمه مردانه قرمز

( کت و شلوار مردانه تک دکمه قرمز رنگ را مشاهده می کنید که می توان به کراوات و جلیقه هایی به رنگ های متضاد، ست کرد )

کت و شلوار قرمز رنگ مردانه

(الگویی برای کت و شلوار مردانه قرمز رنگ مردانه)

کت و شلوار قهوه ای مردانه

( کت و شلوار مردانه قهوه ای ، از جمله رنگ های جذاب و شیک در رنگ بندی لباس مجلس آقایان  بوده و به دلیل خنثی بودن این رنگ، انتخاب رنگ فراوانی برای طراحی استایل جنتلمن ها بوجود می  آورد.  رنگی که حس طبیعت و خاک و زمین را تداعی می کند و از نظر سایکولوژی، مردان قهوه ای پوش، آرامش را جلوه می دهند.)

کت و شلوارهای مردانه قهوه ای رنگ برای آقایان

( لباس های مجلسی مردانه قهوه ای رنگ برای آقایانی که موهای کمتر روشن دارند مطلوب خواهد بود. البته رنگ قهوه ای، در دسته رنگ های رسمی قرار نمی  گیرد و رنگ دیپلماتیک  محسوب نمی شود.  اما گزینه خوبی برای استایل های کمتر رسمی نیمه نخست سال به شمار می رود. پوشیدن کفش  قهوه ای و عسلی با لباس رسمی براون را در نظر داشته باشید )

ترکیب کت وشلوار زرد با قهوه ای

(ترکیب زرد با قهوه ای)

طرح کت و شلوار مردانه دو دکمه کرمی رنگ

(طرح کت و شلوار مردانه دو دکمه کرمی رنگ که با پیراهن آبی آسمانی ملایم، ست خوبی را تشکیل می دهد)

طرح کرم رنگ پوشش مردانه دو دکمه

(طرح کرم رنگ پوشش مردانه دو دکمه با جلیقه همرنگ)

طرح های کت و شلوار مردانه کره ای

(برای کسانی که علاقمند به طرح های کت و شلوار مردانه کره ای هستند)

تاکسیدو سفید مشکی پشت چاک دار

(تاکسیدو سفید مشکی پشت چاک دار مدل کره ای را در عکس بالا مشاهده می کنید)

تاکسیدو نقره ای رنگ

(تاکسیدو نقره ای رنگ طرح انگلیسی)

طرح تاکسیدو تک دکمه نقره ای

(طرح تاکسیدو تک دکمه نقره ای)

پیراهن یقه دیپلمات سفید رنگ

(پیراهن یقه دیپلمات سفید رنگ)

کت و شلوار یقه آرشال

( کت و شلوار مردانه یقه آرشال )

کت یقه آرشال ساتن دار

( یقه آرشال ساتن دار)

کت و شلوار مردانه یقه ساتن

( کت و شلوار مردانه یقه ساتن)

کت و شلوار انگلیس قرمز رنگ

( کت و شلوار مردانه انگلیس قرمز رنگ )

چگونه کت و شلوار ست کنیم؟

انتخاب کت و شلوار مناسب، به فاکتورهای مختلفی  بستگی دارد و هیچ گاه  نمی توان حکم  واحدی را برای همه افراد در طیف های مختلف سنی ارائه کرد. کت و شلوار مناسب  آقایان:‌

  • در انتخاب های مجلسی،  رنگ بندی  متناسب با سن فرد داشته باشد.
  • در انتخاب های اسپرت،  کنتراست  رنگ خوبی با جلیقه  و کراوات /پایپون /دستمال جیبی  داشته  باشد.
  • اتو خوری آن  آسان باشد.
  • باید سر  آستین  و سر شانه  فیت داشته  باشد.
  • رنگ بندی آن متناسب با مراسم باشد.
  • رنگ بندی آن متناسب با سن باشد.
  • حتی الامکان دوخته شود تا به تن فرد بشیند.
  • بهتر است به گونه  ای انتخاب شود که با اکسسوری  های مختلف ست شود.

کت و شلوار ست

(ست کردن با کت و شلوار قهوه ای رنگ کار دشواری است. اما خلاقیت را در طراحی استایل در نظر داشته باشید)

  • حتی الامکان از پارچه  هایی  متناسب با  شرایط آب  و هوایی فصلی دوخته شود.
  • انتخاب یقه  (آرشال-انگلیسی-دیپلمات) متناسب با  قد و استایل  فرد باشد.
  • تنگ یا گشاد نباشد  تا  آزادی  عمل و حرکت  فرد تحت تاثیر قرار  نگیرد.
  • جنس آن به گونه ای باشد که با چند بار شستن، کوتاه نشود.
  • زود چروک نشود.
  • الزامی به رنگ بندی کت و شلوار با میمیک چهره  و رنگ مو شخص نیست.
  • از فروشگاه های معتبر خریداری شود که خود تولید کننده محصولات یا نمایندگی رسمی  باشند.
  • از خرید لباس مجلسی و رسمی و عطر و لوازم  آرایشی و بهداشتی از دست فروشان به دلیل مسائل  بهداشتی پرهیز کنید.
  • بتوان آن را با کفش های مختلفی که دارید ست کنید.

کت و شلوار مشکی مردانه را فقط با کفش مشکی

( کت و شلوار مردانه مشکی را فقط با کفش مشکی رنگ چرمی ست کنید )

  • حتما از کیفیت جنس پارچه اطمینان حاصل  کنید تا به  مرور زمان، رنگ پریده  و کرکی نشود.
  • حتی الامکان متناسب با موقعیت های مختلفی  که در طول  سال نیاز  به پوشیدن آن احساس می شود باشد.
  • مهم تر از برند یک لباس مجلسی و رسمی ، قوام پارچه و نوع دوخت و برش و تمیز  کار شدن آن است  که به تن  فرد نشسته و استایل متناسبی  را به ارمغان آورد.

کت و شلوار ذغالی یا مشکی

( کت و شلوار ذغالی یا مشکی در کمد لباس داشته باشید تا در هر موقعیتی بتوان در کمترین زمان،  آن را با کیف  و کفش ست کنید )

ست کردن کت و شلوار با کفش مجلسی

  • کت و شلوار سفید را  می توان به کفش های قهوه ای و عسلی ست کرد.
  • کت و شلوار خاکستری رنگ را می توان با کفش مشکی ست نمود. اما از کفش های روشن پرهیز کنید.
  • لباس مجلسی طوسی را می توان با  رنگ کفش قهوه ای و نسکافه ای ست کرد.
  • کت و شلوار طوسی را  می توانید با رنگ های قهوه  ای  تیره  و طوسی نیز  ست کنید.
  • اگر لباس مجلسی سرمه ای  دارید، آن را با کفش های تیره ست کنید.

ست کردن کت و شلوار با کفش مجلسی

(طرح کت و شلوار مردانه پیر گاردین)

طرح کت و شلوار دو دکمه پیرگاردین

(طرح دو دکمه پیرگاردین)

طرح کت و شلوار آبی رنگ دو دکمه زارا

(طرح کت و شلوار مردانه آبی رنگ دو دکمه زارا (ZARA) )

طرح کت و شلوار مردانه آبی کاربنی زارا

(طرح کت و شلوار مردانه آبی کاربنی زارا)

طرح کت و شلوار علی ضیا مجری شبکه سوم سیما و علیرضا حقیقی

(طرح لباس علی ضیا مجری شبکه سوم سیما و علیرضا حقیقی، دروازه بان اسبق تیم ملی)

طراحی استایل مردانه

(ترکیب رنگ های شاد و جذاب در طراحی استایل مردانه، موضوع مهمی است که آقایان شیک پوش باید به آن توجه کنند)

همراهان گرامی

امیدواریم،  بیش از ۸۰ مدل رنگارنگ از کت و شلوار های مجلسی مردانه که در گفتار امروز لوکس تهران در اختیار شما عزیزان قرار گرفت، الگو های شاد و رسمی و متنوعی  را در انتخاب  رنگ و استایل برای انتخاب کت و شلوار مردانه مناسب معرفی کرده  باشد و بتوانید از این نمونه ها برای انتخاب طرح های  بهاره،  تابستانی و زمستانی استفاده کنید. فراموش  نکنید که یکی از روش های جالب برای  مشاهده جدید ترین طرح های کت و شلوار مردانه شیک، بررسی پست های اینستاگرامی در حوزه  مد و لباس روی  هشتگ های خاص مثل: ‌dressmen است.

هزاران طرح کت و شلوار مردانه

(هزاران طرح کت و شلوار مردانه را روی هشتگ dressmen اینستاگرام مشاهده  کنید)

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی را هر روز با لوکس تهران تجربه  کنید.

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا