استایل و مد بانوان

زیباترین مدل های لباس مراسم اسکار در ۷۰ قاب

انتخاب فیلم برای اسکار

جایزه اسکار به ایستگاه نودم  رسید تا چهارم مارچ ۲۰۱۸ میلادی  (۱۳ اسفند ۹۶) را تبدیل به یکی از طوفانی ترین روزهای برای سینمای جهان  کند. برای آن که با زیباترین و برترین مدل لباس های برندگان و نامزدهای اسکار در دوره های گذشته آشنا شوید،  بهترین لباس های اسکار نیم قرن اخیر را در ۷۰ قاب در گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران  معرفی کرده ایم تا با برندگان زن جایزه اسکار و طراحان لباس های رویایی این چهره های سینمایی آشنا  شوید.

با ما در مد گردی امروز در تاریخ مد و لباس اسکاری ها همراه باشید.

جایزه اسکار چیست؟

پیش از ادامه بحث بد نیست کمی درباره این مراسم که این روزها خیلی در دنیای مد و لباس و سینما و تلویزیون غوغا کرده  است آشنا شویم. جایزه اسکار یکی از معتبر ترین جایزه  های سینمایی است که هر ساله به منتخبان آکادمی علوم  و هنرهای  تصویری متحرک در ایالات متحده اعطا می شود. این جایزه با جایزه بفتا (BAFTA) و جایزه گلدن گلوب (GOLDEN GLOBE) که توسط نهادهای غیر دولتی  هنری  دیگری برگزار می شود متفاوت است.

مدل لباس هنرپیشه ها

(تصویر ایندکس سایت رسمی اسکار یک روز پیش از برگزاری مراسم ۲۰۱۸)

تندیس اسکار، تندیسی لاکچری و گران قیمت نیست و یک پیوتر که آلیاژی از فلز روی ZINC است در تولید آن به کار رفته که به تندیس، رنگ نقره ای مات می دهد. این متریال، حدود ۴۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد. تندیس طلایی مراسم گلدن گلوب حدود ۸۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. در هیچ حراجی رسمی، امکان فروش این تندیس وجود ندارد.

زیبا ترین مدل لباس هنرپیشه ها در مراسم اسکار ۲۰۱۸

مهم  ترین  فرق اسکار با گلدن گلوب و بفتا آن است که در گلدن گلوب و بفتا، بخش تلویزیونی نیز حضور فعال دارد و هر سال  به بهترین مجموعه های تلویزیونی و نیمه سریالی در عرصه های کمدی و مستند و درام، جوایزی اهدا می شود. فرق دیگر اسکار با گلدن گلوب آمریکایی و بفتا بریتانیایی و کن فرانسه و دیگر فستیوال های سینمایی معتبر جهان آن است که قدیمی ترین فستیوال سینمایی و معتبر ترین جشنواره سینمایی جهان بوده  و دریافت جایزه در آن، از همه جوایز هنری جهان بالاتر و معتبر تر است. بعضی ها، دریافت اسکار را هم  ردیف دریافت جایزه نوبل می دانند.

لباس های مراسم اسکار

(طرح لباس های مراسم اسکار ، به نوعی فشن  شو غیر رسمی برای طراحان خانه های مد معروف جهان از دیور تا شانل است)

دریافت گرین کارت آمریکا

شاید تعجب کنید که چرا؟ پاسخ روشن است. اگر فردی قصد دریافت گرین کارت آمریکا را داشته باشد، در صورتی که برنده یا نامزد جایزه نوبل یا جایزه اسکار یا جوایز علمی و هنری در این سطح باشد، گرین کارت فوری آمریکا در قالب برنامه مهاجرتی EB1A به او تعلق می گیرد. یعنی متقاضیان دریافت کارت سبز آمریکا که قابلیت  های فوق العاده (EXTRAORDINARY ABILITY) از جمله نامزدی نوبل، اسکار یا جوایزی در این سطح ارائه کنند، شایسته دریافت شهروندی ایالات  متحده خواهند بود.

لباسی که الن دی جنرس

(لباسی که الن دی جنرس، مجری مراسم اسکار در سال ۲۰۱۴ میلادی بر تن داشت)

 لباس ژیون پالترو

(این لباس ژیون پالترو در فهرست زشت ترین لباس های فرش قرمز اسکار در سالهای اخیر معرفی شد)

پس نامزدی و دریافت جایزه اسکار ، یکی از بالاترین افتخارات هنری است که هنرمندان آرزوی تصاحب آن را دارند. جایزه اسکار الهام بخش جواییزی نظیر گرمی، امی و تونی است و بسیاری از مراسم هنری و جوایز سینمایی جهان با الگو برداری از این جایزه طراحی  شده  اند.

نخستین مراسم اسکار در روز ۵ شنبه ۱۶ ماه می سال ۱۹۲۹ میلادی در هتل مجلل روزولت در کالیفرنیا برگزار شد و پخش تلویزیونی  مراسم از سال ۱۹۵۳ میلادی آغاز شد. دوره قبلی  مراسم اسکار یعنی دوره  هشتاد و نهم، در سالن تئاتر دالبی هالیوود برگزار گردید که میلیاردها نفر در سراسر جهان موفق به مشاهده پخش مستقیم یا  پخش آرشیوی مراسم شدند.

تندیس اسکار ، از  آب  طلا بر روی یک پایه فلزی سیاه ساخته شده و ۳۴  سانتیمتر ارتفاع و ۳.۸ کیلوگرم وزن دارد. این تندیس، شوالیه  ای را نشان می دهد که شمشیر مبارزانی که در دوران جنگ های صلیبی شرکت داشتند را در دست گرفته است و روی یک حلقه فیلم ایستاده است.

بخش های جوایز اسکار

جوایز اسکار همه ساله در ۲۰ بخش برگزار می شود که فعالان سینمایی در هر بخش، از زمان اعلام نامزدها تا زمان اعلام اسامی برندگان جایزه اسکار ، مشتاقانه منتظر  مشاهده نفرات منتخب در هر گروه هستند. این بخش ها عبارتند از:

بخش های جوایز اسکار

جایزه  اسکار بهترین فیلم، جایزه بهترین بازیگر نقش  اول مرد، جایزه بهترین بازیگر  نقش اول زن، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جایزه بهترین فیلمبرداری، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین  فیلمنامه اقتباسی، جایزه بهترین فیلمنامه  غیر  اقتباسی، جایزه بهترین موسیقی متن، جایزه بهترین تدوین، جایزه بهترین فیلم کوتاه، جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان، جایزه بهترین فیلم مستند، جایزه بهترین پویانمایی، جایزه بهترین صدا برداری، جایزه افتخاری، جایزه بهترین پویانمایی  کوتاه.

انتخاب فیلم برای اسکار

یکی از متداول ترین پرسش هایی که  عموم علاقمندان به سینمای جهان درباره انتخاب  فیلم ها و نامزدهای نهایی بخش های بیست و چهارگانه مطرح می کنند، چگونگی انتخاب نامزدها است. باید بدانید که جوایز آکادمی  اسکار با رای هایی صورت می گیرد که توسط اعضای آکادمی به فیلم ها داده می شود و در واقع، هیات داوران چند نفره که در دیگر رویدادهای هنری مرسوم است در  اسکار وجود ندارد.

اعضای آکادمی اسکار می بایست شرایطی داشته باشند  تا حائز صلاحیت برای رای دهی شوند. این افراد یا میبایست نامزد اسکار بوده یا برنده اسکار بوده یا حائز ویژگی  هایی که دیگر اعضای آکادمی از قبل مشخص کرده اند باشند.

انتخاب فیلم برای اسکار

بخش  های هفده گانه ای در رای گیری حضور دارد مثل بخش نویسندگان، بخش  بازیگران، بخش کارگردانان، بخش فیلمبرداران و غیره. مثلا  نامزدهای دریافت جایزه اسکار بهترین تدوین، توسط اعضای همان بخش تدوین انتخاب می شود، اما برای انتخاب برنده نهایی، در بین نامزدهایی معرفی شده، کل اعضای  آکادمی رای گیری و تصمیم نهایی انجام می  شود.

بخش های هفده گانه

مراسم رای گیری جهت انتخاب نامزدهای مراسم اسکار  ۲۰۱۸ در  ۲۷ فوریه انجام شد و برای اینکه دیگر  شاهد  انتخاب برندگان و نامزدهای تماما سفید پوست نباشیم، ترکیب اعضای آکادمی تا ۳۰ درصد به نفع رنگین پوست ها تغییر نمود که خود تحولی برای کاهش مسائل تبعیض نژادی در  معتبر ترین جایزه هنری سال است.

(اعتراض های جهانی به اسکار

(اعتراض های جهانی به اسکار سفید پوست ها با هشتگ سازی در حال انجام است: #oscarsowhite)

مراحل آماده سازی اسکار نودم

(مراحل آماده سازی اسکار نودم)

مراحل آماده سازی مکان اسکار

نامزدهای جایزه اسکار

 

مد گردی در تاریخ با مدل های لباس اسکار

۹۰ دوره اسکار برگزار شده است. در این ۹۰ دوره، ده ها استایل مد و لباس  توسط  ستارگان سینمای جهان در دهه های گوناگون قرن بیستم و قرن بیست و یکم میلادی به نمایش گذاشته شده که برای آشنایی با هنرپیشه، طراح لباس و ترکیب پوشش آنها، شما را به جشنواره لباس های لاکچری و اوت کوتور می بریم.

مدل لباس اسکار ما استون (EMMA STONE)

(در این تصویر، لباس بلند اما استون (EMMA STONE)  برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را در اسکار ۲۰۱۷ میلادی مشاهده می کنید که لباس فاخری از خانه مد ژیوانشی (GIVENCHY) بر تن دارد)

مدل لباس اسکار بری لارسون (BRIE LARSON)

(لباس آبی رنگ بلندی که در تصویر فوق مشاهده میکنید، توسط بری لارسون (BRIE LARSON)  برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول  زن سال ۲۰۱۶ میلادی پوشیده شده بود که طراحی فوق العاده ای از اوت کوتور گوچی (GUCCI) را به نمایش می گذارد)

مدل لباس اسکار جولین مور (JULIANNA MOORE)

(این لباس سفید رنگ، توسط جولین مور (JULIANNA MOORE) برنده جایزه اسکار ۲۰۱۵ بهترین بازیگر نقش اول زن رونمایی شد که طراحی شیک و خلاقانه ای از خانه مد شانل (CHANEL) است)

مدل لباس  اسکار کیت بلاشنت (KATE BLANCHETT)

(لباس متفاوت بالا توسط کیت بلاشنت (KATE BLANCHETT) به عنوان برنده جایزه اسکار ۲۰۱۴ بهترین بازیگر  نقش اول زن رونمایی شد که طرحی  جذاب از جورجیو آرمانی (GIORGIO ARMANI)، طراح مد ارشد معروف ایتالیایی است. خانم بلانشت از طرفداران خانه مد آرمانی به شمار می رود)

مدل لباس اسکار جنیفر لارنس (JENNIFER LAWRENCE)

(این لباس پرنسسی، توسط جنیفر لارنس (JENNIFER LAWRENCE)، دارنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم دفترچه امید بخش در سال ۲۰۱۲ میلادی، در فرش قرمز ۲۰۱۳ پوشیده شده بود که توسط کریستین دیور (DIOR) طراحی شده بود. خانم لارنس در سال ۲۰۱۵ نیز در مستندی  به نام من و دیور (DIOR & I) به معرفی این خانه مد مطرح جهانی پرداخت)

مدل لباس اسکار مریل استریپ (MERYL STREEP)

(در عکس بالا، مریل استریپ (MERYL STREEP) را مشاهده میکنید که لباس طلایی رنگ نسبتا بلندی را بر تن دارد. او زمانی که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن سال ۲۰۱۲ میلادی  را تصاحب کرد، این لباس را بر تن داشت که توسط لاوین (LAVIN) طراحی شده  بود و یکی  از جذاب ترین لباس های تاریخ جایزه اسکار به انتخاب GLAMOROUS به شمار می رود)

ناتالی پورتمن مدل لباس اسکار

(این لباس خوش رنگ بنفش در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط ناتالی پورتمن (NATALIE PORTMAN) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نفش اول زن رونمایی شد که توسط برند رودارته (RODARTE) دوخته شده بود)

مدل لباس اسکار ساندرا بولاک (SANDRA BULLOCK)

(این لباس خوش دوخت  که در تصویر بالا مشاهده میکنید، طرحی  زیبا از برند مارچسا (MARCHESA) بوده که در فرش قرمز مراسم اسکار سال ۲۰۱۰ میلادی توسط ساندرا بولاک (SANDRA BULLOCK) رونمایی شد)

مدل لباس اسکار کیت وینسلت (KATE WINSLET)

(این همان لباسی است که کیت وینسلت (KATE WINSLET) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر  نقش اول زن در سال ۲۰۰۹ میلادی در اسکار  آن سال بر تن کرده و طرحی از خانه مد سنت لارن (YVES SAINT LAUREN) به شمار می رود)

مدل لباس اسکار ماریون کوتیلارد (MARION COTILLARD)

(یکی از زیبا ترین لباس های مراسم  اسکار ۹۰ سال اخیر به انتخاب  مجله گلمور، در مراسم اسکار سال ۲۰۰۸ میلادی توسط ماریون کوتیلارد (MARION COTILLARD) رونمایی شد که لباس سفید رنگ ظریف کاری شده از برند جان پول گالتیر (JEAN PAUL GAULTIER) است)

مدل لباس اسکار هلن میرن (HELLEN MIRREN) اوت کوتوری

(عکس بالا متعلق به اوت کوتوری است که خانم هلن میرن (HELLEN MIRREN) در مراسم اسکار ۲۰۰۷ میلادی، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن بر تن داشت و توسط طراح مد معروف  آمریکایی، کریستین لاکرویکس (CHRISTIAN LACROIX) طراحی شده بود)

 مدل لباس اسکار صورتی ملایم خانم رسه ریترسپون

(در این تصویر، لباس بلند صورتی ملایم خانم رسه ریترسپون (REESE WITHERSPOON) را شاهد هستید که در فرش قرمز مراسم اسکار ۲۰۰۶ میلادی، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن، برندی از کریستین دیور (CHRISTIAN DIOR) را رونمایی کرد. خانه مد دیور، یکی از انتخاب های مهم ستارگان هالیوود برای پوشش های فوق العاده در فرش قرمز است)

مدل لباس اسکار هیلاری سوانک

( هیلاری سوانک (HILLARY SWANK) در مراسم فرش قرمز سال ۲۰۰۵ میلادی، لباس أبی رنگ پوشیده بلندی که توسط گوی لاروش (GOY LAROCHE) دوخته شده بود را در مراسم اسکار بر تن کرده بود)

مدل لباس اسکار شارلیز ترون (CHARLIZE THERON)

(در این تصویر، طرحی کلاسیک راسته و بلند با دنباله نسبتا کوتاهی از خانه مد گوچی را شاهد هستیم که در سال ۲۰۰۴ میلادی، توسط شارلیز ترون (CHARLIZE THERON) به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن پوشیده شده بود)

مدل لباس اسکار  نیکول کیدمن

(در تصویر بالا، پوشش اسکاری نیکول کیدمن را مشاهده میکنید که این استایل را در زمانی که برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در اسکار ۲۰۰۳ میلادی بود بر تن داشت. این لباس مشکی بلند، توسط جان پل گالتیر طراحی شده بود که یکی از انتخاب های ویژه ستارگان هالیوود برای انتخاب  مد و لباس به شمار می رود)

مدل لباس اسکار هاله بری (HALLE BERRY)

(یکی از لباس های متفاوت سلبریتی های هالیوود در فرش قرمز اسکار توسط هاله بری (HALLE BERRY) در سال ۲۰۰۲ میلادی پوشیده شده بود که توسط برند ELIE SAAB طراحی شد)

مدل لباس اسکار جولیا رابرتز (JULIA ROBERTS)

(در عکس بالا، لباس مشکی بلند با نوارهای سفید رنگ جولیا رابرتز (JULIA ROBERTS) را در مراسم اسکار سال ۲۰۰۱ میلادی شاهد هستیم که توسط طراح مد ایتالیایی  والنتینو (VALENTINO) دوخته شده بود. این استایل را زمانی که خانم رابرتز، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد رونمایی  نمود)

 مدل لباس اسکار هیلاری سوانک

(خانم هیلاری سوانک (HILARY SWANK) در سال ۲۰۰۰  میلادی یکی دیگر از کالکشن لباس های هیجان انگیز فرش قرمز اسکار را بر تن داشت که لباس سبز رنگ تیره بلندی از راندولف دوک (RANDOLPH DUKE) است)

مدل لباس اسکار  ژیون پالترو (GWYNETH PALTROW)

( ژیون پالترو (GWYNETH PALTROW) در سال ۱۹۹۹ میلادی، لباس صورتی بلندی از برند رالف لارن (RALPH LAUREN) را به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن بر تن کرده بود)

مدل لباس اسکار هلن هونت (HELLEN HUNT)

(در تصویر  بالا، لباس هلن هونت (HELLEN HUNT) را شاهد هستیم که یکی از جذاب ترین لباس های مراسم ۹۰ ساله اسکار است و در سال ۱۹۹۸ میلادی توسط تام فورد (TOM FORD) برای برند گوچی (GUCCI)  طراحی شد)

تصویری از مد و لباس اسکار  فرانسیس مک دورمند

(در این عکس، تصویری از مد و لباس فرانسیس مک دورمند (FRANCES McDormand)  را شاهد هستیم که در مراسم فرش  قرمز اسکار سال ۱۹۹۷ میلادی،  طرحی از ریچارد  تیلر  (RICHARD TYLER) را بر  تن داشت)

مدل لباس اسکار سوزان سارندون

(در این عکس، تصویری از  لباس سوزان سارندون (SUSAN SARANDON) را مشاهده میکنیم که طرحی جذاب و بلند از خانه مد دولچه و گابانا (DOLCE & GANABA) بود و زمانی که جایزه اسکار بهترین بازیگر  نقش مکمل زن اسکار ۱۹۹۶ میلادی  را دریافت کرد، بر تن داشت)

 مدل لباس اسکار جسیکا لانژ

(لباس بلند مشکی  نسبتا ساده ای که در تصویر بالا مشاهده میکنید توسط جسیکا لانژ (JESSICA LANGE) در زمانی که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در سال ۱۹۹۵ میلادی دریافت کرد رونمایی شد. این لباس طرحی از خانه مد کلوین کلین (CALVIN KLEIN) بود)

مدل لباس اسکار  هولی هانتر (HOLLY HUNTER)

(در سال ۱۹۹۴ میلادی، در میان لباس های رونمایی شده در فرش قرمز اسکار، شاهد یکی ازجذاب ترین پوشش ها بودیم که توسط هولی هانتر (HOLLY HUNTER) به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن، طرحی از ورا وانگ (VERA  WANG) را بر  تن کرده بود)

طرحی از جورجیو آرمانی مدل لباس اسکار اما تامپسون (EMMA THOMPSON) در سال ۱۹۹۳ میلادی

(در این تصویر که ساده ترین طرح لباس های ستارگان هالیوود را در ۹۰ سال اخیر نشان می دهد، طرحی از جورجیو آرمانی (GIORGIO ARMANI) را شاهد هستیم که توسط اما تامپسون (EMMA THOMPSON) در سال ۱۹۹۳ میلادی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن پوشیده شده بود)

مدل لباس اسکار جودی فاستر

(لباس صورتی رنگ ملایم  که کت و شلواری شیک از آرمانی (ARMANI) است را جودی فاستر (JODIE  FOSTER) در زمانی که به عنوان بهترین بازیگر نقش  اول زن در سال ۱۹۹۲ میلادی، جایزه اسکار را دریافت کرد  بر تن داشت)

مدل لباس اسکار کتی باتس (KATHY BATES)  در مراسم قرش قرمز اسکار ۱۹۹۱ میلادی

(این لباس مشکی بلند ساده که به انتخاب مجله گلمور، یکی از زیبا ترین لباس های ستارگان هالیوود در فرش قرمز اسکار است را کتی باتس (KATHY BATES)  در مراسم قرش قرمز اسکار ۱۹۹۱ میلادی بر تن داشت که کاری از دونا کاران (DONNA KARAN) بود)

مدل لباس اسکار جسیکا تاندی (JESSICA TANDY)

(در این تصویر، جسیکا تاندی (JESSICA TANDY) را شاهد هستیم که در مراسم اسکار سال ۱۹۹۰ میلادی، طرحی شیک و گل دوزی شده از  جورجیو آرمانی را در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن بر تن داشت)

مدل لباس اسکار جوی فاستر

(در این تصوریر، جوی فاستر را مشاهده میکنیم با نخستین جایزه اسکار که در سال ۱۹۸۹ میلادی تصاحب کرد و طرحی از برند OFF THE RACK را بر تن داشت)

مدل لباس اسکار مارلی ماتلین

(لباس گل دوزی شده بنفش رنگ بالا، توسط مارلی ماتلین (MARLEE MATLIN) در زمان دریافت جایزه اسکار سال ۱۹۸۷ میلادی رونمایی شد که طرحی از THEONI V. ALDERDGE به شمار می رفت)

مدل لباس اسکار جرالدینی پیج

(در این تصویر، لباس بلند جرالدینی پیج (GERALDINE PAGE)  را شاهد هستیم که در سال ۱۹۸۶  میلادی، توسط گالی  کوپر (GALI COOPER-HECHT) طراحی شده بود )

مدل لباس اسکار سالی فیلد

(در این عکس، لباس سالی فیلد (SALLY FIELD) را مشاهده میکنیم که به عنوان برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۱۹۸۵ میلادی، لباسی از هالی هارپ (HOLLY HARP) را بر تن داشت)

مدل لباس اسکار  شریلی مکلین SHIRLEY MACLAINE

(در این تصویر، شاهد لباسی کلاسیک از شریلی مکلین (SHIRLEY MACLAINE) هستیم که در  سال ۱۹۸۴ میلادی در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول  زن رونمایی شد و طرحی از برند FABRICE  است)

مدل لباس اسکار مریل استریپ

(در این عکس، لباس بلندی از مریل استریپ را در زمان دریافت نخستین جایزه اسکار شاهد هستیم که در سال ۱۹۸۳ میلادی در زمان دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن توسط برند کریستین لیژ (CHRISTIAN LEIGH) طراحی شده بود)

مدل لباس اسکار سیسی اسپاکک

(در این عکس، لباس مشکی ساده ای از سیسی اسپاکک (SISSY SPACEK) را شاهد هستیم که در سال ۱۹۸۱  میلادی، طرحی از برند OFF THE RACK را رونمایی کرد)

مدل لباس اسکار  سالی فیلد در مراسم اسکار ۱۹۸۰ میلادی

(یکی  از کلاسیک ترین طرح های ستارگان هالیوود را در قرن بیستم میلادی شاهد هستیم که توسط سالی فیلد در مراسم اسکار ۱۹۸۰ میلادی رونمایی شد و طرحی از BOB MACKIE است)

مدل لباس اسکار

(در این عکس، جنا فوندا (JENA FONDA) را مشاهده میکنیم که در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر  نقش اول زن در سال ۱۹۷۹ میلادی، اوت کوتوری از JAMES REVA را به نمایش گذاشت)

مدل لباس اسکار دیان کیتون

(در  این تصویر، دیان کیتون (DIANE KEATON) را مشاهده میکنیم که در سال ۱۹۷۸ میلادی، در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، طرحی از RUTH MORLEY را رونمایی کرد و برای آن دوران، طرحی متفاوت به شمار می آمد)

 مدل لباس اسکار فای دوناوی

(در این عکس، فای دوناوی (FAYE DUNAWAY) را شاهد هستیم که در سال ۱۹۷۷ میلادی، طرحی از GEOFFREY BEENE را در زمان دریافت اسکار بر تن داشت)

مدل لباس اسکار لویس فلچر

(در این عکس،  تصویری از لویس فلچر (LOUISE FLETCHER) را مشاهده میکنیم که در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول در اسکار ۱۹۷۶ میلادی، طرحی  از آلفرد فیانداکا (ALFRED FIANDACA) را بر  تن داشت)

مدل لباس اسکار لیزا مینلی

(در این عکس، طرحی از لیزا  مینلی (LIZA MINNELI) را شاهد هستیم که در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول  زن در اسکار ۱۹۷۳ میلادی،  طرحی از HALSTON  را بر تن  داشت)

مدل لباس اسکار جین فوندا

(جین فوندا (JANE FONDA) را مشاهده میکنیم که کت مشکی کلاسیک دهه هفتاد  قرن بیستم میلادی را در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۱۹۷۲ میلادی از برند YVES SAINT LAURENT بر  تن داشت)

مدل لباس اسکار باربارا استریساند

(یکی  از استایل های شیک دهه شصت قرن بیستم میلادی  را باربارا استریساند (BARBARA STREISAND) در سال ۱۹۶۹ میلادی بر تن کرد که در زمان دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، طرحی از برند ARNOLD SCASSI رونمایی شد)

مدل لباس اسکار جولی کریستی

(در این لباس،  جولی کریستی (JULIE CHRISTIE) را شاهد هستیم که یکی از لباس های دهه شصتی قرن بیستم میلادی  را به نمایش می گذارد و طرحی از برند MADE HER OWN را رونمایی کرد)

مدل لباس اسکار جولی اندروز

(در تصویر  بالا، جولی اندروز (JULIE ANDREWS) بازیگر  فیلم نوستالژیک آوای موسیقی (THE SOUND OF MUSIC) را شاهد هستیم که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را در رسال ۱۹۶۵ میلادی از آن خود کرد. طراح این لباس معرفی نشده است)

مدل لباس اسکار الیزابت تیلور

( الیزابت تیلور ، فوق  ستاره هالیوود در قرن بیستم میلادی را با یک طرح کلاسیک سفید رنگ ساده گل دار مشاهده میکنیم که در مراسم سال ۱۹۶۱ میلادی، نخستین  اوت کوتورهای کریستین دیور را به نمایش گذاشت)

 مدل لباس اسکار سیمون سیگنورت

(در این تصویر، طرحی از سیمون سیگنورت (SIMONE SIGNORET) را مشاهده میکنیم که در سال ۱۹۶۰ میلادی، طرحی از JEAN DESSE را در مراسم سال ۱۹۶۰ میلادی رونمایی کرد و زیبا ترین و بهترین لباس های اسکار آن سال بود)

مدل لباس اسکار سوزان هایوارد

(در این عکس، لباس  مشکی ساده با دستکش سفید رنگ از سوزان هایوارد  (SUSAN HAYWARD) را مشاهده میکنیم که در سال ۱۹۵۹ میلادی در مراسم اسکار رونمایی شد.  طراح این لباس معرفی نشد)

مدل لباس اسکار جوان وودوارد

(در این عکس، تصویری از جوان وودوارد (JOANNE WOODWARD) را شاهد هستیم که در سال ۱۹۵۸ میلادی، در مراسم ، طرحی از برند MADE HER OWN را بر تن داشت. این برند، با استقبال خوب ستارگان هالیودد در دهه  های شصت و هفتاد قرن بیستم میلادی مواجه شد)

مدل لباس اسکار  گریس کلی

(در این  تصویر،طرح سبز رنگ  پرنسسی از گریس کلی (GRACE  KELLY) را مشاهده میکنیم که توسط  EDITH HEAD طراحی شده بود و خانم گریس، در زمان دریافت بهترین بازیگر نقش اول زن، بر تن داشت)

 مدل لباس اسکار آدری هپبورن

(در این عکس، تصویری از لباس آدری هپبورن (AUDERY HEPBURN)  را مشاهده میکنیم که به خاطر ایفای نقش در فیلم بخاطر فیلم تعطیلات در رم، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال ۱۹۵۴ میلادی تصاحب کرد. او با فیلم نوستالژیک صبحانه در تیفانی (BREAKFAST IN TIFFANY) یکی از نوستالژیک ترین فیلم های فشن قرن بیستم را بازی کرد. این لباس، طرحی از HUBERT DE GIVENCHY را رونمایی  میکرد)

مدل لباس اسکار شرلی بوث (SHIRLEY BOOTH)

(در این عکس، طرح لباس بلند کلاسیک از  شرلی بوث (SHIRLEY BOOTH) را شاهد هستیم که در سال ۱۹۵۳ میلادی، در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن بر تن داشت و نام طراحش شناخته شده  نیست)

مدل لباس اسکار اولویا دی هاویلند

(در این عکس، طرحی از اولویا دی هاویلند (OLIVIA DE HAVILLAND) را شاهد هستیم که  طرحی از ORRY-KELLY را بر تن داشت و در مراسم سال ۱۹۵۰ میلادی رونمایی کرد که ترند غالب آن زمان را به نمایش می گذارد و بهترین لباس های اسکار آن سال را نشان داد)

مدل لباس اسکار جن ویمن

(در این عکس، لباس سفید رنگ بلندی از جن ویمن (JANE WYMAN) را مشاهده میکنیم که در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش  اول زن در سال ۱۹۴۹ بر تن داشت. نام طراح، ناشناخته است)

مدل لباس اسکار لورتا یانگ

(در این عکس، تصویری از لورتا  یانگ (LORETTA YOUNG) را شاهد هستیم که در سال ۱۹۴۸ میلادی، طرحی از آدریان (ADRIAN)  را در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن رونمایی کرد. این طرح شلوغ مشکی، از جمله  طرح های مورد علاقه ستارگان هالیوود در آن عصر است)

مدل لباس اسکار  اولویا هاویلند

(در این تصویر، عکس لباس اولویا هاویلند (OLIVIA DE HAVILLAND) را شاهد هستیم که طرحی از ANNE LOWE SONIA GOWN را در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۱۹۴۷ میلادی بر تن داشت که زیبا ترین لباس اسکار بود)

مدل لباس اسکار جنیفر جونز (JENNIFER JONES)

(در این عکس، طرحی از لباس پشمی با دستکش مشکی رنگ جنیفر جونز (JENNIFER JONES)  را شاهد هستیم که در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، طرحی از ANITA COLBY را در سال ۱۹۴۴ میلادی بر تن داشت)

مدل لباس اسکار بهترین بازیگر نفش اول زن در سال ۱۹۴۳ میلادی

(لباس مشکی طرح داری از GREER GARSON را مشاهده میکنید که در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نفش اول زن در سال ۱۹۴۳ میلادی بر تن داشت. نام طراح این لباس اعلام نشد)

مدل لباس اسکار جوان فانتین

(جوان فانتین (JOAN FONTAINE) را در لباس مشکی بلند مشاهده میکنید که در سال ۱۹۴۲ میلادی در زمان دریافت جایزه ، طرحی از برند I.MAGNIN & COMPANY  را بر تن داشت)

مدل لباس اسکار خانم گینگر  راجرز  (GINGER ROGERS)

(در این لباس کلاسیک، طرحی از IRENE GIBBONS را شاهد هستیم که خانم گینگر  راجرز  (GINGER ROGERS) در سال ۱۹۴۱ میلادی، این لباس را در زما  دریافت جایزه بر تن  داشت)

مدل لباس اسکار ازیگر مشهور فیلم بر باد رفته

(ویوین لی، بازیگر مشهور فیلم بر باد رفته را مشاهده میکنید که یکی از نوستالژیک ترین نقش های سینمای قرن بیستم را ایفا کرد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را در سال ۱۹۴۰ میلادی دریافت نمود. او لباسی  از IRENE GIBBONS  را بر تن داشت که زیبا ترین لباس مراسم سال ۴۰ بود)

مدل لباس اسکار BETTE DAVIS

(در این عکس،  لباس کلاسیک BETTE DAVIS  را شاهد هستیم که که در سال ۱۹۳۹ میلادی در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، طرحی از یک طراح ناشناخته را بر تن داشت)

مدل لباس اسکار  (LOUISE RAINER)

(از ساده ترین طرح های ستارگان هالیوود در مراسم سال ۱۹۳۸ میلادی را تماشا میکنیم که لویس راینر (LOUISE RAINER) در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر دریافت کرد. نام طراح اعلام نشد)

مدل لباس اسکار لویس رانیر

(در این طرح، لباس سفید رنگی از لویس رانیر را مشاهده میکنیم که در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۱۹۳۷ میلادی بر تن داشت)

مدل لباس اسکار  BETTE DAVIS

(در این عکس، اوت کوتوری از برند ORRY-KELLY را بر تن BETTE DAVIS مشاهده میکنید که قرم یقه و نوع برش و دوختش، مصداقی از لباس های زنانه فاخر دهه چهل قرن بیستم میلادی است)

مدل لباس اسکار  هلن رایس

(در این تصویر هلن رایس را مشاهده میکنیم که در زمان دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در سال ۱۹۳۲ میلادی، لباسی از یک برند شناخته را بر تن داشت و زیبا ترین لباس اسکار آن سال را پوشیده بود)

مدل لباس اسکار  MARIE DRESSLER در مراسم ۱۹۳۱میلادی

(لباسی از MARIE DRESSLER در مراسم ۱۹۳۱میلادی که زیبا ترین لباس اسکار آن سال بود)

مدل لباس اسکار ماری پیکفولد

(لباسی از ماری پیکفولد، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول در سال ۱۹۳۰ میلادی که استایل های فاخر دوران دهه سی قرن بیستم را به نمایش می گذارد)

نامزدهای جایزه اسکار ۲۰۱۸

لیست کامل نامزدهای جایزه اسکار ۲۰۱۸ میلادی در گروه های فوق الذکر به شرح زیر  است. پر افتخار ترین فیلمی که در جمع نامزدهای امسال قرار دارد، فیلم شکل آب (SHAPE OF WATER) است که در سیزده بخش، نامزد دریافت جایزه شد. جالب است که بدانید،  این فیلم توانست شمار زیادی  از جوایز گلدن گلوب آمریکا و بفتا ۲۰۱۸ را نیز آن خود  کند.

نامزدهای جایزه اسکار ۲۰۱۸

تعداد کمی از فیلم های تاریخ سینما در دوران ۹۰ ساله برگزاری مراسم  ، موفق به نامزدی در بیش از ۱۰ بخش شده اند که تایتانیک و شکل آب، از آن جمله هستند. البته فیلم هایی چون: پست، سه بیلبورد هم  پس از شکل آب، در  رده های دوم و سوم قرار می گیرد که شکارگران بزرگ بفتا و گلدن گلوب ۲۰۱۸ بودند. این ۲ فیلم در ۹ بخش،  نامزد دریافت جایزه  بودند.

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین فیلم بلند

  • مرا به نامت صدا کن
  • تاریک ترین ساعت
  • دانکرک
  • برو بیرون
  • لیدی برد
  • ماجرایفانتوم
  • پست
  • شکل آب
  • سه بیلبورد خارج از میزوری ابینگ

نامزدهای اسکار  ۲۰۱۸ بهترین کارگردانی

  • کریستفورنوان برای فیلم دانکرک
  • جردن پیل برای فیلم برو بیرون
  • گرتا گرویک برای فیلم لیدی برد
  • پل توماس اندرسون برای فیلم ماجرای فانتوم
  • گیلرمو دل توروبرای فیلم شکل آب

نامزدهای اسکار  ۲۰۱۸ بهترین بازیگر نقش اول مرد

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین بازیگر نقش اول مرد

  • تیموثی شالمی برای فیلم مرا به نامت صدا کن
  • دنزل واشنگتن برای فیلم رومن جی
  • دنیل لوییس برای فیلم ماجرای فانتوم
  • گری الدمن برای فیلم تاریک ترین ساعت

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین بازیگر  نفش  اول زن

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین بازیگر نفش اول زن

  • سالی هاوکینز برای فیلم شکل آب
  • فرانسس مک دورماند برای فیلم سه بیلبورد خارج از میزوری ابینگ
  • ریچارد جنکینز برای فیلم شکل آب
  • کریستوفر پلامر برای فیلم همه پول دنیا
  • سم راکول برای فیلم سه بیلبورد خارج از میزوری ابینگ

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین بازیگر نقش  مکمل  مرد

  • ویلم دفو برای فیلم پروژه فلوریدا
  • وودی هارلستون برای فیلم سه بیلبورد خارج از  میزوری ابینگ
  • ریچاردجنکینز برای فیلم شکل آب
  • کریستفور پلامر برای فیلم همه پول دنیا
  • سم راکول برای فیلم سه بیلبورد خارج از میزوری ابینگ

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین بازیگر نقش مکمل  زن

  • مری جان بلایج برای فیلم مادباند
  • الیسون جنی برای فیلم من تانیا
  • لوری میت کالف برای فیلم لیدی برد
  • لسلی منیول برای فیلم ماجرای فانتوم
  • اوکتاویا اسپنسر برای فیلم شکل آب

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین فیلم غیر  انگلیسی زبان

  • فیلم در جسم و روح محصول کشور مجارستان
  • فیلم یک زن شگفت انگیز محصول کشور شیلی
  • فیلم توهین محصول کشور لبنان
  • فیلم بی عشق محصول کشور روسیه
  • فیلم میدان محصول کشور  سوئد

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین فیلم نامه اقتباسی

  • مرا به نامت صدا کن
  • فیلم هنرمند فاجعه
  • فیلم لوگا
  • فیلم بازی مالی
  • فیلم مادباند

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین فیلم نامه اصلی

  • فیلم بیماری بزرگ
  • فیلم برو بیرون
  • فیلم لیدی برد
  • فیلم شکل آب
  • فیلم سه بیلبورد خارج از میزوری  ابینگ

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین مستند بلند

  • فیلم مستند ایکاروس
  • فیلم مستند چهره ها و مکان ها
  • فیلم مستند آخرین مرد در حلب
  • فیلم مستند جزیره قدرتمند

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین انیمیشن بلند

  • انیمیشن بچه رییس
  • انیمیشن نان آور
  • انیمیشن کوکو
  • انیمیشن فردیناند
  • انیمیشن وینسنت دوست داشتنی

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸  بهترین تدوین

  • فیلم بچه راننده
  • فیلم من تانیا
  • فیلم دانکرک
  • فیلم شکل آب
  • فیلم سه بیلبورد خارج از میزوری ابینگ

نامزدهای اسکار  ۲۰۱۸ بهترین موسیقی متن

  • فیلم دانکرک
  • فیلم ماجرای فانتوم
  • فیلم شکل آب
  • فیلم جنگ ستارگان
  • فیلم سه بیلبورد خارج از میزوری  ابینگ
  • فیلم آخرین جدال

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین  ترانه

  • فیلم مرا به نامت صدا کن
  • فیلم کوکو
  • فیلم بزرگ ترین سو من
  • فیلم رودخانه مایتی
  • فیلم ایستادن برای چیزی

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین  فیلمبرداری

  • فیلم دیو و دلبر، فیلم رانر ۲۰۴۹
  • فیلم تاریک ترین ساعت
  • فیلم شکل آب
  • فیلم دانکرک

نامزدهای جایزه اسکار ۲۰۱۸ فیلم بهترین طراحی لباس

  • فیلم دیو و دلبر
  • فیلم تاریک ترین ساعت
  • فیلم دانکرک
  • فیلم شکل آب
  • فیلم ماجرای فانتوم
  • فیلم ویکتوریا و عبدل

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین مستند کوتاه

  • مستند ادیث +ادی
  • مستند قهرمان زن
  • مستند بهشت در خیابان ۴۰۵ ترافیک است
  • مستند مهارت چاقو
  • مستند توقف خودرو

نامزدهای اسکار۲۰۱۸ بهترین چهره پردازی

  • فیلم تاریک ترین ساعت
  • فیلم شگفتی
  • فیلم ویکتوریا و عبدول

نامزدهای اسکار  ۲۰۱۸ بهترین طراحی  تولید

  • فیلم دیو و دلبر
  • فیلم تاریک ترین ساعت
  • فیلم رانر ۲۰۴۹
  • فیلم شکل آب
  • ویکتوریا و عبدول

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین تدوین صدا

  • فیلم بچه راننده
  • فیلم بلیدرانر ۲۰۴۹
  • فیلم شکل آب
  • فیلم جنگ ستارگان
  • فیلم آخرین بازی

نامزدهای اسکار  ۲۰۱۸ بهترین صدا گذاری

  • بچه راننده
  • بلید رانر ۲۰۴۹
  • شکل آب
  • دانکرک
  • آخرین جدایی
  • جنگ ستارگان

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین جلوه های ویژه بصری

  • بلید رانر ۲۰۴۹
  • نگهبانان کهکشان ۲
  • کونگ: جزیره جمجمه
  • فیلم جنگ ستارگان: آخرین جدای
  • فیلم جنگ سیاره میمون ها

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین فیلم کوتاه

  • فیلم مدرسه ابتدایی
  • فیلم دکالب
  • فیلم ساعت ۱۱
  • فیلم خواهر زاده امت
  • فیلم کودکصامت
  • فیلم همه ما

نامزدهای اسکار ۲۰۱۸ بهترین  پویانمایی  کوتاه

  • انیمیشن کوتاه بسکتبال دوست داشتنی
  • انیمیشن کوتاه گاردن پارتی
  • انیمیشن کوتاه فضای  منفی
  • انیمیشن کوتاه اشعار شورشی

حاشیه های جایزه اسکار

مراسم اسکار به عنوان مهمترین رویداد هنری جهان، حاشیه های پر رنگ تر از متن داشته که از نوع مد و لباس و  آرایش سلبریتی های هالیوود تا رکوردها و اظهارات ستارگان سینمای جهان  پیش از این رخداد مهم، در  کانون توجه رسانه ها قرار می گیرد. جایزه اسکار ۲۰۱۸ را باید از نظر حضور کاگردانان و فیلم نامه نویس های زن در جمع نامزدهای نهایی، یک دوره کم نظیر دانست.

حاشیه های داغ جایزه اسکار  سال ۲۰۱۸ میلادی نیز همچون دوره های پیش جالب توجه است که به صورت اجمالی به شرح زیر است:

  • خانم موریسون که برای فیلم مادباوند نامزد بهترین فیلمبرداری شده است، تنها زن در تاریخ مراسم است که نامزد نهایی بهترین فیلمبرداری به شمار می رود.
  • خانم مریل استریپ، بازیگر خوش استایل، توانا و همیشه  خندان  هالیوود، تا کنون ۳ بار  جایزه اسکار را به خانه برده است و در مراسم ۲۰۱۸، نامزد جایزه بهترین بازیگر زن است. او بیست بار دیگر، نامزد بهترین بازیگر  زن شده بود و از این نظر، رکورد دار محسوب می شود.
  • شاید برای شما جالب باشد که بدانید، جوان ترین نامزد اسکار ۲۰۱۸ میلادی، آقای شلمی است که برای ایفای نقش در فیلم جذاب مرا به نامت صدا کن، نامزد بخش بهترین بازیگر نقش  اول مرد شد.
  • البته مسن ترین نامزد جایزه اسکار ۲۰۱۸ نیز کریستوفر پلامر، هنرپیشنه فیلم همه پول دنیا است. او ۸۸ سال سن دارد.

حاشیه های جایزه اسکار

(گیلرمو دل تورو یکی از سرشناس ترین کارگردانان هالیوود در چند سال اخیر)

  • گیلرمو دل تورو، کارگردان سرشناس فیلم شکل آب، ۱۳ بار در فهرست نامزدها قرار گرفت. این دهمین فیلم تاریخ سینما در دوره اعطای جوایز است که توانسته در سیزده شاخه نامزد شود. سال گذشته فیلم لالالند توانست سیزده بار نامزدی  را تجربه کند.
  • خانم گرتا گرویک که امسال در فهرست بهترین کارگردانی و بهترین فیلم ناموسیه اسکار ۲۰۱۸ قرار دارد، از  معدود کارگردان  های زن است  که در فهرست نامزدهای نهایی معرفی شد. پیش از او،  لینا وتمولر، کاترین بیگلو، جین کمپیون و سوفیا کاپولا به ترتیب برای فیلم هفت زیبایی محصول ۱۹۷۷ میلادی، هرت لاکر محصول ۲۰۱۰ میلادی، پیانو محصول  ۱۹۹۴ میلادی و گمشده  در ترجمه محصول ۲۰۰۴ میلادی  به عنوان یک زن، در فهرست نامزدهای بهترین کارگردانی قرار گرفتند.

جان ویلیامز

(جان ویلیامز)

  • ۵۱ نامزدی و ۵ شکار اسکار برای بهترین موسیقی متن، رکورد شگفت انگیز استاد مسلم ساخت موسیقی متن صنعت سینمای جهان یعنی جان ویلیامز است.
  • تغییر در ترکیب هیات رای دهندگان برای انتخاب نامزدها  و تقویت بخش رنگین پوست ها سبب شد تا شاهد حضور  یک سیاه پوست به نام  جردن پیل باشیم که برای کارگردانی فیلم برو بیرون، نامزدی ۳ جایزه اسکار را تصاحب کرد.
  • اسکار ۲۰۱۸ بر خلاف  دوره های قبل،  سال  خوبی برای کارگردان نامدار سینمای جهان  یعنی استیون اسپیلبرگ  نیست. چرا که فیلم او،  تنها نامزد بهترین فیلم  و بهترین بازیگر نقش اول  زن است.

همراهان گرامی

طراح های لباسی که در این گفتار مشاهده کردید، مروری گذرا بر تاریخ مد و لباس فرش قرمز اسکار در ۸۰ سال گذشته بود که شما را با روندی که دنیای فشن در یک قرن اخیر طی کرده آشنا می کند. الگوهای جالب برای عزیزانی که در زمینه های طراحی مد و لباس، فناوری دوخت و تاریخ هنر فعالیت می کنند تا با بهترین طرح ها، الگوها، طراحان و هم چنین شیوه های خلاقانه طراحی پارچه و لباس از گیپور تا دانتل و رز گلد آشنا شوند.

برای آشنایی با کلکسیون مد و لباس سلبریتی ها به خصوص ستارگان هالیوود و خواننده ها، هر روز با سرویس مد گردی لوکس تهران آشنا شوید.

بهترین لباس هنرپیشه ها در مراسم اسکار ۹۰ سال اخیر را متعلق به کدام هنرمند می دانید؟

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا