استایل و مد بانوان

مد هایی که هیچ وقت از مد نمی افتند!

بعضی از سبک های لباس هستند که با مرور زمان، نه تنها فراموش نمی شوند، بلکه نسل به نسل، بر  شمار مخاطبان و هودارانش که دوست دارند تا طراحی استایل کژوال و رسمی خود را بر مبنای  ترند های قدیمی انجام دهند افزوده می شود.  تاریخ سازان عصر فشن در قرن بیستم،  از گابریل کوکوشانل تا رالف  لورن، از جمله تاثیرگذاران دنیای مد در روزگار کنونی هستند که هنوز رگه هایی از ترند هایی که باب کردند را در استایل های نوستالژیک شاهد هستیم. گزارش امروز سرویس مدگردی مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران، تلاش می کند تا شما را با چندین سبک لباس و آرایشی که گذر زمان، گرد فراموشی بر روی آن پهن نکرد، آشنا کند.

با ما همراه باشید.

نا گفته پیداست که در عصر لایک و فالو و هشتگ های لاکچری و استایلیست های فریلنسر، دنیای مد به صورت ماه  به  ماه با ترند های جدید مواجه می شود و به این دگردیسی ژرف و شگرف عجیب، می بایست فناوری های خلاقانه که مسیر  مد جهانی را در دهه  سوم  قرن بیست و یکم تغییر خواهد داد مثل فناوری های پوشیدنی  (SMART CLOTHES) و مد مفهومی (CONCEPTUAL  FASHION) و مد سبز (GREEN FASHION) را اضافه کرد.  به همین  این ها، باید پدیده ای به نام لباس های سه  بعدی  را اضافه کنیم (۳D PRINT DRESS)  که  ما را از دنیای پارچه های کلاسیک غیر نانو، رها کرده و با افق های نوینی در عرصه فشن هوشمند، آشنا می کند.

ترند های بسیار قدیمی

از این ها که بگذریم، باید به دنیای  مد اشاره  کنیم که هنوز، در عصر  دهکده جهانی، مدیون مد هایی است که در قرن بیست میلادی، دنیا را تسخیر  کرد و هم چنان نیز هواداران پر و پا قرصی در سراسر جهان دارد. با آن که مد را یک پدیده گذرا می دانند، اما به نظر می رسد این ۱۰ سبک، هم  چنان دنیای مد را تحت سیطره  بلامنازع خود قرار داده  است.

کت های مدل هوانوردی

ترند کت های مدل هوانوردی

از جمله سبک هایی که  هم چنان با استقبال اسپرت پوش ها مواجه شده است، ژاکت  های هوانوردی (aviator jacket) است که به  نظر می رسد نه تنها قدیمی نشده بلکه مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارد. این کت ها را می توان با پلیور خلبانی (AVIATOR V-NECK SWEATER) ست کرد.

کفش راحتی پشت باز

ترند کفش راحتی پشت باز

این ترند ، هنوز  هم مخاطبان زیاد دارد و در  استایل های کژوال مردانه و زنانه دیده می شود. کفش های  راحتی پشت باز و هم چنین صندل ها، هنوز هم در فشن شوهای شرق و غرب توسط مانکن ها پوشیده می شود. برند گوچی را می توان یکی از تاثیرگذاران گسترش این ترند درصنعت مد دانست. این کفش ها را می توان بخشی جدایی ناپذیر از طراحی استایل دختران برشمرد. مخصوصا مواردی که با خز، تزیین شده باشد.

بلوزهای سفید چین دار

ترند بلوزهای سفید چین دار

بلوزهای سفید چین دار، میراث قرن بیستم، هنوز هم  طرفداران زیادی در میان بانوان خوش  تیپ  مشکل پسند دارد. راهی زنانه برای طراحی استایل که گویی  هیچ وقت قدیمی نمی  شود! همان طور که در تصویر  بالا مشاهده می کنید، این بلوزهای سفید را می توان با جین های سرمه ای یا تیره ست کرد و هم  چنان ترکیبی از سنت و مدرنیته را در طراحی استایل خود به ارمغان آورد.

کت های طرح پلنگی

ترند کت های طرح پلنگی

کت های طرح پلنگی،  هنوز هم در استایل های خیابانی بانوان و آقایان  لاکچری گرد دیده می شود. استایلی فاخر را می توان با این طرح به ارمغان آورد که قابلیت ست شدن با انواع و اقسام بلوز  و شلوار و کفش را برای تیپ های پاییزه و زمستانی دارد.

دامن پلیسه دار

ترند دامن پلیسه برای بانوان لاغر

دامن پلیسه دار، همان طور که می دانید، دامن چین دار است که امروزه با پارچه های سینتیک، چین های دائمی داشته  و به  همین خاطر،  نیاز زیادی  به اتو کشیدن ندارد. گزینه  ای  خوب برای  بانوانی که لاغر اندام هستند. توصیه  شده که با البسه تنگ و پیراهن هایی که پایین تنه  جمع می  شود، دامن پلیسه  دار  نیپوشید که ظاهر جذابی را به ارمغان نخواهد آورد. این ترند ،  در میان بانوان لاغر گسترش یافت و هم چنان محبوب به نظر می رسد.

کت های دو طرف دکمه دار

ترند کت های دو طرف دکمه دار

کت های دو طرفه  دکمه دار (DOUBLE BREASTED  BLAZERS)  هم چنان بخش جدایی ناپذیر از طراحی استایل های کژوال و رسمی و شیک بانوان و آقایان مشکل پسند است.  از ترندهایی که گویی هنوز هم طرفداران زیادی داشته و از دستور کار خارج نشده است. برند BALMAIN، از  جمله تولید کنندگان مطرح این نوع کت  ها به شمار می رود که کاربردهای چند گانه  در طراحی تیپ دارد. کت های دو طرف دکمه دار اسپرت و مجلسی، گزینه  خوبی  برای استایل هایی  پاییزی خواهد بود.

بوت های گل میخ دار

ترند بوت های گل میخ دار

بوت های  گل میخ دار (STDDED BOOTS)، به خصوص بوت هایی که تا  قوزک پا هستند، هم  چنان ترند قدیمی پر طرفدار در میان  خوش تیپ ها بوده و برندهایی چون: CHLOE, GIVENCHY و JIMMY CHOO از  این ترند در طراحی  کفش های خود استفاده  می کنند. اکسسوری های این نوع کفش، سبب می شود تا  به خوبی با استایل های کژوال و حتی مجلسی  ست شود.

خز مصنوعی

ترند خز زمستانی

لباس هایی  که با خز مصنوعی (FAUX  FUR) تولید می شوند، هنوز هم در قرن بیست و یکم، طرفداران زیادی دارند.  از کت های   SAINT LAURENتا  روسری  ها  برند CHARLOTTE SIMONE، شاهد استفاده از خز  مصنوعی در طراحی لباس  های لاکچری هستیم که سلبریتی ها تا لاکچری گردها در طراحی استایل  از ان استفاده می کنند. این از  دیگر ترند هایی است که به نظر می رسد، حالا حالا  قدیمی نشود.

مام جین

ترند جذاب و قدیمی جین

مام جین (MOM JANS)،  اصطلاحی است برای شلوارهای جینی که زنان در دهه هشتاد قرن بیستم میلادی بر تن می کردند و به  نظر می رسد دهه ها پس از آن روزگار،  هم چنان هواداران زیادی در میان بانوان خوش  تیپ دارد.  استایل های مامی (MOMS  STYLES)،  طراحی  های بدون فصل هستند و می توان آن ها را در هر  فصلی پوشید و با بلوز و کت  های مختلف که کنتراست رنگ خوبی  با رنگ پوست و قد شما داشته  باشد، ست کرد.

رژ لب قرمز

رژ لب قرمز رنگ ترند آرایشی

اگر از دنیای پوشاک عبور کنیم و به لوازم آرایش  و شیوه  آرایش بانوان رجوع کنیم، در  خواهیم یافت که رژ لب قرمز رنگ،  از جمله ترند های آرایشی است که با مرور زمان،  از دستور کار گریمورها و فرآیند آرایشی  بانوان در رده  های مختلف  سنی خارج نشده است.

ژاکت های چرمی

ژاکت های چرمی ترند همیشگی

ژاکت های چرمی، از جمله ترند های فراموش نشدنی در طراحی استایل اسپرت بانوان و آقایان در نیمه دوم سال هستند که با گذر زمان، گرد فراموشی به خود نگرفته اند. ژاکت های چرمی مشکی را می  توان با شلوار جین در رنگ های  مختلف ست کرد و تیپ لاکچری را ایجاد نمود.

شلوار جین دنیم

 ترند های فراموش نشدنی در طراحی استایل اسپرت بانوان و آقایان

شلوار جینی که با پارچه دنیم (DENIM)  بافته شده  باشد، DENIM JEANS  گفته  می شود و به نظر می رسد با گذشت زمان، هم چنان طرفدارانش  زیاد شده  است. دنیم، نوعی پارچه کتان راه  راه  ضخیم بوده که در تولید شلوار جین، کاربرد زیادی دارد. شلوار جین دنیم را به راحتی می توان در  استایل  های  چهار  فصل  با کت  و  بلوزهای رنگی ست کرد و استایل  فاخری را به ارمغان آورد.

تی شرت سفید

ترند چرم مشکی و تی شرت سفید رنگ بانوان

این یک واقعیت است!  بله! تی شرت  سفید از جمله ترند های ساده در طراحی استایل آقایان و بانوان است که هم  چنان پر طرفدار مانده و به  نظر  می رسد، ترند های غیر قابل فراموشی و از  مد افتادن باشد. به طور کل  رنگ سفید از نظر روانشناسی  رنگ و طراحی استایل، رنگ  موقر  و شادی  است که آرامش و صلح  و دوستی را در طراحی فشن تداعی و القا می کند. سفید و سیاه، گزینه ای فراموش  نشدنی در  طراحی تیپ  است که به  صورت چهار فصل می توان بهره برد.

محبوب بانو های خوش تیپ

بانوان مشکل پسند، دهه هاست  که طرح های آرمانی کریستین  دیور، از بزرگان طراحی مد و لباس قرن بیستم میلادی  را به  یاد دارند و حاضر نیستند به این راحتی ها آن را به فراموشی بسپارند. سبکی که دیور در روزهای پایانی نیمه  نخست قرن  بیستم میلادی به دنیای فش معرفی کرد، استایلی نوین در طراحی دامن زنانه بود.

ترندی که از ان به عنوان: LADY LIKE یا خانومانه  نام برده می شود، از  دهه  پنجاه قرن بیستم میلادی  توسعه یافت  و توسط  GRACE KELLY  و JACKIE KENNEDY محبوب شد و گزینه فاخری برای بانوان لاکچری  گرد آن زمان شد. شاید فکر کنید که چرا این ترند ، هم  چنان محبوب بانوان خوش تیپ  مشکل پسند است!

ترند محبوب بانوان جوان

ترند قرن بیستم دامن پلیسه

به  گفته  مدیر موسسه  فناوری مد نیویورک (یکی  از بهترین مقصدهای تحصیلی رشته  مد و لباس  در آمریکا)، استایل  خانومانه به دلیل استفاده  از  هندسه  منحنی  ها (CURVE) و تناسب  این استایل با انحنا بدن، با استقبال  بانوان همراه  شده  و جذابیت زیادی دارد. برای آنکه این  ترند قرن بیستمی را در سومین  دهه قرن بیست و یکم  بر  تن کنید،  از  جواهرات پر زرق  و برق  خیره  کننده  و کفش  های پاپیون دار استفاده کرده  تا تیپ فاخری را تداعی کنید.

ترند کژوال سفید رنگ

پوشش های  LADYLIKE، ترندی است که پوشش های  دو تکه را به جای البسه  سنتی و یکسره  مثل جامپسویت ها معرفی می  کند.  به گفته  طراح بخش  اکسسوری های زنانه  موسسه  BLOOMINGDALE، بلوز و دامن در کنار  هم، حس مدرنیزاسیون  را به بانوان القا می کند. برای طرح هایی که راحتی  و خیره  کنندگی را به  ارمغان آورد، ست نمودن دامن وتاپ،  گزینه خوبی  خواهد بود.

طرح حیوانات

هنوز هم  در  عصر  حاضر،  لباس هایی که یا از پوست حیوانات هستند و یا طرح های چاپی  از اشکال  حیوانات را تداعی می کنند، مخاطبان زیادی دارد. اگر چه این مد،  همواره مورد نکوهش  فعالان محیط زیست به  خصوص حامیان حقوق حیوانات قرار گرفته است. داستان این سبک از زمانی آغاز شد که غربی ها در جهانگشایی های خود در قاره  کهن و قاره  سیاه، پوست حیوانات شکار شده  ای مثل پلنگ و ببر و زرافه  را با خود به غرب برده  و از پوست آن، لباس های فاخر تهیه و تولید می کردند.

طرح حیوانات ترند همیشگی

این فقط لباس نبود که از پوست حیوانات در آن استفاده می شود. بلکه دکوراسیون خانه  نیز از پوست حیوانات سود می برد و بعضا، جا سیگاری یا میزهایی از پای فیل قطع شده، تزیین کننده دکوارسیون مفاخر عالم در روزگار نه  چندان دور بود.

استفاده از پوست حیوانات در لباسی که ترند شده

ترند پوست حیوانات

مرلین مونرو، هنرپیشه معروف هالیوود و لورین  بکال، با پوشیدن لباس هایی با پوست حیوانات، جذابیت این استایل را جهانی کرد و به سرعت با استقبال عاشقان مد همراه شد.

چرا این مد همچنان با استقبال مخاطبان همراه شده  است؟ جواب روشن است!  نقش های حیوانات در طراحی  لباس های این ترند ،  خیلی واضح نیست و تم خنثی مثل قهوه ای و بژ دارد. شما می توانید رنگ های خنثی را با تنازهای رنگی گوناگون ست کنید و در طراحی استایل مدرن  از ان استفاده کنید. اگر فکر  میکنید با این سبک پوشش، نگاه ها را به خود خیره  می کنید، از نقش های ظریف استفاده کرده  و استایل خود را با اکسسوری، کامل کنید. استفاده  این  استایل با جواهرات بزرگ، گزینه خوبی برای طراحی استایل جوانان است. اما به هر  حال  لاکچری و خاص!

سبک ترند آقایان

یکی از  ترند هایی که به نظر نمی رسد حالا حالا قدیمی شود، سبک مد مردانه (MENSWEAR TREND)   است. کوکو شانل، از بزرگان مد جهان، بخشی از توسعه مد بانوان را با الگو برداری از لباس  های آقایان در دهه سی قرن بیستم میلادی انجام داد. ژاکت های کش  باف، که بعد ها در لباس کاترین  هپبورن (هنرپیشه  صبحانه  در  تیفانی) به  کار رفت  نیز در توسعه این سبک تاثیر گذار بود. پتی اسمیت از بزرگان راک دهه هفتاد قرن بیستم میلادی نیز، سبب شهرت  این مد شد. هنوز هم  بانوانی هستند که دوست دارند مثل عکس  زیر،   کت و شلوار مردانه را در طراحی استایل  اسپرت و حتی رسمی  خود ست کنند.

سبک ترند مردانه

چرا این مد قدیمی هنوز مد است؟ پاسخ  روشن است.  آقایان دوست دارند لباس  های جذاب و کمتر  ساده  بپوشند و معمولا لباس های مردانه، چه در داخل  محیط  کار و چه بیرون  آن، قابل استفاده  است. همراهی این استایل با لباس های شاد رنگارنگ و اکسسوری، میتواند  این سبک را با روندهای امروز جهانی مد هم گام  کند.

به این نکته توجه کنید که لباس های مردانه  یک  سایز بزرگ تر  انتخاب نکنید و بگذارید خیاط، کار خودش را انجام دهد. حتی برای لباس های READY TO WEAR.

سبک مینیمالیستی

سبک مینیمالیستی

آندره  کورجس (ANDRE COURREGES) طراح مد فرانسوی با همکاری پیر کاردین، دهه شصت قرن بیستم میلادی را نقطه عطفی برای یکی از ترند های تاثیرگذار مد جهان قرار دارد. مد MINIMAL در  این عصر گسترش یافت و یک دهه بعد یعنی در دهه  هفتاد، شاهد لباس  های تک رنگ چسبناک و کشی شدیم تا اینکه پرادا (PRADA)،  خالق یکی از لاکچری ترین برندهای جهان، سبب  گسترش  بیشتر آن در دهه نود قرن بیستم شد. طرح های ساده  ای که او به این استایل داد، سبب شهرت جهانشمولش شد. آدری هپبورن، طرفدار این سبک تمییز بود که تا امروز هم از مد نیفتاد.

از ترند های تاثیرگذار مد جهان

از ترندهای قدیمی کژوال

سبک فلورال

از دیگر ترند های قرن بیستم ترند گل گلی

گل گلی یا FLORAL، از دیگر ترند های قرن بیستمی مد جهان  است که هنوز هم  طرفداران  زیادی دارد. استایلی  الهام  بخش از طبیعت  هزار رنگ هزار نقش  که نقاش گیتی، فرش زمین را با گل های  رنگارنگ، منقش کرده است. دوران سبک گلی را می توان به مد سنتی بانوان ژاپنی (KIMONO) نسبت داد. گل، اگر چه همین چند روز و شش باشد، اما یادی از طبیعت و نمادی از جذابیت خلقت  است که قرار گیری آن روی  لباس بانوان، ظاهرا، تمام  نشدنی است! گل را نماد زن و لطافت می دانند و حس نرمی و شادی و آرامش و صلح را تداعی می کند از نظر روانشناسی  رنگ و روانشناسی استایل.

سبک نظامی

 ترند ارتشی

سبک  ارتشی، اگر  چه تا به امروز بعضا در استایل های اسپرت دیده  می شود، اما به نسبت موارد قبلی پر طرفدار  نیست. یادگاری  از جنگ  خونین جهانی قرن  بیستم  میلادی که زنان، لباس  های نظامی را می پوشیدند و برای  کار  در رده  های مختلف ارتش استفاده می کردند و بعدها همه  گیر شد. جوانان ضد جنگ  ویتنامی را بایستی تاریخ  سازان  ترند ارتشی در جهان  دانست. این مد،  الهامی از جنگ و نا برابری  است. حکایتی دردناک از روزگار وحشیانه  و جهالت  انسان عصر مدرن! حس مثبت ندارد و از یک ایدئولوژی خبر می دهد. جای تعجب نداشت که این تم زیتونی، تا به امروز دوام خود را حفظ کند. لباس این ترند را با اکسسوری  ست کنید و آن را از حالت یک یونیفورم نظامی خشک خارج کنید.

شما کدام مد قدیمی را بیشتر دوست دارید؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا