استایل و مد آقایان

با برترین طراحان لباس جهان آشنا شویم

معروف ترین طراحان لباس

دنیای مد اگر چه امروزه بر بال فناوری و شبکه های اجتماعی عکس محور حرکت می کند و روند رو به رشد خیره  کننده خود را در میان طیف های مختلف مردم  در دهکده جهانی ادامه می دهد، اما نباید این صعود با شکوه در میان صنایع را بدون واقعیتی به نام طراحان لباس (fashion designers) در نظر گرفت. چرا که محصول ایده های خلاقانه طراحان ارشد خانه های مد (fashion house)، امروزه بر تن میلیون ها  نفر است و هر کسی به نسبت سلیقه، بودجه و وضعیت استایلی که دارد، از محصولات دنیای مد و لباس اوت کوتور تا معمولی استفاده می کند.

در جهان مد، مثل همه صنایع، افرادی کاریزماتیک و تاثیرگذار وجود دارد که ترند گرا و تاریخ  ساز بوده  و  خط و رویه  طراحی را تغییر داده اند و الگویی خوش نام برای رهروان طراحی مد شده اند. گزارش امروز مجله تخصصی مد و سبک زندگی لوکس تهران شما را با ۲۰  تن از  معروف ترین طراحان لباس  جهان از نگاه  ترندز آکادمی  (TRENDS ACADEMY) آشنا می کند. با ما همراه باشید.  اگر می بینید  در  این  فهرست،‌ نامی از الکساندر  مک کویین  یا رالف لورن نیست، در واقع  این نظر  کارشناسان ترند  آکادمی بوده است.

۱) کارل لاگرفلد

۱) کارل لاگرفلد

کارل  لاگرفلد (KARL  LAGERFELD) آلمانی، یکی از معروف ترین  و برترین استالیست ها طراحان لباس امروز جهان به شمار  می رود که رهبری  خانه  مد شانل  را سالهاست که بر عهده دارد. کارل  لاگرفلد به خاطر تیپ خاص و کت و شلوار همیشه سیاه با پیراهن سفید و عینک آفتابی  مشکی  که حتی  در مراسم شبانه  نیز  بر تن  می کند، شناخته  می شود. کارل لاگرفلد  اگر  چه در شانل  کار می کند، اما برند خاص  خود را دارد و هم چون  شانل،  محصولات کیف  و کفش و لباس و عطر مخصوص  به  خود دارد. طراح  لباس آلمانی، صاحب  سبک  است.

استالیست کیست و چه وظیفه ای دارد؟

اگر  کسی قصد دارد وارد دنیای  مد مدرن شود، ترندها و رویه های طراحی لباس آقای لاگرفلد را باید مطالعه  کند. دنیای مد او را از سال ۱۹۸۳ میلادی می شناسد که با کالکشن های آماده پوشیدن (READY-TO-WEAR) مطرح  شد. بخشی از موفقیت میراث گابریل کوکوشانل را باید مدیون طراحی های خلاقانه کارل لاگرفلد دانست.

۲) جورجیو آرمانی

۲) جورجیو آرمانی

خیلی ها تصور می کنند که جورجیو آرمانی،  تنها یک برند در دنیای مد و لباس لاکچری  است.  در  حالی که GIORGIO  ARMANI، نام موسس این برند ایتالیایی بوده  که خود طراح لباس شناخته شده ای به شمار می رود و امروزه صاحب هتل و فروشگاه های مجلل زیادی از دوبی تا اروپا است. از سال ۱۹۷۰ میلادی وارد دنیای مد و لباس شد و یکی از کاریزماتیک ترین چهره های طراحی مد و لباس در ایتالیا (پایتخت مد اروپا)  به شمار  می رود. جورجیو آرمانی، نخستین کالکشن خود را در سال ۱۹۷۴ میلادی عرضه کرد و ظرف سه دهه اخیر، فشن شو های آرمانی هم برای لباس آقایان و هم بانوان مشکل پسند خوش  تیپ، با استقبال جهانی همراه  شده است.  آقای جورجیو را در اینستاگرامش  دنبال کنید.

برترین محصولات عطر سلبریتی  ها را اینجا ببینید

۳) آلبرتا فررتی

۳) آلبرتا فررتی

سومین  فرد تاثیر گذار در حوزه  طراحی  لباس جهان را باید آلبرتا فررتی (ALBERTA FERRETTI) دانست که به عنوان طراح لباس از پایتخت مد بازهای اروپا (ایتالیا)  به دنیای مد آمد  و یکی از بانوان تاثیرگذار این  عرصه به شمار می رود. یکی  از شاخص ترین کارهای  وی  را باید  لباس  زنانه  بلند  آبی رنگ پریده دانست.

آلبرتا فررتی در سال ۱۹۶۸ میلادی  نخستین بوتیک خود را به نام JOLLY  در کاتولیا تاسیس کرد  و از  آنجا هم چون  رالف لورن، وارد عرصه طراحی مد شد. مدل های وسوسه انگیزش برای  بانوان اروپایی، به سرعت جهانی شد و  به همین خاطر، فروشگاه هایی در آمریکا تاسیس کرد. با استقبالی که بانوان از طراحی هایی او به عمل آوردند، وی تصمیم گرفت تا  نخستین  محصول  عطر  خود را از سال ۲۰۰۹ میلادی  ارائه کرده  و وارد دنیای نت های شگفت انگیز شود.  عطر ALBERTA FERRETTI FOR WOMEN توسط SOPHIE LABBE از شرکت IFF تولید شد  و گزینه خوبی برای روزهای سرد نیمه  دوم سال به  شمار می رود.

(از  طرح  های جدید آلبرتا)

(جی جی حدید و از طرح  های جدید آلبرتا)

۴) فیلیپ لیم

فیلیپ لیم  (PHILLIP LIM) متولد ۱۶  سپتامبر ۱۹۷۳ میلادی در تایلند، طرح مد  معروف مقیم آمریکا بوده و پس از نسل کشی کامبوج به آمریکا مهاجرت  کرد. او فعالیت های خود را در حوزه طراحی  مد  از  سال  ۲۰۰۰ میلادی اغاز کرد و در سال  ۲۰۰۵  میلادی، برند ۳٫۱ PHILLIP را ثبت کرد و با WEN ZHOU همکار  شد. کنسول طراحان مد آمریکا (COUNCIL OF FASHION DESIGNERS  OF  AMERICA) در سال ۲۰۰۷ میلادی، جایزه  استعداد نوظهور در طراحی لباس بانوان را به ایشان  اهدا کرد. او هم چنین جایزه سالانه  شورای  مد سوراوسکی را نیز به خود اختصاص داد.

۴) فیلیپ لیم

یکی از خلاقیت های آقای فیلیپ لیم در طراحی لباس  را باید تلفیقی  از  استایل  های خوش نقش  در لباس خیابانی در لباس  شب دانست. نشریه  VOGUE همواره از کالکشن های  فیلیپ ستایش می کند و او را یک خیاط ماهر خطااب  می کند. کارهای وی را در این آدرس  دنبال کنید.

۵) ویوین وست وود

۵) ویوین وست وود

ویوین وست وود (VIVIENNE WESTWOOD) طراح مد بریتانیایی از دیگر طراحان لباس شناخته شده جهان است که به واسطه طراحی لباس های PUNK در اواخر قرن بیستم میلادی، نام شناخته شده ای در طراحی فشن  بانوان گردید. او را باید یکی از سلاطین طراحی پوشاک روزانه  دانست که با ستایش الیزابت دوم، ملکه کهنسال انگلیس  نیز مواجه شد. این بانوی خلاق بریتانیایی، استایل پانک را توسعه  داد و تلاش  کرده  تا در طراحی های  ضد ماتریالیستی، نوعی مد مفهومی  مدرن  را عرضه  کند. مد پانک، طرفداران  زیادی دارد اما از نظرخیلی ها هم شایسته به نظر نمی رسد.

ویوین وست وود فعالیت های  خود را از دهه شصت قرن بیستم میلادی  آغاز  کرد و فعالیت هایش الهامی از پوشاک خوانندگان rock-punk آن  زمان بود که خیلی مدگرا  نبودند. در لباس  هایی که طرفداران جنبش  پانک بر  تن می کنند و ویویون  وست وود کارهای خود را با ایده  از  تفکرات ان ها توسعه داد، چاپ روی پارچه و گلدوزی  های  متنوع دیده  می شود و اکسسوری  های نامتعارف برای تکمیل مد حضور غالب  دارد. به هر حال، او هم  چون ویوین لی (اسکارلت اوهارا  در فیلم  باد رفته)  که سبک اسکارلت  اوهارایی  را مد کرد، دومین ویوین معروف دنیای مد بانوان در هزاره  دوم  است که در فهرست تاریخ  سازان  مد دهه  های اخیر به  شمار می رود.  او همکار سابق MCLAREN  هم  به  شمار  آمد.

۶) ریکاردو تیشی

۶) ریکاردو تیشی

ریکاردو تیشی، ششمین  طراح مد تاثیر  گذار  جهان  است که در این گفتار معرفی می کنیم. او هم از  دنیای  مد ایتالیا  همچون جورجیو آرمانی به صنعت فشن آمد  و از چهره های کاریزماتیک به شمار  می رود.  وی فعالیت های خود را در زمینه  طراحی مد و لباس از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز کرد و اوت کوتورهایش توانستند  در یک دهه اخیر با استقبال بانوان مشکل پسند زیادی مواجه شد. همکاری با ژیوانشی که از برندهای لاکچری مد بانوان به شمار می رود، سبب معروفیت تیشی شد که بعد از آن فاصله گرفت و با ورساچه همکاری خود را ادامه داد.

اوت کوتور: لاکچری فاخر

تیشی هم  لباس های خلاقانه  ای  برای  ژیوانشی طراحی کرد و هم سابقه  همکاری با دولچه و گابانا و ژان  پل گالتیه  در کارنامه دارد. یکی از تاثیر  گذار ترین کارهای وی را می توان همکاری  تیشی با NIKE و کتانی سفید دانست که طراحی  فوق العاده او هم چنان وی را یه یک نام نیک در میان  نایک بازهای جهان تبدیل کرده  است. یکی از جدید ترین کارهای  تیشی را می توان محصولاتی  الهام گرفته از  طرح های قالی  و  فرش  ایرانی دانست که در کالکشن زمستانی GIVENCHY عرضه  شد.

داستان جالب ژیوانشی را اینجا بخوانید

۷) ژان پل گالتیر

نفر  بعدی  از باشگاه  برترین  طراحان لباس جهان،  ژان  پل گالتیر  (JEAN PAUL GAULTIER) طراح مد فرانسوی است که از دهه نود قرن بیستم میلادی  تا کنون، در جمع طراح مد جهانی، نامی آشنا و فاخر  به شمار می رود. وی مدیرعامل شرکت JEAN PAUL GAULTIER SA است. خانه  مد او پر پایتخت فرانسه، فرصتی شد تا دنیا با ایده  های خالاقانه این  طراح فرانسوی بهتر آشنا شود. وی فعالیتش را با همکاری پیر  گاردین، که خود از طراحان به نام فرانسوی بود آغاز کرد و استعدادش کشف شد. یکی از  شاخص ترین کارهای ژان پل گولتیر  را میتوان دامنی دانست که مدونا، خواننده  مطرح پاپ در دهه نود قرن بیستم  بر  تن کرد.

۷) ژان پل گالتیر

گالتیر را  امروز در دنیای شگفت انگیز  نت ها نیز به  خوبی می شناسند. عطر زنانه  کلاسیک (CLASSIQUE)  و عطر مردانه MALE نخستین محصولات  عطر این برند بود که در روزهای پایانی  قرن بیستم میلادی عرضه شد. او بیش  از ۷۰ نوع محصول عطر مردانه و زنانه دارد. ژان پل، در حوزه  HAUTE COUTURE و PRET-A-PORTER فعالیت زیادی  دارد. او طراح ارشد  برند لاکچری HERMES  (هرمس) بوده  و هم  در دنیای کیف و کفش  و لباس و هم  در تولید مبلمان (برند ROCHE BOBOIS) چهره شاخصی به  شمار می رود.

گالتیر در  طراحی لباس سلبریتی  ها در فرش  قرمز ها نامی شناخته شده  است که لباس رد کارپت لیدی گاگا در سال ۲۰۰۹، ریحانا در  مراسم  گرمی ۲۰۱۱ و بیانسه در سال ۲۰۱۱  از کارهای  شاخصش محسوب می شود. نیکی میناژ نیز یکی از طرفداران  طراحی  های ژان پل  گارتیر می  باشد. کیم کارداشیان و نیکول کیدمن نیز  از چهره های مطرح  جهان  هستند  که بارها با طراحی های نوآورانه  وی روبروی  دوربین رسانه  ها قرار گرفتند. او را در این نشانی دنبال کنید.

۸) ماریوس شواب

۸) ماریوس شواب

تنها یونانی حاضر  در فهرست  ۲۰ طراح لباس برتر جهان، MARIOS SCHWAB است که در  سال ۱۹۷۷ میلادی متولد شد و در فرست نام آوران  جوان صنعت مد و لباس جهان محسوب می  شود. از سال ۲۰۰۵ میلادی، کارهای این طراح جوان،  تحت نامش به  دنیا عرضه  شد و از سال ۲۰۰۹ میلادی نیز  به  عنوان طراح ارشد خانه مد هالستون (HALSTON) فعالیت می کند. فعالیت های ماریوس در  سال ۲۰۰۳  میلادی  با SAINT  MARTIN  همکاری  کرد و در تولید لباس  زنانه با این  برند به  شهرت  رسید. مجله ووگ، او را همواره در فهرست  تاثیر گذار ترین فعالان مد جهان می داند.

۹) خانواده میسونی

خانواده  میسونی (MISSONI  FAMILY) از نگاه  ترندز  آکادمی  در  فهرست ۲۰ طراح مد برتر  جهان قرار  دارد. این  شرکت توسط OTTAVIO  و ROSITA MISSON  تاسیس شد.

۱۰) سونیا ریکیل

۱۰) سونیا ریکیل

خانم سونیا ریکیل (SONIA RYKIEL) طراح اوت کوتور فرانسوی  است که در این فهرست قرار گرفته  و به  دلیل طرح های  خلاقانه اش،  او  را QUEEN  OF KNITWEAR می دانند. ملکه لباس های کش بافت، سال گذشته  درگذشت و به دلیل تاثیر گذاریش در  دنیای  مد بانوان به خصوص  در دهه های پایانی قرن  بیستم میلادی، وی  را کوکو شانل مد کش بافت می دانند. ژاکت  های  رنگارنگ  پشمی او همواره در کانون توجه رسانه  ها به  خصوص ووگ بافتنی  بود. خانم سونیا ریکیل، فعالیت مد و لباس خود را با فروشگاه همسرش در نیمه  دوم  قرن بیستم میلادی آغاز کرد که  با انتشار تصاویر  محصولاتش روی جلد  مجله  معروف ELLE (از معروف ترین مجلات مد جهان)،  به  شهرت رسید.

(سونیا ریکیل در کنار دخترش ناتالی در  سال  ۲۰۰۸ میلادی)

همان طور که در  تصاویر بالا مشاهده می کنید، خانم سونیا، همواره  مدل مو خاص خود را داشت که به نوعی امضا وی نیز  محسوب  می شود. موهای چتری سرخ  رنگ که کمتر در طراحی استایل طراحان مد یا سلبریتی های موسیقی  و سینما و ورزش مشاهده می شود.

علت اینکه سونیا ریکیل را یکی از تاثیرگذاران دنیای مد به خصوص در عرصه  فشن  بانوان می دانند آن است که وی پوشاک بدون لبه ای طراحی می کرد که درز ان معلوم بود و نوعی ANTI  FASHION محسوب می شود و طرفداران بسیاری پیدا کرد. در طراحی  های  سونیا، آنچه بارز است، نوشته هایی است که دیده  می شود و به نوعی مانیفست وی در  مد مفهومی به  شمار می رود. او نیز  همچون خانواده  میسون،  در طراحی دکوارسیون هتل ها و مبلمان فعالیت داشت  اما بیشتر تمرکزش  روی طراحی مد  خلاقانه برای بانوان مشکل پسند با الگوهای آزاد و مستقل است.

۱۱) کیرا پلاستینینا

۱۱) کیرا پلاستینینا

خانم کیرا  پلاستینینا (KIRA PLASTININA) طراح مد روس  است که با آیکون  نوآورانه  باشکوه  خود در هفته  مد میلان  در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی،‌نگاه  های بسیاری را به خود معطوف کرد. برند KIRA PLASTININA LUBLU  امروزه نامی مطرح  در حوزه مد بانوان است. پدرش، سرژی پلاستینین، میلیونر برند لبنیات سازی  است. نشریه FASHIONISTA  در سال ۲۰۱۳  میلادی او را جوان ترین طراح لباس میلیونر  جهان خطاب کرد. فروشگاه  های عرضه محصولات  کیرا در  روسیه،  اوکراین، ایالات متحده، فیلیپین  و چین، به فروش  می رسد. او دانش آموخته  مدرسه  کسب  و کار کلمبیا و دانشگاه SOITHERN  METHODIST است. اینستاگرام رسمی  کیرا در این LINK  قرار دارد.

۱۲) تاکون پانیچگول

۱۲) تاکون پانیچگول

تاکون پانیچگول (THAKOON PANICHGUL) طراح  مد امریکایی-تایلندی است که از سال  ۲۰۰۴ میلادی، برند لباس  های اماده پوشیدن (READY TO WEAR)  را عرضه کرد و با استقبال  مواجه شد. چهره هایی مثل: RACHEL BILSON, DEMI MOORE, MICHELLE OBAMA و سارا جسیکار پارکر  از  مشتریان مطرح وی به شمار می روند. او را در این نشانی دنبال کنید.

۱۳) والنتینو گاراوانی

۱۳) والنتینو گاراوانی

نمی شود شما عاشق  مد و لباس باشید و برند لاکچری با طرح های فوق العاده VALENTINO را در طراحی کیف و کفش و لباس نشناسید! طراح مد ایتالیایی که از وی به  عنوان یکی از برترین  طراحان  فشن  جهان یاد می کنند، شما را با طرح های باشکوه در طراحی استایل بانوان و آقایان  خوش  پوش آشنا می کند که معمولا طرح های کم  نظیری  هستند. لباس های قرمز زنانه  والنتینو و  کفش های اکسسوری  داری فوق العاده  اش، همواره نظر بانوان خوش سلیقه  مشکل پسند را جلب کرده است.

حتما بخوانید : ۶۰ مدل کفش  لاکچری برند والنتینو را ببینید

۱۴) دومنیک دولچه و استفانو گابانا

۱۴) دومنیک دولچه و استفانو گابانا

نامی مطرح در  دنیای مد بانوان و آقایان،  حتما DOMENICO  DOLC & STEFANO GABANA  است  که با برند D&G  شناخته شده  است. برندی که بعضی ها آن را در H&M ایتالیا می دانند،  با کالکشن  لباس  های کش بافت به  دنیا معرفی شد و در  دهه  نود قرن بیستم میلادی، کت و شلوارها و کراوات های شیک و مجلسی  او برای مردان، به  سرعت با استقبال  سلبریتی ها  و حتی سیاستمداران روبرو شد. این  برند را هم چون برند BIJAN،  باید محبوب مردان  سرشناس جهان دانست که بارها در فرش قرمزها و مراسم هنری و سیاسی محصولات این  دو مرد تاثیرگذار فشن را بر تن  کرده  اند. آنها را در اینستاگرامشان دنبال کنید.

داستان موفقیت بیژن پاکزاد: سرشناس ترین طراح لباس بورلی هیلز

۱۵) کلوین کلین

کلوین کین،  طراح  مد آمریکایی از دیگر نام  های مطرح دنیای مد بانوان و آقایان محسوب می شود. برخی این  برند (CK) را با عطرهای شیک و تمیز و خوش رایحه می شناسند و بعضی هم با ماکسی های بلند فاخر رنگارنگ. شروع فعالیت های این  شخصیت مطرح دنیای  مد، از سال ۱۹۶۸ میلادی است که از  اکسسوری  تا عطر  و ساعت و لباس، دستی بر آتش  اوت کوتورها و لباس های لاکچری برای لاکچری پسندها دارد.

۱۵) کلوین کلین

۱۶) روبرتو کاوالی

۱۶) روبرتو کاوالی

از دیگر نام های مطرح دنیای  مد،‌ می  توان  به روبرتو  کاوالی همیشه محبوب اشاره  کرد که از پایتخت معماری  ایتالیا (فلورانس) به جهان فشن معرفی شد. روبرتو کاوالی همیشه  نوآور، بنیان گذار لباس های  سنگ شور شده است. کاوالی و همسرش که امروزه در  اینستاگرام  خیلی محبوب هستند، در  زمینه  طراحی دکوراسیون  خودرو و کشتی نیز فعال  هستند. طراحی اتومبیل،  بخش جذابی از فعالیت  های امروزی  کاوالی است که محبوب  لاکچری سوارهای غربی است.

روبرتو کاوالی  از خانواده  نقاش به دنیای مد امد و به همین خاطر، تاثیر رنگ و طرح های نقاشی  به  خصوص  حضور حیوانات را در  الهام بخشی  به  کارهایش باید در نظر  داشت. نقاشی منسوجات که در  کارهای کاوالی مشاهده می شود در واقع چنین پس زمینه  ای دارد. نقاشی  چرم کاوالی که در دهه  هفتاد قرن بیستم  عرضه کرد  و روشی برای عرضه  پارچه های راه راه پشت نقش دار در  دهه نود میلادی، از  جمله کارهای فاخر وی به شمار می آید. کاوالی  در تولید عطر نیز صاحب سبک است و معمولا رد پایی از حیوانات روی آثار وی دیده می شود. عطرهای: JUST CAVALLI  HIM, JUST CAVALLI  GOLD, CAVALLI NERO, CAVALLI ESSENZA و SERPENTINE از عطرهای پر طرفدارش محسوب می شود.

۱۷) مارک جاکوبز

۱۷) مارک جاکوبز

نام شناخته  شده دیگری در دنیای مد، MARC JACOBS  است که بارها  اوت کوتورهای  دلفریبش  را بر  تن  سلبریتی های موسیقی و سینما و ورزش دیده  ایم. این طراح مد  متولد ۱۹۶۴میلادی بوده و در  دانشکده طراحی PARSONS که یکی از برترین مقصد های تحصیلی مد و لباس آمریکا است تحصیل کرد. او به  مدت ۱۷ سال، مدیریت امور نوآوری  را در برند فاخر LOUIS VITTON بر عهده  داشت که خیلی  ها این برند را در فهرست الکی گران ها قرار داده اند! صدها فروشگاه در سراسر  جهان  محصولات  وی را معرفی می کنند.  وی محصولات عطر مطرحی هم مثل  لباس  دارد که از ان جمله  می توان به دکادنس و دیسی اشاره  کرد.

ژاکت های دست بافت، از جمله محصولات اولیه آقای  جاکوبز است که زمینه مطرح شدن نامش را فراهم کرد.  او را در این نشانی دنبال کنید.

اکادمی ترند، رده هجدهم تا بیستم  برترین طراحان مد جهان را در اختیار ANNA  SUI, STEPHAN CARAS و CHRISTOPHER BAILEY  قرار می دهد.

دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران دنبال کنید.

حتما بخوانید : برترین فرصت های تحصیلی مدرسه مد پاریس

به نظر شما بهترین  طراح لباس  بانوان جهان کیست؟

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا