سبک زندگی لوکس

توصیه های طلایی برای انرژی مثبت های شیک پوش

لاکچری گردی با انرژی مثبت

افراد انرژی مثبت، همواره دوست دارند انرژی های منفی را از خود دور کنند. انرژی های منفی، از ادبیات گفتاری و نوشتاری غیر فاخر، لباس های کثیف، دکوراسیون زشت، کیف و کفش کهنه و مندرس و حتی کثیف میتوان ساطع شده و سبک زندگی شاد و هیجان انگیز انرژی مثبت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

برای همین منظور، انرژی مثبت ها تلاش میکنند تا ذهن و فکر خود را تحت تاثیر هر چه که به آنها نیروی امید بخش و شادی آفرین نمی دهد، خالی کرده و پیرامون خود را با منابع انرژی آفرین که فرصت های کسب و کار و شفاف اندیشی (clear thinking) برایشان به ارمغان می اورد، پر کنند.

انرژی مثبت ها به فنگ شویی و طراحی دکوراسیون های ساده و شیک علاقه زیادی دارند و به همین خاطر، نورپردازی و مرتب کردن خانه و کاشانه از کمد لباس گرفته تا نحوه چیدمان کیف و کفش و طرز قرار گیری لباس ها و فرآیند های دوره ای تمییز و مرتب کردن آن، بخشی از سبک زندگی آنها را تشکیل می دهد. یکی از اصول شیک پوشی، دانستن شیوه نگهداری و مراقبت از کیف و کفش و انواع لباس است تا فرم خود را همیشه حفظ کنند.

ظاهری آراسته با انرژی مثبت

(ساده پوشی ، از اصول شیک پوشی انرژی مثبت ها است)

انرژی مثبت های شیک پوش برای خود قاعده ای دارند که گزارش امروز مجله تخصصی مد و لباس لوکس تهران، تلاش می کند تا این دنیای جذاب را مورد بحث و بررسی قرار دهد. در گزارش امروز شما را با موضوعات جالبی آشنا میکنیم. از شیوه دیزاین یک کمد کپسولی و شیوه های خرید کفش گرفته تا نحوه صحیح نگهداری لباس و جمع آوری لباس، مطالبی ارائه میکنیم که راهنمای خوبی برای انرژی مثبت های شیک پوش است.

با ما در گزارش امروز همراه باشید.

سوالات متداول برای انرژی مثبت های مرتب

  • آیا شما هم دوست دارید با فنگ شویی، خانه ای مرتب و شیک و پر از انرژی مثبت داشته باشید؟
  • آیا فکر میکنید اتاق های به هم ریخته، آرامش فکری شما را سلب کرده است؟
  • آیا دوست دارید راهکارهایی برای نظم بخشی به کمد لباس خود پیدا کنید؟
  • آیا درباره کمد های کپسولی چیزی شنیده اید؟
  • آیا میدانید خانم های انرژی مثبت، چگونه باید کفش های لاکچری خود را تمییز کنند؟
  • آیا میدانید چگونه میتوان کمد لباس منظم را برای انتخاب سریع لباس های قابل ست در اختیار داشت
  • آیا میدانید لباس های لوکس و معمولی خود را چگونه برای حفظ شادابی آنها نگهداری کنید؟
  • آیا شیوه نگهداری لباس های زمستانی را میدانید؟
  • آیا میدانید انرژی مثبت های لاکچری گرد چگونه سفر می کنند؟

برای پیدا کردن پاسخ به این پرسش های هیجان انگیز، این گفتار را دنبال کرده و به دوستان خود معرفی کنید.

زندگی لاکچری با انرژی مثبت

(رنگ ها در زندگی و لاکچری گردی و شیک پوشی، انرژی آفرین هستند)

انرژی مثبت ها چطوری هستند؟

همه اشیا دارای نوعی ارتعاش بوده که شما میتوانید حس خوب یا بد از آن بگیرید. همه لباس ها و اکسسوری ها و طلا و جواهرات و کیف و کفش ها نیز به نوعی انرژی دارند. هر انسانی که دارای انرژی است و اگر شما در حوزه ارتعاش سلول های مغزی کسی قرار بگیرید و در ارتعاش سول های مغز خود با وی هماهنگ باشید، ارتعاش فکری او را دریافت کرده و این ارتعاش به صورت مثبت یا منفی بر ذهن و فکر و سبک زندگی و رفتار شما تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم خواهد داشت.

اگر خواننده کتاب های هفت عادت مردان موثر یا عادت هشتم از دکتر وین دایر فقید، نویسنده و روانشناس معروف کتاب های فناوری فکر و انرژی مثبت و شاد زیستن باشید، درخواهید یافت که ایشان یکی از راهکارهای مهم موفقیت در زندگی و کسب و کار را امید و صبوری و انرژی آفرینی می داند و این مورد را در کتاب نیروی مقصود یا همان POWER OF INTENTION به درستی تشریح می کند. مقوله ای که در سال های اخیر در کتاب قانون جذب (LAW OF ATTRACTION) و مستند راز مشاهده کردیم. در ۳۸ دقیقه با قانون جذب در ویدیوی زیر آشنا شوید.

اینکه نمیتوانید بعضی چیزها را در درون خود مشاهده کنید، نتیجه این انتخاب است که هر چیزی را چطور در دنیای خود پردازش کنید. شما در واقع بر اساس انچه در درون خود مشاهده میکنید، به دنیا نگاه میکنید و اگر نتوانید چیزی را در درون خود مشاهده کنید، در دنیای پیرامون نیز از درک و مشاهده آن عاجز خواهید بود.

برای همین است که شاعر نامدار فارسی زبان گفته است:

‌ای برادر تو همه اندیشه ای. . . مابقی خود استخوان و ریشه ای. . .

بنابراین، فکر و اندیشه و نوع نگرش و دیدگاه ما به خود و پیرامون، تاثیر زیادی در سبک زندگی ما دارد. شاید برای شما این پرسش مطرح شده باشد که اصولا انرژی مثبت ها چه جور ادم هایی و از چه شخصیت هایی برخوردارند. چون لوکس تهران سایت روانشناسی نیست، از بحث و بررسی این مقوله خودداری می کنیم. اما شاخص های مهم انرژی مثبت ها را در ادامه به اجمال بر می شماریم که دید خوبی به شما درباره این افراد می دهد:

  • به افکار خود آگاه هستند و تلاش میکنند بهترین ها را انتخاب کنید.
  • انرژی مثبت ها صبور هستند. افراد صبور، راحت تر فکر میکنند و گزینه های مختلفی برای تصمیم گیری خواهند داشت.
  • انرژی مثبت ها، نگاه ضربتی و فوری به هیچ پدیده ای ندارند. نگاه ان ها به اتفاقات، بلند مدت و مبتنی بر دانش و اطلاعات مستند است.
  • انرژی مثبت ها به غذایی که میخورند آگاه هستند. رژیم غذایی در تفکر و سبک زندگی انسان ها میتوانید تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.
  • انرژی مثبت ها، به ارزش فنگ شویی در خانه خود آگاه هستند.
  • انرژی مثبت ها معمولا منظم و مرتب هستند و از هر چه زندگی را بر آنها سخت میکند دوری میکنند.
  • انرژی مثبت ها امیدوارند.
  • انرژی مثبت ها، خلاق و خندان هستند. خلاقیت و خنده، عاملی فرصت آفرین برای نگاه شاد و جذاب به پدیده های مختلف روزمره است که شاید بسیاری از مردم در طول روز از ان غافل باشند.
  • انرژی مثبت ها از طراحی مد و لباس ساده یا لاکچری خود، برای ایجاد حس مثبت در نظر دیگران استفاده می کنند.
  • انرژی مثبت ها مهربان هستند و تحلیل رفتار متقابل را به خوبی انجام می دهند.

این ها، بخشی از خصوصیت های انرژی مثبت ها است که البته رسیدن به این طراز شخصیتی فاخر، نیاز به تمرین و ممارست و مراقبه و آموزش بسیار است و حفظ ان در طول زندگی کار دشواری به نظر می رسد. به هر حال، انرژی مثبت ها با این خصوصیت های رفتاری و فکری، همواره روش های نوآورانه ای برای زندگی خود در نظر دارند که در حوزه نگهداری از وسایل و پوشاک، روش ان ها جالب است.

در ادامه به روش های  خلاقانه انرژی مثبت ها در موضوع مد و لباس و نگهداری از ان اشاره میکنیم.

(مرتب کردن وسایل به خصوص لباس در کمد، در افزایش انرژی مثبت و ذهنی خلاق و آرام تاثیر گذار است)

انرژی مثبت ها و کمدهای کپسولی

بسیار پیش امده که برای استایل های خیابانی، کژوال و رسمی در مراسم گوناگون، در انتخاب لباس با مشکل برخورد کردیم. گاها از بانوان به خصوص بانوان جوان می شنویم که با وجود ده ها نوع لباس رنگارنگ در کمدهای خود، از انتخاب یک دست لباس شایسته برای فلان مراسم یا مهمانی عاجز هستند.

انرژی مثبت ها و کمدهای کپسولی

انرژی مثبت ها، تلاش میکنند در خرید لباس ها، لباس هایی با امکان استفاده چند منظور را در دستور خرید قرار دهند تا به سندروم پشیمانی پس از خرید مبتلا نشوند. این سندرم، بخشی از دنیای لاکچری گردها و مد گردها را به خود مشغول کرده و هستند کسانی که پس از خرید حتی بهترین برندها، از خرید پشیمان می شوند!

کمد های کپسولی، ایده ای هست که انرژی مثبت ها معمولا دنبال ان هستند و حتی در فنگ شویی نیز از آن بهره می گیرند. این کمد، سبک مینیمالیستی بوده که شما را قادر می سازد تا با تعداد لباس کمتر، استایل های متنوعی را در اختیار داشته باشید و بر تن کنید. هر چقدر لباس ها را محدود کنید، انتخاب سریع تر و بهتر خواهد بود.

برای ایجاد کمد کپسولی، نوع لباس ها را بر اساس فصول مختلف سال طبقه بندی کنید. حتی کیف و کفش ها و شال های مخصوص را نیز در طبقه خود قرار دهید. برای هر نوع آب و هوا، ست هایی که میتوان سریع انتخاب کرد را یادداشت و جایگاه خاصی برای ان در کمد لباس ایجاد کنید. مثلا اگر در منطقه شما، برف و باران زیاد می آید، همیشه نیاز به چتر و یک بارانی ضخیم یا نازک دارید که میتوانید جای خاصی در کمد کپسولی برای آن اختصاص دهید.

اگر یک نوع چتر دارید، میتوانید در اسرع وقت نسبت به خرید چتری با طرح و رنگ بندی مختلف اقدام کنید. سبک زندگی شما در چیدمان کمد کسپولی اهمیت دارد. چرا که سبک زندگی شما در نوع لباس پوشیدن شما تاثیز بسزایی خواهد داشت. اگر بیشتر اوقات سر کارهستید، لباس های رسمی را در این کمد دم دست بگذارید تا در وقت شما صرفه جویی شود.

اگر دانشجو هستید یا بیشتر در خانه مشغول به کار هستید، لباس های کژوال و خیابان گردی را دم دست بگذارید و بر اساس فصول، ان ها را مرتب کنید. انرژی  مثبت ها تلاش میکنند تا با رنگهای شاد و انرژی آفرین، استایل های متنوع را با آنچه دارند ست کنند و از خلاقیت برای تلفیق رنگ ها و لباس ها استفاده می کنند تا همیشه ظاهری متفاوت و جذاب را تداعی کنند.

انرژی مثبت ها در طراحی یک کمد کپسولی تلاش میکنند تا با یک پالت رنگی، رنگ های مورد نظر را شناسایی و از ان ها برای انتخاب رنگ مد و لباس استفاده کنند. اگر لباس آبی و سرمه ای و روشن زیاد دارد، آنها را جای خاصی در کمد قرار دهید تا در انتخاب آن دچار سردرگمی نشوید. این ست به خصوص رنگ زرشکی، رنگ فوق العاده و خاصی برای ست کردن با انواع لباس ها خواهد بود.

انرژی مثبت ها مثل لاکچری گردها، دوست دارند آیتم خاصی در لباس انها همیشه خاص باشد و جلب توجه کند. هر آیتمی هست را به عنوان استیتمنت در نظر گرفته و توجه داشته باشید که یک مدل ساده به رنگ خنثی نیز همیشه بتواند شیک و جذاب و البته انرژی آفرین باشد!

انرژی مثبت ها در چیدمان و طراحی کمد کپسولی خود، تلاش میکنند تا بر اساس بودجه ای که اختصاص می دهند نسبت به خرید پوشاک اقدام کرده تا به همان سندرومی که نام بردیم دچار نشوند! به هر حال، انرژی مثبت ها، معتاد خرید (SHOPPING ADDICTED)‌ نیستند و سعی میکنند از زمان و وقت خود در طول روز بهترین استفاده را ببرند.

کم کپسولی، روش جدیدی برای نگهداری و طبقه بندی استایل های مختلف است. این روش را امتحان کنید و تجارب خود را در اختیار ما قرار دهد.

  • کمد کپسولی انرژی مثبت ها فرصت خوبی برای چیدمان بهتر لباس ها در کمد است.
  • کمد کپسولی انرژی مثبت ها انان را در انتخاب سریع لباس یاری می دهد.
  • کمد کسپولی انرژی مثبت ها، فرصت ست کردن لباس با رنگ های مختلف موجود را فراهم می کند.
  • انرژی مثبت ها با کمد کپسولی خود به نظم و ترتیب و رنگ بندی لباس ها توجه می کنند.
  • انرژی مثبت ها با کمد های کپسولی، لباس های کمتر و با کیفیت خواهند داشت.
  • انرژی مثبت ها با کمدهای کپسولی، به سندرم پشیمانی پس از خرید دچار نمی شوند.
  • انرژی مثبت ها با خلاقیت، استایل های گوناگون را با آیتم های کمتری ست می کنند.

انرژی مثبت ها  و مراقبت از کفش

گفتیم که انرژی مثبت ها هر چیزی که حس منفی به انها بدهد را از خود دور میکنند. وقتی کفشی واکس زده و براق و لباسی اتو کرده با نت های جذابی از فلان برند عطر و ادکلن به همراه دارید، حس بهتر و شادی دارید یا با کفش خاکی و لباس مندرس (حتی برند)؟ قطعا گزینه اول!

نگهداری کفش مخصوصا کفش های گران اهمیت زیادی دارد. لاکچری گردها معمولا بخشی از فعالیت های ماهانه خود را به نگهداری از کیف و کفش های گران به خصوص چرم خود اختصاص می دهند. کفش، اولین چیزی است که مردم در هنگام مشاهده شما به ان نگاه میکنند. شاید بعضی ها بگویند ساعت یا پیراهن و حتی آرایش مو و چهره و امثالهم! اما به هر حال، کفش، گزینه انرژی آفرین مهم است.

انرژی مثبت ها  و مراقبت از کفش

تمیز کردن و نگهداری ان اهمیت دارد. تمیز کردن کفش ها به جنس ان ها بستگی دارد و هر کفش، بسته به جنس خود با یکدیگر  متفاوت است.

یکی از کفش های  لاکچری که لاکچری گردها زیاد از ان استفاده کرده و برای ست کردن با لباس های مختلف از ان بهره می برند، کفش جیر است. لطیف ترین پارچه برای کیف و کفش بوده و برای تمیز کردن آن، کار سختی پیش روی شما نیست. با یک برس خیلی نرم و یا حتی یک مسواک نرم تاریخ مصرف گذشته میتوانید به آرامی، گرد را از روی آن بزدایید.

اگر  کفش جیر شما لکه دار شده است، بر اساس نوع لکه نسبت به تمیز سازی اقدام کنید. معمولا سرکه، انتخاب خوبی برای پاک کردن لکه ها بر روی کفش جیر است. البته استفاده از اسفنج نرم نیز اهمیت دارد. توجه کنید که کفش هایی از جنس آگ، تمیز کردن سختی دارد و گزینه لاکچری گردها محسوب می شود.

برای تمیز کردن آنها، باید به روش کفش جیر برخورد کنید. اگر لک بر روی این کفش لوکس شما نشست، با مخلوط آب سرد و سرکه سفید نسبت به تمییز سازی اقدام کنید. معمولا برای نگهداری از کفش آگ که در زمستان زیاد استفاده می شود، درون آن روزنامه قرار داده تا حالت خود را حفظ کند.

نگهداری کفش های چرم از همه کفش ها مهم تر است. سعی کنید از رطوبت دور شود و هر از گاهی واکس بزنید تا کفش خشک نشود. کرم مخصوص چرم نیز گزینه خوبی برای نگهداری از این نوع کفش ها است که به آن توجه کنید. البته استفاده از وازلین برای براق کردن کفش توصیه خوبی خواهد بود.

تمیز کردن کفش های پارچه ای شاید راحت به نظر بیاید، اما چون زود کثبت می شود و بافت پارچه را تحت اثیر خود قرار خواهد داد کمی ظریف کاری نیاز دارد. معمولا استفاده از ماشین لباس شویی برای تمیز کردن آنها توصیه می شود.

کفش های حصیری بانوان جوان در تابستان، کاربرد زیادی دارد. حتی الامکان از خیس کردن آن ها خودداری کنید. برای تمییز کردن این کفش ها، انرژی مثبت ها از برس نرم در جهت خواب حصیر کفش استفاده می کنند.

اگر کفش اسپرت رنگی دارید برای تمییز کردن آن میتوانید از اسپری تمییز کننده کتانی استفاده کنید. البته از استون هم میتوان برای تمیز کردن بخش لاستیکی کفش استفاده کرد. اگر لکه ای بر روی کفش اسپرت ایجاد شود باید فورا پاک شود تا به داخل ان نفوذ نکند.

انرژی مثبت ها و کمد لباس منظم

انرژی مثبت ها به کمد لباس منظم اهمیت زیادی میدهند. کمد منظم سبب می شود تا لباس های برند و لاکچری تا معمولی، به طور شایسته و بایسته ای چیدمان شده تا شما بتوانید بر اساس استایل های مورد نظر، نسبت به انتخاب سریع و درست آن اقدام کنید.

انرژی مثبت ها و کمد لباس منظم

گاها مشاهده می شود که افراد لباس های خود را به صورت نامنظم و در هم در کمد قرار می دهند و موقع انتخاب، حس خوبی از ان ندارند. روش های صحیح نظم دادن به کمد لباس همان طور که در بخش کمد کپسولی گفتیم اهمیت دارد.

کمد لباس انرژی مثبت ها

  • انرژی مثبت ها لباس هایی که کمتر استفاده می کنند را در کمد لباس مشخص می کنند.
  • انرژی مثبت ها لباس هایی که استفاده ای ندارند را خارج از کمد لباس قرار می دهند.
  • انرزی مثبت ها ، لباس های کثیف و مندرس را در کمد لباس نگهداری نمی کنند.
  • انرژی مثبت ها ، محل قرار گیری لباس ها و کیف و کفش چرم با بقیه لباس ها را جدا می کنند.
  • انرژی مثبت ها ، لباس هایی را که به ندرت استفاده می کنند و به نوعی اوت کوتور است، در جعبه نگه می دارند.
  • بعضی از انرژی مثبت ها ، کمد لباس را بر اساس رنگ لباس ها، چیدمان می کنند.
  • نظم بندی لباس ها در کمد و کشو بر اساس رنگ، شما را در انتخاب سریع لباس و تلفیق رنگی استایل ها یاری می کند.
  • نظم بندی لباس ها بر اساس نوع لباس مثل: کت و شلوار و پیراهن و مانتو و دامن و تی شرت و تاپ و کفش، انتخاب سریع و مناسب را به ارمغان می آورد.

جعبه هایی خلاقانه برای نگهداری اکسسوری بانوان جوان

(جعبه هایی خلاقانه برای نگهداری اکسسوری بانوان جوان)

  • انرژی مثبت ها، شلوارها و جوراب ها و تی شرت و سویشرت و کت را در یک طبقه و کشو قرار نمی دهند.
  • اگر اکسسوری زیاد دارید، به جای انکه آنها را در داخل جعبه راها کنید، میتوانید قاب های خلاقانه اکسسوری درست کرده و انها را در کمد یا جای دیگر از اتاق خود بر روی آن آوایزان کنید.
  • پیش از قرار دادن لباس ها در کمد از تمییزی آن اطمینان حاصل کنید.
  • چوب لباس فلزی که روکش پلاستیکی دارند، مقاومت بیشتری برای تحمل لباس دارند.
  • اگر کیف های لاکچری یا معمولی خود را در کاور پارچه ای قرار دهید طول عمر ان بیشتر شده و جنس ان در مرور زمان آسیب کمتری خواهد دید.

 کیف های لاکچری یا معمولی

نگهداری از لباس ها به شیوه انرژی مثبت ها

نگهداری از لباس ها سبب می شود تا جنس و کیفیت ان ها در مدت زمان کم، تخریب نشود و بتوانیم استفاده بیشتری از لباس ها داشته باشیم. نحوه درست لباس پوشیدن مثل نحوه درست صحبت کردن و نحوه صحیح غذا خوردن و مطالعه کردن، نشان دهنده شخصیت رفتاری شما و مصداق رفتار فاخر بوده که همواره مورد نظر انرژی مثبت ها هست که میخواهد برای دیگران کاریزماتیک باشند.

تمیز و مرتب کردن لباس ها از نکات مهمی است که هر فرد خوش پوش باید به آن توجه کند. اما نحوه نگهداری هر لباسی با لباس دیگر متفاوت است و این موضوع وقتی اهمیت زیادی دارد که شما بخواهید لباس های لاکچری و تجملی و حتی اوت کوتور خود را با لباس های دیگر نگهداری کنید.

همواره قبل از اینکه لباسی بخرید به اتیکت ان توجه کنید. علایمی که روی ان درج شده است را در نظر بگیرید. این اتیکت ها با علایم و نوشته به شما میگویند که چطور از ان ها مراقبت کنید. مثلا نحوه شستشو و نگهداری لباس های کتان با چرم متفاوت است. هر اتیکت دارای پنج قسمت مثل: شستشو- سفید گری- اتو کردن- خشک کردن و خشک شوی است. مثلا علامت مثلث نشان از اتو کردن است. اگر مثل زیر بر روی آن ضربدر بود یعنی نباید این لباس اتو شود.

انرژی مثبت های لاکچری گرد، معمولا لباس های خود را با دمای پایین می شورند تا رنگ و جنس ان در حرارت زیاد تخریب نشود. برای ملحفه از آب داغ استفاده کنید. انرژی مثبت ها از مواد سفید کننده برای شستشو استفاده نمی کنند چرا که مواد شیمیایی آن، باعث تخریب بافت و جنس پارچه لباس می شوند. همانطور که قبلا در بخش نگهداری کفش گقتیم، یکی از راه های از بین بردن لکه، استفاده از سرکه های غیر رنگی است.

اگر میخواهید لباس های شما به اتو نیاز نداشته باشد، پس از شستن ان ها را دست پهن کنید و با چوب لباسی اوایزان کرده تا خشک شوند. حتی الامکان از هیتر استفاده نکنید. اگر میخواهید لباس خود را اتو کنید، به اتیکت لباس توجه کنید. اگر ۳ نقطه روی ان بود مجاز هستید.

تنها در مواقع خیلی ضروری لباس ها را خشک شویی کنید. بعد از خشکشویی، لباس را از کاور خارج کرده و در فضای باز قرار دهید.

توجه کنید که لباس های جین و کفش های چرم را برای حفظ دوام، داخل پلاستیک قرار دهید. اگر بو گرفته اند، داخل فریزر گذاشته تا باکتری انها با سرما از بین برود. هیچ وقت لباس های فصل قبل را پیش از آنکه کاملا شستشو شوند، داخل کاور پارچه ای قرار ندهید. کاور پارچه ای بهتر از کاورهای پلاستیکی است تا باکتری سبب آسیب به لباس ها نشود.

سفر به سبک انرژی مثبت ها

انرژی مثبت ها، اگر چه زندگی را ساده میگیرند ، اما ممکن است لاکچری سفر کنند و گردشگری خودمانی را دوست داشته باشند. به هر حال در هر صورت، اصولی را در سفر در نظر می گیرند.

  • قبل از سفر نسبت به برنامه ریزی دقیق سفر اقدام می کنند.
  • لباس های خود را بر اساس شرایط مختلف آب و هوایی و مکان هایی که میروند از کمد بر می دارند.
  • شرایط پیش بینی نشده را در سفر در نظر می گیرند.
  • محل اقامت لاکچری یا معمولی را پیش از سفر رزرو می کنند.
  • از گردشگری مجازی برای انتخاب مقصدهای گردشگری هیجان انگیز و جذاب و ارزان استفاده می کنند.
  • چمدان خود را به خوبی چیدمان می کنند.

صحبت از شیوه درست وسایل در چمدان سفر شد! چیدمان وسایل در چمدان سفری برای آقایان و بانوان متفاوت است. بانوان به خصوص بانوان جوان، حساسیت بیشتری نسبت به چیدمان دارند. وسایلی که به همراه دارند متنوع تر و خاص تر خواهد بود. مثل لوازم آرایشی و بهداشتی که حمل آن ها نیاز به توجه و کنترل بیشتری دارد.

اگر چیدمان وسایل در چمدان خوب نباشد ، در صورتی که سفر شما با هواپیما باشد و چمدان به قسمت بار هواپیما منتقل شود، امکان خرد شدن وسایل آرایشی ظریف وجود خواهد داشت. مثل سایه ها و پنکیک ها! حتی شیشه های عطر اگر در محفظه نباشند و تحت فشار قرار بگیرند، امکان شکستن آن ها زیاد خواهد بود.

سفر به سبک انرژی مثبت ها

برای قرار دادن لوازم آرایش ظریف در چمدان، می توانید اطراف آنها پنبه قرار دهید تا بار و فشار عمودی و افقی را تحمل کنند. اگر عاشق شامپوها و ژل ها شستشو مثل NIVEA COOL و L’OREAL و امثالهم هستید که در سفر با خود همراه داشته باشید، توصیه میکنیم دور آن ها را در چمدان با سلفون بپیچید تا امکان باز شدن ان ها خیلی کم باشد.

همیشه در چیدمان چمدان، وسایل سنگین را ته چمدان گذاشه تا بار وارد شده به چمدان، سبب افزایش بار به وسایل پایین تر نباشد. لوله کردن لباس ها و قرار گیری در چمدان سبب کاهش مساحت قابل اشغال شده و جای بیشتری برای قرار دادن لباس ها خواهید داشت. لباس ها در این حالت چروک زیادی نمی خورند. البته تا کردن افقی و قرار دادن ته چمدان نیز گزینه خوبی خواهد بود.

همواره لباس های مهم مثل شومیز و کت و شلوار و دامن را به صورت پشت و رو خوابانده و ته چمدان قرار دهید تا کثیف نشود. اگر با خود لوازم الکترونیکی حمل میکنید ان ها را وسط چمدان رها نکنید. بهتر است کیفی برای ان ها داشته باشید تا داخل ان قرار دهید. به این صورت دسترسی به آن ها سریع خواهد بود و نظم چمدان که عامل انرژی آفرین مثبت برای شما در طول سفر است، به هم نمی ریزد!

اگر چمدان کوچک دارید که داخل کابین هواپیما یا اتوبوس یا قطار می برید، مهم ترین وسایل خود را روی چمدان بگذارید تا وقتی باز میکنید سریع به آن دسترسی پیدا کنید.

انرژی مثبت ها در سفر، لباس های کپسولی با خود حمل می کنند. یعنی لباس های کمتر که با استایل های مختلف قابل ست کردن باشند. لباس هایی که امکان پوشیدن زیاد ان ها فراهم باشد بر اساس وضعیت آب و هوایی شهر مقصد، گزینه خوبی خواهد بود. استفاده از شال ها مختلف برای آقایان و بانوان برای استایل های گوناگون نیز انتخاب مطلوبی می باشد.

دو کفش متفاوت و البته پیراهن هایی به رنگ روشن که امکان ست کردنش با لباس های مختلف باشد میتواند در چمدان کپسولی انرژی مثبت شما قرار بگیرد. اگر عاشق جین پوشی هستید، توصیه میکنید رنگ آبی و مشکی همراه داشته باشید که با لباس های مختلف ست شود.

انرژی مثبت ها و پایان زمستان

وقتی به پایان زمستان نزدیک می شویم، لباس های زمستانی را باید آرام آرام از دم دست خارج کرده و لباس های نازک تر را جایگزین کنیم. لباس های نازک تر زمانی جایگزین می شوند که لباس های ضخیم و پشمی و بزرگ زمستانی مثل پالتوها، از دسترس خارج شوند. برای حفظ لباس های زمستانی می بایست آن ها را تمییز کرده و سپس در جای مشخصی قرار دهید.

انرژی مثبت ها و پایان زمستان

همه لباس های زمستانی را با با دست یا ماشین لباس شویی بشورید و خوب خشک کنید تا نم بر روی ان ها باقی نماند. اگر لباس های زمستانی شما حساس بود به خشکشویی بدهید. اگر کفش های شما قابل شستن نیست آن ها را نیز به خشکشویی بدهید. کفش های جیر و چرمی و پارچه ای، نحوه نگهداری خاص دارید که باید به آن توجه کنید. هر لباس زمستانی که آسیب دیده و زیپ خراب یا خورده گی دارد، پیش از بسته بندی و جای گذاری در کمد، رفع نقص کنید.

لباس هایی که قابل تعمیر نیستند را دور بریزید تا جای شما را اشغال نکرده و حس بدی از ان ها نگیرید. دور ریختنی اگر نیستند، تمیز کرده و به افراد نیازمند بدهید.

بسته بندی لباس های زمستانی بخشی از فرآیند نگهداری ان ها است. چرا که نیاید در زمستان بعدی، چروک و خراب یا نم دار باشد. لباس های زمستانی غیر حساس را میتوانید در جعبه های پلاستیکی قرار دهید. مثل سویشرت و شلوارهای جین و لباس های سنگین. اگر لباس زمستانی لاکچری حساس دارید، داخل کاغذهای پارچه ای بپیچید. اگر ان ها را به خشکشویی داده اید، آن ها را از بسته های پلاستیکی خارج کنید و داخل کاغذهای پارچه ای خشک قرار دهید.

گران ترین لباس های زمستانی، لباس های خز دار هستند. آن ها را با کاور لباس پوشانده و به چوب لباسی پلاستیکی آویزان کرده تا سر نخورند. همیشه محل نگهداری لباس ها را جایی قرار دهید که امکان رطوبت کم باشد. این مورد را عزیزانی که در مناطق شمالی و جنوبی پر رطوبت کشور هستند توجه کنند.

یکی از اشتباهات رایج بین مردم، تا کردن بوت های چرمی بلند است. بهتر است به جای این کار، داخل ان را با مقوا یا کاغذ پر کنید که حالت خود را حفظ کنند. روی آنها کاور پلاستیکی کشیده و در جایی دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. بوت های چرمی را واکس زده و داخل همه کفش ها را پر کنید.

همراهان لوکس تهران

نظرات و پیشنهادات خود را درباره این موضوعات در اختیارما قرار دهید.

همواره دنیای مد و لباس و لاکچری گردی را با لوکس تهران دنبال کنید.

به نظر شما چه راه هایی برای شیک پوشی انرژی مثبت ها وجود دارد؟

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا