آشنایی با احمد سبحانی : پدر ساشا سبحانی ، آقازاده لاکچری گرد

مجموعه: اخبار تاپ تاریخ انتشار مطلب: 2018/08/26
آشنایی با احمد سبحانی : پدر ساشا سبحانی ، آقازاده لاکچری گرد

دکتر احمد سبحانی ، دانش آموخته علوم سیاسی و مدیرکل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه بود. او سالها به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، آفریقای  مرکزی، ارمنستان و ونزوئلا مشغول به فعالیت بود و اکنون در یک شرکت خصوصی در تهران مشغول به کار  بوده و جزییاتی از فعالیت  هایش رسانه ای نشده است.

آقای احمد سبحانی ، مدیرکل سابق آمریکای لاتین و مدیرکل سابق آسیای غربی وزارت خارجه است که در سال ۱۳۸۳ و سال ۱۳۸۶ به عنوان سفیر نمونه وزارت خارجه با ستایش دستگاه سیاست خارجی همراه شد. او سال ۱۳۸۰ نیز به عنوان مدیر نمونه کشوری انتخاب شده بود که نشان می دهد، فردی وارد به مقوله سیاست و مدیریت است و دیپلماتی کار کشته به نظر می رسد.

او چند سال پیش به خبرگزاری ایرنا گفته بود که برخی از سفرا پس از  پایان مسئولیت شان، توسط  نهادهای خصوصی اقتصادی جذب می شوند و به نظر می رسد فعالیت اقتصادی خصوصی  او در ماه های اخیر نیز بی ارتباط با این ایدئولوژی نباشد.

ناگفته پیداست که دکتر احمد سبحانی، به عنوان یکی از دیپلمات های بلند پایه وزارت امور خارجه، از ۲۰ سال پیش تا کنون در مصاحبه ها و گفته  هایش، حامی سیاست ایران و دیپلماسی ایرانی بوده و تا کنون حرف و سخنی علیه مواضع ملی و سیاسی کشور از ایشان شنیده یا خوانده نشده است.

او از جمله افرادی در وزارت خارجه بوده که به دلیل جایگاه شغلی، بارها سفرای کشورهای  خارجی را به وزارت خارجه ایران  احضار و مراتب اعتراض شدید دستگاه دیپلماسی را در حوزه  های مختلف بر اساس مقتضیات سیاسی روز به آن ها ابلاغ کرده است. وی یک دیپلمات است و تلاش دارد، دیپلماتیک رفتار کند. اما آنچه که او را بیش از سایر دیپلمات ها و سفرای ایران در خارج از کشور در کانون  توجه رسانه های داخلی و بین المللی قرار داد ، اظهارت و رفتارهای فرزند ارشد او یعنی ساشا سبحانی است.

حتما بخوانید : کمپین فرزندت کجاست؟ از وزرا و مجلسی ها تا شورای شهر تهران

پسر کو ندارد نشان از پدر

پسری که تصاویرش با دختران گوناگون و کافه و ساحل گردی های لاکچری در دوبی و استانبول و اسپانیا، آن هم با خودروهای چند میلیاردی و ساعت  و کشتی های مجلل اختصاصی، چند سالی است که وی را در فهرست شاخ های اینستاگرام ایرانیان قرار داد و اذهان عمومی را بار دیگر نسبت به ژن خوب و آقازاده ها حساس کرد. ساشا سبحانی به واسطه فعالیت پدرش در امریکای لاتین، مسلط  به زبان اسپانیولی شده و قبلا گفته بود که به دلیل تسلط به این زبان، کسب و کارش را در کشورهای مختلف جهان توسعه داده  است. اگر چه هیچ گاه  جزییاتی ازاین کسب و کارها و طرف های مورد معامله و کالا و خدمات  ارائه نشد.

اما بررسی اینستاگرام ساشا سبحانی نشان می دهد که وی با دختران آلبانیایی، ترکیه و اماراتی در ارتباط بوده و تبلیغ سایت های قمار بازی و پیش بینی بازی های فوتبال را در صفحه اش میکند و به نوعی سفیر تبلیغاتی چنین بیزینس هایی در سال ۲۰۱۸ میلادی به شمار می رود. به  هر حال، او خودش و پدرش هم  اعتراف می کنند که ارتباطات دیپلماتیک پدر سبب  شده تا ساشا سبحانی از آن استفاده کند و برای منافع شخصی خود به کار بگیرد.

ژن خوب، اصطلاحی بود که حمید رضا عارف، فرزند ارشد دکتر محمد رضا عارف (رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و کاندیدای ریاست جمهوری دوره  یازدهم) ارائه کرد و تبدیل به یک اصطلاح رسانه  ای شد که افکار عمومی، آن را مترادف رانت و سو استفاده  از بیت المال تعبیر کردند.

احمد سبحانی واکنش پست توییتری منتسب به احمد سبحانی

(تصویر  پست توییتری منتسب به احمد سبحانی  که تکذیب شد)

آقازاده لاکچری گرد آقای احمد سبحانی ، این روزها با اینستاگرام ۲۰۰ هزار فالوری  خود و انتشار استوری و پست های جنجالی خود، در  کانون توجه رسانه ها قرار دارد و بعید به نظر می رسد که همچون داستان مائده هژبری و آناشید حسینی و خانم زاده های ثروتمند مقامات سابق و کنونی، حالا حالا از تیر رس افکار عمومی و رسانه ها به خصوص شبکه های اجتماعی ایرانیان خارج شود.

ساشا سبحانی در مرداد ماه ۹۷ با انتشار یک فایل ویدیویی، به هموطنان اهانت کرد. این ویدیو ۱۵ ثانیه ای را در زیر مشاهده کنید.

اما چند روز بعد با انتشار چند پست در اینستاگرامش، از مردم عذرخواهی کرد که با موجی چند ده هزار موردی از کامنت های اعتراضی کاربران ایرانی اینستاگرام مواجه شد. او بنا به گفته پدرش، یک فعال کسب و کار زرنگ است که در سال های اخیر، هر چه خرج کرده  است و در آمد داشته است، بر  اساس استعداد خود او بوده و پدرش هیچ کمکی به او نکرده است.

احمد سبحانی در هفته آخر مرداد ماه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادعا کرد که ۸ ماه است با پسرش ارتباطی ندارد و ارتباط این دو از ماه ها قبل به طور کامل قطع شده و احمد سبحانی هیچ اطلاعاتی درباره منابع درامد و مصارف فرزندش ندارد و نمی تواند مالکیت ساعت ها و لباس ها و خودرو های لوکسی که وی آن را به رخ مخاطبان می کشد را تایید کند و خود را مبرا از زندگی لاکچری گردی می داند و رفتارهای پسرش را رد می کند.

ویدیوی این اظهارات را در زیر  گوش کنید.

«محمدرضا ۳۱ ساله، فرزند اینجانب است، اما ازنظر روش و منش زندگی و عقاید متفاوت بوده وهمه تلاش من برای هدایت وی ناموفق بوده و ارتباط ما با هم به کلی قطع شده و لذا وی مسئول عملکرد خودش است که مورد تأیید و حمایت من نیست.» جمله  ای که به نقل از احمد سبحانی بارها در توییتر و اینستاگرام ایرانیان منتشر شده و برائت پدر از پسر را به نمایش می گذارد.

مصاحبه ۲۰:۳۰ با احمد سبحانی

برنامه خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما نیز در مرداد ماه ۹۷ با انتشار گزارشی ۱ دقیقه  ای درباره لاکچری گردی های ساشا سبحانی از آلبانی تا دوبی و ترکیه، تصویری از پست اینترنتی احمد سبحانی منتشر کرد که پدر از پسر اعلام برائت کرده  است. ویدیوی این خبر را در زیر مشاهده میکنید.

با توجه به اینکه احمد سبحانی هیچ  صفحه ای در شبکه های اجتماعی فارسی  و بین المللی ندارد، نمایش  پست توییتری وی در خبر بیست و سی شبکه دوم، صحت نداشته و این موضوع را وی تکذیب کرد. اما به هر حال، برائتش از پسرش را هیچ وقت تکذیب نکرد و در گفتگوهای چند وقت اخیر نیز بر این موضوع تاکید نمود.

داستان احمد سبحانی و ساشا سبحانی قطعا در روزهای آینده ابعاد تازه  تری به خود خواهد گرفت و منتظر  واکنش های بیشتری از پدر و پسر هستیم.

اگر شما به جای احمد سبحانی ، پدر ساشا بودید این پسر سرکش را چگونه تربیت می کردید ؟

اگر شما هم اطلاعاتی درباره فعالیت  های احمد سبحانی دارید از طریق کامنت یا کانال های خبرشهروند در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی بفرمایید.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

42 دیدگاه برای “آشنایی با احمد سبحانی : پدر ساشا سبحانی ، آقازاده لاکچری گرد”

  1. ناشناس

    پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش لعنت بر دنیا پرستان بی ایمان کا خودرا مسلمان هم جا میزنند.

  2. ناشناس

    همه اینها دروغ میگن این پسرناخلف ازکجا پول اورده رفته خارج بیزینس راه انداخته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. ایثارگر

    احمد آ قاااااا ما میدانیم شما راست میگی . راحت باشین اقا

  4. علی بنیادی

    بسمه تعالی – ساشان خان زحمت کشیدند و خیلی هم پسر خوبی این پدر محترمشان هستند که او را خوب تربیت کردند و از زحمات ایشون هم باید تقدیر شود .!!!!!؟؟؟؟؟

  5. امید

    بالاخره مال حرام کار خودشو میکنه

  6. ناشناس

    چرا میخواهید مردم را فریب دهید لقمه حرام سرپرست خانواده فرزند را در جامعه افعی میکند بلا استثنا اکثر فرزندان مدیران کشور که بنا حق پست های کلیدی گرفتند رو سفره حرام نشستند

    • مجید

      واقعا درست میفرمائید۲.مگه میشه که بچه من که با پول‌کارگری‌داره بزرگ میشه با این انگل زاده یک جور اخلاق داشته باشن

  7. منصور بختیاری

    چرا میگید آقازاده باید بگید لاشی زاده اینها انگل هستند این پدر کجا بوده که پسرش یک دفعه هم پولدار شده وهم ناخلف البته معلومه ژن شما فرق میکنه ما که ژن ایرانی دارییم قطعا شما این ژن ایرانی را نداریید?

  8. منصور بختیاری

    لاشی زاده !

  9. ناشناس

    احمد خان خر تو و امثال توست که ملت را چپاول کردند

  10. مارشال

    والله این که پسرها گوش نمی گیرند را قبول دارم ادعا دارند که می تونند مستقل باشند

  11. علی

    اقای سبحانی توکه راست میگی !حتما با زوربازوی خودش به اینجا رسیده!!!

  12. حقگو

    نتیجه لقنه حرامست که درتاریخ عاشورارو رقم میزنه-ملئت بطونهم من الحرام

  13. احمد

    احمقی گفت و ابلهی باور کرد. تو گفتی و ماهم باور کردیم . مردک احمق خودت خری مردم رو ببو فرض نکن.

  14. را

    فقط باید گفت امان از وقتی که کسی از خدا و تبعات کار خلافش از خدا نترسد

  15. ایرانی

    این نیزهم بگذرد……

  16. سامان

    اینو همه می دونن… همه … که در شرایطی که جناب آقای سبحانی کار می گرده اند، افراد زیادی به ایشان مراجعه می کرده اند تا در مهاجرت، سفر، کار و از این دست راهنمایی بگیرند. بدیهی است پسر ایشان هم مثتثنی نیست. و صد البته روشن است فرزند ایشان در محیط خارج از کشور زندگی کرده و با فرهنگ ایرانی های مقیم چندان قرابتی ندارد ولی نحوه بیان و نظرات ایشان نشانگر تربیت خانوادگی است. یکی مانند فرزند جناب آقای عارف از ژن متفاوت با بیان مناسب صحبت می کند یکی مانند فرزند آقای سبحانی با بیان نامناسب. لذا اینکه هر کدام به کدام خانواده منتسب هستند مهم نیست. مهم بغض در گلو افتاده برخی است که به سختی کار پیدا می کنند و به سختی ازدواج می کنند و بسختی روزگار می گذرانند.

  17. بیکار

    تو بی شرف که راست میگی ْ لعنت بر پدر و مادر آدم دروغگو.

  18. مهران

    پول حرام کارش را کرده.

  19. مجید

    باید ب اینها گفت انگل زاده/خاصیت انگل اینه ک از خون بقیه تغذیه میکنه//دقیقا مث اینها که از خون و جان مردم تغذیه کردن

  20. امیر

    این همان الگوی اسلامی ایرانی است که برای ما
    (مردم ) معرفی شده یا همان ایدئولوژی مردم سالاری دینی (البته برای ما مردم)، ولی آقازاده ها باید در لندن، پاریس، نیویورک و … زندگی کنند و از برکات واقعی زندگی بهره ببرند ولی ما باید الگوی مردم سالاری دینی را بهتر بدانیم.

  21. ناشناس

    احمد خان خودت و پسرت خیلی پرروئی کوفتا شود

  22. saman

    اینها آقا زاده نیستند بلکه دزدزاده و …زاده هستند

  23. مردم

    بنه خدا عرق رانت ریخته

  24. هستی

    باسلام و عرض ارادات خدمت مسئولین محترم
    به نظرم ما تا مشکلات درونی خودمون رو حل نکردیم بهتره اسلام ناقصمون رو به دیگر کشورها تعمیم ندیم

  25. ناشناس

    با دسته کورها طرفی مرتیکه این ازگل صنعت دست خودته

  26. دنيا

    همچين ميگه بدليل آشنايي به زبان اسپانيولي پولدارشده انگار كه در كل آمريكاي لاتين فقط پسرايشون به اين زبان مسلطه بابا اسپانيولي زبان مادري اونهاست .بهتره بگيد بخاطر پولهاي بادآورده اين ملت بيچاره خلاص

  27. بدبخت ایثارگر

    خدا به بچه های ما رحم کنه که آلان با سنهای بالا در منزل نشته و همه مریض شدند کسی نیست به داد شان برسد نه کار ، نه خانه، نه ماشین ونه ……….

  28. نیکا

    به خدا با خوندن این مطالب از خودم متنفر شدم که چطور من با ۲۳ سال کارمندی و حقوق زیر ۲ میلیون خونه ۴۵ متری دارم و یه ماشین از رده خارج چطوره اینا خیلی سریع راه صد ساله رو چند روزه میرن تازه از دید پدرش ایشون با عرضه تشریف دارن نه پدر عزیز با عرضه منم که بعد از اینهمه سال کار هنرمند بودم تونستم با این وضعیت تو این مملکت صاحب خونه ۴۵ متری و ماشین از رده خارج باشم . امیدوارم خدا چشماتونو باز کنه

  29. الله یار

    امام حدا بیامرز این انقلاب را انجام داد تا خان زاده و ارباب زاده و…نباشد حالا در انقلاب اسلامی این لفظ آقازاده یعنی جه ! ؟

  30. زحمت کش

    آره بنده خدا از صفر شروع کرده بدون کمک پدر دزدش و با زور بازوش به اینجا رسیده
    خاک بر سر دروغ گوت کنن شماها کی تاوان چپاول مردم رو میدید

  31. شاهد

    ببین پسر یک سفیر سابق با باباش چقدر خوردن . حالا حساب کن چقدر لاش خور داریم چقدر دزدین چقدر باعث بدبختی خانواده ها شدن ..

  32. رضا فرم

    مردم بیچاره برای گوشت یخ زده برزیلی صف میکشند آنوقت ۵۳۰۰ آقا زاده بادز ی پدر و مادر مثل اوناسیس زندگی میکنند بچه های ابتکار بچه‌های نوبخت و…

  33. ببر بنگال

    برو بمیر با او صدای ضایعت…..کسی که همش فحش رکیک میده چرا باید با دوستای تو و همکارانت در دولت ارتباطی داشته باشه

  34. محسن

    عاقبت لقمه حرام همین است. وقتی پسری با پول دزدی های …. پرورش داده می شود و تا مغز استخوانش بوی دزدی و کثافت می گیرد می شود ساشا سبحانی !

  35. افشین

    من بیکارم کار واسه من نیس همه جا پارتی بازیه اونوقت این بچه از رانت پدر به کجا رسیده.لعنت بر این زندگی

  36. روح الله صفایی

    والا پدر این خودش بر خلاف نظامه حد اقل از بی بند باری های پسر به نام متفاوت زندگی کردن نباید نام میبرد ایشاالله سرب داغ تو دهنش بریزن او دنیا

قالب تفریحی