پیش بینی قیمت دلار در نیمه دوم سال ۹۷ : مقاومت روانی دلار ۳۰ هزار تومان ؟

مجموعه: کسب و کار تاریخ انتشار مطلب: 2018/10/01
پیش بینی قیمت دلار در نیمه دوم سال ۹۷ : مقاومت روانی دلار ۳۰ هزار تومان ؟

پیش بینی قیمت دلار بسیار سخت تر از پیش بینی قیمت نفت، طلا و سهام است. هر سه این ها، تابع قواعد متعارف در بازار  است  و تکنیکالیست ها می توانند با تلورانسی، رفتار قیمتی نفت و طلا و سهام را در هفته ها و ماه های آینده تحلیل کنند. اگر چه در دنیای تحلیل، هیچ تضمین و پیش بینی قطعی و صد درصد معنی ندارد، اما شناخت نقاط کف و سقف بر اساس چارت ها و ارزشیابی رفتار مصرف کننده و فروشنده در بازه های زمانی مختلف که تابع فاکتورهای مختلف در بازار است، کار پیش بینی را منطقی تر می کند.

اما ناگفته پیداست که پیش بینی قیمت ارز در اقتصاد بحران زده امروز ایران، نه تنها تابع قاعده و قانونی مشخصی نیست بلکه در اکو سیستم دلالی و خرید و فروش غیر قانونی، به صورت ساعتی بالا پایین می شود و این وسط، نوسان گیر ها، سودهای قابل توجهی به جیب می زنند. شکست سیاست دولت تدبیر و امید در نیمه اول سال ۹۷ در کنترل نقدینگی و نرخ ارز سبب شد تا دلار  ۴۲۰۰  تومانی اردیبهشت در هفته های  اول نیمه  دوم سال، بیش  از ۱۷ هزار تومان ارزش گذاری شود. بیش از ۳۰۰ درصد سود ظرف کم تر از ۴ ماه، ماحصل تکان ارزی شدید در اقتصاد ایران است که در ۴۰ سال اخیر در این بازه زمانی کوتاه، بی سابقه بود  و بعضی، آن را تلاش دولت برای جبران کسری بودجه می دانند.

حتما بخوانید : پیش بینی قیمت دلار

(آپدیت چارت تکنیکال قیمت دلار آمریکا در هفته دوم مهر ماه ۹۷

(آپدیت چارت تکنیکال قیمت دلار آمریکا در هفته دوم مهر ماه ۹۷ که  از نقطه  ۱۹ هزار تومان به حدود ۱۶ هزار تومان کاهش داشته  وانتظار می رود که مقاومت ۱۷۳ هزار ریال را شکسته و وارد کانال  ۱۶  هزار تومان شده و تا ۱۶۲ هزار ریال افت کند)

قیمت دلار در روزهای آینده

(اگر دلار در  روزهای آینده  بتواند مقاومت ۱۸۸ هزار  ریال  را رد کند، ورود به کانال ۲۰ هزار  تومانی و تثبیت در آن کانال  غیر  قابل  اجتناب است)

نکته امیدوار کننده درباره پیش بینی قیمت دلار

(نکته امیدوار کننده درباره پیش بینی قیمت دلار بر اساس نمودار آن است که RSI مقاومت خود را به سمت بالا نشکند. البته  این چارت باید در روزهای پیش رو مرتب به روز رسانی شود)

فردای نودمین روز چه خواهد شد؟

دور دوم تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه ایران، از ۱۴ آبان ۹۷ استارت می خورد. قرار است تحریم ها بر روی بانک و طلا و نفت متمرکز شده و هدف اول  آمریکا همان طور که  دونالد ترامپ، رییس جمهور جنجالی این کشور در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد، به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. کارشناسان اقتصادی احتمال می دهند که با استارت خوردن دور جدید تحریم ها از ۱۴ آبان، احتمالا شاهد نوسان دیگری روی ارز باشیم و قیمت دلار به سطح روانی ۲۰ تا ۲۵ هزار  تومان برسد.

اگر  چه احتمال افزایش نرخ  روند دلار آمریکا از مرز ۲۵ هزار تومان به سمت ۳۰  هزار تومان وجود دارد، اما در این سطح، احتمال فشار فروش بر  عرضه  وجود خواهد داشت که موجب افت قیمت دلار و برگشت به کانال ۲۰ هزار  تومان خواهد شد.

مدیر  گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی گفته بود که نرخ ارز، پیش بینی پذیر نیست چرا که عرضه ارز، تنها با افزایش صادرات و توسعه همکاری با کشورهای طرف معامله امکان دارد. به نظر می رسد اگر تحریم های آمریکا بتواند اثر قابل ملاحظه در اقتصاد ایران داشته  باشد و اتحادیه  اروپا با ابزارهای مالی خود نتواند این تاثیر را کاهش دهد،  کنترل نرخ ارز برای دولت در نیمه دوم سال سخت خواهد بود و تناسب بین ورود ارز  به  بازار و میزان تقاضای بازار، کاهش می  یابد  و تورم و نقدینگی، سبب افزایش ارز می شود.

انتظار نمی رود که اقدام آمریکا  نسبت به صفر رساندن صادرات نفت ایران در کوتاه مدت عملیاتی شود و به دلیل آنکه شروع دور دوم تحریم ها از ماه های سرد آغاز می شود، قیمت نفت روند صعودی طبیعی خود را طی می کند و حمایت اتحادیه  اروپا از صادرات ایران نیز، ابزاری برای تداوم فروش خواهد بود و احتمالا از این جنبه، کاهش صادرات نفت موجب افزایش نرخ  ارز در نیمه دوم سال نشود.

اما اتحادیه اروپا به دولت قول داده است که تا قبل از ۱۴آبان ماه ۹۷، ابزاری برای تسهیل و تسریع معامله با ایران ایجاد کند که یکی از آن ها، ایجاد بانک مشترک ایران و اروپا برای معاملات پولی بر اساس یورو و ساختارهایی ویژه برای حفظ  معاملات و ارتباطات شرکت های مختلف  اروپایی با طرف های ایرانی  باشد. این موضوع اگر در بلند مدت هم  نتیجه ملموسی ایجاد نکند، تاثیر روانی کوتاه مدت و میان مدت آن می تواند ابزاری مناسب برای جلوگیری از روند فزاینده قیمت ارز در نیمه  دوم سال  باشد.

احتمال تصویب  FATF در طی چند وقت آتی را نیز  می تواند به عنوان عاملی در پیش  بینی قیمت  ارز در نظر داشت که تصویب آن، شفافیت مالی را به دنبال داشته  و تعاملات پولی و بانکی ایران را با ۱۹۴ کشور دنیا تسریع خواهد کرد. اگر چه در  داخل، موافقات و مخالفانی طرح  الحاق ایران به پیمان FATF  وجود دارد و تنها ایران و کره شمالی تا کنون به آن نیپوسته  اند، اما به نظر  می رسد بتوان با اصلاحات و ساز و کارهایی، شرایط  را برای الحاق ایران به این پیمان مساعد کرد تا روند نرخ  ارز تحت تاثیر مستقیم  FATF  نباشد.

تنظیم مصوبه جدید دولت در تنظیم بازار ارز و نیما را که از هفته دوم مهر  ماه در دستور کار دولت تدبیر قرار گرفته است، می توان اقدام شفاف ساز و موثر دیگری برای کنترل نرخ  ارز دانست. اگر چه درصد کمی از نیازهای  ارزی  کشور در بازار غیر رسمی  مورد خرید و فروش قرار می گیرد و حجم  معاملات نیمایی بسیار  بالاست، اما روانشناسی نرخ  ارز  در  روزگار پر تلاطم امروزی،  خیلی تابع قواعد نیمایی نیست و شاید صادر کنندگان و وارد کنندگان از فروش  ارز خود به ۲ برابر قیمت  نیمایی  در بازار غیر ثانویه، ناخرسند نباشند!

اجرای راهکار اروپا، چین و روسیه برای ارتباط مالی مستقل با ایران حتما در کوتاه مدت یعنی تا پایان سال پر تلاطم ۹۷ نمی تواند تاثیر قابل ملاحظه ای روی روند شتابان خرید و فروش غیر رسمی ارز در بازار  داشته باشد و مسافرت های ژانویه گرد ها از اواخر دی ماه  نیز فرصت نوسان خوبی را برای دلالان فراهم  خواهد کرد.

معرفی تیم اقتصادی جدید در دولت اگر چه به عنوان اهرمی برای مقابله با روند نرخ ارز در نظر گرفته شده بود و بازار انتظار داشت با کنار رفتن دکتر سیف و جایگزینی دکتر همتی در راس بانک مرکزی، سیاست ها اصلاح و آرامش به بازار برگردد، اما ورود دلار به کانال بیست هزار تومانی آن هم در شب سخنرانی حسن روحانی در سازمان ملل، نشان داد که بازار آماده نوسانات ۲۰ تا ۳۰ درصد روی ارز در بازه ۲۴ تا ۷۲ ساعته است و انتظار روانی مردم، بیش از آنکه به کاهش نرخ ارز در کوتاه مدت فکر کند، به افزایش  نرخ  آن در هفته های آینده معطوف شده است که  تبعات نامطلوبی برای اقتصاد امروز ایران خواهد داشت.

توافق هفت بانک مرکزی اروپا برای ایجاد کانال مستقل مالی با ایران را می توان یک اقدام عملیاتی و اجرایی شایسته  در نیمه دوم سال ۹۷ دانست که تا حدی، تکان های شدید ارزی  را کنترل خواهد کرد. اما به امید آنکه این توافق نهایی شده و شاهد کاهش تاثیر پذیری اقتصاد ایران و معاملات ارزی  کشور با دلار و جایگزین با یورو باشیم و اروپا بر عهد خود در  عمل وفادار باشد.

اگر چه برخی از کارشناسان داخلی و خارجی سیاست واقتصاد، بازار ایران را برای اروپایی ها، آن قدر جذاب نمی دانند که بخواهند وارد جنگ مستقیم با دولت ترامپ بر سر مساله ایران باشند.  اما به هر حال، برجام آن قدر برای اروپایی ها حیثیت دارد که بخاطر آن، طی روزهای پایانی ۲۰۱۸ و اوایل  ۲۰۱۹، دست به یک اقدام تاریخی بزنند.

کف دلار : ۱۴ هزار  تومان؟

به نظر  می رسد که اگر مردم بخواهند حجم نقدینگی ریالی موجود را (نه ۲۰ میلیارد دلار ارز خانگی) را به دولت بدهند و در قبال آن، ذخایر طلا  و دلار بگیرند، دلار در کانال ۱۴  هزار تومان در نوسان خواهد بود. به  لحاظ پارامتر های اقتصادی، قیمت دلار نباید از  ۱۴  هزار  تومان بیشتر باشد و اگر از این کانال فراتر رود در نیمه دوم سال، بیش  تر به خاطر هیجان های ناشی از بدبینی اقتصادی و سیاسی از آینده است. بنابراین در خوش بینانه ترین پیش بینی، بازگشت دلار به قیمت ۸ هزار تومان (نرخ نیمایی) حداقل در نیمه دوم سال ۹۷ امکان پذیر نیست. مگر اتفاقی شگفت انگیز در اقتصاد ایران در ماه های پیش روی رخ دهد.

حتما بخوانید: چگونه در ایران پولدار شویم ؟

سخن آخر : پرتفولیو تشکیل دهید!

شاید شما به دلیل افزایش  احتمالی نرخ  ارز  تا اسفند ۹۷، تبدیل ریال به ارز را برای حفظ سرمایه مناسب بدانید.  اما راهکار بهتر چیست؟ راهکار بهتر آن است که بخشی از نقدینگی خود را تبدیل به ارز، بخشی را تبدیل به طلا و بخش دیگر را به سهام پر بازده که در نیمه دوم سال، احتمال رشد درآمد و فروش را خواهند داشت تبدیل کرده تا پرتقوی خوبی در برابر تکان های ارزی برای سرمایه خود دست و پا کنید.

این احتمال وجود دارد که سود حاصل از نوسانات سهام پر پتانسیل مثل لیزینگ های خودرو، پترو پالایشی ها و غذایی ها، از میزان سود حاصله از ارز و طلا در سبد سرمایه شما افزون شود.  اگر تا کنون سابقه خرید و فروش سهام ندارید، کد بورس  تهیه کنید و از طریق یکی از ۱۱۰ کارگزار بورس در ۳۱ استان ایران، به جمع ۸ میلیون بورس بازار ایران بپیوندید و از رشد تاریخی شاخص کل بورس در سال  ۹۷ استفاده کنید.  سایت  TSETMC.COM قیمت روزانه سهام در بازار پر رونق بورس ایران را نشان می دهد.

انشاله.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

63 دیدگاه برای “پیش بینی قیمت دلار در نیمه دوم سال ۹۷ : مقاومت روانی دلار ۳۰ هزار تومان ؟”

  1. محمد

    مردم بدبخت شدن با این نوسان دلار
    روی یک قیمت ثابت بمونه

    • مم

      خدا رو شکر ما منتظر موندیم و روال عادی زندگی رو پیش گرفتیم الانم خوبیم چون با دلار کار نمیکنیم.

    • ناشناس

      هرکونه تحریمی خواستند اعمال کرده اند. اینها دیگر جو روانی است که امثال نویسنده این مقاله به مردم القا می کنند ودولت هم از جیب ملت نهایت استفاده را کرد. پس اگه مردم وارد این بازار نشوند قیمت واقعی این ارز کثیف زیر ۷۰۰۰ تومان میرسد . پس مردم با دلالان همراه نشوند. به خدا اینگونه درامدها حرام ونجس وبی برکت است

  2. مریم

    کاش دیگه مردم عاقل بشن ودلارنخرن آخرش به ضررهمه است

  3. منصور بختیاری

    چقدر حرف مفت میزنیید معلومه خود شما هم در کار دلالی دلار هستید به کوری دشمنان ایران ومزدوران دلار باید تلاشمان راروی حذف دلار از معاملات بین المللی بگذارییم ننگ بر کسانیکه خواهان ضربه زدن به مملکت به هر نحوی هستند

  4. حسین

    دارید مردم را تشویق به خرید دلار میکنید!!؟که خیلی این حرکتپست ونامطلوب است!!؟چرا مثل همه کشورها که مشکلات ارزی دارند یک صدا ویکدل همه با هم در جلوگیری از افزایش ان وامید مردمی که با داروهای وارداتی,واقلام استسی مشگلات عدیده دارند,,,یاریشان نکنیم!!؟قدری مقاله اینطوری انهم در این مقطع فکر نمیکنید خیانت باشد!!انشاالله هدف همگی کم کردن بدبینی ومقابله با حرکتهای دستگاه سیاسی نو محاظه کار جمهوری خواه وترامپ باشه,انشاالله

  5. hghghg

    به کجامیرویم

  6. مریم

    بیخودی به مردم وعده نده این لایحه امنیت مردم روازبین میبره بابرجام اقتصادوفلج کردین با cftامنیت رو

  7. شناسنامه‌دار

    تازمانیکه‌این‌تحصیلکرده‌های‌غربی‌برمسندسیاست‌کشورحاکمندحال‌‌روزایران‌وایرانی‌همین‌خواهدبودد

    • ناشناس

      نه اشتباه میگویید !ببینید واقعا چه کسانی حکومت میکنند وچه کسانی پاسخگو هستند
      شاید درست تر قضاوت کنیم

    • ایران

      اشتباه نکن. ایران که تمامی خط مشی نظام را تعیین می کند تحصیل کرده غرب نیست!

  8. ناشناس

    مردم بیچاره شدند با این سو مدیریت ها

  9. منوچهر

    با سلام بازی اروپا وامریکا با اف ای تی اف کامل میشود کشوری که تحریم است ایا با پذیرفتن اف ای تی اف که ناظران ان عربستان اسراییل واندونزی هستند تحت فشار انها نیستیم درهر۲حالت بازی رامی بازیم ایا یا خیر

  10. روناک

    ظلم اخر عاقبت نداره
    نگبن نگفتم
    جیب این ملت فقیر رو زدن
    از ….. کثیفتره

    • مجید

      آبجی مگه مردم بیچاره پولی داشتن که جیبشونو بزنن مردم بیچاره از غم تنگ دستی و بیچارگی که چطور شکمشون رو سیر کنند دارند سکته میکنند ولی دولت خیالش نیست ایرانی باید اینجوری زندگی بکنه من خونه یه بنده خدا رفتم برای ناهار چایی شیرین بانون میخوردند

  11. حسین

    چرا جو منفی به مردم وبازار میدی!!!؟دیگه بسه از پولهایی که به جیب میزنید با همین تحلیلها!!!امریکا هر کاری توانست از مردادمها انجام داده ودیگه قابل قبول نیست که با دلار در زندگی مردم دست ببرید.

  12. فریبا

    سلام، واقعا در مملکت چه خبره ، بگویید حداقل ما هم بدونیم افزایش دلار و طلا و تورم های بالا جز نشان دهنده مشکل در دولت ولاغیر ، چه مشکلی پیش اومده که هنوز به تحریم نرسیدیم حرف قیمت دلار می زنیم فکر مستاجران کسی هست؟ فکر خرید لوازم اولیه خورد و خوراک؟ فقط بلدیم بگوییم گران می شه خوب چه موقع درست می شه چه موقع اوضاع ثابت می شه اگر بحث و مشکلی هست بین خودتان حل کنید انقدر مردم تو جون هم نندازید

  13. هانی

    نه مشکل از شرقه نه غربه و نه هیچ کشور دیگری این دولتمردان خودمان هستند که مثل زالو به جان مردم ایران افتادن و از پوست و خون مردم تغذیه می کنند وگر نه این مملکت به اندازه صد سال بعد هم نعمت دارد اما امان از بی کفایتی مسئولین حال هی بگین دیگران

  14. بدرعليشاه

    بنام اوي كه شناخته تر از او نيست
    سلام بر همه بزرگواران در مورد دلار نظر بنده با صعودي بودن و قرار گرفتن دلار در كانال٢٠هزار توماني و جهش باور نكردني دلار به فراتر از مانال ٢٥هزار تومان تا اول اذر ماه ٩٧ خواهد بود لطفا اگاه باشيد همه چيز مان را بردند دقت كنيد همه چيزمان با اخبار دروغ و مستند سازي دلارتان را بار ديگر نبرند برادران ريشي قاچاقچي
    بايد كه جمله جان شويم تا لايق جانان شويم

  15. محمود

    ما فقط میتونیم بی پول بشیم پولدارشدن مال مسیولین مملکته

  16. مجید

    کسانی که کارمند هستند ودکترومهندس که غصه نمیخورند نیستند که ببینید مردم بیچاره با ۴۵هزار یارانه چطوری زندگی می کنند وشب موقع که میخوابند از گرسنگی خوابشون نمیبره ولی بعضیها میخورند که شکمشون تو دهنشون میره همه تون شمر هستید

  17. ابواافضل زمانی اب نیلی

    هیهات منا الذله
    ما پشتیبان ولایت و امامتیم.مارا از نوسانات دلار نترسانید که مرگ مزدوران صهیونیست و صعودی نزدیک است

  18. عادل

    سلام اگه مردم یکمی عقل توسروشون داشته باشند
    واز گرون شدن دلار نترسند اینطوری نمیشد
    وقتی میشوند دلار گرون میشه از خوراکیا چند بسته میخرند همه همین کارو میکنند شکی ندارم بعد میگن دلار گرون شده خوبه که ما خریدیم دلار این توری گرون شد خواهش میکنم دلار که امد پایین هرچی که میخرین به اندازه باشه

  19. مهدی

    بازار منتظر تحریم های ۱۳ آبان بود و چون نفت ایران همون فروش روال قبلی را طی خواهد کرد و خریداران مستثنی شدن از اواخر آبان ماه فیمت ذلار روند کاهشی شدیدی خواهد داشت و تا قیمت ۸۵۰۰ تومان خواهد آمد

  20. یاسی

    آقا من صد دلار خریدم حالا مجبورم هر روز قیمت دلارو چک کنم یه روز بکشیدش بالا تا بفروشم راحت شم خسته شدم بخدا شما ک زیاد دارین چجور طاقت میارین 😂😂

    • محمد

      با سلام به دوستان و هموطنان عزیز اگر سلامتیتونو دوست دارید دلار نخرید یا اگر نظر خرید برای حفظ سرمایتون دارید یک سوم از سرمایتونو دلار کنید و پی گیر قیمتش نشید

  21. هادی

    وقتی بالای بیست میلیون نفر به یک احمق رای میدن ، آخرش همینه . تازه کجاشو دیدید . تا ملت رو به جون هم نندازند ول کن نیستند.

  22. Esn

    دولت خودش داره ارزش پول رو پایین میاره وبه ملت ظلم میکنه
    الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم

  23. مریم

    خوشحالم که شورای نگهبان نذاشت cftتصویب بشه این لایحه مشکلات ماراچندبرابرمیکرد

  24. مریم

    توروخداازاین به بعدعاقل بشین وبادقت نماینه انتخاب کنین نمایندگانی که cftروتصویب کردندهمون اصلاح طلبای بیدردوفاسدن

  25. حسن

    مردمی که تا دری به تخته میخوره میگن علتش تحریمه میخوان تو پاچه همدیگه کنن انسان نیستن مسلمون نیستن خداوکیلی الان تو بازار لبنیات چه اتفاقی داره می افته بعضی قوطیها یابسته بندیها اب رفته بعد یکی میگه دامدار گرون کرده دامدار میگه بسته بندی به گرون کرده ……….خلاصه مردمان بی رحمو مروتی هستیم

  26. رضا

    من فقط یه چیز فهمیدم تو این چهل سالی که عمرکردم اینه که تاوقتی که این مملکت دست صاحب دلسوز نباشه وضعیت همینه

  27. ایرانی و

    تابه این اسغالها اجازه اینگونه اطهارنظرداده میشودامریکا نیازندارد شخصاوارد بازی شود این ولدزناها ستون پنجم دشمن باتبلیغات واظهارنظرهای شبکه های ماهواره ای دقیقا اظهارنظرانهارادرجامعه گسترش میدهند ودولت قوه قضاییه به این ولدزناها تمام امکانات داده تامانوردهند ومپفعت ازجیب ملت بیچاره ببرند اکثراین صاحب نظران خانواده وخانمهایشان هرزه رذل حرامخوار مفتخوروچون زالو به جان ملت افتادنداینها نماینده هایشان دربنگاهها اتحادبه های مسکن طلا ارزفعالند وچون زالو له جان ملت افتادندازدم حرامزاده اند ملت دسمن خودرتبابد بشناسد عوامل گسترش ایده ترامپ وجیره خوار اوهیتند اربابانسان درامریکا درکانالها فعالند۰۰نگاهی اجمالی به سونامی ژاپن انداختم تمتم تجار دلارهایسان ازبانکهای غربی خارج به ین تبدیل کردندوضعبت انها بهتراز قبل شد درایران خاین رذل وکوتاهی حکومت قوه قصاییه این اوباش ولدزنارا میدان دادند ملت دشمنان خود مفتخوذها ولدزناها بشناسید زنان اکثرابن افراد اهل هال هستند دریغ نکنبد بگابید دخترانسان فاحشه اند باوذکنیدوپسرانشان کونی همه این حرامزاده ها رابگایید مدیرسایت خانمش جنده هست پسرش کونی دریغ نکنید ببربد ترتیبشان بدهید ازنظردینی هبچ ایرادی ندارد صواب هم دارد ابن زالو صفتان هستند که به جان شماافتادندلذا رحم نکنید وترتیب انها بدهید حکومت بی لیاقت هست چگونه اربا ب ابن اراذل اموال کشوذها رابلوکه میکند چراقوه قصایبه اموال تک نک ابن ولدزناها که باند هستند راتماما بلوکه ومصادره نمبکند خلخالی میخواهد وبس ۰۰۰چرااجازه به این باندها داده میشود مانوردهندچرا چرا چرا ماکه تحربم کامل هستیم ازچه میترسبم بالاترازسیاهی رنگی نیست امامتاسفانه گویا درخوابیم وخودمیخواهبم والله تمام اموال ازان رده پایین تا بالاتربن رامصادره کنید تاله اربابشان شکابت کنند این دجالان باتمام تبلیغات قشرمرفه جامعه اند وحداکثردرکل ایران باخانمها وخانواده هرزه شان به دومیلیون نمیرسند اکثریت ملت مخالف این باندهایند ودشمن انها لذا حکومت ضعیف عمل میکند تمام اموال خود خانواده انها رامصادره کنید تادروضعیت خاص این حرامزاده ها اجازه بازی ومیدان داری نکنند والله باند قویند درادارات وبخصوص اتحادبه ها فعالند وزبانبازند به انها رحم نکنید وگرنه کنترل انها محالات هست تجربه نشان داده درایران ابدا ازادی نبایدداد چون ابن قشر خاص که تمام ادارات اتحادبه ها مراکزحساس نفوذ کرده وقدرتمند خودرا احساس میکنند رحم ندارند اما انقدر جان دوست وبزدلند که دردستگیری ننه من غریبم درمیاورند فقط ذحم نکنید بشکنید خراب کنید مصادره کنبد حتی زنهایسان دخترانشان دراختیار برادران قراردهید پسرانشان راپارک دانسجویی کنید رحم نکنید والله ترحم برپلنگ تیزدندان ستمکاری بودبرمستمندان۰۰ایتدعادارم از نفوذیها شروع کنبد حراست اطلاعات سپاه اینهاراشناسایی وبسرعت بازداست اموالسان مصادره کنید وچادرنشینسان کنبدتانتوانند قلم بزنند ازادانه فعال شوند وزبان کثیف خاینشان رادراز کنند ملت چرا باید فدای این باندها شوند اینها بدتر ازاراذل وقمه کشها هستندفقط رحم نکنبد مصادره کل اموال کل اموال خود هنسر فرزند بستگانسان رادردستورکارفوری قراردهبدبالاترازسیاهی رنگی نیست وماکه تحربم شدیم اموال رابدون دلیل مصادره میکنند اما ماجرات مصادره باندهای مجرم ازخودسلب کردیم روحت شاد امام کجایی تا انهاراادب کنی بایک فرمان ۰۰۰۰رحم انعاف رافت بریزید درچاه فاصلاب ۰۰بکشید مصادره کنید کپرنشینشان کنید باند هستند دربنگاهها اتحادیه ها ادارات نفوذدارند سربع شناسایی بدون مقدمه ببرید تا مواظب سخن گفتنسان مانورشان باشند فقط با چوب وترکه وفلک اینها ادب میسوند ترس ترس رصاخان میرپنج با فلک راهزنان راادب کرد شما بافلک ومصادره مصادره تمام اموالسان ادب کنید جرات سخن گفتن بگیرید والله بزدلترین هستند فقط خودرافعلا ازاد میببنند ودور برداستند واراحیف ماهواره ها رادرجامعه گسترش میدهند گویا سربازان ترامپ هیتند ابنها ولدزنایند چون محال است ایرانی باشی ایرانی باشی وازترامپ حالت بهم نخورد ابن تخم حرامها از ترامپ حمایت میکنند تصدیق میکنند گویا سربازان واقعی ترامپ هیتند وقتی فردی ترامپ راتایبد میکند حمایت میکند نیاز به تحقیق نیست اورامجال ندهید والله ملت موافقند ابن اشغالها رادرچاه فاضلاب بریزید خوشحال میشوند تمام اموالسان مصادره کنید۰۰تکنبکال در معاملات مفهوم ندارد ترس تمام نمودارتکنیکال را تغییرمیدهد کشور با دوماه درس خواندن واموزش نمبتواند فرد اطهارنظرکند این نبود ترس است که نمودار راوضعیتش تغییرمیدهد عقل احدی باور دلار بیش از۱۲ نمیدهد دلار ۲۰وبالاتر فقط بی لیاقتی حکومت هست هرچیزی باید خریدار داسته باشد خریدار باتوان مالی مبتواند رونقش دهد ملت حتی بادلار ۷تومان درعذابند فقط باندها دلار ها رامیخرند احتکارمبکنند باهم ردوبدل مبکنند چرابازار راکد هست ملت خرید ندارد۰مغازه ها مشتری ندارند فقط دلار وسکه معامله میشود چون ۷۵درصدجامعه توان خریدندارند۰پس ازدلار بالای ۱۰تومان حمابت کردن خیانت به ملت وغیرمنطقی است ۰باید چون کره شمالی برخوردکردبیچاره هبچ درامدی ندارد مرز ندارد اماهسته ای سد وامربکا وجهان نتوانست کشوری کوچولو بدون درامد مرز جغرافیایی وسعت راشکست دهد ۰چون ترس پدر اوباش رادرمیاورد بزانودرمیاورد وازادی سواستفاده وجرات به حرامزاده ها اوباش خاینین باندها میدهد لذا فقط ترس مصادره اموال بدون درنگ به نفع دولت ودولت به نفع ضعفا ۰۰این به تمام تبلیغات ترامپ ماهواره ها پایان میدهدوختثی میکندوراه دیگری نیست ملت این اوباش رامیشناسد۰۰

  28. سارا

    هیچ نظری ندارم اگه کف دست مو داره……

  29. مغز اقتصاد

    هر چه دولت زور بزنه قیمت دلار بیاره پایین تر قدرت ریسک پذیری مردم برای خرید دلار بیشتر می شود چون مردم فکر می کنند قیمت کفه تمام دارایی ها شونو به دلار تبدیل می کنند و قیمت دلار سریع بالا می کشه اینو همیشه یادتون باشه

  30. خان اوغلان خدایی

    چشم انداز آینده دلار و ارز در ایران از اواسط آبان۹۷ شیب دلار رو به پایین است .و دلیل اصلی آن نه فقط استدلال مبتنی بر ساختار توافق های دو جانبه و و افزایش تهاتر نفت با کالا …چرا که در دوران سیر صعودی ارز هم به انحای مختلف این روش استفاده می شد….بلکه ناشی از محدود شدن و کم شدن واردات ارزپایه به ایران در اثر فشارهای آمریکا از ۱۳آبان ارزیابی شد..یعنی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد… حالا یک دلیل دیگر نیز بر اساس روش تحلیل آنالوگ قابل طرح است و آن تشابه این دوره در ایران با دوره تحریم مبتنی بر نفت در برابر غذا در عراق یعنی سال ۱۳۹۶ است .گفتنی است دینار عراق قبل از انقلاب اسلامی ۳برابر دلار ارزش داشت پس از جنگ ۸ساله بیش از ۲هزار برابر ارزش آن کاهش یافت .و پس از جنگ موسوم به خلیج فارس یعنی حمله اول آمریکا به عراق در۱۳۷۰ حدود ۳۵۰۰برابر از ارزش برابری آن با دلار کاسته شد .اما پس از تحریم مبتنی بر نفت در برابر غذا ارزش آن ۳۰درصد نسبت به دلار افزایش یافت چون در اثر محدودشدن واردات ارز پایه و تغییر فرهنگ مصرف مردم تقاضا برای دلار کاهش یافت. ج.ا.ایران در شرایط فعلی به دلیل مشابه و مضاف بر آن رقابت جهانی چین و روسیه و اروپا و ترکیه و…با آمریکا و اخیرا موضوع قتل خاشقچی در شرایط مناسبی قرار دارد. همچنین توسعه نظامی و نیز کشاورزی تا اواسط سال ۹۷ بهتر از عراق صورت گرفته و دیپلماسی موفق از دیگر ظرفیت های مطلوب آن است و اگر در سطح منطقه ای دسیسه های دشمنان برای ماجراجویی در منطقه با تدابیر داخلی خوب مدیریت شده و پیامدهای منفی آن پیشگیری شود. و در حوزه ارز سیاستگداری ها مبتنی بر ذخیره ارز و نه واردات ارزپایه صورت گیرد چشم انداز مناسبی قابل پیش بینی است. تحلیلگر مسایل سیاسی.اقتصادی.خان اوغلان خدایی

    • FM

      با سلام
      میشه بیشتر اطلاعات بدید! اینکه الان که تو آدر هستیم دلار احتمال بالا رفتن داره یا پائین اومدن؟

    • ابراهیم

      سلام و عرض ادب. جناب اقای خدایی میشه یه راهنمایی کنید که آیا قیمت طلا بازم تا اواخر سال بالا میره یا نه؟ممنونم اگه جواب بدید. خدا خیرتون بده.

  31. فربد

    سلام وقت بخیر چقدر جالب بود پیش بینی شما روز ۱۳ آبان
    میشه بگید الان که دلار تو کانال ۱۱ هست بازم پایین میاد یا خیر

  32. مهدی

    بله دلار تا اواخر امسال حدود کانال ۸هزار تومان را خواهد دید اما برای عید به دلیل تقاضای بازار کمی افزایش خواهد داشت اما در حد هزار تومان.

  33. هومن

    يك طنز تلخ
    امريكا هيچ غلطي نميتواند بكند
    امريكا هر كاري دوست داشت كرد
    امنيت مارو تو خطر انداخت
    دلارو بالا برد
    فشار رواني روي مردم اورد
    مردمو با دولت دشمن خوني كرد
    توي خيابونا فقر و فحشا رو ۲۰ برابر و بيكاري رو ۳۰ برابر افزايش داد
    ۱۰ تا بزرگترين شركتهاي ايران رو تخته كرد و كارگرها رو بيكار
    امريكا هر غلطي بخواد ميتونه بكنه اين جمله رو اصلاح كنيد لطفا

  34. مهدی

    سلام به همگی دوستان . من فقط میتونم پیشنهاد بدم فیلم استرداد رو یک بار دیگه اون عزیزایی که دیدن نگاه کنن و اونایی که ندیدن حتما ببینن مخصوصا دیالوگهارو حتما توجه داشته باشند . شاید به جواب سوالاتتون برسید با تشکر

  35. طاها

    ببخشید اقای خان اوغلان خدایی من میخواستم بدونم ایا در دی ماه و بهمن قیمت طلا به نظرتون تا چقدر پتیین میاد و ایا بعداز شیش یا هفت ماه میره بالا

  36. مهمان

    دولت تنها راهکاری که به ذهنش رسیده قفل کردن بازار و رکود ۱۰۰ درصدی بوده ولاغیر…که به نوعی ضربه به خود و نظامه…چون صنعت و بازار ا میترکونه

  37. moein

    سلام ببخشید اونی که پیشبینی کرده دلارمیره بالا چه نسبتی باخدا داره نگنه خواب دیده بدبه یوسف گفته اونم تبیر کرده خوابشو نیم دوم ۴ماه گذشت خبری نشد ازگرانی دلارها این چرت پرت ها رو امسال مثله شما ننویسه مملکت مابهترین مملکت درجهان میشه

  38. moein

    سلام ببخشید اونی که پیشبینی کرده دلارمیره بالا چه نسبتی باخدا داره نگنه خواب دیده بدبه یوسف گفته اونم تبیر کرده خوابشو نیم دوم ۴ماه گذشت خبری نشد ازگرانی دلارها این چرت پرت ها رو امسال مثله شما ننویسه مملکت مابهترین مملکت درجهان میشه زندکی مردم روتلخ نکنین بااین خرافاتها

    • نگین سازوردی

      خب این یه پیش بینی بوده مگه این ادعا کرده از طرف خدا بهش وحی شده ؟؟!! مملکت درست نمیشه تا وقتی امثال شما فک میکنین بخاطر اظهار نظر بقیه اوضاع اقتصادی خرابه تا وقتی شما بی سواد ها فک میکنین با حرف نزدن بقیه مملکت گل و بلبل میشه بهترییییییین مملکت نخواهیم شد 👎

  39. رضااعظمی

    افزایش قیمت دلار برای کسانی که سواد اقتصادی داشته باشند، خوبه مثل سرمایه گذاران

قالب تفریحی