21

کامبیز مهدی زاده فرساد کیست ؟ نگاهی به انتصابات فامیلی دولت

  • کد خبر : 8871
  • 14 آذر 1397 - 13:15
کامبیز مهدی زاده فرساد کیست ؟ نگاهی به انتصابات فامیلی دولت

کامبیز مهدی زاده فرساد کیست ؟با داماد رییس جمهور ، یکی کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم آشنا شوید.

کامبیز مهدی زاده فرساد ٬ داماد حسن روحانی رییس جمهور است که اواخر آذر ماه طی حکمی به معاونت وزیر صنعت٬ معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی ایران در سن ۳۳ سالگی مصنوب شد. او پس از انتصاب مهندس رضا رحمانی به عنوان وزیر جدید صمت٬ به این سمت انتخاب شد که انتصاب وی بازتاب های گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت و انتقادات بسیاری را برانگیخت. انتصابی که طبق اعلام رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی٬ ۷۲ ساعت پس از انتشار حکم٬ با مخالفت رییس جمهور مواجه شده و گویا این حکم بزودی تعلیق شود.

اما کامبیز مهدی زاده فرساد کیست که در سن ۳۳ سالگی٬ ره صد ساله را یک شبه پیمود و تبدیل به یکی از خبر ساز ترین شخصیت های دولتی در روزهای پایانی پاییز ۹۷ شد. در این گفتار شما را با این ژن خوب و دیگر منتسبان به آقای رییس جمهور که پست دولتی دارند آشنا می کنیم.  امیدواریم روزگاری را شاهد باشیم که دیگر ژن خوب ها  با رانت دولتی٬ شایسته سالاری را در کشور عزیز ما لگدمال نکنند.

به روز رسانی در ۲۲ دی ۹۸

با ما همراه باشید.

۱۳۹۸/۱۰/۲۲

داماد حسن روحانی رد صلاحیت شد

به گزارش عصرشهروند ، شورای نگهبان بررسی های خود را به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ابلاغ و اطلاع‌رسانی کرده است .

بر این اساس، کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی که از حوزه انتخابیه تبریز ثبت نام کرده بود از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.

۱۳۹۸/۰۹/۱۴

کامبیز مهدی زاده (داماد روحانی) برای نمایندگی مجلس یازدهم نامزد شد

داماد رواحانی کاندیدای انتخابات مجلس

(تصویری از کامبیز مهدی زاده در فرمانداری تبریز به منظور ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی )

کامبیز مهدی زاده ، داماد حسن روحانی رئیس جمهور برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو صبح روز چهاردهم آذر در فرمانداری تبریز حضور یافت و ثبت نام کرد .

این داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در پاسخ به خبرنگاران گفت : من به عنوان فرزند و یا داماد شخصیت خاصی شرکت نمیکنم بلکه من فرزند آذربایجان هستم و افتخار میکنم که آذربایجانی هستم .

داستان کامبیز مهدی زاده فرساد

دستگیری علی عراقچی (برادر زاده دکتر عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه) معاون ارزی سابق  بانک مرکزی در ۱۴ مرداد ماه٬ آن هم چند روز پس از برکناری وی توسط دکتر  همتی٬ رییس کل جدید بانک مرکزی نشان داد که نسبتهای فامیلی می تواند تا چه اندازه رانت و انتصاب های فامیلی در  کشور ایجاد کند.

انتصاب  هایی که نه بر اساس شایسته  سالاری و توانایی اجرایی و علمی و در مسیر  آزمون های استخدامی رسمی کشور٬ بلکه صرفا بر اساس  توصیه و یادداشت فلان مسئول و نماینده صورت گرفته است.

اما گویا از علی عراقچی تا کامبیز مهدی زاده فرساد ٬ راه زیادی نیست! از مرداد تا آذر٬ ظرف کم تر از ۵ ماه دوباره شاهد بروز یک چهره جوان بی تجربه در راس یکی از وزارت خانه های مهم اقتصادی کشور هستیم.

حتما بخوانید :محرمانه‌هایی از سید احمد خمینی ؛ نتیجه لاکچری امام

جلسات کامبیز مهدی زاد فرساد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

( جلسات کامبیز فرساد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری )

سایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور از عنوان دکتر! برای داماد محترم دانشجوی سال اول مقطع دکتری

 ( سایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور از  عنوان دکتر!  برای داماد محترم که دانشجوی سال اول مقطع دکتری است یاد می کند)

کامبیز مهدی زاده فرساد ٬ متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ در شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی است. او دانش آموخته کارشناسی ارشد زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند بوده و در جمع اعضای نخبگان بنیاد ملی نخبگان قرار دارد.  او در حال حاضر٬ مشغول به تحصیل در مقطع دکتری زمین شناسی با گرایش نفت و گاز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بوده و انتصاب وی در سمت معاونت وزیر صمت٬ افکار عمومی را نسبت به شرایط و اصول و ضوابط پذیرش این فرد در مقطع دکترا را نیز حساس کرده و توانایی علمی وی را به عنوان داماد رییس جمهور در مقطع دکتری٬ در هاله ای از ابهام فرو برده است.

آقای کامبیز مهدی زاده فرساد را به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور

سورنا ستاری٬ فرزند شهید ستاری و معاونت علمی و فناوری  رییس  جمهور که خودش٬ دکترای مهندسی  مکانیک سیالات از دانشگاه صنعتی شریف دارد٬ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۷ طی حکمی به شماره ۱۱/۱۲۸۸۳ آقای کامبیز مهدی زاده فرساد را به عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور  منصوب کرد که در عکس  زیر مشاهده می کنید.

انتصاب مهدی زاده ٬ به پیشنهاد رییس محترم مرکز توسعه فناوری های راهبردی رییس جمهور

در این حکم آمده است که انتصاب ایشان٬ به پیشنهاد رییس محترم مرکز توسعه فناوری های راهبردی رییس جمهور بوده و بر اساس تعهد و تجارب ارزنده وی (داماد محترم رییس جمهور) صورت گرفته است. کامبیز خان در حالی چند ماه پیش توسط دکتر سورنا ستاری به این سمت مصنوب شد که پیش از وی٬ دکتر سیروس وطن خواه٬ استاد با تجربه دانشگاه٬ این مسئولیت را عهده دار بود.

تصویر مقاله ای که کامبیز مهدی زاده فرساد به عنوان کارشناس ارشد گروه زمین شناسی

(تصویر مقاله ای که کامبیز مهدی زاده فرساد به عنوان کارشناس ارشد گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و ۳ نفر دیگر در مجله علوم زمین در بهار ۱۳۹۲ منتشر  کردند)

حکم انتصاب کامبیز مهدی زاده فرساد به ۱۱ نفر از جمله: مهندس زنگنه (وزیر نفت)٬ مهندس شریعتمداری (وزیر سابق صمت و وزیر کنونی وزارت کار)٬ دکتر اردکانیان (وزیر نیرو)٬ دکتر مخبر دزفولی (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) و کلیه معاونین و مدیران بنیاد ملی نخبگان و مدیران معاونت فناوری ریاست جمهوری ارسال شده است.

تصویر دختر آقای روحانی و همسر آقای کامبیز حسن زاده فرساد

(تصویر دختر آقای روحانی و همسر آقای کامبیز حسن زاده فرساد در که در مراسم تحلیف رییس جمهور حضور داشت)

نگاهی به پست های داماد محترم رییس جمهور

کامبیز حسن زاده به قول احسان علیخانی٬ پیش از انتصاب به عنوان معاون وزیر صمت٬ در حالی که در دهه سوم زندگی خود به سر می برد و مثل او٬ میلیون ها جوان تحصیل کرد و توانمند کشور٬ بیکار هستند و لنگ حداقل حقوق وزارت کار در سال ۹۷ (۱ میلیون و ۱۰۰ هزار  تومان!)٬ کلی پست و سمت دولتی در اختیار  داشت. عضویت در ستاد سیاست گذاری و مشاور شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای جهان اسلام٬ مشاور فرماندار کرج٬ دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برنامه ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت. این ها تازه بخشی از سمت های استاد کامبیز  خان در رده های دولتی عالی کشور است.

یر ماه ۹۷ بود که خبر ازدواج کامبیز مهدی زاده با دختر رییس جمهور٬ خبر ساز شد.

تیر ماه ۹۷ بود که خبر ازدواج کامبیز مهدی زاده با دختر رییس  جمهور٬ خبر ساز شد. موضوعی که به سرعت در شبکه های اجتماعی پیچید و مثل ازدواج و عمامه گذاری سید احمد خمینی ۲۰ ساله (پسر ارشد سید حسن خمینی)٬ در کانون توجه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی ایران قرار گرفت.

ازدواجی در تالار فرشته تهران که پس از انتصاب آقای داماد به دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی معاونت علمی ریاست جمهوری٬ رنگ و بویی دیگر گرفت و جامعه با این منسوب رییس جمهور آشنا تر شد.  ازدواج آقای مهدی زاده فرساد با دختر رییس جمهور روحانی مثل ازدواج آقای خورشیدی با دختر رییس جمهور احمدی نژاد٬ داستان ژن خوب ها را دوباره در فضای رسانه ای کشور خبر ساز کرد.

تصویر کامبیز مهدی زاده فرساد که سرپرستی تیم اعزامی به مسابقات بین المللی اختراعات را در هنگ کنگ

( تصویر کامبیز مهدی زاده فرساد  که سرپرستی  تیم اعزامی به مسابقات بین المللی اختراعات را در هنگ  کنگ بر عهده  داشت و مدال طلا کسب  کردند)

به این ها باید٬ سمت مشاوری مدیرعامل شرکت توسعه نفت٬ سمت مشاوری فدراسیون کاراته و عضویت در هیات رییسه ورزش های رزمی IMARO را نیز اضافه کرد. وی مدتی هم  مشاور سازمان ملی جوانان کشور بود.

تصویر حکم ورزشی انتصاب کامبیز مهدی زاد فرساد به عنوان عضو هیات ریسه و مشاور عالی

(تصویر حکم ورزشی انتصاب کامبیز مهدی زاده فرساد به عنوان عضو هیات ریسه و مشاور عالی به مدت ۲ سال با عنوان دکتر! که توسط علیرضا سمندر رییس فدراسیون کاراته در روزهای ابتدایی دولت دوم روحانی صورت گرقت)

 این که جوانی زیر ۳۰ سال چگونه می تواند این همه دانش و تجربه در زمینه هایی که در ان تحصیل و سابقه  کار اجرایی و عملیاتی نداشته ارائه کند٬ از کلکسیون پرسش هایی است که ملت در ذهن داشته و جوابی برای آن پیدا نکردند!

کلکسیون انتقاداتی که رای دهندگان به حسن روحانی در اردیبهشت ۹۶ داشتند و با نوسانات عجیب ارزی در نیمه اول سال ۹۷ نیز به اوج خود رسید٬ اکنون با حواشی پیش امده برای داماد جوان٬ رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت. آن هم در سالی که مزین  به حمایت از کالای ایرانی بوده و مردم به  خصوص نسل جوان تحصیل کرده کشورمان٬ با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

همه انتصابات فامیلی در دولت حسن روحانی

انتصابات فامیلی در دولت حسن روحانی٬ فقط مربوط به انتصاب استاد کامبیز مهدی زاده فرساد نیست که کلکسیونی از مناصب و اختیارات را در کارنامه سیاسی و اجرایی و علمی خود در سن ۳۳ سالگی مشاهده می کند. او تنها نخبه ای نیست که در دولت روحانی٬ ظرف کوتاهی به جمع مقامات و مشاوران عالیه نائل شد.

حسین فریدون٬ اولین فردی است که پس از انتصاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور در سال ۱۳۹۲ به عنوان فردی منتسب به رییس جمهور٬ حکم قانونی گرفت. همانند برادر احمدی نژاد که در سال ۱۳۸۴ به ریاست دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور منسوب شد. حسین فریدون٬ برادر حسن روحانی است که هم  چنان بر نام خانوادگی سابق خود بوده و تغییر شهرت نداده است.

حسین فریدون برادر حسن روحانی

و دستیار سابق رییس جمهور بود و همواره در کنار آقای روحانی در جلسات و دیدارها مشاهده می شد. او در ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۶ به اتهام مسائل مالی و به دلیل عدم تامین وثیقه دستگیر و روانه زندان شد. ۱۵ دی ماه ۱۳۹۵ نیز ۴۶ نماینده مجلس  شورای اسلامی در تذکر به رییس جمهور٬ خواهان برخورد با حسین فریدون شده بودند. حسین فریدون با وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی از زاندن آزاد شد. اما هنوز حکم حسین فریدون صادر نشده و آخرین خبرها در آذر ۹۷ نشان می دهد که این پرنده در مرحله تکمیل مستندات است.

عیدالحسین فریدون پسر عموی آقای روحانی

فرد دیگر که از منسوبین رییس جمهور است٬ عیدالحسین فریدون نام دارد که پسر عموی آقای روحانی بوده و مدیرکل اسبق وزارت علوم تحقیقات  و فناوری و رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی این وزارت خانه به  شمار می رفت. نفر بعدی که به واسطه خویشاوندی با رییس جمهور٬ به سمت دولتی رسید٬ اسماعیل سماوی است که خواهر زاده حسن روحانی است و سرپرست گروه مشاوران جوان رییس جمهوری را بر عهده داشت. آقای سماوی پیش از این نیز رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و مشاور رییس دفتر رییس جمهور بود.

غلام علی خوشرو است پدر داماد حسین فریدون (برادر حسن روحانی)

فرد دیگری که در کلکسیون انتصابات فامیلی دولت حسن روحانی مشاهده می شود٬ غلام علی خوشرو است که پدر داماد حسین فریدون (برادر حسن روحانی) است و نماینده ایران در سازمان ملل متحد به شمار می رود. غلام علی خوشرو به سختی به زبان انگلیسی صحبت می کند و در مرز بازنشستگی به سر می برد. اخذ بورس  تحصیلی توسط عروس آقای خوشرو (مریم فریدون) در  سال ۱۳۹۳ جنجال هایی به پا کرد.

از دیگر انتصابات فامیلی آقای رییس جمهور می توان به اسماعیل نجار اشاره کرد. آقای روحانی٬ یک شوهر خواهر دارد و پسر عموی این خانم٬ جناب مهندس نجار است که اکنون معاونت وزیر کشور و رییس ستاد بحران کشور را بر عهده دارد. اسماعیل نجار٬ متولد ۱۳۳۹ در شهرستان سرخه٬ زادگاه حسن روحانی است. او استاندار سابق کرمان و کردستان بود و کارشناسی ارشد دارد.

آقای روحانی یک شوهر خواهر دارد و پسر عموی این خانم٬ جناب مهندس نجار

افرادی چون دکتر علی اصغر پیوندی (رییس  سابق دانشگاه علوم پزشکی سمنان و رییس جمعیت هلال احمر) و طاهره قیومی نیز در رسانه ها به عنوان وابستگان و بستگان حسن روحانی معرفی شدند که وابستگی خود را بعدا تکذیب کردند. علی اصغر پیوندی نیز که گفته  می شود پسر عمه آقای روحانی است٬ به ریاست هلال احمر منصوب شد.

دکتر علی اصغر پیوندی (رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی سمنان و رییس جمعیت هلال احمر) و طاهره قیومی

اما ارتباط فامیلی خود را مثل خانم قیومی رد می کند.  فردی دیگر به نام حسین علی عربی که از بستگان همسر آقای روحانی به شمار می رود٬ دبیری هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری را بر عهده داشته و هم چون اسدالله وطنی٬ که شوهر خواهر رییس  جمهور بوده و دبیر شورای عالی گزینش ریاست جمهوری است٬ هم چنان در این سمت حضور دارد.

 پدر داماد روحانی وارد کنندگان میوه کشور بوده و ارز دولتی

جالب است که بدانید٬ جناب حسین بهشتی که از وی به عنوان پدر داماد روحانی یاد می شود٬ از وارد کنندگان میوه کشور بوده و ارز دولتی زیادی هم در نیمه اول سال گرفت. موافق به پرداخت ۳ میلیون یورو ارز دولتی به ایشان٬ جنجال رسانه ای به پا کرد.

به پایان آمد این دفتر . . .

حکایت هم چنان باقی است و داستان رانت های دولتی و انتصاب های فرمایشی نزدیکان و وابستگان و منسوبان در مقامات دولتی که مغایر اصول عادی شایسته سالاری و مشارکت نخبگان در مدیریت کلان کشور است٬ همچنان ادامه دارد. ما در حالی شاهد مقامات عالیه داماد و رانت های ارزی پدر این شاه داماد هستیم که میلیون ها نفر در ایران زیر خط فقر هستند و میلیون جوان تحصیل کرده دارنده مدرک کارشناسی ارشد و دکتری٬ در شرکت های تاکسی اینترنتی مشغول به کار هستند! اگر قرار بود ماحصل تحصیل جوانان ایرانی در بهترین رشته های دانشگاهی در بهترین دانشگاه های داخل یا خارج کشور٬ رانندگی و دست فروشی خیابان و پیک موتوری باشد! چرا این همه خرج تحصیل شد و مالیات مردم برای دانشگاه و تحصیل و علم هزینه شد؟

امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و جناب رییس جمهور نسبت به این انتصابات به خصوص انتصاب اخیر داماد خود در یکی از معاونت های وزارت صمت٬ واکنش داده و از اقداماتی که باعث کاهش اعتماد عمومی می شود و ضد نخبه پروری و شایسته سالاری است٬ در عصر ایران ۱۴۰۰ جلوگیری کند.

نظر شما درباره انتصاب کامبیز مهدی زاده فرساد ( داماد رییس جمهور ) چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=8871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. واقعا متاسفم
    برای کشورم
    برای مردمم

  2. بگذرد این این نیز هم …….روز مکافات نزدیکه

  3. مشکل اینجاست که توی حکومت ما همه ازدواج سیاسی میکنند برای همین همشون قبلا سابقه پست دولتی داشتند پس وقتی یکیشون ریس جایی میشه چون رزومع دارند میگن اشکالی نداره بذار فلان پست و بگیره ، همه ما ادمای جمهوری اسلامی هستنم چرا استعدادای ما دیده نمیشه چرا به ما فرصت داده نمیشه
    حداقل قول میدیم داماد خوبی باشیم

  4. سلام
    چرا به اینها میگید ژن خوب ؟ یا ژن برتر ؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .