59

محرمانه‌هایی از نوادگان امام خمینی ؛ از سید احمد خمینی تا نعیمه اشراقی

  • کد خبر : 8934
  • 20 دی 1397 - 16:40
محرمانه‌هایی از نوادگان امام خمینی ؛ از سید احمد خمینی تا نعیمه اشراقی

نوه های امام خمینی فرزندان و نوادگان بنیان گذار انقلاب اسلامی مثل فرزندان دیگر مقامات و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران٬ در کانون توجه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی بوده و آن هایی که دارای صفحاتی در این شبکه های پر مخاطب این روزها هستند٬ از طوفان لایک و فالو و بعضا تیغ […]

نوه های امام خمینی

فرزندان و نوادگان بنیان گذار انقلاب اسلامی مثل فرزندان دیگر مقامات و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران٬ در کانون توجه رسانه ها و کاربران شبکه های اجتماعی بوده و آن هایی که دارای صفحاتی در این شبکه های پر مخاطب این روزها هستند٬ از طوفان لایک و فالو و بعضا تیغ کامنت های تند و تیز موافقان و مخالفان نیز در امان نیستند. اگر چه همه فرزندان و نوادگان و نتیجه های مسئولان سابق و کنونی کشور را نمی توان مصداق ژن خوب دانست و اطلاق آن به کل٬ یک خطای محاسباتی به نظر می رسد٬ اما جامعه شناسی خودمانی فرهنگ عامه نشان می دهد که تعمیم جز به کل٬ بخشی از سبک زندگی دیجیتالی ایرانیان در روزگار امروز است.

گزارش امروز ما قصد دارد تا جزییاتی جذاب از زندگی فرزندان و نوادگان حضرت امام خمینی (ره) را در اختیار مخاطبان گرامی قرار داده  تا شما در جریان گوشه هایی از زندگی  امروز آنان قرار بگیرید.

با ما همراه باشید.

فرزندان و نوادگان بنیان گذار انقلاب اسلامی

فرزندان امام خمینی چه کسانی  هستند؟

حضرت آیت الله العظمی روح الله خمینی ٬ ۵ فرزند به نام های شهید مصطفی  ٬ مرحوم سید احمد ٬ صدیقه  و فریده  و زهرا خمینی دارند که حجت الاسلام سید حسن خمینی ٬ فرزند یادگار امام (مرحوم احمد آقا) محسوب می شود.  فرزند یادگار امام امروزه تولیت آستان مقدس امام خمینی را بر عهده داشته و شاخص ترین چهره از خاندان امام خمینی به شمار می رود.

مصطفی که پسر ارشد آیت الله خمینی می باشد٬ در زمانی که امام خمینی توسط رژیم پهلوی به نجف اشرف تبعید شده بود٬ به  طرز مشکوکی به شهادت رسید. سید احمد آقا نیز که یار و مشاور امین رهبر انقلاب اسلامی در طول حیات شریف ایشان محسوب می شد٬ هیچ مسئولیت دولتی حتی پس از ارتحال حضرت امام نپذیرفتند و به  فاصله کوتاهی از فوت پدر٬ به ایشان پیوستند.

دختران امام خمینی بر خلاف پسرها٬ فعالیت خاصی  نداشته اما زهرا خمینی گاها در حوزه مسائل بانوان ایران٬ فعالیت  های اجتماعی غیر دولتی دارد.  سید حسن هم بیش از همه در رسانه ها است و جامعه با سخنرانی ها و اظهارات ایشان آشنا است. عدم پذیرش ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به دلیل ممانعت از شرکت در آزمون کتبی سبب شد تا وی نتواند به  جمع منتخبان نخبگان تهران بپیوندد و خود را برای نخستین بار٬ در کانون آزمون رای دهندگان تهرانی قرار دهد.

از نسل دوم خاندان حضرت امام٬ شاهد چهره های جوانی هستیم که نتیجه حضرت امام هستند و مثل سید احمد ۲۰ ساله٬ به واسطه شبکه های اجتماعی و اظهار نظرها و حضور در محافل عمومی٬ در کانون توجه رسانه ها قرار می گیرند. نکته ای که باید اشاره کنیم آن  است که خانم قدس ایران٬ همسر حضرت امام خمینی (ره) در اول فروردین ماه سال ۱۳۸۸ دار فانی را  در بیمارستان خاتم الانبیا تهران وداع گفت. مستندی درباره زندگی بانو قدس ایران ساخته  شده  است.

داستان مصطفی

مصطفی  خمینی را باید یکی از فرزندان تاثیر گذار امام خمینی و سیاسی ترین فرد این خاندان دانست که اطلاعات زیادی درباره جنبه های شخصیتی این فرزند امام راحل در دسترس نیست. عمر بزرگوار ایشان مجال نداد تا دوران پیروزی خون بر شمشیر رژیم ستم شاهی را شاهد باشد و خیلی زود٬ ملت یکی از چهره های ضد حکومت پهلوی را که می توانست هم چون مرحوم احمد آقا خمینی ٬ هدایت نهضت را بر عهده بگیرد از دست داد. مصطفی خمینی در اول آبان ماه ۱۳۵۶ به شهادت رسید.  نکته ای که باید توجه داشت آن است  که طبق اسناد موجود٬ امام راحل٬ مراسم سوگواری خاصی برای فرزند ارشد خود برگزار نکرد و پیام تسلیتی با عنوان: نور بصرم و مهجه قلبم٬ صادر فرموندند.

همسر شهید مصطفی خمینی ٬ دختر مرتضی حائری یزدی بود. این خانم٬ فرزند عبدالکریم حائری یزدی است که حوزه علمیه قم را بنیان گذاری کرد. سیده مریم ٬ یکی از دختران شهید مصطفی خمینی است که اکنون به  فعالیت طبابت در  امارات مشغول است و گویا خارج از ایران زندگی می کند. فرزند دیگر آقا  مصطفی نیز سید حسین نام دارد که طلبه بوده و در قم  زندگی می  کند. از ایشان نیز فعالیت سیاسی و اجتماعی خاصی مشاهده نشده  است.

داستان احمد آقا

اگر  رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره امام فرموده اند که این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست٬ باید اذعان کرد که تاثیر چهره های آگاه و با بصیرت هم چون سید احمد آقا خمینی را نمی توان در زندگی و فعالیت  های امام خمینی در ۱۱ سال زندگی پر نعمتشان در عصر جمهوری اسلامی (از ۱۲ بهمن ۵۷ تا ۱۴ خرداد ۶۸) فراموش کرد. او را امین آیت الله خطاب می کردند و حتی بارها برای تصدی پست نخست وزیری و کاندیدایی ریاست جمهوری٬ توصیه ها و پیشنهادات مختلفی از سوی مردم و مسئولان دریافت کرد اما وارد هیچ کدام نشد. حضور او در دفتر امام٬ نقش موثری در هدایت جریان های   انقلابی و مدیریت ارتباطات امام امت با ملت و مسئولان به  خصوص در دوران جنگ تحمیلی داشت.

مرحوم سید احمد خمینی که علی خاتمی٬ پسر زهرا اشراقی (نوه صدیقه خمینی و همسر محمد رضا خاتمی) را در آغوش دارد. مرحوم احمد آقا٬ دایی خانم زهرا اشراقی محسوب می شود

(تصویری از مرحوم سید احمد خمینی که علی خاتمی٬ پسر زهرا اشراقی (نوه صدیقه خمینی و همسر  محمد رضا خاتمی) را در آغوش دارد.  مرحوم احمد آقا٬ دایی خانم زهرا اشراقی  محسوب می شود)

سید احمد آقا خمینی ٬ همواره مورد احترام ملت بود و پس از ارتحال امام٬ عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و شورای عالی  امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که هیچ کدام منصب دولتی محسوب نمی شود. عضویت افتخاری در هیات امنای مرکزی کمیته امدام امام  خمینی از دیگر مسئولیت های اجتماعی سید احمد آقا خمینی بود.

سید احمد آقا ٬ در شامگاه بیست  و یکم اسفند ماه سال ۱۳۷۴ در بیمارستان بستری شد و ۴ روز بعداز دنیا رفت. مراسم بدرقه امت برای یادگار امام ملت٬ یکی از  باشکوه ترین مراسم سوگواری تهرانی ها پس از مراسم تاریخی ارتحال امام بود.

سید احمد آقا خمینی ٬ در سال ۱۳۴۸  با فاطمه  طباطبایی ازدواج کرد.  او دختر علامه طباطبایی نبود . بلکه دختر آیت  الله طباطبایی که از اساتید صاحب نام در علم  فلسفه حوزه های علمیه به شمار می رود. احمد آقا دارای ۳ پسر به نام های سید حسن ٬ سید یاسر  و سید علی خمینی است.

سید حسن خمینی

معروف ترین چهره از نوادگان حضرت امام خمینی٬ سید حسن خمینی است

معروف ترین چهره از نوادگان حضرت امام ٬ سید حسن خمینی  است. او به دلیل نزدیکی  با چهره های شاخص اصلاح  طلبان مثل مرحوم  هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی٬ در کانون توجه رسانه ها بوده و هست و عدم تایید صلاحیتش توسط شورای نگهبان جهت انتخابات مجلس خبرگان سال ۱۳۹۴ وی را تبدیل به یکی از اعضای شاخص جریان های اصلاح  طلبان  کرد. صفحه اینستاگرام سید حسن خمینی با ۸۰۰ هزار دنبال کننده در این نشانی قرار دارد.

کودکی های سید حسن خمینی در کنار فاطمه طباطبایی

(عکسی از کودکی  های سید حسن خمینی در کنار فاطمه طباطبایی)

دیدار سید حسن خمینی استقلالی با سلطان پرسپولیسی ها

(دیدار سید حسن خمینی استقلالی با سلطان پرسپولیسی  ها (علی پروین) )

اگر  چه او تا کنون در مراسم  رسمی اصلاح طلبان حضور نیافته و سخنرانی هم  نکرده است. اما  به هر حال٬ رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان به دلیل عدم احراز درجه اجتهاد سید حسن در انتخابات مجلس خبرگان٬ موضوعی است که این مدرس جوان حوزه های علمیه را مکدر کرد و حتی در مراسم تحلیف و  افتتاحیه این مجلس  به رغم  دعوت رسمی٬ حضور نیافت.

پست اینستاگرام زهرا اشراقی٬ که پس از رد صلاحیت پسر دایی خود (سید حسن خمینی) منتشر کرد

(پست اینستاگرام زهرا اشراقی٬ که پس از  رد صلاحیت پسر دایی  خود (سید حسن ) منتشر کرد)

سید حسن خمینی با دختر آیت الله موسوی بجنوردی ازدواج کرد و ۴ فرزند دارد. ۲ دختر و ۲ پسر. دو پسر سید حسن خمینی ٬ سید احمد و محمد هادی نام دارد و دو دخترش نیز فرشته و نرگس نام گذاری شده  اند.

محمد هادی پسر کوچک سید حسن خمینی

(تصویری از محمد هادی پسر کوچک سید حسن خمینی )

 سید احمد  ٬ فرزند ارشد سید حسن خمینی از همه  معروف تر است. هم بزرگ تر و هم  در شبکه های اجتماعی فعال بوده و در سال های اخیر در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته است. او را به نوعی مجری هدایت دیدگاه های پدر در رسانه ها و افکار عمومی می دانند.

سید حسن خمینی با دختر آیت الله موسوی بجنوردی ازدواج کرد و ۴ فرزند دارد

سید احمد خمینی جوان متولد ۱۳۷۷ در تهران است.  جنجالی  ترین نواده امام راحل که در شبکه های اجتماعی بسیار فعال بوده و مواضع ونظرات  و تصاویرش  بازتاب  های زیادی پیدا می کند. او بیش  از  ۷۰۰ هزار فالور در اینستاگرام دارد و خود را یک استقلالی دو آتیشه مثل پدرش معرفی می کند.

حتما بحوانید : محرمانه‌هایی از سید احمد خمینی ؛ نتیجه لاکچری امام

اینستاگرام سید احمد خمینی جوان در راهپیمایی اربعین ۹۷

(تصویری  از اینستاگرام سید احمد جوان در راهپیمایی اربعین ۹۷)

سید احمد خمینی با دختر عمه پدرش خانم زهرا اشراقی

(عکس سید احمد با دختر  عمه پدرش خانم زهرا اشراقی)

 کلکسیون سلفی های زهرا اشراقی با سید احمد خمینی جوان

(از کلکسیون سلفی های  زهرا اشراقی با سید احمد جوان)

سید احمد خمینی ، چهارم خرداد ماه ۱۳۷۷ در تهران به دنیا آمد. او دیپلمه است و مشغول گذراندن دروس ابتدایی طلبگی در حوزه علمیه است و سال گذشته مراسم عمامه گذاری او و ملبس شدنش برگزار شد. مراسمی که بازتاب های گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت و برخی از آن به عنوان مراسم تاج گذاری یاد کردند! موضوعی که با انتقاد خود سید احمد هم روبرو شد. سید احمد خمینی جوان٬ به شدن فوتبالی بوده و از طرفداران سرخابی های پایتخت است. بعضی او را استقلالی دو آتیشه خطاب می کنند!

کودکی های سید احمد خمینی در کنار پدرش سید حسن خمینی

(کودکی های سید احمد در کنار پدرش سید حسن خمینی )

سید احمد خمینی ٬ دانش آموخته دبیرستان شهید قدوسی تهران است که پاتوق تحصیلی فرزندان برخی از مسئولان و آقازاده ها به شمار می رود. او از چهارده سالگی زیر نظر پدرش٬ دروس فقهی حوزه های علمیه را آغاز کرده و اکنون تلاش دارد تا با طی کردن مراحل عالیه٬ به درج حجت الاسلامی نائل شود.

همسر سید احمد خمینی

فاطمه دانش پژوه ، بانوی هجده ساله اهل هنر، اینستاگرد و متولد تهران، یکشنبه ۴ آذر  ماه ۹۷ در شب میلاد پیامبر اعظم (ص) با سید احمد ، فرزند سید حسن خمینی ازدواج کرد. ازدواج این دو و انتشار تصاویری از آنها، در کانون توجه رسانه های داخلی به خصوص در فضای مجازی قرار گرفت. او به نظر  می رسد که عاشق شعر و عکاسی بوده و در رشته حقوق تحصیل می کند.

مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی پیش از مراسم ازدواج او که خبر ساز شد

(مراسم عمامه گذاری سید احمد خمینی پیش از مراسم ازدواج او که خبر ساز شد)

این برای چندمین بار در سال ۹۷ است که سید احمد که حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارد و اخیرا نیز ملبس به لباس روحانیت شده است، به صدر اخبار می آید. ازدواج او با نتیجه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید سبب شد تا کاربران جامعه اطلاعاتی ایران به این وصلت، واکنش های متفاوتی نشان دهند و برخی، بحث ژن خوب که مصداقی برای زندگی لاکچری و خاص آقازاده ها و خانم زاده های مسئولان است را دوباره زنده کنند.

تصویری که فاطمه دانش پژوه٬ همسر سید احمد خمینی به مناسبت هجدهمین سالگرد تولدش دراینستاگرام منتشر کرده است

(تصویری که فاطمه دانش پژوه٬ همسر سید احمد به مناسبت هجدهمین سالگرد تولدش دراینستاگرام منتشر  کرده  است)

خانم فاطمه دانش پژوه که اخیرا به عقد حجت الاسلام سید احمد خمینی ، فرزند سید حسن و نوه امام خمینی (ره) در آمده است، متولد سال ۱۳۷۹ در تهران بوده و در شبکه های اجتماعی نیز حضور فعالی داشته به گونه ای که بیش از چهارده هزار فالور در اینستاگرام دارد و طبع شعر و شاعری اش، در اینستا نوشته هایش به چشم می  خورد. پدر فاطمه خانم نیز، عکاس حرفه ای بوده و آن طور که از اینستا نوشته های ایشان بر می آید، برخی از تصاویر صفحه وی را پدرش گرفته و به اشتراک گذاشته است

سید یاسر خمینی

دومین فرزند مرحوم سید احمد آقا خمینی٬ سید یاسر خمینی نام دارد

خوب٬ درباره سید حسن که از فرزندان مرحوم احمد آقا بود سخن گفتیم. دیگر فرزند مرحوم احمد آقا خمینی ٫ سید یاسر است. دومین فرزند مرحوم سید احمد آقا خمینی ٬ سید یاسر  نام دارد. از او فعالیت های سیاسی و اجتماعی خاصی مشاهده نمی شود.  وی با سیده  حورا صدر٬ دکتر محمد صدر ازدواج کرده  است و  دو فرزند به نام روح الله و فاطمه دارد که در  قم ساکن بوده و آن ها نیز نه  در رسانه ها نه  فعالیت های سیاسی و اجتماعی حضور خاصی  ندارند.

همراهی برادران سید حسن خمینی در زمان ثبت نام حسن آقا برای کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری

(همراهی برادران سید حسن خمینی در زمان ثبت نام حسن آقا برای کاندیداتوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری)

سید علی خمینی

دیگر نواده معروف حضرت امام و فرزند مرحوم احمد آقا خمینی٬ سید علی خمینی است

دیگر نواده معروف حضرت امام و فرزند مرحوم  احمد آقا خمینی ٬ سید علی است. سید علی همان کودکی است که در  اغوش حضرت امام در عکس ها دیده می شود. او فعال بوده و سخنرانی ها و اظهاراتش بر سر موضوعات گوناگون بازتاب های زیادی پیدا می کند. اما به  دروس حوزوی مشغول بوده و با همسرش که نوه  آیت الله سیستانی از مراجع تقلید عراق است٬ در قم سکونت دارند. سید علی خمینی دارای یک فرزند به نام محمد علی است.

داستان اشراقی ها

همان طور  که در  ابتدای گفتار گفتیم٬ یکی از دختران امام راحل٬ صدیقه نام دارد. او فرزند سوم آیت  الله خمینی است که با آیت الله شهاب الدین اشراقی ازدواج کرد. همسر  صدیقه  خانم٬ اوایل انقلاب درگذشت و ۷ فرزند دارد به نام های: نفیسه اشراقی٬ زهرا٬ اشرقی نعیمه اشراقی٬ عاطفه اشراقی٬ علی اشراقی٬  محمد نقی اشرقی و مرتضی اشراقی. بزرگ کردن هفت فرزند در سخت ترین زمان های انقلاب کاری بود که صدیقه  خمینی انجام داد و فرصتی برای  حضور در  فعالیت  های سیاسی و اجتماعی برایش مهیا نشد.

علی اشراقی

 فرزند صدیقه خمینی٬ در هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد

فرزند صدیقه خمینی ٬ در هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شد که صلاحیتش توسط شورای نگهبان قانون اساسی احراز نشد و این  عدم صلاحیت٬ جنجال هایی به پا کرد که نوه امام٬ رد صلاحیت شد.  اگر  چه گویا بعدا صلاحیت وی  تایید شد اما او عطای فعالیت  سیاسی را به لقایش بخشید.  جالب است که بدانید برادر علی اشراقی یعنی مرتضی اشراقی بعدا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نامزد شد که صلاحیت وی نیز برای شورای  نگهبان احراز نشد و بعضی ها عدم احراز صلاحیت وی را مرتبط با رد صلاحیت سید حسن خمینی در انتخابات سال ۹۴ شورای نگهبان می دانند. رد صلاحیتی  که خیلی در کانون توجه رسانه ها قرار نگرفت.

زهرا اشراقی

دیگر فرزند صدیقه خمینی ٬ از میان نوه های دختری امام٬ یکی  از فعال ترین چهره ها محسوب می شود. هم  از نظر لایف استایل و هم مد و لباس و اظهاراتش٬ یکی از چهره های رسانه ای بوده که پیش  از اینستاگرام سید احمد خمینی ٬ چهره ای معروف بود.

امام خمینی در این عکس مشغول اذان گفتن در گوش فاطمه اشراق (نوه دختری خود)٬ دختر زهرا اشراقی است و محمد رضا خاتمی هم در این تصویر مشاهده می شود

(امام خمینی در این عکس مشغول اذان گفتن در گوش فاطمه اشراقی  (نوه دختری خود)٬ دختر زهرا اشراقی است و محمد رضا خاتمی هم در این تصویر  مشاهده می شود)

تصویر زهرا اشراقی و پدرش در سن ۱۶ سالگی در بیمارستان قلب تهران

(تصویر زهرا اشراقی و پدرش در سن ۱۶  سالگی در بیمارستان قلب تهران)

زهرا اشراقی با محمد رضا خاتمی٬ برادر سید محمد خاتمی (رییس جمهور دوران اصلاحات) ازدواج کرد و  دو فرزند به نام های فاطمه خاتمی و علیرضا خاتمی دارد.

تصویر زهرا اشراقی و پدرش در سن ۱۶ سالگی در بیمارستان قلب تهرانزهرا اشراقی! رییس ستاد دختران جوان حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود.

او در ۲۶ اکتبر  ۲۰۰۲ میلادی گفته  بود که اگر ایران قصد مذاکره با کشوری را داشته باشد٬ شجاعت طرح آن با مردم را خانواده خاتمی دارند. او در مرداد ماه ۱۳۹۵ با انتشار متن احضاریه همسرش محمد رضا خاتمی در اینستاگرام گفته بودکه سال  هاست با این احضاریه ها عادت کرده و زندگی  سراسر سیاسی او به این ها عادت دارد.  زهرا اشراقی! رییس ستاد دختران جوان حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بود.

زهرا اشراقیفعالیت زیادی در اینستاگرام دارد

زهرا اشراقی (دختر عمه پدر سید احمد جوان) فعالیت زیادی در اینستاگرام دارد و تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی بیش  از ۳۰۰ پست به اشتراک گذاشت و قریب به ۲۰۰ هزار فالور دارد. اینستاگرام زهرا اشراقی٬ فرزند صدیقه خمینی و دختر عمه سید حسن خمینی را در این نشانی دنبال کنید. او هم چون سید احمد جوان٬ عاشق فوتبال و تیم ملی بوده و بسیاری از اینستانوشته های وی مربوط به رقابت های ورزشی به خصوص فوتبال است. او نیز مثل علی آقای کریمی (منتقد انتقاد گریز)٬ امکان کامنت گذاری زیر پست هایش را مسدود کرد.

تصویر صفحه هفت سین ۹۷ زهرا اشراقی از نوادگان حضرت امام که در صفحه اینستاگرامش منتشر شد

(تصویر صفحه هفت سین ۹۷ زهرا اشراقی از  نوادگان حضرت امام که در صفحه اینستاگرامش  منتشر شد)

تصویری از یزد گردی های زهرا اشراقی که در اینستاگرامش منعکس شده است

(تصویری از یزد گردی های زهرا اشراقی که در اینستاگرامش منعکس شده است)

زهرا اشراقی را باید به عنوان یکی از نوادگان امام٬ تابو شکن دانست. چرا که در اینستانوشته های خود از ستارگان سینمای زمان طاغوت مثل مرحوم ناصر ملک مطیعی یاد می کند و او را داش فرمون سینمای ایران خطاب کرد.

نعیمه اشراقی

نعیمه اشراقی دیگر فرزند صدیقه خمینی بوده و از نوادگان معروف امام در سال های اخیر محسوب می شود

دیگر فرزند صدیقه خمینی بوده و از نوادگان معروف امام در سال های اخیر محسوب می شود. او با پسر آیت الله طاهری اصفهانی  (سید محمد حسن طاهری) ازدواج کرد و  و دارای خواهری به نام  عاطفه است. بیش از ۴۳  هزار فالور در اینستاگرام دارد. سبک زندگی نعمیه اشراقی هم همیشه جنجالی بوده و شباها چهره زیادی با زهرا اشراقی دارد.

سبک زندگی نعمیه اشراقی هم همیشه جنجالی بوده

ادعاهای نعیمه اشراقی درباره زندگی در نیاوران و ماشین لوکس BMW و این که سبک زندگی خاصی به خاطر نسبت به خاندان امام دارد٬ سبب شده تا در تیر رس انتقادهای مخالفان قرار بگیرد.

ادعاهای نعیمه اشراقی درباره زندگی در نیاوران و ماشین لوکس BMW و این که سبک زندگی  خاصی به خاطر نسبت به خاندان امام دارد٬ سبب شده  تا در تیر رس انتقادهای مخالفان قرار بگیرد. جزییات بیش  تر از اظهارات جنجالی این خانم لاکچری دوست را در این نشانی دنبال کنید.

او یکی از فالورهای سیده آناشید حسینی٬ عروس سفیر ایران در دانمارک است که به عنوان یک مدل و فعال فشن٬ در سال ۹۶  جنجال  آفرین  شد.

حتما بخوانید :

جنجال آقازاده ساشا سبحانی ؛ ریچ کیدز آقای سفیر

آشنایی با احمد سبحانی : پدر ساشا سبحانی ، آقازاده لاکچری گرد

دخترِ نوه امام در کانادا

نعیمه اشراقی تصاویری از دخترش ( نعیما طاهری ) را که در یک مسابقه دانشجویی در کشور کانادا جایزه می گرفت را در صفحه فیس بوکش با فتوشاپ کردن لباس دخترش و محجبه‌تر کردن آن منتشر کرد . نعیما طاهری دختر نعیمه اشراقی زمانی که در دانشگاه مک مستر کانادا دانشجو بود در مسابقه ای برای پروژه ” پلی دیل – یک مدل جدید بیزنس روزانه ” به همراه چند تن دیگر از همکلاسی هایش جایزه‌ای دریافت کرد . در مراسم اعطای این جایزه به نعیما طاهری ، او با روسری و ساپورت زنانه ظاهر شد که مادرش در عکس منتشر شده در فیسبوکش ساپورت را به طرز ناشیانه‌ای با یک دامن بلندتر عوض کرد. این کار باعث واکنش های زیادی به دنبال داشت .

دخترِ نوه امام در کانادا

نفیسه اشراقی

از دیگر دخترهای صدیقه خمینی ٬ از نوادگان غیر  فعال امام خمینی در عرصه  سیاسی است اما ازدواج فرزندش  با نوه  مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سبب شد تا مدتی زیر ذره  بین رسانه ها باشد.

دو دختر گمنام  حضرت امام٬ فریده خمینی و زهرا مصطفوی٬ فرزندان به  نسبت معروف امام راحل در رسانه ها هستند. مخصوصا زهرا مصطفوی که دبیر کل تشکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی بوده و مقطع دکتری الهیات را به پایان رسانده و اکنون در گروه فلسفه  و کلام دانشگاه تهران تدریس می کند. او با دکتر بروجردی که به رحمت ایزدی رفت ازدواج کرد و دو فرزند به نام لیلی بروجردی و مسیج بروجردی دارد.  لیلی بروجردی با یکی از فرزندان آیت الله بروجردی ازدواج کرد و دو دختر دارد که یکی از دختر های وی (نوه دختری امام) با پسر محسن رضایی٬ دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام ازدواج کرد.

شجره نامه امام خمینی

برای آشنایی با فرزندان و نوادگان امام خمینی ٬ عکسی که در بالا ارائه شده است را مشاهده کنید که شجره نامه امام خمینی است و در آن فرزندان و نوادگان را به ترتیبی  که دراین گفتار توضیح دادیم٬ توضیح می کند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=8934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. متاسفانه بر خلاف امام راحل نوه ها و بازماندگان ایشون به شدت دنیازده در این دنیای فانی هستند و بی توجه به اینکه با این عمل چهره بسیار بدی از امام راحل که مظهر سادگی و الهی بود برای دیگران به نمایش خواهند گذارد البته این در دنیا و از صدر اسلام وجود داشته کسانی که در رکاب پیامبر جنگیدند اما بعد از ایشون دنیازده شده اند حال به جای اینکه این افراد الگو و عبرت برای ما و نوادگان امام باشد بی توجه در دنیای خود غرق شده ایم

  2. خدا نکنه حکومت دست این دنیا پرستان بیفتد آبروی اسلام و ایران و امام را خواهند برد البته عددی هم نیستند. برو بز بچرون . درود بر امام یگانه تاریخ ایران.

  3. با سلام
    چرا درباره ی فرزندان و نوه های سید حسین خمینی و سیده مریم خمینی که فرزندان سید مصطفی خمینی هستند ، چیزی ننوشته اید ؟
    آیا آنها جزو خاندان امام خمینی نبودند ؟!

  4. درزمن باران اشراقی دختر محمدجواد اشراقی در مدرسه ی رفاه درس میخواند

  5. خدایا به مردم مسلمان ایران صبر عطا فرما و خداوند امام ره را رحمت کند بسیار خود و خاندانش را سفارش به تقوی کردند عصر عصر ابتلا و آزمایش است خدا کند با شرح حال دیگران از دین خارج نشویم…خدایا میشه امام عصر بیاد بدجور دل محرومین ایران شکسته ….

  6. فرزندان خمینی کجا و فرزندان آقای خامنه ای کجا . وجود پدر در تربیت فرزند خیلی تاثیر گذار است

  7. چه اشکالی داره که نوه نتیجه های امام با نوه نتیجه های مراجع تقلید ازدواج کنن؟ چرا به این ازدواج ها ژن خوب و … می گن؟ بالاخره اینا حوزوی هستن. مثلا مردم انتظار دارن با کی ازدواج کنن؟

  8. واقعا وجود همچین فرزندانی مایه تاسفه…کاملا با زندگی ساده زیست امام خمینی(ره) متفاوت

  9. فقط هرکاری انجام می دهند به فکر خون شهدا و امام شهیدان باشند که برای چی این همه خون ریخته شده برای چی وچرا یاعلی مدد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .