30

محرمانه های محمود رضا خاوری ؛ از اختلاس بانک ملی تا برج سازی در تورنتو

  • کد خبر : 18954
  • 23 دی 1397 - 12:02
محرمانه های محمود رضا خاوری ؛ از اختلاس بانک ملی تا برج سازی در تورنتو

یوگرافی محمودرضا خاوری و نگاهی به زندگی او و فرزندان و شرکا و محل زندگی در کانادا، گفتاری است که مطالعه آن را توصیه می کنیم.

محمود رضا خاوری در سن شصت و شش سالگی در تورنتو کانادا به قتل رسید. این دومین باری است که ظرف دو سال گذشته، خبر قتل محمود رضا خاوری ، مدیرعامل فراری اسبق بانک ملی که در شهر تورنتو کانادا زندگی می کند، به گوش می رسد و هر باز نیز منابع رسمی دولت و پلیس فدرال کانادا، از تایید خبر امتناع می کنند. از محمودرضا خاوری ، اطلاعات مستند و مستدل زیادی در سرزمین های سرد شمالی وجود ندارد و معدود تصاویر و اطلاعات، مربوط به سال های پیش و دعواهای حقوقی  او با شرکایش در عرصه برج سازی است. بیوگرافی محمودرضا خاوری و نگاهی به زندگی او و فرزندان و شرکا و محل زندگی در کانادا، گفتاری است که مطالعه آن را توصیه می کنیم.

حتما بخوانید: با سلطان قیر ایران آشنا شوید

محمود رضا خاوری کیست؟

محمود رضا خاوری ، مثل شهرام جزایری عرب، حمید رضا باقری درمنی، وحید مظلومین، بابک زنجانی و فاضل خداداد ، از جمله اسامی معروفی است که نام او در رسانه ها به عنوان یک چهره اقتصادی مطرح شد که بر خلاف ۵ اسم فوق الذکر، از محاکمه فراری شد و از کشور گریخت. داستان مفاسد اقتصادی و دانه درشت ها، همگی به نظام پولی و بانکی مرتبط است و محمودرضا خاوری قصه ما نیز، در صدر بانک ملی دهه هشتاد هجری خورشیدی، بخشی از تراژدی غمناک تاراج بخشی از بیت المال ایرانیان در چند دهه اخیر محسوب می شود که هنوز با وجود محکومیت قضایی، دستگیر و به کشور برگردانده نشده است.

محمود رضا خاوری در تورنتو کانادا به قتل رسید

محمود رضا خاوری ، متولد خرداد ماه سال ۱۳۳۱ در شهر خرم آباد استان لرستان است. او دارای دو فرزند پسر به نام های اردوان و خشایار و یک فرزند دختر به نام پرندیس است که به همراه وی در کانادا زندگی می کنند. محمود رضا خاوری ، کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران داشت و مقطع کارشناسی ارشد همین رشته را در دانشگاه شهید بهشتی تهران تمام کرد.

نامه اشتغال به کار خاوری

(معاون اول رییس جمهور در زمان احمدی نژاد، در نامه ۲۳ خرداد سال ۸۹ خطاب به وزارت اقتصاد و دارایی، اشتغال به کار محمودرضا خاوری را از اول فروردین ۸۸  تا ۲۹ اسفند سال ۸۹ مجاز اعلام می کند)

فعالیت محمودرضا خاوری در بانک ملی

(شش ماه پس از فعالیت محمودرضا خاوری در بانک ملی، اول شهریور ماه سال ۸۸ در نامه ای خطاب به همکارانش، حلول ماه رمضان را تبریک می گوید و از همکارانش می خواهد تا کتاب سرطان اجتماعی فساد را مطالعه کنند!)

سرطان اجتماعی فساد

(سرطان اجتماعی فساد، کتابی به قلم فرامرز رفیع پور، استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران است که ۲ سال پیش از فرار و اختلاس محمودرضا خاوری در بانک ملی، طی نامه ای به همکاران ایشان در بانک ملی توصیه شده بود)

محمودرضا خاوری ، فعالیت های بانکی خود را از قبل از انقلاب آغاز کرد. در حالی که بیست و پنج سال داشت، وارد بانک صنعت و معدن شد و به عنوان کارشناس امور حقوقی وارد دایره حقوقی بانک صنعت و معدن شد. پس از انقلاب در سال شصت و یک، به عنوان رییس اداره دعاوی حقوقی بانک صنعت و معدن منصوب شد و سه سال در این سمت بود. تا این که در دولت اول مرحوم هاشمی رفسنجانی، به عضویت هیات مدیره بانک سپه منصوب شود. پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات، محمد رضا خاوری به عنوان معاون مدیرعامل و رییس هیات مدیره و سپس به عنوان مدیرعامل بانک سپه گماشته شد.

فعالیت های بانکی محمود رضا خاوری

فعالیت های بانکی محمود رضا خاوری در بانک سپه سبب شد تا او پس از روی کار آمدن  مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات سال ۱۳۸۸، به ریاست بانک ملی ایران برسد که اکنون  هم چون بانک توسعه تعاون، در زمره بانک مهای دولتی و خارج از سازمان بورس کشور محسوب می شود.

آگهی انتصاب محمود رضا خاوری

(آگهی انتصاب محمود رضا خاوری بر  اساس حکم شماره ۴۴۵۰۰ با شماره روزنامه ۱۷۴۵۵ دراداره ثبت شرکت های تهران در بهمن  ماه ۸۳ منتشر می شود)

محمود رضا خاوری مدیر عامل اسبق بانک سپه

(  طبق روزنامه رسمی ۱۷۷۵۱ مورخ ۱۰ بهمن ماه سال ۱۳۸۴ شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید، احمد درخشنده را جایگزین محمود رضا خاوری در سمت هیات مدیره کرده بود.  غلام رضا تاج گردون، نماینده مجلس نیز نایب رییس هیات مدیره این شرکت بورسی با نام وامید بود)

محمودرضا خاوری ۲ سال در بانک ملی فعالیت کرد و وزیر اقتصاد پرحاشیه احمدی نژاد (شمس الدین حسینی)، او را یک مدیر با تجربه و عالم خطاب کرد. او مثل برخی از مدیران کشور که مدرک دکتری ندارند، در زمان صدراتش بر بانک ملی، از عنوان دکتر در مکاتباتش استفاده می کرد.

محمودرضا خاوری در زمان  ریاست بر بانک های کشور (سپه و ملی)، در برخی از دانشکده های حقوق  و مالی دانشگاه های تهران مثل دانشکده حسابداری شرکت نفت و دانشکده امور اقتصادی و موسسه  عالی بانکداری و دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان عضو هیات علمی پاره وقت، تدریس می کرد.

داستان فرار محمودرضا خاوری چه بود؟

او از مجرمان محکوم شده محاکم قضایی کشورمان است که به واسطه مشارکت در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، مهر ماه سال ۱۳۹۰ از کشور فرار کرد و به کانادا رفت. محمودرضا خاوری ، پیش از خروج از ایران با مجوز رسمی جهت انجام ماموریت، از مدیر حراست بانک ملی پرسیده بود که آیا ممنوع الخروج است یا خیر که وقتی مطمئن شد ممنوع الخروج نیست، از کشور خارج شد و تا کنون بازنگشته است.

در جریان دستگیری و محاکمه حمید رضا باقری درمنی معروف به سلطان قیر ایران، گفته شده بود که یکی از مدیران محمودرضا خاوری در بانک ملی به نام حمید رضا نصیری، دستور صدور ضمانت های بانکی برای شرکت باقری درمنی را جهت شرکت در مناقصات و مزایدات صادر می کرد. ضمانت نامه هایی که با اسناد جعلی صادر میشد.

داستان فرار خاوری

او سال ۲۰۰۵ میلادی، توانست شهروندی کانادا گرفته و از سال ۲۰۱۱ میلادی، با خرید خانه لوکس ۳ میلیون دلاری در منطقه بریدل پث تورنتو، در این کشور زندگی می کند. جایی که از آن به عنوان بورلی هیلز کانادا یاد می شود و برخی از سلبریتی های سینما و موسیقی از جمله سن دیون، عمارتی در آنجا در اختیار دارند. خانواده محمودرضا خاوری ،هجده سال پیش یعنی شش سال پیش از فرار او به این کشور، در کانادا زندگی اعیانی داشتند. یکی از پسرانش، مدیر  یک موسسه گردشگری بود. او پس از خروج از ایران، خانه ۳  میلیون دلاری خود را به نام دخترش کرد.

محمودرضا خاوری در کانادا

(سایت THE GLOBEAN & MAIL در ۲ نوامبر ۲۰۱۱ میلادی خبر دارد که خانه ای در منطقه ۲۶ SUNCREST DRIVE در تورنتو کانادا، توسط محمود رضا خاوری خریداری شده است و به دخترش، تغییر  مالکیت پیدا کرد. این خانه با دریافت ۲ دلار،  به پرندیس خاوری ، دختر وی فروخته شد. این گزارش اعلام می کند که محمودرضا خاوری و همسرش، خانه ۶۶۶ هزار دلاری در خیابان HOLLYWOOD AVENUE در منطقه NORTH YORK هم در اختیار دارند)

دادگاه انقلاب اسلامی، محمود رضا خاوری را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، به بیست سال حبس و به خاطر دریافت رشوه به ده سال حبس محکوم کرده بود. او تا سال ۱۳۹۵ به عنوان شخصی مجرم که تحت نظر اینترپل است، معرفی شد، اما در ۲ سال اخیر، نام او از سایت پلیس بین الملل به عنوان فرد تحت تعقیب، حذف شده است.

قاضی سراج مسئول رسیدگی به پرونده خاوری

قاضی سراج که مسئول رسیدگی به پرونده محمودرضا خاوری است، بیستم شهریور ماه سال نود اعلام می کند که وی به عنوان رییس بانک ملی ایران، خواستار سفر به لندن جهت انجام ماموریت شغلی و مذاکره با LIYODS BANK PLC انگلیس می شود. ۹ روز بعد با درخواست ماموریت ایشان موافقت شده و دو روز بعد کشور را به مقصد لندن ترک می کند.

محمودرضا خاوری در زمان نخست وزیری استفان هارپر به کانادا می رود و ابتدا مقامات این کشور این موضوع را رد اما ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۴ میلادی، ورود او به کانادا را تایید می کنند که با استقبال مقامات ایرانی همراه می شود.

ارتباط محمودرضا خاوری با سام مزراحی

یکی از اسامی مهم در ارتباط با محمودرضا خاوری در سال های اخیر، سام مزراحی است که متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بوده و کارآفرین صنعت ساختمان در کانادا و سرزمین های اشغالی محسوب می شود. او در ساخت چند برج لوکس تورنتو در منطقه مد تاون تورنتو با محمودرضا خاوری و پسرانش همکاری داشته است.

ارتباط خاوری با سام مزراحی

اختلافات مالی و شغلی خانواده محمودرضا خاوری با شرکت سام مزارحی، آن ها را چندین بار به دادگاه کشانده است. سام مزراحی، شرکتی دارد که اطلاعات بیش تر این رفیق شفیق خاوری را در سایت شرکت MIZRAHI  CORP دنبال کنید. جزییات دوستان و آشنایان آقای میزراحی را در پروفایلش در لینکدین دنبال کنید که احتمالا به سر نخ های جالبی از دوستان مشترکش با محمودرضا خاوری هم دست خواهید یافت!

جزییات تماس های محمودرضا خاوری  با شریکش

(تصویری از جزییات تماس های محمودرضا خاوری با شریکش در سال ۲۰۱۱)

فعالیت های سام میزراحی محمودرضا خاوری

(برای اطلاع از فعالیت های سام میزراحی می توانید عکس ها و اطلاعاتی که از ایشان در هشتگ SAMMIZRAHI در اینستاگرام منتشر شده است را رصد کنید)

 قابل ذکر است که محمود رضا خاوری ، مدیرعامل فراری سابق بانک ملی ایران، در اینستاگرام، تلگرام و توییتر و لینکدین، پروفایلی ندارد و اکانت های ساخته شده هیچ رسمیتی ندارد و اطلاعات منتشر شده در ان ها، نباید ملاک نظر و بررسی رسانه ها قرار بگیرد.

امیدواریم مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت مستمر و دائمی از طریق استقرار و گسترش سامانه های جامع هوشمند در نظام دولت الکترونیک در عصر ایران ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد تا مامن های کلاهبرداران و غارتگران بیت المال روز به روز تنگ تر شود.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=18954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خاک تو سر تون چرا گذاشتین فرار کنه؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .