19

سیده فاطمه حسینی و همه حاشیه هایش از مجلس تا جنجال های سکه و لواسان

  • کد خبر : 20083
  • 26 دی 1397 - 17:10
سیده فاطمه حسینی و همه حاشیه هایش از مجلس تا جنجال های سکه و لواسان

سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی مهندس سیده فاطمه حسینی ، متولد آذر ماه ۱۳۶۴ در شیراز، دانشجوی سال آخر دکترای مدیریت مالی دانشگاه تهران، دختر ارشد سید صفدر حسینی ، وزیر کار و اقتصاد دولت سید محمد خاتمی است که هشتم خرداد ماه ۹۵ در فهرست امید اطلاح طلبان قرار گرفت و با […]

سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی

مهندس سیده فاطمه حسینی ، متولد آذر ماه ۱۳۶۴ در شیراز، دانشجوی سال آخر دکترای مدیریت مالی دانشگاه تهران، دختر ارشد سید صفدر حسینی ، وزیر کار و اقتصاد دولت سید محمد خاتمی است که هشتم خرداد ماه ۹۵ در فهرست امید اطلاح طلبان قرار گرفت و با ۱.۲ میلیون رای، در انتخابات مجلس دهم، به عنوان جوان ترین نماینده ، وکیل مردم  تهران، ری، شمیرانات و پردیس در خانه ملت شد. طبق اسناد، او پیش از کسوت نمایندگی مجلس، از سهامداران شرکت تضامنی میرمحمد علی و شرکا بوده و توییت های جنجالی و حرف و حدیث ها درباره ساخت و ساز ویلای منتسب به او و همسرش در لواسان، ایشان را به یکی از نمایندگان خبرساز در سال ۹۷ تبدیل کرد.

در گزارش امروز عصر شهروند، نگاهی داریم به همه حرف و حدیث ها و حاشیه هایی که درباره خانم فاطمه حسینی سی و سه ساله نماینده مجلس درباره سکه ها و ویلاها در ماه های اخیر منتشر شده و واکنش های توییتری ایشان را روایت میکنیم. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : همه چیز درباره حمید‌رضا باقری درمنی : محرمانه‌های سلطان قیر و املاک

سیده فاطمه حسینی کیست ؟

مسئول کمیته ساماندهی نرخ ارز در مجلس و عضو  کمیسیون اقتصادی. جدید ترین مسئولیت های این مهندس جوان در کسوت نماینده مردم پایتخت در خانه ملت است. نماینده مردم شریف تهران٬ ری٬ شمیرانات٬ اسلامشهر و پردیس، جوان ترین نماینده مجلس و رئیس شورای اجرایی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی IPU و  سخنگوی فراکسیون جوانان اصلاح طلبان محسوب می شود. اینستاگرام این نماینده جوان را در این نشانی دنبال کنید. ایشان پدر  بزرگ خود را اوایل آذر ماه از دست داد که با واکنش فراکسیون زنان همراه شد.

سیده فاطمه حسینی

(صفحه اختصاصی جوان ترین نماینده مجلس در سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی)

سیده فاطمه حسینی ، دهه شصتی است. او را باید یکی از جوان ترین نمایندگان مجلس دهم و همه  ادوار مجلس دانست. او بیش از یک میلیون و دوست هزار رای مردم  تهران، اسلامشهر،  ری، شمیرانات و پردیس را در روز هشتم خرداد سال نود و پنج بدست آورد و نفر دهم  لیست سی نفره ائتلاف امید اصلاح طلبان شد.  این بانوی سی و سه ساله، همان طور که گفته شد، دختر ارشد سید صفدر حسینی است.

سید صفدر حسینی پدر سید فاطمه حسینی

(بازتاب انتصاب سید صفدر حسینی به ریاست  صندوق توسعه ملی در ۱۴ مهر  ۱۳۹۲  در سایت این مجموعه)

طبق اطلاعاتی که در برگه های تبلیغاتی فاطمه حسینی در زمان انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود، ایشان در رشته مهندسی مکانیک سیالات در دانشکده فنی دانشگاه تهران تحصیل کرده و مقطع کارشناسی ارشد MBA را در دانشگاه امیرکبیر تهران به  پایان برد.

حتما بخوانید : مستنداتی جدید از همه حاشیه‌های « محمد باسط درازهی » ؛ نماینده سراوان

فاطمه حسینی دانشجوی دکترای مدیریت مالی

او هم اکنون، رشته مدیریت مالی را در مقطع دکتری در دانشگاه تهران می خواند. به دلیل این که قبلا عضو انجمن دوستی ایران و اسپانیا بود، تسلط خوبی به زبان اسپانیولی و انگلیسی داشته و هم چنان عضو کانون جامعه فارغ التحصیلات مهندسی دانشگاه تهران و جامعه دانشجویان امیرکبیر است. مهندس سیده فاطمه حسینی ، طبق اطلاعات منتشر شده در سایت کتابخانه ملی، کتابی را تالیف یا منتشر نکرده است. این که آیا مهندس فاطمه حسینی ، مصداق ژن خوب برای ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی بوده است یا خیر را باید از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان سوال کرد.

فاطمه حسینی از نمایندگان جوان و فعال در مجلس شورای اسلامی

فاطمه حسینی را باید از نمایندگان جوان و فعال در مجلس شورای اسلامی دانست که نطق های جنجالی و پر  شوری در خانه ملت دارد و کارتابل هایش، معمولا مملو از نامه های شهروندان تهران و کاربرگ سوال از وزرای دولت روحانی است که نمونه اش را در زیر مشاهده می کنید.

سوال سیده فاطمه حسینی از وزیر کشور

(سوال سیده فاطمه حسینی از وزیر کشور درباره عدم اجرایی شدن ماده پنجاه و چهار قانون بیمه اجباری)

سید صفدر حسینی ، متولد سال ۱۳۳۳ در بویر احمد است و در دولت اصلاحات، سکاندار وزارت خانه های مهمی چون کار و اقتصاد بود. پس از روی کار آمدن حسن روحانی، ریاست صندوق توسعه ملی به او سپرده شد. انتشار فیش حقوقی نجومی او که نشان گر از حقوق ماهانه پنجاه و هفت میلیون تومان بود، جنجال های بسیاری در سال نود و پنج به همراه داشت. دریافت وام با نرخ سود ۴  درصد از صندوق توسعه ملی در کنار دیگر تسهیلات، سبب شد تا وی به  همراه چهار عضو دیگر هیات مدیره صندوق توسعه ملی، از کار برکنار شوند. او درباره پدرش، یک بار در صحن علنی مجلس صحبت کرد که واکنش های زیادی در پی داشت.

درباره برکناری سید صفدر حسینی پدر سید فاطمه حسینی

(گزارش خبرگزاری تسنیم درباره برکناری سید صفدر حسینی و جزییاتی از پرونده وی را در این نشانی مشاهده کنید)

حتما بخوانید : ساخت و سازهای غیر قانونی در لواسان و اسناد ویلاهای جنجالی غیرمجاز

جزییاتی درباره شرکت سهامداری سیده فاطمه حسینی

یکی از دلایلی که سبب شده بود تا رسانه ها درباره خرید ده ها هزار سکه توسط او و اعضای خانواده اش در پیش فروش سکه های بانک مرکزی، مشکوک شوند، سهامداری ۸ میلیارد ریالی ایشان پیش از کسوت نمایندگی مجلس در شرکت تضامنی هانی میر محمد علی و شرکا بود که اسناد ثبت شرکت و تغییرات بر اساس گواهی های روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران را در زیر مشاهده می کنید.

 سیده فاطمه حسینی از سهامداران شرکت تضامنی

(طبق روزنامه رسمی شماره ۱۹۴۹۴ مورخ شانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۰ که در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت شده است، سیده فاطمه حسینی به همراه مهین نیک بخت و سیدهانی میرمحمد علی، از سهامداران شرکت تضامنی سید هانی میر محمد علی و شرکا هستند که با سرمایه اولیه ۲ میلیارد ریال و دفتر مرکزی خیابان وزرا، مشغول به کار شده است. موضوع این شرکت، خرید و فروش نقدی ارز و مسکوکات طلا و نقره در محل صرافی اعلام شد)

افزایش سرمایه و سهامداری خانم حسینی

(طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۶۰۳ مورخ پنجم مرداد ماه ۱۳۹۴ و طبق مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سیده فاطمه حسینی به شماره ملی ۲۳۰۰۷۵۹۶۱۶ با پرداخت مبلغ هفت میلیارد و ششص میلیون ریال به صندوق، سهم الشرکه خود را به ۸ میلیارد ریال افزایش داده است. جزییات کامل این افزایش سرمایه و سهامداری خانم حسینی را در سایت رسمی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران که متعلق به قوه قضاییه است مشاهده کنید)

جنجال سکه های سید فاطمه حسینی

جنجال سکه های سید فاطمه حسینی

اوایل تیر ماه نود و هفت بود که در جریان پیش فروش های سکه بهار آزادی که توسط بانک مرکزی صورت گرفته بود، خبرهایی به گوش رسید که ۳۸ هزار قطعه از سکه های پیش فروش شده توسط سیده فاطمه حسینی  و شرکت او خریداری شده است.  موضوعی که با واکنش تند فاطمه حسینی همراه شد.

 نامه سیده فاطمه حسینی به رییس کل بانک مرکزی

(تصویر  نامه سیده فاطمه حسینی به رییس  کل بانک مرکزی)

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، فاطمه حسینی با ارسال نامه ای به دفتر دکتر سیف، رییس کل وقت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ  نهم تیرماه ۹۷ به شماره نامه ۹۷۰۴۹۷۲۴ روی سربرگ نمایندگی مجلس خود، خواستار پیگیری و پاسخ شفاف این نهاد شد.

در این نامه آمده بود که در فضای مجازی، شایعاتی درباره خرید شمار زیادی سکه بهار آزادی توسط همسر خانم فاطمه حسینی (هانی میرمحمد علی) منتشر شده است. او از دکتر سیف خواست تا دراین زمینه، برای  تنویر افکار عمومی و پایان دادن به شایعات، اسناد خرید سکه ها را در اختیار عموم قرار دهند. او به پیوست این نامه، فهرست اسامی اعضای خانواده خود را نیز اعلام کرد.

انتشار واکنش فاطمه حسینی  با ارسال  نامه به رییس کل وقت بانک مرکزی، بازتاب های رسانه ای زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. وی، پیش  از آن،  در توییترش، موضوع را از اساس کذب محض خوانده بود. پس از ارسال این نامه، همان روز، دبیرکل بانک  مرکزی جمهوری اسلامی، به نامه صبحگاهی سیده فاطمه حسینی  پاسخ داد.

 پاسخ دبیرکل بانک مرکزی به نامه سیده فاطمه حسینی

(متن پاسخ دبیرکل بانک مرکزی به نامه سیده فاطمه حسینی )

در نامه دبیرکل بانک مرکزی به نماینده تهران در مجلس دهم آمده بود که بر اساس بررسی های صورت گرفته روی نام حضرتعالی و اعضای خانواده، این افراد در ردیف متقاضیان سکه پیش فروش شده بانک مرکزی قرار ندارند. دبیر کل بانک مرکزی اضافه کرده بود که او و اعضای خانواده اش مثل همه مردم ایران، حق خرید سکه های طلا را داشته اند. دبیر کل، در پایان نامه  ای که با دستخط خود با روان نویس سبز رنگ و خارج از سربرگ رسمی ممهور به مهر بانک مرکزی نوشته شده بود، ابراز امیدواری کرد که کشور، به فضل الهی، از بی اخلاقی ها و اتهام زنی ها خلاص شود.

حتما بخوانید : کامبیز مهدی زاده فرساد کیست ؟ نگاهی به انتصابات فامیلی دولت

تراژدی ویلا لواسان سیده فاطمه حسینی

نام مهندس فاطمه حسینی ، این روزها با تراژدی ویلای در حال ساخت در منطقه ای در لواسان، همراه شده است. نهم آبان ماه نود و هفت، شهرداری لواسان  به رییس دادگاه عمومی شهرستان لواسانات، نامه ای ارسال می کند و خواستار همکاری نیروی انتظامی برای بازدید از ملکی متعلق به آقای میر محمد (همسر مهندس فاطمه حسینی ) در خیابان معلم، کوچه دانش قطعه هفت می شود.

تراژدی ویلا لواسان سیده فاطمه حسینی

کمیسیون ماده صد شهرداری  تهران، هشتم مهر  ماه سال نود و هفت، ملکی که در قطعه ۷ پلاک ثبتی فرعی ۷۹۲ و اصلی ۱۹ قرار دارد را متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام دانسته بود و خواستار دریافت جریمه برای مازاد تراکم و عدم اجرای اصول شهرسازی، فنی و بهداشتی کردید.

کمیسیون ماده صد درباره این ملک در حال  ساخت گفته بود که در خصوص تغییر کاربری طبقه همکف (تبدیل فضای پارکینگ به واحد مسکونی) به متراژ صد و هشتاد و هشت متر مربع به علت مغایرت با اصول شهرسازی به استناد تبصره یک ماده صد، رای به اعاده بر اساس مفاد پروانه صادر می شود. بیش از ۱۵۵  میلیون تومان این پلاک ثبتی جریمه شد.

شعبه ۱ دادگاه عمومی حقوقی بخش لواسانات دادگستری  کل  استان تهران، دوم تیر ماه نود و چهار در باره کلاسه پرونده ۹۳۰۷۴۹ اعلام کرده بود که شش دانگ پلاک ثبتی ۷۹۲ فرعی از ۱۹ اصلی واقع در لواسان کوچک بخش یازدهم تهران، متعلق به سید هانی و سید هادی میر محمد علی و فاطمه  سادات حسینی است و خوانده این پرونده که ستاد اجرایی  فرمان حضرت امام بود را به به استناد مواد ۱۹۰ و ۲۱۹ و ۲۲۰ و ۲۲۳ و ۲۳۱ و ۳۳۸ قانون مدنی و شماری  از مواد قانون ثبت اسناد و املاک کشور به انتقال سند به نام خواهان، محکوم گردید.

حتما بخوانید : با سید حسین میر خلیلی ٬ داماد سید احمد خاتمی آشنا شوید

ساخت غیر قانونی ویلا لواسان سیده فاطمه حسینی

این رای اعلام می کرد که طبق صحت بیع نامه استنادی به شماره ۰۶۰۵ مورخ هفتم فروردین ماه ۱۳۸۹ که بین خواهان و خوانده، امضا شده است و بر اساس ماده ۳ بیع نامه، خوانده (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام) موظف به انتقال سند به خواهان است.  بنابراین، به نظر می رسد که ویلایی که به صورت غیر قانونی در حال  ساخت و ساز است، متعلق به ایشان باشد.

حتما بخوانید : آشنایی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم

گشتی در توییتر سیده فاطمه حسینی

یکی از  نمایندگان مجلس دوره دهم که حضور فعالی مثل بسیاری  از اعضای شورای  شهر  پنجم پایتخت در شبکه اطلاع رسانی متن محور توییتر دارد، مهندس فاطمه حسینی است. صفحه او ببینده زیادی دارد و بیش از یازده هزار دنبال کننده ثبت کرده است. او تا اخر دی ماه ۹۷، بیش  از ۲۴۰ توییت به اشتراک گذاشت که اکثرا به مقولات تکذیبیه ها و نامه نگاری های ایشان در کسوت نماینده مجلس اشاره دارد. توییتر مهندس سیده فاطمه حسینی را در این نشانی دنبال کنید که شما را با سبک زندگی دیجیتالی این بانو جوان در عرصه سایبر دیپلماسی آشنا می کند.

توییتر سیده فاطمه حسینی

بیست و یکم دی ماه در پی انتشار اخباری مبنی بر ساخت غیر قانونی یک ویلا در لواسان که اسناد آن را در بالا مشاهده کردید، فاطمه حسینی با انتشار یک توییت که واکنش های زیادی به دنبال داشت، از قوه قضاییه خواست تا نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و شفاف سازی کند. او از مدعیان خواست که اسناد خود را به دادگاه  ارائه دهند. ایشان برای دیده شدن بیش تر این توییت، از هشتگ شفافیت و دادگاه استفاده کرد که این روزها در فضای توییتر ایرانیان، ترندی جذاب و هیجان انگیز را به ارمغان آورده است.

مهندس فاطمه حسینی ، در روزنامه شرق و دنیای اقتصاد، به عنوان دانشجوی دکترای مدیریت مالی دانشگاه تهران، تحلیل های خود را به صورت یادداشت منتشر می کند. چند مقاله ای در زمینه حقوق و اسید پاشی نوشته است.

خانم حسینی به عنوان یک بانوی نماینده در مجلس شورای اسلامی

فاطمه حسینی به عنوان یک بانوی نماینده در مجلس شورای اسلامی، توجه زیادی به مطالبه گری حقوق زنان داشته و برخی از توییت های ایشان، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به حقوق زنان ارتباط دارد. مثل تشکر از محمد جواد ظریف (وزیر امور خارجه) برای انتصاب یک بانو به عنوان سفیر ایران در یک کشور آفریقایی یا انتقاد از فدراسیون فوتبال و مسئولان برای حضور گزینشی زنان در بازی پرسپولیس-کاشیما در جریان فینال رقابت های فوتبال جام باشگاه های آسیا در تهران.

 خانم حسینی، عضو کمپین شفافیت آرا نمایندگان در خانه ملت

فاطمه حسینی ، عضو کمپین شفافیت آرا نمایندگان در خانه ملت است و بعضا از هشتگ کمیپن شفافیت آرا در زیر برخی از توییت های خود استفاده می کند.

خانم حسینی، موافق رفع فیلتر توییتر

فاطمه حسینی ، موافق رفع فیلتر توییتر است و از مهندس آذری  جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی  خواست تا نام او را وارد کمپین رفع فیلتر توییتر کند. از جمله  افرادی که گویا در طول هفته با پیامک هایی از سوی هموطنان تهدید می شود، فاطمه حسینی  است که در ششم آذر ماه، این موضوع را رسانه ای کرد.

فاطمه حسینی همواره حاشیه های پر رنگ تر از متن دارد و امیدواریم که روند پیگیری مطالبات قانونی هموطنان تهرانی را به عنوان یکی از سی نماینده پایتخت در خانه ملت در دوره دهم، با قدرت ادامه دهد. امیدواریم شفافیت در فعالیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم چنان در دستور کار قوه مقننه و قضاییه باشد.

برای  همه نمایندگان جوان و پیشکسوت مجلس شورای اسلامی، آرزوی توفیق و خدمتگذاری به ملت شهید پرور ایران داریم.

 فعالیت های مالی و حقوق جوان ترین نماینده مجلس

نظر شما درباره فعالیت های مالی و حقوق جوان ترین نماینده مجلس خانم فاطمه حسینی چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=20083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام
    اخیرین حرف در این مورد حکومت اسلامی است و تخلفات باید پیگیری بشود تا حقایق معلم بشود تا مردم عزیز یارانه بگیر ببیند که حقشان چطوری در اقتصاد سرمایه داری و سودجویانه بازار پسند و زیرمیزی های بی بندبار و دلال بازی و دلال بازاری های غارتگر حق مردم را میخورند……. و مردم یارانه بگیر محتاج ۴۵۰۰۰ تومان که چطوری در حقشان ظلم میشود توسط چه کسانی و…..چرا؟؟؟؟؟؟ خداوند لعنتشان بکند…..

  2. باید آقای رییسی و قوه قضائیه ورود پیدا کنند و افراد فاسد و جاسوس و دزدان این مملکت را به سزای اعمالشان برسانند . با اشد مجازات. جای خلخالی خالی خوب بلد بود پدر در بیاره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .