22

لحظه تحویل سال ۹۹ چه ساعتی است ؟

  • کد خبر : 19003
  • 30 دی 1397 - 12:43
لحظه تحویل سال ۹۹ چه ساعتی است ؟

تحویل سال ۱۳۹۹ شمسی
ساعت
۰۷:۱۹:۳۷
Friday,  ۲۰  March  ۲۰۲۰
به وقت ایران

زمان تحویل سال ۹۹

تحویل سال ۱۳۹۹ شمسی

روز جمعه یکم فروردین ۱۳۹۹
ساعت
۰۷:۱۹:۳۷
Friday,  ۲۰  March  ۲۰۲۰
به وقت ایران

تحویل سال ۱۳۹۹ در کانادا تورنتو

ساعت
۲۳:۴۹:۳۷
Thursday,  ۱۹  March  ۲۰۲۰
به وقت تورنتو

تحویل سال ۱۳۹۹در سیدنی استرالیا

ساعت
۱۴:۴۹:۳۷
Friday,  ۲۰  March  ۲۰۲۰
به وقت سیدنی

تحویل سال ۱۳۹۹ در آلمان

ساعت
۰۴:۴۹:۳۷
Friday,  ۲۰  March  ۲۰۲۰
به وقت آلمان

تحویل سال ۱۳۹۹ در افغانستان

ساعت
۰۸:۱۹:۳۷
Friday,  ۲۰  March  ۲۰۲۰
به وقت افغانستان


به روز رسانی شده در زمستان ۹۸

لحظه تحویل سال ۹۸ در ایران

لحظه تحویل سال ۱۳۹۸ هجری خورشیدی در ایران، صبح پنج شنبه ساعت یک و بیست و هشت دقیقه و بیست و هفت ثانیه بامداد است. روز اول فروردین ۹۸ نیز مصادف با چهاردهم ماه رجب سال ۱۴۳۹ هجری قمری است که بیست و یکم مارچ ۲۰۱۹ میلادی خواهد بود. این تاریخ، توسط شورای مرکزی تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، که مرجع رسمی اعلام لحظه تحویل سال و تنظیم تقویم است اعلام گردید.

حتما بخوانید : تقویم ۹۹ در یک نگاه 

توجه داشته باشید که در گاه‌شمار هجری خورشیدی، لحظه تحویل سال ، مشخص کننده اولین روز از ماه فروردین است. اگر  آغاز سال، قبل از ظهر و در نیمه نخست شبانه روز باشد و نه در نیمه دوم، همان روز، روز نوروز ایرانیان است. چون لحظه تحویل سال ۹۸ نیز در نیمه اول شبانه روز است، ۵ شنبه، اول فروردین ماه ۹۸ خواهد بود و تعطیل رسمی. رنگ سال ۹۸ همان رنگ سال ۲۰۱۹ میلادی  یعنی مرجانی زنده (LIVING  CORAL) است. حیوان سال نود و هشت نیز خوک است.

حتما بخوانید: طراحی استایل با رنگ مرجانی زنده،  رنگ سال ۹۸

برنامه های نوروزی تحویل سال و اکران نوروزی

تحویل سال ۹۸، بر خلاف لحظه تحویل سال ۹۷ که ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه بود و همه هموطنان برای تحویل سال سر سفره هفت سین نوستالژیک تاریخی نشسته بودند، زمانی است که احتمالا بخشی از هموطنان خواب هستند. لذا برای بهره مندی از طوفان برنامه های پر شور و حرارت رسانه ملی به خصوص در شبکه ۱ تا ۳ سیما و بیدار ماندن تا پاسی از شب، برنامه ریزی کنید.

لحظه تحویل سال 99 برنامه های نوروزی تحویل سال 99

احسان علیخانی که با مسابقه تلویزیونی استعدادیابی عصر جدید، اواخر زمستان به شبکه ۳ بازگشت، احتمالا برنامه نوروزی پر و پیمانی را با بهار نارنج ترتیب خواهد داد. او از چند ساعت پیش از لحظه تحویل سال ، با دعوت از سوپر استارهای سینمای ایران و سلبریتی های ورزش و موسیقی، جشنواره ای از طنین های خاطره  انگیز سال ۹۷ را با ستارگانش روی استیج می برد که احتمالا هم چون سالهای اخیر، با استقبال میلیونی مخاطبان تلویزیونی در لحظه تحویل سال مواجه شود. برنامه ای که مثل همیشه، احتمالا با اشک و لبخندهای فراوانی همراه شود. او یک ماه بعد نیز ماه عسل ۹۸ را به مناسبت ماه مبارک رمضان در  آنتن زنده شبکه ۳ خواهد برد.

جزییات برنامه های نوروزی سیما را در IRIB مشاهده کنید. برنامه اکران نوروزی سینماهای ایران نیز یک هفته پیش از نوروز، توسط وزارت ارشاد اعلام خواهد شد که احتمالا، چند برنده سیمرغ بلورین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در جدول اکران نوروز ۹۸ قرار بگیرد.

حتما بخوانید : چطوری وام ازدواج بگیریم ؟ [مدارک و ضامن‌ها ]

شعار نوروزی سال ۹۸

شعار سال ۱۳۹۸ هم مثل روال همه ساله، در پیام نوروزی تلویزیونی حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی اعلام میشود که در خلال بیانات معظم له معرفی خواهد شد. این پیام با توجه به لحظه تحویل سال ۹۸  که ۱:۲۸:۲۷ است، قبل از ساعت ۲ بامداد پخش خواهد شد.

در سالهای اخیر، محتوای شعار سال، موضوعات اقتصادی و تاکید ایشان روی مقوله اقتصاد مقاومتی و تولید و حمایت از کارگر و کالای ایرانی بود که به نظر می رسد محتوای شعار سال  ۹۸ نیز احتمالا با توجه به تاکید ویژه رهبری روی حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی، مفاهیم اقتصادی با نگاه بر مشارکت ملی و همگانی باشد. شعار ۹۶، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و شعار ۹۷ نیز حمایت از کالای ایرانی معرفی شد.

حتما بخوانید : ۱۰۰ کلید واژه محبوب ایرانیان در ویکی پدیا با محور مقالات جنسی !

برنامه ریزی سفرهای نوروز ۹۸

اگر شما خواستار برنامه ریزی برای سفرهای نوروز ۹۸ هستید، توصیه اکید به استفاده از تعطیلات دور دوم نوروز است چرا که هفته دوم فروردین، شاهد ۳ تعطیلی پشت سر هم از وسط هفته بوده که گزینه ای عالی و فرصت آفرین برای کارمندان و اداری ها به شما می رود تا از تعطیلات رسمی بدون نیاز به مرخصی، استفاده کرده و فروردینی خاطره انگیز را برای خود و خانواده رقم بزنند.

توجه داشته باشید که در هفته دوم تعطیلات نوروزی، ۳۱ استان کشور و کشورهای همجوار که مقصد گردشگری نوروزی ایرانیان است، با افت مسافر و کاهش تردد روبرو شده که کاهش هزینه های سفر را به ارمغان می آورد. سفر کارت ملی را سریع تهیه کنید تا از خدمات با تخفیف استفاده کنید. قیمت دلار برای سفرهای خارجی شما نیز احتمالا در بازه ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در نوروز ۹۸ خواهد بود. اگر چه دلار، همچنان تمایل به صعود در تحلیل چارتیست ها دارد.

رمضان و عاشورای ۹۸

احتمالا اول ماه مبارک رمضان در سال ۹۸، اواسط اردیبهشت ماه باشد که به همین مناسبت، عید سعید فطر نیز اواسط خرداد ماه خواهد بود. اوایل بهار ۹۸، روزگار پر شور و حرارتی برای مهمانان ماه خدا است. برای بهره مندی وافر از این ایام، خود را از فروردین آماده کنید که مصادف با رجب است. رجب، شعبان و رمضان در بهار ایرانیان است.

اول محرم نیر نهم شهریور است و تاسوعا و عاشورای حسینی، هجدهم و نوزدهم شهریور ماه می باشد. اگر خواهان نذری دادن و برگزاری مراسمی برای این ایام مهم مذهبی ایرانیان هستید، شهریور ماه، ماه موعود شما خواهد بود. اواخر مهر ماه نیز، بزرگ ترین پیاده روی جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی از نجف به کربلا برگزار خواهد شدکه احتمالا هم چون روال همه ساله، شاهد حضور میلیونی عاشقان ابا عبدالله در ایران باشیم. اگر مسافر سرزمین نینوا هستید، از اول مهر ماه برای دریافت ویزای عراق به سامانه سماح حج و زیارت بروید و ثبت نام کنید.

تعطیلات رسمی فروردین ۱۳۹۸

  • پنج شنبه ۱ فروردین ماه مصادف با آغاز نوروز باستانی ایرانیان
  • جمعه ۲ فروردین ماه مصادف با وفات حضرت زینب (س)
  • شنبه ۳ فروردین ماه تعطیل رسمی نوروز
  • یکشنبه ۴ فروردین ماه تعطیل رسمی نوروز
  • دوشنبه ۱۲ فروردین ماه مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران و شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)
  • چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه مصادف با مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)

تعطیلات رسمی اردیبهشت ۹۸

در اردیبهشت ماه ۹۸، تنها یک روز تعطیل رسمی داریم. آن هم اول اردیبهشت ماه، مصادف با ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف که روز یکشنبه است. بنابراین، نیمه شعبان سال ۹۸، یکشنبه  اول اردیبهشت خواهد بود.

تعطیلات رسمی خرداد ۱۳۹۸

  • یکشنبه ۵ خرداد ماه مصادف با شهادت حضرت علی علیه السلام
  • سه شنبه ۱۴ خرداد ماه مصادف با رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)
  • چهارشنبه ۱۵ خرداد ماه مصادف با قیام خونین پانزده خرداد و احتمالا حلول ماه شوال و عید سعید فطر
  • پنج شنبه ۶ خرداد ماه مصادف با تعطیلی پس از روز عید سعید فطر

تعطبلات رسمی تیر ماه ۹۸

در تیر ماه ۹۸ هم فقط یک روز تعطیل رسمی است و آن روز مصادف با روز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه  السلام بوده که شنبه هشتم تیر ماه ۹۸ خواهد بود.

تعطیلات رسمی مرداد ماه ۱۳۹۸

در مرداد ماه ۹۸ شاهد ۲ تعطیلی رسمی هستیم.  دوشنبه بیست و یکم مرداد ماه ۹۸، مصادف با عید سعید قربان است. سه شنبه بیست و نهم  مرداد ماه نیز مصادف با عید سعید غدیر  خم است.  پس، هفته وحدت در  سال ۹۸، هفته پایانی مرداد ماه خواهد بود.

تعطیلات رسمی شهریور ماه ۱۳۹۸

همان طور که در ابتدای گفتار عرض کردیم، شهریور ماه، به دلیل مصادف شدن با ایام محرم و صفر، ایران اسلامی  غرق در عزا و ماتم سوگواری سالار شهیدان و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش خواهد بود. تاسوعای حسینی، دوشنبه هجدهم شهریور ماه و عاشورای حسینی نیز سه شنبه نوزدهم شهریور ماه خواهد بود. در شهریور ماه، تنها ۲ تعطیلی رسمی داریم.

تعطیلات رسمی مهر ماه ۱۳۹۸

در مهر ماه که ماه مدرسه و علم و تربیت است، تنها یک روز تعطیل رسمی است و آن هم مصادف با اربعین حسینی است. اربعین سال ۱۳۹۸ مصادف با شنبه بیست و هفتم مهر ماه خواهد بود. اگر خواهان شرکت در بزرگ ترین پیاده روی جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی  هستید، از اوایل مهر  ماه می بایست نسبت به ثبت نام در سامانه سما سازمان حج و زیارت اقدام کرده تا برای دریافت روادید توریستی کوتاه مدت سفر به عراق اقدام کنید.

تعطیلات رسمی آبان ۱۳۹۸

  • یکشنبه ۵ آبان ماه مصادف با روز رحلت جانسوز رسول گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)
  • سه شنبه ۷ آبان ماه مصادف با روز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام.
  • سه شنبه ۱۵ آبان ماه مصادف با روز شهادت حضرت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)
  • جمعه ۲۴ آبان  ماه مصادف با ولادت رسول گرامی اسلام (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع)

تعطیلات رسمی آذر ماه ۱۳۹۸

در آذر ماه نود و هشت هیچ تعطیلی رسمی نداریم.

تعطیلات رسمی دی ماه ۱۳۹۸

در دی ماه نود و هشت نیز مثل آذر ماه ۹۸ هیچ تعطیلی رسمی نداریم. بنابراین برای استفاده از تعطیلات ژانویه ۲۰۲۰ میلادی و کریسمس گردی، تعطیل رسمی نداریم و شما برای سفرهای خارج از کشور در ایام سال نو میلادی،  بایستی از مرخصی استفاده کنید.

۱۰ دی ماه نود و هشت، اول سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود که در تابستان آن، رقابت های المپیک  تابستانی ۲۰۲۰  برگزار خواهد شد. در دی ماه، احتمالا ثبت نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از دی ماه آغاز و روند بررسی و احراز صلاحیت کاندیدادهای مجلس شورای اسلامی، از دی ماه تا اسفند ادامه یابد. لذا کاندیدادهای خانه ملت، خود را از اوایل زمستان نود و هشت آماده کنند که روز های هیجان انگیزی منتظر آنان خواهد بود. زمان برگزاری دقیق انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و زمان ثبت نام برای انتخابات مجلس نود و هشت را در سایت وزارت کشور و شورای نگهبان قانون اساسی دنبال کنید.

تعطیلات رسمی بهمن ۱۳۹۸

  • چهارشنبه ۹ بهمن ماه مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
  • سه شنبه ۲۲ بهمن ماه مصادف با روز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی پهلوی

بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۹۸، مصادف با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است.

تعطیلات رسمی اسفند ماه ۱۳۹۸

در اسفند ماه نود و هشت نیز علاوه بر روز ملی شدن صنعت نفت که همه ساله بیست و نهم اسفند است و در سال ۹۸، روز پنج شنبه خواهد بود، روز یکشنبه، هجدهم اسفند ۹۸،  مصادف با ولادت حضرت امیر المومنین (ع)، تعطیل رسمی است.

لحظه تحویل سال ۱۳۹۸ در همه کشورهای جهان

  • لحظه تحویل سال نود و هشت در کشور افغانستان، پنجشنبه ۲۱ مارچ ساعت ۲:۲۸ دقیقه  بامداد است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کشور اتریش، چهارشنبه ۲۰ مارچ ساعت ۲۲:۵۸ است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در شهر آدلاید استرالیا، پنجشنبه ۲۱ مارچ ساعت ۲۰:۲۸ دقیقه  است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در شهر بریسبان استرالیا، پنجشنبه ۲۱  مارچ ساعت ۱۹:۵۸ دقیقه  است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در شهر سیدنی استرالیا، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۲۰:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در شهر مبلورن استرالیا، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۲۰:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در شهر پرث استرالیا، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۱۷:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کشور آذربایجان، پنج شنبه ۲۱  مارچ سال ۱:۵۸ دقیقه بامداد است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کشور بحرین، پنج شنبه ۲۱ مارچ  ساعت ۱:۲۸ دقیقه بامداد است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کشور ترکیه، چهارشنبه ۲۰ مارچ ساعت ۲۳:۵۸ دقیقه  است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کشور بلژیک، چهارشنبه ۲۰ مارچ ساعت ۲۲:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کلگری  کانادا، ۲۰ مارچ ساعت ۱۵:۵۸ دقیقه  است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در شهر مونترال کانادا، ۲۰ مارچ ساعت ۱۷:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در شهر تورنتو مانادا، ۲۰ مارچ ساعت ۱۷:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در شهر ونکوور کانادا، ۲۰ مارچ ساعت ۱۴:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کشور چین، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت  ۱۷:۵۸ دقیقه  است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کشور دانمارک، چهارشنبه ۲۰ مارچ ساعت ۲۲:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     نود و هشت در کشور فنلاند، چهارشنبه ۲۰ مارچ ساعت ۲۳:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در کشورهای سوئد، سوئیس، آلمان و  اسپانیا و نروژ و هلند و فرانسه و مجارستان و ایتالیا، چهارشنبه ۲۰ مارچ ساعت ۲۲:۵۸ دقیقه  است.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در کشور پاکستان، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۱۴:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در شهر مسکو روسیه، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۵۸ دقیقه بامداد است.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در نیویورک آمریکا، ۲۰ مارچ ساعت ۱۷:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در شهر آکلند نیوزلند، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۲۲:۵۸ دقیقه  است.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در سنگاپور و مالزی، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۱۷:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در کشورهای کویت، امارات و عراق، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۵۸ دقیقه بامداد است.
  •   ”       ”     ”     در لندن، چهارشنبه ۲۰ مارچ ساعت ۲۱:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     در شیکاگو، چهارشنبه ۲۰ مارچ ساعت ۱۶:۵۸ دقیقه  است.
  •   ”       ”     ”     در سانفراسیسکو، لس آنجلس: چهارشنبه ۱۴:۵۸ دقیقه است. ۳ ساعت بعد در واشنگتن، سال تحویل می شود.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در کشور ژاپن، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۶:۵۸ دقیقه است.
  •   ”       ”     ”     ۹۸ در کشور ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان، پنج شنبه ۲۱ مارچ ساعت ۲:۵۸ دقیقه است.

حتما بخوانید : افزایش شمار فروشندگان کلیه در ایران ؛ از قیمت خرید و فروش کلیه تا شرایط و عوارض آن

خصوصیات سال خوک

حیوان روزگار نود و هشت، خوک است. به  همین مناسبت، خیلی ها به طنز مطرح می کنند که در نود و هشت، شاهد تنبلی و چاقی هستیم! البته از جانبی هم می تواند نوید ناز و نعمت و ثروت باشد. متولدین نود و هشت در سال خوک هم به نظر می رسد که افراد انرژی مثبت باشند. اگر چه احتمالا در نود و هشت شاهد تحلیل های مختلفی از خصوصیات متولدین این ایام باشیم. راکفلر، ثروتمند آمریکایی و بیسمارک و پاسگال، متولدین سال  خوک بودند.

هموطن گرامی

ساعت و تاریخ هایی که در این گفتار ارائه شد، درک خوبی به شما برای برنامه ریزی اثربخش برای سفر و گردش و استفاده از ایام در سالهای پایانی سده سیزدهم هجری خورشیدی می دهد. ۲ سال  دیگر به آغاز عصر ۱۴۰۰ مانده است و انتظار می رود که همان طور که کشور، با تحولات ژرف در سده جدید روبرو می شود، شما نیز خود را برای ورود به یک عصر تازه آماده کنید. عصری که مصادف با سومین دهه قرن بیست و یکم میلادی بوده و اطلاعات، گران بها تر از طلا، ارزشیابی شده است. اگر آرمان شما، موفقیت روز افزون در سال نود و هشت و پس از آن است، خود را مجهز به ابزار دریافت و تحلیل درست اطلاعات کنید.

مهم ترین برنامه شما در  سال ۹۸ چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=19003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام
    فک میکنم شروع سال ۱۴ رجب هست نه ۲ ماه رحجب

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .