16

پیش بینی دلار ۱۴هزار تومانی عید ۹۸ : تاثیرات FATF و INSTEX

  • کد خبر : 21471
  • 26 اسفند 1397 - 13:50
پیش بینی دلار ۱۴هزار تومانی عید ۹۸ : تاثیرات FATF  و INSTEX

ما در سال ۹۸، با اگر های فراوانی روبرو هستیم. سال ۹۸، سال اگر ها است. اگر تصویب بشود اگر تصویب نشود. اگر معاف بشود، اگر معاف نشود، اگر دلار زیر ۱۲ هزار تومان بیاید، اگر دلار سقف حمایتی ۱۴۳۵۰ تومان را بشکند، اگر تحریم ها تشدید شود، اگر تحریم ها تشدید نشود، اگر کشورهای همسایه همراهی کنند اگر نکنند و . . .

به روزرسانی شده با عنوان پیش بینی قیمت دلار در سال ۹۸ در ۲۰ فروردین ماه

تاثیر سخنرانی ترامپ و اقدام آمریکابر دلار و دیگر ارز ها

تاثیر سخنرانی ترامپ و اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی بر روی دلار و دیگر ارز ها چه بوده است ؟

در روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی خود خبر داد که با واکنش های گسترده و قاطع مقامات کشورمان مواجه شد. یک روز پس از این بیانیه بازار قیمت دلار  از صرافی ملی گرفته تا ارز مبادله‌ای با نرخ ها و قیمت های گیج کننده و متفاوتی رو به رو است ؛ اما برای همه  قیمت ارز در صرافی‌های بازار آزاد بیشترین اهمیت را دارد هرچند کار آسانی نیست که دقیق بدانیم صرافی‌ های مختلف نرخ را روی چه رقمی تعیین می کنند قیمت ارز برای هر محله و شهر متفاوت است و با کم و زیاد شدن تعداد ارزی که مورد نیار مشتری است تغییر میکند .


به روزرسانی شده با عنوان پیش بینی قیمت دلار عید ۹۸ در ۲۶ اسفند ماه

عید برای ایرانیان، از هفته آخر اسفند آغاز و تا هفته سوم  فروردین ادامه پیدا می کند. امسال، عید ۹۸ با تعطیلات خوبی به ویژه برای دانش آموزان، کارمندان دولت و کارگران همراه شده و آن ها می توانند بدون نیاز به استفاده  از مرخصی سالانه، از تعطیلات با حقوق خود لذت ببرند. اگر چه، این تعطیلات زیاد در اول سال، روزانه میلیون ها دلار به اقتصاد ملی آسیب می زند. اما این تعطیلات سبب می شود که شاهد جهش قیمتی قابل توجهی در دلار و یورو نباشیم و دلار هم زیر کانال ۱۴ هزار تومان باقی بماند.

در ۲ هفته اول سال ۹۸، شاهد ۶ روز تعطیل رسمی به جز جمعه  هستیم که به احتساب روزهای جمعه، ۹ روز از ۱۶ روز اول سال ۹۸، تعطیل است. تعطیل بودن نصف فروردین نود و هشت  سبب  می شود که  آغاز به کار دولت و بخش خصوصی و تراکنش های گسترده مالی به منظور خرید و فروش و واردات و صادرات و سفر های دور دومی، عملا از هفته سوم فروردین نود و هشت رخ بددهد. همین موضوع سبب آرامش نسبی در بازار ارز به خصوص در ارز های پر طرفدار مثل یورو و دلار می شود.

رایگان شدن دریافت ویزا سفر به عراق، از ۲۰ فروردین ۹۸ استارت می خورد و اگر چه این موضوع، نیاز به خرید دلار را برای مسافرات عتبات عالیات، منتفی می کند، اما عدم نیاز به پرداخت وجه جهت دریافت روادید زیارتی عراق و تخفیف برای عوارض خروج از کشور زائران (طبق لایحه بودجه ۹۸)، مسافران ایرانی سرزمین نینوا را در سال ۹۸، افزایش خواهد داد.

سال نود و هشت به دلیل رایگان شدن ویزای ایران برای عراقی ها، رشدی در سفر عراقی ها به ایران را شاهد خواهیم بود. این که روی قیمت ارز تاثیر بگذارد، انتظار نمی رود.

حتما بخوانید : پیش بینی قیمت دلار

اواسط شهریور ماه به دلیل عاشورای حسینی، مسافر کربلا زیاد می شود و خرید ارز به  خصوص دینار عراق روند صعودی می یابد که اوجش در راهپیمایی اربعین ۹۸ خواهد بود. اما پیش از این رخداد، یعنی از اردیبشت تا شهریور ماه ۹۸، تحولات سیاسی و اقتصادی بسیاری رخ  می دهد که روی قیمت از تاثیرگذار  است.

بررسی چارت تکنیکالیست ها نشان می دهد که در بازه کوتاه مدت یعنی از هفته آخر اسفند تا هفته پایانی فروردین ماه ۹۸ که نیمی از آن تعطیل است، اتفاق خاصی برای قیمت دلار و و یورو شاهد نباشیم و این دو ارز پر طرفدار، یک آرامش نسبی را در صورت تثبیت فاکتورهای موثر در ثبات ارز ، تجربه کنند.

قیمت دلار در روز های پایانی اسفند ۹۷، کمی از ۱۳ هزار تومان فرا تر رفت و نتوانست دوباره وارد کانال ۱۴ هزار تومان شود. عدم توانایی به ورود در کانال ۱۴ هزار تومان، سیگنال تثبیت قیمت در کانال ۱۲ هزار تومانی نبود. ارز در صورتی می تواند با افت قیمت مواجه شود که بتوان زیر ۱۲ هزار تومان، به تداوم نزول آن، امید داشت و شاهد این روند نزولی در میان مدت بود.

اگر چه دلار در بهمن و اسفند ۹۷، مرتب بین ۱۲ هزار تومان تا ۱۴ هزار تومان در نوسان بود، اما هیچ وقت نتوانست پس از فراز و نشیب های نیمه اول سال ۹۷، بالای ۱۵ هزار تومان تثبیت و یا زیر ۱۰ تا ۱۲  هزار  تومان، تثبیت شود. روند سینوسی دلار در ۲ ماهه پایانی سال نود و هفت، به صورت آرام ادامه داشت و شاهد زدن کف و سقف های حمایتی چارت دلار در فوریه و  مارچ ۲۰۱۹ میلادی بودیم.

پیش بینی قیمت دلار در فروردین ۹۸

همان طور که گفتیم و چارت های دلار و یورو هم نشان می دهد، انتظار جهش قیمتی برای دلار و ارز در فروردین ۹۸، منتفی است و دلایل بنیادی کافی و کاملی برای افزایش پر جهش دلار و یورو در هفته پایانی فروردین ۹۸ شاهد نیستیم. از طرفی، کشش تقاضا نیز پس از  تعطیلات عید، کاهش می یابد و فروشندگانی که با مازاد ارز حاصل از سفر خود مواجه هستند، عرضه را زیاد می کنند.

حتی اگر چنین هم نشود، با توجه به سیاست های کنترل ارزی بانک مرکزی، چسبندگی ذهنی ما برای وقوع اتفاق های مشابه فروردین و اردیبهشت ۹۷ در بهار نود و هشت، قطعا با واقعیت هم خوانی ندارد و دلیل بنیادی برای آن تا کنون درک نشده است.

در عید ۹۸ یعنی از اواخر اسفند ۹۷ تا هفته سوم فروردین ۹۸، موارد زیاد می تواند روی قیمت ارز تاثیر بگذارد. هر چند، احتمال وقوع آن ضعیف است:

  • نوسانات شدید بازار های جهانی مثل فلزات گران بها
  • رویدادهای سیاسی داخلی مثل جلسات مجمع تشخیص در فروردین ۹۸
  • قیمت مصوب دلار و نفت در بودجه ۹۸
  • تحت تاثیر قرار گرفتن میزان صادرات بخاطر فشار تحریم
  • ابلاغیه ها و بخشنامه های دولت بخاطر وضعیت جنگ اقتصادی
  • مشکل در تامین برخی قطعات یا مواد اولیه
  • تصمیمات خلق الساعه بانک مرکزی

حتما ببینید: جزییات مستند از اختلاس  ۶.۵ میلیارد یورویی در شرکت بازرگانی پتروشیمی

 داستان قیمت دلار پس از فروردین ۹۸

اما داستان ارز پس از فروردین نود و هشت، کمی متفاوت خواهد بود. از اردیبهشت ماه  نود و هشت، آن طور که مشخص است، معافیت های نفتی آمریکا برای چند کشور جهت واردات نفت خام ایران، به پایان می رسد و فروش نفت، با چالش هایی همراه می شود.

اما این تصور که صادرات نفت ایران به طور کامل قطع می شود، سرابی است که واقعیتی برای آن تصور نمی شود. تصور فروپاشی اقتصادی ایران در سال ۹۸، همان اندازه غیر قابل باور است که دلار ۴۰ هزار تومانی که این روز ها در اینستاگرام و تلگرام توسط سوداگران ارز، تبلیغ می شود، توجیه ندارد.

اگر چه بر اساس فراز و نشیب های شدید ارز در نیمه اول سال ۹۷ که موجب رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی ارز شد و مسکن هم به تناسب آن با رشد ۸۵ درصدی همراه شد، انتظار آن است که این گپ (GAP) پر شود، اما باید به کشش تقاضا هم  توجه داشت. کشش تقاضا برای ارز ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی، در حال حاضر، اصلا وجود ندارد.

اگر چه روند ارز در بلند مدت، صعودی است و چارت تکنیکالیست ها نیز این را از دسامبر ۲۰۱۸ به این سو نشان می دهد، اما مشاهده التهاب های ارزی نیمه اول سال ۹۷ در نیمه اول سال ۹۸، دور از انتظار است.

پیش بینی دلار ۱۴هزار تومانی عید

(اطلاعات هزاران شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی که در سال ۹۷، ارز نیمایی  دریافت کرده اند را در این PDF مشاهده کنید)

تصویب یا عدم تصویب CFT در مجمع تشخیص مصحلت نظام احتمالا در بهار نود و هشت رخ دهد که به صورت مقطعی، می تواند شوک هایی به قیمت ارز در کنار اجرایی شدن INSTEX وارد کند. ادغام بانک های نظامی که از اسفند۹۷ آغاز شد در بهار و تابستان ۹۸ اجرایی می شود و بانک سپه، با قدرت بیش تری وارد عرصه  مبادلات پولی و بانکی در اقتصاد تحریمی نود و هشت خواهد شد که نوعی عامل با ثبات کننده بازار خواهد بود.

اگر چه برخی ها، ادغام بانک های نظامی و کسری بودجه تامین اجتماعی برای پرداخت معوقات و حقوق میلیون های بازنشسته و مستمری بگیر را، سیگنال های ورشکستگی اقتصاد ۹۸ تلقی می کنند که با واقعیت، همخوانی ندارد. البته، طرح سپرده ارزی، اگر در سال ۹۸ اجرایی شود، بیش از ۲۰  میلیارد دلار/یورو خانگی را روانه بانک ها خواهد کرد که ضربه گیر خوبی در برابر تنش ها و شوک های مقطعی بازار ارز از فروردین ۹۸ به بعد خواهد بود.

 قیمت ارز در عید ۹۸

البته  نباید از ذهن دور داشت که قیمت ارز در عید ۹۸ و هم پس از تعطیلات عید۹۸ ، می تواند با اقدامات دستوری و کنترلی بانک مرکزی، به صورت پلکانی کاهش یابد تا دلار های دپو شده خانگی یا دلار های مازادی که از سفر های جهانگردی عید ۹۸، در خانه ها مانده است، روانه بازار شود و این عوامل، افت موقتی قیمتی ارز را سبب می شود.

ر جریان روند تحلیلی قیمت ارز و سکه و طلا

(اگر می خواهید در جریان روند تحلیلی قیمت ارز و سکه و طلا و بخشنامه های صادراتی و وارداتی در سال ۹۸ باشید، حتما سایت بانک مرکزی CBI.IR را دنبال کنید)

سال ۹۸ : سال اگر ها . . .

ما در  سال  ۹۸، با اگر های فراوانی روبرو هستیم.  سال ۹۸، سال اگر ها است. اگر  تصویب بشود اگر تصویب نشود. اگر معاف بشود، اگر معاف نشود، اگر دلار زیر ۱۲ هزار تومان بیاید، اگر دلار سقف حمایتی ۱۴۳۵۰ تومان را بشکند، اگر تحریم ها تشدید شود، اگر تحریم ها تشدید نشود، اگر کشورهای همسایه همراهی کنند اگر نکنند و  . . .

 مهم ترین صفحات اینترنت برای بررسی روند قیمت ارز

(تصویر یکی از اینستانوشته مهم آقای رییس کل در روزهای پایانی سال  ۹۷. یکی از مهم ترین صفحات اینترنت برای بررسی  روند قیمت ارز در عید ۹۸ و سال ۹۸، اظهارات اینستاگرامی دکتر عبدالناصر همتی است که می تواند روند سیاست گذاری ها و به تبع آن، قیمت ارز را مشخص کند)

فعلا، خروج دلار از مبادلات کالا و خدمات ایران و عراق و روسیه، خود سیگنال خوبی برای کاهش تنش دلار در مبادلات بین دو شریک اقتصادی مهم در شمال و غرب است. کاهش وابستگی به دلار، سیگنال موقتی برای کاهش ارز است اما در بلند مدت، هم چنان سبب نمی شود که صورت مساله ارزی را پاک  کنیم.

قیمت ارز سامانه نیما در سال ۹۸

(قیمت ارز سامانه نیما در سال ۹۸ را در این لینک دنبال کند. قیمت ارز در این سامانه، به نوعی سیگنال تعیین رفتار قیمت ارز در میان مدت خواهد بود)

شیب فروپاشی اقتصاد ایران، در سال  نود و هشت در انتظار نیست. این که چه زمانی هست یا اصلا چنین زمانی به وقوع می پیوندد یا خیر، پرسشی است که فعلا، پاسخی متقنی برای آن نمی توان ارائه کرد و در دستور کار سیاستمداران و اقتصاد دان های داخلی و بین المللی نیز قرار ندارد.

معافیت از تحریم های نفتی ایران پس از پایان مهلت

(برایان هوک ۵۰ و اندی ساله، اظهاراتش درباره تحریم های ایران در سال ۹۸ که می تواند روی قیمت ارز، تاثیرات موقتی ایجاد کند را در این لینک اعلام می کند)

خیلی ها، چشمشان در عید و بهار ۹۸، به اظهارات برایان هوک، رییس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا دوخته شده است. او در اسفند ۹۷ گفته بود که تحریم های جدید (پس از  عید ۹۸) در راه است و این تحریم ها،  پیش از اجرا، علنی نخواهد شد.

او از فشار حداکثری بر اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹ سخن می گوید که در اولین اقدام، قرار است، معافیت از تحریم های نفتی ایران پس از پایان مهلت (اردیبهشت ۹۸) تمدید نشود.

چه کنیم ؟

برای عید ۹۸، منتظر تحول ژرف و شگرف در قیمت دلار و یورو نباشید. اما پس از عید ۹۸ به دلیل داستان تصویب FATF، اتمام معافیت واردات نفت از ایران، افزایش یا کاهش تولید نفت و قیمت آن و تراژدی تحریم ها و بخشنامه های بانک  مرکزی و دولت، روند صعودی دلار، انتظار می رود.

اما جهش های ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی نیمه اول سال ۹۷،  مطلقا انتظار نمی رود. برای شما سرمایه داران، ترکیبی از ارز و دلار و سهام بنیادی با فاکتور سود آتی در بورس و فرا بورس ایران، طراحی پرتفو جذابی برای سال سخت تحریمی ۹۸ خواهد بود.


ادامه این گزارش بارگذاری شده در دی ماه ۹۷

پیش بینی قیمت دلار در کانال ۱۳ هزار تومان عید ۱۳۹۸

چند هفته تا ساعت ۱:۲۸ دقیقه بامداد اول فروردین ۹۸ و فرا رسیدن نوروز باستانی ۱۳۹۸ باقی است و ایران یکی از سخت ترین سال های اقتصادی خود را که ناشی از تحریم بین المللی و محدود شدن درآمد های ارزی حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی است را تجربه می کند.

سخنگوی دولت پیش از ارائه لایحه بودجه سال نود و هشت کل کشور در آذر ماه ۹۷ گفته بود که سال نود و هشت، سال سخت تحریمی است و اثرات آن را در تنظیم بودجه دستگاه های دولتی و عمومی کشور که از بودجه تغذیه می کنند شاهد بودیم. سال نود و هفت، بی سابقه ترین سال اقتصادی ایران بود. قیمت دلار از حدود ۴ هزار تومان در بهار نود هفت به بیش از هجده هزار تومان در اوایل مهر ماه رسید و ارزش پولی ملی به طرز بی سابقه ای سقوط کرد.

حتما بخوانید : لحظه تحویل سال ۹۸ در ایران و جهان و همه تعطیلات سال ۹۸

تغییر رییس کل بانک مرکزی و به سر کار آمدن دکتر عبدالناصر همتی (رییس کل پیشین بیمه مرکزی ایران) که به دنبال آن، دستگیری علی عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی و محاکمه ابر بدهکاران بانکی را رقم زد، سبب شد تا رشد لجام گسیخته ارز تا حدی مهار شده و قیمت ها از ۱۸ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان، به کانال ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان باز گردد. سال نود و هفت، سال اعدام سلاطین سکه و ارز و قیر و املاک در ایران بود. اعدام وحید مظلومین و دستیارش و هم چنین حمید رضا باقری درمنی در پاییز ۹۷، همه بخشی از عزم قوه قضاییه در محاکمه اخلال گران نظام اقتصادی کشور را به رخ کشید که در یک دهه اخیر بی سابقه بود.

سیگنال های اقتصادی و شرایطی که بر اقتصاد ایران در سال نود و هشت حاکم خواهد بود، مبین این واقعیت است که معجزه ای اتفاق نخواهد افتاد. اگر چه شاهد نوسانات سینوسی سنگین قیمت ارز به واسطه اشراف اطلاعاتی و عملیاتی دقیق تر بانک مرکزی جمهوری اسلامی با ساز و کارهای پیش بینی شده برای صادرات و واردات کالا و خرید و فروش ارز مبتنی بر کد ملی به مقدار مشخص در سیستم بانکی و صرافی هستیم، اما به نظر می رسد، کاهش درآمد های ارزی که اثراتش در بودجه سال  ۹۸ هم  منعکس شده، بتواند در افزایش محسوس نرخ ارز تاثیر بگذارد.

در دو هفته پایانی سال، همیشه به دلیل آن که بخشی از هموطنان قصد سفر به خارج از کشور دارند، بازار با یک شوک مقطعی روبرو می شود. شوکی که به نظر نمی رسد با توجه به آثار سوء افزایش مصنوعی قیمت ارز در نیمه اول سال نود و هفت، دوباره شاهد تکرار آن در هفته های پایانی اسفند ماه نود و هفت باشیم.

راه افتادن ساز و کار مالی و بانکی مشترک اتحادیه اروپا با ایران موسوم به SPV که قرار بود پیش از سال ۲۰۱۹  ، عملیاتی شود، با تعویق افتاده و بعید است آثار چندانی در نظام اقتصادی و مبادلات بانکی ایران با غرب در سال ۹۷ داشته باشد. این در کنار کاهش قیمت نفت به زیر شصت دلار در هر بشکه، ورود دلار به کانال ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان را به صورت موقت تا عید ۹۸ نوید می دهد.

قیمت دلار آمریکا از مرداد تا دی ماه ۹۷

  • ۷ مرداد ماه هر دلار آمریکا: ۹۴۰۰ تومان
  • ۷ شهریور ماه هر دلار آمریکا: ۱۰۹۱۰ تومان
  • ۷ مهر ماه هر دلار آمربکا: ۱۷۳۸۰ تومان
  • ۷ آبان ماه هر دلار آمریکا: ۱۴۵۰۰ تومان
  • ۷ آذر ماه هر دلار آمریکا: ۱۱۹۰۰ تومان
  • ۳۰ دی ماه هر دلار آمریکا: ۱۱۴۵۰ تومان

از دید تکنیکالی، در روز های پایانی دی ماه نود و هفت، در وسط کانال ۱۱ هزار تومان آرام گرفت. مقاومت های پیش رو را با توجه به نزدیک شدن به مقاومت ۱۲ هزار تومانی، باید خیلی پر قدرت طی کند تا وارد کانال ۱۳ هزار تومانی شود. پس جای شگفتی نیست اگر این ارز محبوب ما، در اسفند ۹۷ یا اوایل فروردین ۹۸ حوالی ۱۳۵۰۰ تومان تا ۱۴۰۰۰ تومان مشاهده کنیم. موضوعی که سبب شروع روند اصلاحی کوتاه مدت آن و بازگشت به رقمی های بهمن ماه نود و هفت خواهد شد.

قیمت دلار ۹۸ با توجه به بودجه ۹۸

قیمت دلار ۹۸ با توجه به بودجه ۹۸

در واقع این طور به نظر می رسد که دولت در سال آینده، ۲ میلیون بشکه نفت در روز و میعانات با نرخ ۵۴ دلار صادر خواهد کرد و با کسر سهم صندوق توسعه و غیره، و کسر احتمالا ۱۴ میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی(با ارز ۴۲۰۰  تومانی) ما بقی درآمد حاصل از فروش نفت با دلار ۷ هزار تومان تسعیر شود. سخنگوی دولت هم قبلا گفته بود که دلار در بودجه سال اینده میانگین پنج هزار و هفتصاد تومان است. اگر قرار باشد از درآمد های نفتی ۱۴ میلیارد دلار با دلار ۴۲۰۰ تسعیر شود، باقی باید با دلار بالای ۷ هزار تومان تسعیر شود که میانگین را باید  ۵۷۰۰ تومان هم در نظر بگیریم.

نتیجه اینکه فروش دو میلیون بشکه نفت و میعانات گازی با وضعیت تحریم ها در سال آینده، زیادی خوشبینانه است و تحقق آن در هاله از ابهام وجود دارد. در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی، صادرات نفت و میعانات ۱٫۶۵ میلیون بشکه بود ودر ماه اکتبر کمتر از ۱٫۴ و نوامبر ۱٫۲ میلیون بشکه و همه این ها نشان از اتفاق خاصی در درآمد ارزی دولت در سال ۹۸ نمی دهد.

وقتی دولت در محاسبات خود، فروش نفت با ارز ۷ هزار تومان را در نظر گرفته، یعنی انتظار اینکه قیمت دلار بازار آزاد زیر قیمت های ۸ هزار تومان در سال ۹۸ بیاید، احتمالی ضعیف است.

 فروش نفت با دلار 7 هزار تومان

قیمت دلار در سال نود و هشت ، به تصویب لایحه بودجه سال نود و هشت که در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است و باید در بهمن ماه، روزهای پر فراز و نشیبی را در صحن علنی مجلس سپری کند، گره خورده است  و احتمالا باید تا اسفند ماه صبر کرد تا رقم دقیق آن در بودجه مشخص شود. موضوعی که عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  هم ۱۴ دی ماه ۹۷ بر آن تاکید کرده بود.

 دلار در روزهای پایانی آذر ماه ۹۷

(ایندکس دلار را در روزهای پایانی آذر ماه ۹۷ مشاهده می کنید که در کوتاه مدت، برای تکمیل موج ۵ از E از موج B بزرگ، شاهد تقویت دلار بودیم)

 دلار در اوایل دی ماه ۹۷

(تصویری از چارت دلار در اوایل دی ماه ۹۷. طبق این چارت بلند مدت ارز که مناسب  تحلیل چارتیست های بازار فارکس است، ورود دلار به کانال ۱۳ هزار تومان، تعجب آور نخواهد بود. )

 البته اگر لایحه بودجه تا اسفند تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد و قبل از ۲۹ اسفند به دولت ابلاغ شود. در غیر این صورت، مثل دوران احمدی نژاد، دولت با تنخواه در فروردین ماه اداره می شود.

تحلیل چارتیست های فارکس برای دلار ۹۸

برخی از چارتیست های دلار معتقد هستند که از نظر موج شماری، موج C تموم شده  و احتمال این که دلار به حوالی ۱۳۶۰۰ تومان تا پایان سال ۹۷ برسد زیاد است. مقاومت ۱۵۳۰۰ تومان را در پیش دارد که پس از ان،  احتمال برگشت به کانال ۱۰ هزار تومان را خواهد داشت. مادامی که بالای ۱۵۳۰۰ نرود، روند کوتاه مدت نزولی خواهد بود.  حمایت خیلی محکم دلار هم ۹۶۰۰و ۸۹۰۰ است. هر بالایی بالاتر از ۱۳ هزار تومان، فرصت خروج  موقت است. الان حوالی سفر های خارجی مردم، دولت دلار را گران تر خواهد کرد تا گران تر بفروشد. احتمال این که دلار در سال ۹۸ بین کانال ۱۰ هزار تومان تا ۱۴ هزار تومان در نوسان باشد زیاد است.

هم چنان، خرید و فروش دلار برای نوسان گیری، اقدامی جذاب برای عموم نیست و گزینه های بهتری برای سود آوری در سال ۹۸ وجود دارد که شناسایی، خرید و نگهداری بلند مدت سهام شرکت های بازار بورس و فرا بورس ایران که در کف قیمتی خود هستند، با دید فاکتور سود آتی، گزینه هوشمندانه تری خواهد بود. آیا این آرامش پادگانی ارز، به اتمام خواهد رسید؟ همچنان باید منتظر ماند و سناریو ها و فاکتور های موثر را رصد کرد. به هر حال، ارز در بلند مدت صعودی خواهد بود. . . .

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=21471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. ببین تمام توضیحات یه طرف اما طرح سپرده گذاری ارزی مردم یه طرف دیگه. کر کر خنده بود. مخصوصا اون قسمتی که بولد کردین “اگه بانک سپرده مردم را پس ندهد خیانت در امانت محسوب می شود ” … ها ها ها . نه بابا. یعنی دیگه جدی جدی تصمیم تونو گرفتینا :))هنوز خیانت سپرده های ریالی مردم تو موسسات دزد رو تسفیه نکردین می خواین تو سپرده های ارزی مردم امین باشین ؟ رو هم حد و اندازه ای داره. شما مردم رو چی فرض کردین ؟

  2. یکم‌از دزدیاتون کم کنید قیمتا میاد پایین اگه عرضا دارید قیمتارو بیارید پایین

  3. اعصاب مردم را خراب کردن مردم دیگر از بی کفایتی ووعدهای دروغی وکثیف وعوام فریب که بی خردهای خود وتنبلی وبی توجهی ومنفع طلبی که متاسفانه چند سالی یقه خود وخانواهای یقه بسته را گرفته واز نتیجه گرفتاری های مردم مردمی که دربیمارستانه وداروخانها فوج فوج ودستگی نشسته ومریض احوال باطنی وظاهری شدن خجالت اور کثیفه ونامردانس
    چرا واقعا چرا تلوزیون تلگرام ورادیو انواع شبکهای خبری وروزنامها همه در اخبار خیانت وتحمیل فشار بر مردم توانا شدند حیف این ملت ومردم که بادادن خونهای بسیار از بزرگمردان باید شاهد بی تدبیری وناتوانی عدای از مدیران ارشد کشور باشند که لحظه به لحظه شاهد دم به دم مردم تحت فشار روحی وروانی بشن ونقش ادمهای وفادار و متعهد را بازی کنن حیف

  4. واقعا اخه کی تموم میشه
    کی اختلاف ابلهانه دولت با نظام تموم میشه ۴۰ سال است مردم و کشور ایران تو دعوای احمقانه دولت و نظام دارن میسوزن

  5. همانطور که سپرده ارزی قرار است در بانک ها ایجاد شود. وام های ارزی هم می تواند وجود داشته باشد و متناسب با آن حواله های ارزی هم می تواند وجود داشته باشد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .