14

با پیست های اسکی اطراف تهران آشنا شویم ؛ زمستان گردی هیجان انگیز

  • کد خبر : 15877
  • 09 بهمن 1397 - 16:37
با پیست های اسکی اطراف تهران آشنا شویم ؛ زمستان گردی هیجان انگیز

پیست اسکی توچال تا دربندسر شهر تهران٬ معمولا در طول زمستان، برف چندانی ندارد و به جز چند سال اخیر٬ مدتهاست که شهر تهران٬ آن طور که قدیم ها (دهه شصت و ما قبل) سفید پوش می شد٬ رنگ برف و سفیدی به خود ندیده است. اگر چه کوه های اطراف تهران معمولا از اواخر […]

پیست اسکی توچال تا دربندسر

شهر تهران٬ معمولا در طول زمستان، برف چندانی ندارد و به جز چند سال اخیر٬ مدتهاست که شهر تهران٬ آن طور که قدیم ها (دهه شصت و ما قبل) سفید پوش می شد٬ رنگ برف و سفیدی به خود ندیده است. اگر چه کوه های اطراف تهران معمولا از اواخر آذر ماه سفید پوش می شود٬ اما مناطق ۲۲ گانه شهری تهران٬ به ندرت شاهد برف و یخ شده و وضعیتی آرامی را تجربه می کنند.

ایران٬ کشور ۴ فصل است و در زمستان٬ نقاط مختلف آن٬ مقصد اسکی بسیاری از هموطنان به خصوص گردشگران خارجی می  شود. تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از گردشگران خاورمیانه ای تهران٬ این شهر را برای اسکی انتخاب می کنند و روایت های جذابی از اسکی گردی در پایتخت، زینت بخش اینستانوشته های آنان می شود.

حتما بخوانید : تهران گردی در پارک های جنوب و مرکز تهران : از پارک ساعی تا بوستان ولایت

سرویس گردشگری عصر شهروند در گفتار امروز تلاش دارد تا شما را با پیست های اسکی استان تهران آشنا کند که در روزهای سرد نیمه دوم سال٬ مقصدهای عالی هم برای  اسکی و هم  آش خوردن و برف بازی و دورهمی های سرد و جذاب است. اگر هم اسکی بلد نیستید٬ نگران نباشید. یادگرفتنش ترسناک نیست و با مربیان مجرب فدراسیون اسکی ٬ می‌توانید اصول آن را ظرف چند هفته فرا بگیرید.

با اسکی گردی امروز ما همراه باشید و ما را از نظرات خود محروم نکنید. سایت فدراسیون اسکی را هم فراموش نکنید.

مقصدهای عالی برای اسکی

پیست های اسکی تهران کجاست؟

بعضی ها با وجود این که سالهاست در تهران زندگی می کنند و اسکی هم بلد نیستند٬ اما فقط راه جاده چالوس و کیش و تبریز و اصفهان را در بهار و تابستان بلدند و فرودگاه امام خمینی و بس! خبر از هیچ  چیز دیگر در تهران ندارند. نه  می دانند که موزه جواهرات ملی ایران٬ یکی از بی نظیر ترین موزه های جواهرات سلطنتی جهان است و نه خبر دارند که ارزش تابلوهای موزه هنرهای معاصر خیابان کارگر شمالی پایتخت٬ قریب به ۳ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است! پس اگر این افراد٬ از تاریخ  و هنر تهران بی اطلاع باشند٬ معمولا از فرصت های طبیعت گردی شهر به خصوص نیمه دوم سال هم غافلند.

 مقصد های گردشگری زمستانی

(با هشتگ ها به تماشای مقصد های گردشگری  زمستانی تهران بروید)

اما تهران٬ برای هر ۴ فصل سال٬ مقصدهای گردشگری فوق العاده هیجان انگیزی دارد که پاسخگوی همه نوع نیاز و همه نوع سلیقه  است.  شما با حدود ۲ ساعت رانندگی در روزهای تعطیل و اخر هفته٬ می توانید به پیستهای تهران رسیده و از فرصت گردشگری زمستانی استفاده کنید. در دنیا٬ بعضی از گردشگران فقط در زمستان سفر می کنند. نه به خاطر اسکی ! بلکه در زمستان٬ قیمت ها ارزان و فرصت های گردشگری خلوت است و معمولا هتل و هاستل و خانه های اجاره ای٬ به نسبت تابستان٬ قیمت های مقرون به صرفه  ارائه می کند.

 مقصدهای گردشگری فوق العاده در زمستان

بعضی از کشورهای دنیا مثل سوئد و فنلاند٬ زمستان های باور نکردنی دارد. نه از نظر شدت سرما. بلکه از نظر آسمان صورتی فوق العاده زیبا  که نمونه اش را در عکس بالا مشاهده می کنید. تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و زمستان های جالبی دارد. پیست دیزین و  توچال٫ جاهایی است که شما را با زمستان تهران آشنا کرده و فرصت های شکم  گردی و تفریح و اسکی و تله کابین سورای بر فراز برف ها را برایتان به ارمغان می آورد.

 توچال : پنجمین پیست اسکی  مرتفع جهان

یکی  از  مقصدهای گردشگری زمستانی  نوستالژیک تهرانی ها٬ پیست اسکی توچال  است. توچال، جایی است که در طول هفته به خصوص روزهای تعطیل و جمعه ها٬ پذیرای ده ها هزار تن از شهروندان تهرانی بوده که برای صبحانه خوری و نهار و تله کابین و اسکی و پیاده روی٬ عازم بام تهران شده و از آنجا٬ به نقاط مرتفع و برف گیر می روند.

پیست توچال ٬ آن طور که از تصاویری  که گردشگران در هشتگ آن در اینستاگرام به اشتراک می گذارند٬ همیشه شلوغ است  و اتفاقا٬ مقصد تهران گردی جذابی هم برای تهرانگردهای تریپ ادوایزر شده است. یادتان باشد که هر مقصد گردشگری و شکم گردی و موزه گردی و پارک گردی در تهران و جهان را از طریق هشتگ مخصوص در اینستاگرام  بررسی کنید تا از نقطه نظرات گردشگران و بازدید کنندگان آشنا شوید.

پیست اسکی توچال

پیست توچال٬ در انتهای خیابان ولنجک قرار دارد. خیابان ولنجک٬ یکی از مقصدهای لاکچری گردهای تهرانی است و به خصوص شنگن اولی ها! مرکز خرید گالریا ولنجک٬ یکی از مجتمع های تجاری لوکس و بزرگ تهران در این منطقه بوده که از نیمه دوم سال ۹۷ به دلیل استقرار کارگزاری سنگاپوری (CKGS) ارائه دهنده خدمات برون سپاری شده سفارت ایتالیا در تهران٬ کار تحویل مدارک متقاضیان دریافت ویزا شنگن ایتالیا را بر عهده دارد.

پنجمین پیست اسکی مرتفع جهان

برای عزیمت به پیست دیزین٬ باید وارد خیابان ولنجک شده پیش  از آن، از طریق اتوبان شهید دکتر مصطفی چمران٬ به این نقطه شهر  بروید. یکی از پاک ترین هوا ها و جذاب ترین لوکیشن های عکسبرداری طبیعی را می توان در توچال در اختیار داشت.

امکانات پیست اسکی توچال

این پیست معمولا در طول هفته باز است اما برای اطلاع از باز بودن یا مسدود بودن آن٬ با فدراسیون اسکی هماهنگی کنید و اطلاعات لازم  دریافت گردد. در پیست توچال٬ شاهد امکانات خوبی هستیم که پاسخ گوی طیف مختلفی از نیازهای گردشگران و طبیعت گردان است. مثل: تله سیژ٬ تله کابین٬ تله  اسکی ٬ کافه و رستوران ها و سرویس بهداشتی و خدماتی  برای آموزش  اسکی و خرید تجهیزات آن.

تله کابین توچال

تله کابین توچال٬ یکی از خدمات دوست داشتنی پیست است که از  سال  ۱۳۵۵ تا کنون٬ به  شهروندان خدمات می دهد. اکنون با این تله کابین میتوان تا ارتفاع چهار هزار  متری رفت. ایستگاه هفت تله کابین توچال٬ دارای دو تلفه سیژ و یک تله اسکی بوده و هتلی سه ستاره نیز در آنجا اخیرا احداث شده است. توچال٬ یک پیست بین المللی استاندارد است. شماری از مسابقات بین المللی اسکی ایران در این منطقه  برگزار شده و چون نزدیک به شهر است٬ رفت و آمد به آن اسان است. هر جای تهران باشید٬ کم تر از ۱ تا ۲ ساعت٬ به توچال می رسید.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین از دیگر مقصدهای زمستان گردی تهران است. دیزین را میتوان یکی از مهم ترین پیستهای ایران دانست که شهرت بین المللی داشته و استانداردهای برف کوبی پیستهای بین المللی مصوب فدراسیون اسکی را در اختیار  دارد. دیزین در اطراف شهرستان کرج و منطقه گاجره  قرار داشته و از مرکز تهران فاصله دارد.

پیست اسکی دیزین

امکانات زیادی در اختیار عاشقان اسکی در پیست دیزین اطراف تهران است که از ان جمله می توان به اسنومبیل (snow mobile)٬ پیست VIP٬ تله  سیژ و تله کابین و تله اسکی اشاره داشت. هم چنین٬ پیست دیزین دارای هتل سه ستاره و سویت ها و ویلاهایی برای استقرار اهالی اسکی در نیمه دوم سال است.

پیست دیزین٬ یکی از بهترین مقصدهای اسکی گردی در ایران است و سالانه میزبان ده ها گردشگر اسکی باز بین المللی می شود که تهران را به خاطر اسکی در دیزین انتخاب می کنند. نباید فراموش کرد که اسکی ٬ یکی از ظرفیت های گردشگری ورزشی  است که حتی در برخی از پاساژهای فوق لوکس دوبی نیز٬ ظرفیت هایی برای اسکی علاقمندان تعبیه شده است.

پیست اسکی دیزین از مقصدهای زمستان گردی

پیست دیزین، معتبر ترین پیست خاورمیانه محسوب می شود و نخستین پیست ایران است که موافقت فدراسیون بین المللی اسکی را برای برگزاری رقابت های اسکی دریافت کرد. به دلیل این که ۴ تله کابین مجهز و استاندارد دارد٬ آخر هفته های شلوغی را تجربه می کند. مثل تله کابین نمک آبرود گیلان در فصل بهار و تابستان. مدرسه اسکی دیزین٬ جایی است برای یادگیری فنون این ورزش مفرح و بانشاط که پاسخ گوی نیازهای متقاضیان از  سطح  ابتدایی تا پیشرفته  می باشد.

حضور وزیز ورزش در پیست اسکی

پیست دیزین٬ ۱۰ دی ماه ۹۷ با حضور وزیز ورزش و جوانان برای اولین بار  در سال ۹۷ بازگشایی شد. دیزین پیش از آن در محدوده نیم قله تا فله بازگشایی شده بود که اکنون همه بخش  های آن قابل استفاده است. بارها پیست دیزین به دلیل کولاک شدید٬ تعطیل می شود.  اما مسابقات اسکی چمن تابستانی جایزه بزرگ دیزین ٬ از جمله برنامه های محبوب اسکی گردهای تهرانی است که در مرداد و شهریور هر سال برگزار می شود. ساخت تونل محور شمشک به دیزین که فرآیند عزیمت علاقمندان را تسهیل می کند٬ از بهار ۹۶ آغاز شد.

مسابقات دیپلماتیک در پیست اسکی دیزین

جالب است که بدانید٬ مسابقات اسکی دیپلماتیک هر ساله در پیست دیزین برگزار می شود و کارکنان سازمان های بین المللی واعضای کنسول ها و علاقمندان به این ورزش  در این رقابت ها حضور دارند. این رقابت  ها در رده سنی کودکان و زنان و مردان برگزار می شود.

پیست اسکی  آبعلی

پیست اسکی آبعلی٬ اگر چه  بین لمللی نیست٬ اما محبوب علاقمندان به این ورزش در اطراف تهران و دماوند و فیرزکوه و رودهن است.  پیستی در شهرستان همیشه  سرد دماوند که در دهستان آبعلی قرار داشته و تهرانی ها با دوغ خوشمزه اش٬ آن را به خوبی به یاد دارند.  پیستی در جاده هراز.

پیست اسکی آبعلی

آبعلی از خدماتی  چون تله کابین  و تله اسکی برخوردار  بوده  و هتل و ویلا برای  استقرار علاقمندان در اطرافش احداث  شده است.

قدیمی ترین پیست تهران٬ همین پیست آبعلی است. پیست آبعلی همان طور که می دانید در منطقه  آبعلی بوده و یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق  تهران به خصوص در تابستان های همیشه داغ و کم آب پایتخت. در آبعلی٬ شما پنج تله اسکی بشقابی دارد و یک تله سیژ و چند تله اسکی  چکشی که اکو سیستم مفرحی را در اختیاران عاشقان هیجان و آدرنالین قرار می دهد!

چندین رستوران در اطراف اینجا وجود دارد که اگر علاقمند به اسکی هم  نیستید٬ چشم انداز خوبی به پیست داشته و برای گذران یک  جمعه خاطره انگیز با دوستان و خانواده٬ توصیه می  شود.  آب  گرم  و امامزاده و باغات اطراف پیست آبعلی٬ در طول سال٫  پذیرای هزاران گردشگر از استان های اطراف است.

حتما بخوانید : کثیف ترین رستوران های تهران در تهرانگردی امروز عصر شهروند

الاترین نقطه پیست اسکی ٖآبعلی

توجه داشته باشید که بالاترین نقطه پیست  ٖآبعلی از سطح دریا٬ حدود دو هزار و ششصد و پنجاه متر بوده و پایین ترین نقطه ان نیز دو هزار و چهار صد متر می باشد.  آبعلی٬ حدود  شصت کیلومتر از مرکز تهران فاصله دارد و شما می توانید در عرض یک ساعت به این پیست برسید.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک

از دیگر مقصدهای علاقمندان به این ورزش می توان به پیست شمشک اشاره کرد. این پیست٬ در جاده اوشان فشم قرار داشته و سمت جاده لشکرک است.  اگر می خواهید به سمت پیست شمشک بروید٬ باید وارد بزرگره شهید بابایی شوید و راه جاده لشکرک را در پیش بگیرید.

سایت اینترنتی پیست شمشک٬ شما را در جریان اطلاعات این پیست در طول ماه قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیش  تر به این نشانی بروید. شمشک دارای تله  سیژ٬  تله اسکی بوده و نوبت شبانه هم در اختیار گردشگران قرار می دهد. چندین ویلا و اقامتگاه زمستانی برای استقرار علاقمندان در اطراف پیست احداث شده است.

توجه داشته باشید که پیست شمشک٬ در اطراف روستا خوش منظره و خوش آب و هوا شمشک  قرار داشته که دومین پیست بین المللی ایران محسوب می شود. چون نوبت شبانه دارد، در ۲۴ ساعت قابل استفاده بوده و نهصد و پنجاه متر طول دارد.  از ساعت شش عصر تا ده شب می توان در این مسیر٬ اسکی کرد. محبوبیت پیست شمشک نزد تهرانی ها به دلیل برگزاری مسابقات بین المللی و رویدادهای مختلف فرهنگی و ورزشی  اطرافش  است.

پیست اسکی شمشک زیر نظر سازمان توسعه و نگهداری

پیست شمشک زیر نظر سازمان توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نگهداری شده و تلاش ها برای خصوصی سازی آن طبق اصل چهل و چهار قانون اساسی٬ هنوز در سال  ۹۷ بلاتکلیف است و شاید لایحه بودجه سال  ۹۸ کل کشور بتواند گره ای از مارپیچ خصوصی سازی شمشک باز کند. جالب  است که بدانید٬ بیش از ۸۰ درصد کل قهرمانان ایران و ملی پوشان ایرانی در رقابت های جهانی٬ متعلق به این منطقه بوده که برادران ساوه شمشکی٬ از آن جمله هستند.

پیست اسکی شبانه شمشک

طبق آخرین اطلاعات٬ پیست اسک  شبانه شمشک در زمستان ۹۷ پذیرای علاقمندان اسکی است. بهای بلیت نیز  بیست هزار تومان است.

پیست اسکی خور

پیست اسکی خور

از  دیگر پیستهای اسکی اطراف تهران می توان به پیست خور اشاره کرد که در نزدیکی سد امیرکبیر واقع شده و در روستای تاریخی و دیدنی خور از توابع استان البرز قرار دارد. برای آشنایی با این پیست نزدیک تهران به سایت اینترنتی ان رجوع کنید که به نسبت ۴ مورد فوق الذکر٬ اطلاعات کم  تری از آن٬ هموطنان تهرانی دارند.

پیست اسکی دربند سر

پیست اسکی دربند سر

اگر مسافر رودبار قصران در اطراف شمشک هستید٬ پیست دربند سر را فراموش نکنید. امکانات خوبی از جمله تله سیژ٬ تله کابین و تله اسکی داشته  و نویت شبانه آن هم مدتی است که بازگشایی شده و در اختیار علاقمندان به این ورزش قرار گرفته است. جزییات بیش تر را در سایت این مجموعه دنبال کنید.

ما را با مقصدهای گردشگری زمستانی تهران آشنا کنید.

به نظر شما بهترین پیست اسکی اطراف تهران کدام است؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=15877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .