22

ممنوع التصویری ها ؛ از آزاده نامداری تا احسان کرمی

  • کد خبر : 31601
  • 21 بهمن 1397 - 10:54
ممنوع التصویری ها ؛ از آزاده نامداری تا احسان کرمی

چه کسانی ممنوع التصویر شدند و ممنوع التصویر ماندند. این سوالی است که در سرویس هنری عصر شهروند به آن پاسخ می دهیم.

اسامی مجری های ممنوع التصویر تا کنون

پس از انقلاب اسلامی٬ به دلیل ملاحظات سیاسی٬ فرهنگی و اجتماعی و هنری٬ برخی از چهره های سیاسی و هنری و اجتماعی٬ صدا و تصویر آن ها از شبکه های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی٬ پخش نشد و جامعه به آن٬ ممنوع التصویر گفتند. ممنوع التصویری ها٬ همواره ثابت نبودند و مرتب بر اساس مقتضیات مکانی و زمانی و به تشخیص مدیران رسانه ملی٬ بر تعداد آن ها افزوده یا کم شده است. مثلا محمود شهریاری٬ مجری بذله گو و طنز پرداز معروف دهه شصت و هفتاد٬ بارها به دلیل داستان عروسی٬ ممنوع التصویر شد اما دوباره او را در شبکه های داخلی و برون مرزی دیدیم. او همچنان ممنوع التصویر است و دهه نود هجری خورشیدی خیلی برایش در رسانه ملی٬ خوش یمن نبود.

اما چه کسانی ممنوع التصویر شدند و ممنوع التصویر ماندند. این سوالی است که در سرویس هنری عصر شهروند به آن پاسخ می دهیم. اگر شما هم درباره ممنوع التصویری ها٬ نظر و دیدگاهی دارید از طریق بخش کامنت در انتهای این گفتار٬ محترمانه با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : محرمانه های محمود رضا خاوری ؛ از اختلاس بانک ملی تا برج سازی در تورنتو

داستان ممنوع التصویری احسان کرمی

در هیاهوی برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر که از ۱۰ لغایت ۲۲ بهمن سال جاری در تهران و مراکز استان های کشور برگزار شد٬ احسان کرمی٬ یکی از افرادی بود که مدیریت چند نشست خبری فیلم  های حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره امسال را بر عهده داشت. از وی به عنوان یکی از کاندیدا های مجری گری مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نام می بردند که در نهایت٬ قرعه فال٬ به نام شهیدی فرد٬ مجری سابق شبکه دوم سیما افتاد و احسان کرمی از دستور کار خارج شد.

داستان ممنوع التصویری احسان کرمی

احسان کرمی٬ خواننده٬ مجری و بازیگر است و با نیوشا بریمانی٬ فعالیت های هنری دارد. اخیرا به جمع ممنوع التصویری های رسانه ملی پیوسته است. خبر ممنوع التصویری احسان کرمی٬ بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی ایرانیان در روزهای پایانی بهمن ماه نود و هفت داشت. او اعلام کرد که برای صحت و سقم ممنوع التصویری خود٬‌ با حراست سازمان صدا و سیما تماس گرفته و آن ها نیز٬ این موضوع را تایید کرده اند. او دلیل ممنوع التصویری خود را ابلاغ مقامات بالا اعلام کرد که به قول خودش٬ معنی و مفهوم این مقام بالا٬ تا کنون بر کسی هویدا نشده است.

علت ممنوع التصویر شدن احسان کرمی

طبق اعلام احسان کرمی٬ ممنوع التصویری ایشان ارتباطی به فعالیت های موسیقی٬ تئاتر و سینما و اجرا های جشنواره فیلم فجر نداشته و به تلویزیون بر می گردد. رسانه ملی طبق بخشنامه ای به شبکه های رادیویی و تلویزیونی خود گفته است که حق پخش آثاری از احسان کرمی را ندارند. این برای پنجمین بار است که احسان کرمی٬ ممنوع التصویر می شود. در ۴ بار دفعه قبلی نیز٬ به دلایلی که صحت و سقم آن شفاف بیان نشد٬ او از حضور در رسانه ملی منع شد و حتی شاهد حضور او را در برنامه خندوانه پربیننده رامبد جوان در شبکه نسیم بودیم.

احسان کرمی٬ سوء تفاهم را دلیل اصلی ممنوع التصویری جدید او در رسانه ملی می داند که باید منتظر پاسخ رییس رسانه ملی و هم  چنین روابط عمومی صدا و سیما در این باره بود.

احسان کرمی بیش از ۴۸۰ هزار فالور در اینستاگرام دارد

(تصویر جدید ترین پست اینستاگرامی احسان کرمی که تیپ او را در زمان حضور در پردیس ملت نشان می دهد. او زیر پست های خود با کاربران تبادل اطلاعات میکند)

احسان کرمی بیش  از ۴۸۰ هزار فالور در اینستاگرام دارد. صفحه اینستاگرام احسان کرمی را در این نشانی دنبال کنید که قریب به ۹۵۰ اینستانوشته به اشتراک گذاشته است و کلی مطالب سرگرم کننده دارد.

حتما بخوانید : سلاطین ایران ؛ دیدار با سلطان سکه و قیر تا سلطان شکر و کاغذ

ممنوع التصویری عمو فتیله ای ها

ممنوع التصویری عمو فتیله ای ها

چند سال پیش یعنی در ۱۵  آبان سال ۹۴ در جریان پخش برنامه تلویزیونی فتیله ای ها از شبکه دوم سیما که در گروه  کودک و نوجوان قرار دارد٬ عمو فتیله ای ها٬ به صورت ناخواسته موجب رنجش شماری از اهالی خونگرم آذربایجان شدند که همین امر٬ اعتراضاتی را در پی داشت. پس از آن٬ این سه تن برای مدتی ممنوع التصویر شدند.

پس از گذشت مدتی از شایعه ممنوع التصویری فتیله ای ها٬ عمو فتیله ای ها با برنامه دوقلو ها به شبکه دو سیما بازگشتند و شاهد پخش برنامه آن ها در نیمه دوم سال ۹۷ بودیم. مجموعه دوقلو ها٬ مجموعه نمایشی و کمدی است که در ۱۰۰ قسمت ۳۰ دقیقه ای ساخته شد و بر ممنوع التصویری عمو های فتیله ای٬ پایان داد.

ممنوع التصویری علی ضیا

۱۲ آبان ماه ۹۴ بود که علی  اصغر پور محمدی٬ معاونت سیما گفته بود که سید علی ضیا٬ مجری جوان رسانه ملی٬ به دلیل شرکت در مجلسی که به دلیل شرعی٬ جای اشکال است و بیان اهانت به هواداران و مربی سابق باشگاه فوتبال استقلال تهران٬ حق اجرای تلویزیونی ندارد. پرونده اتهامات این مجری جوان به اداره مجریان صدا و سیما رفت  و تا زمانی که رای این اداره اخذ نشد٬ علی ضیا٬ ممنوع التصویر بود. پس از گذشت ۲ ماه٬ علی ضیا به تلویزیون بازگشت.

ممنوع التصویری علی ضیا

دهم اردیبهشت ۹۷ بود که شاهد بازگشت دوباره علی ضیا به تلویزیون با برنامه فرمول یک در شبکه اول سیما بودیم. او قبلا نیز در ویژه برنامه شب یلدا به دوره  ممنوع التصویری خود خاتمه داد.

ممنوع التصویری محمود شهریاری

محمد شهریاری٬ متولد دوم دی ماه سال ۱۳۳۷ در کردستان٬ از جمله  شناخته شده ترین مجری های دهه شصت تا هشتاد رسانه ملی است که در شبکه های داخلی و برون مرزی صدا و سیما اجرا داشته و بارها٬‌ به دلیل حواشی ایجاد شده٬‌ ممنوع التصویر شد. او را رکورد دار ممنوع التصویری در رسانه ملی می دانند. چرا که همان طور که در ابتدای گفتار عرض شد٬ بارها٬ سابقه ممنوع  التصویری و رفع ممنوع التصویری دارد.

ممنوع التصویری محمود شهریاری

این مجری قدیمی دهه شصت صدا و سیما که از مجریان نوستالژیک محسوب می شود٬ چند سالی است که اجرا ندارد و بار ها هم اعلام کرده است که دلیل ممنوع التصویری خود را هیچ وقت نفهمیده است.

رقص کردی محمود شهریاری در عروسی برادرش سبب شد تا در کانون انتقادات قرار بگیرد و البته سوال عجیب از امیر جعفری در برنامه زنده شب های رمضان  (همسرت شبیه چه میوه ای است؟) هم تنور ممنوع التصویری او را داغ تر کرد. خبری از محمود شهریاری نیست و او را باید به فهرست ممنوع التصویری های دائم اضافه کرد. او با شرکت در برنامه اینترنتی رضا رشید پور (شب شیشه ای) هم اعلام کرد که علت کلکسیون ممنوع التصویری هایش را نمی داند.

از ممنوع التصویری آزاده نامداری تا فرزاد حسنی

داستان های آزاده نامداری و فرزاد حسنی را احتمالا به خوبی می دانید. آزاده نامداری٬ همسر قبلی فرزاد حسنی٬ مجری معروف و شناخته شده رسانه ملی در دو دهه اخیر است. آزاده نامداری از فرزاد حسنی جدا شد و تصویری در اینستاگرامش از جنجال هایی که با فرزاد داشت٬ رسانه ای کرد که بازتاب های گسترده ای پیدا کرد. تراژدی سفرهای خارجی از کشور آزاده نامداری با همسر جدید و داستان نوشیدنی ها و . . . .  سبب شد تا مجری محجبه قصه ما مدتی ممنوع التصویر باشد.

از ممنوع التصویری آزاده نامداری تا فرزاد حسنی

همه این موارد دست به دست هم داد تا مدتی خبری از فرزاد حسنی و مجری برنامه «خانمی که شما باشی» نباشد. اما آن ها دوباره به قاب رسانه ملی بازگشتند.

ممنوع التصویر شدن فرزاد حسنی

(خطبه عقد فرزاد حسنی و آزاده نامداری توسط سید حسن خمینی جاری شد)

پایان آقا جواد یحیوی

ممنوع التصویری سید جواد یحیوی

سید جواد یحیوی را که احتمالا به خاطر دارید. داستان برنامه تابستانی طعم آفتاب شبکه ۵ با اجرای موفق او. پشتیبانی از یکی از کاندیدا های ریاست جمهوری سال هشتاد و هشت سبب شد تا دیگر شاهد حضور او در قاب جعبه سیاه نباشیم.

تراژدی فرزاد جمشیدی

چهره های ممنوع التصویر رسانه ملی

فرزاد جمشیدی نه از قسم محمود شهریاری و فرزاد حسنی بود و نه از قسم حسینی! مجری برنامه معارفی صدا و سیما که برنامه سحر او مخاطبان زیادی داشت. نثر مسجع و فن بیان عالی٬ شهرتش را افزون کرده بود. دی ماه ۹۱ آغاز ممنوع التصویری این مجری جوان شد. خرداد ۹۲ در نامه ای رسما از رسانه ملی خداحافظی کرد تا شایعات درباره مسائل شخصی او هم چنان پر رنگ باشد. اما دوباره شاهد بازگشت فرزاد جمشیدی به تلویزیون بودیم.

ممنوع التصویری محمد رضا زائری

محرم سال ۹۷ بود که خبر دار شدیم حجت الاسلام و المسلمین٬ محمد رضا زائری٬ ممنوع المبر و ممنوع التصویر شده است. او کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه آزاد و دانشگاه بیروت دارد.

ممنوع التصویری محمد رضا زائری

او از جمله روحانیونی است که در برنامه خندانه رامبد جوان در شبکه نسیم هم حضور پیدا کرده بود.

نظر شما درباره چهره های ممنوع التصویر رسانه ملی چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=31601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. از این ممنوع التصویر ها درمیابیم که مجریهامون بیچاره هستن و همه مسئولانم هرکی رو دلشون بخواد ممنوع التصویر میکنن این کشور جای پیشرفت نداره با تشکر

  2. بسیار عالی بود

  3. با سلام چرا در بین مجریان و بازیگران این همه طلاق و جدایی است مگه همسر ماشینه که هر چند وقت عوضش می کنند ! بعد تو تلویزیون هم که صحبت می کنند انگار نعوذ بال… فرزند پیغمبرند !

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .