استقلال، مهدی قایدی را می فروشد؟

مهدی قایدی مهاجم ریزنقش و تاثیرگذار تیم استقلال که در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت مورد توجه چند تیم عربی قرار گرفته است. زمانی که احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه بود اعلام کرد قایدی را زیر پنج میلیون دلار نمی‌فروشد هرچند پس از مدتی، حرفش تغییر کرد و این طور گفت که اگر مجبور شود، حتی روی فروش این بازیکن هم حساب باز می‌کند. البته پس از برکناری او شاید مدیران استقلال بیشتر از قبل به فروش این بازیکن فکر کنند.

از گوشه و کنار باشگاه استقلال خبر می‌رسد به علت بدهی‌های زیاد مخصوصا بدهی به شفر که باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالات آبی‌پوشان شد، مدیران این باشگاه به دنبال فروش تعدادی از بازیکنان خود هستند تا بتوانند با پول فروش او بدهی‌های باشگاه و شفر را پرداخت کنند.

این در حالی است که خط حمله استقلال پس از سال‌ها دچار یک ثبات شده بود و زوج دیاباته و مهدی قایدی عملکرد خوبی در این فصل داشتند. دیاباته با ۱۵ گل در لیگ نوزدهم آقای گل شد و مهدی قایدی با ۱۰ پاس گل یکی از بهترین پاسور‌های لیگ برتر لقب گرفت.

دیاباته پس از حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به کشور فرانسه سفر کرد و بازگشت او مشخص نیست چون هنوز مبلغی از قرارداد خود را دریافت نکرده است و می‌تواند در صورت عدم پرداخت به موقع باشگاه قرارداد خود را به صورت یکطرفه فسخ کند. حالا هم شایعاتی در مورد مهدی قایدی به گوش می‌رسد و برخی اعتقاد دارند این ستاره آبی هم در آستانه فروش قرار دارد. اتفاقی که اگر رخ بدهد، زوج طلایی خط حمله استقلال در لیگ نوزدهم را دیگر در این تیم نمی‌بینیم.

مدیران باشگاه باید فکری به حال رفع این مشکلات کنند زیرا قایدی به بازیکنی بدون جانشین در استقلال تبدیل شده و جدایی او به قصد تسویه حساب با طلبکاران، لطمه‌ها و آسیب‌های شدیدی به بدنه باشگاه وارد می‌آورد.