پنالتی‌زنان پرسپولیس چگونه انتخاب شدند؟

دیدار مرحله نیمه‌نهایی پرسپولیس ایران و النصر عربستان همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مسابقه‌ای حساس، سنگین و نفسگیر از آب درآمد. آنقدر سنگین که سرنوشت آن به ضربات پنالتی بکشد تا یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شود. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پنالتی‌زنان این دیدار پراسترس و دشوار چگونه انتخاب شده‌اند؟

یحیی گل‌محمدی و کمک‌هایش که به تازگی تجربه تلخی را در ضربات پنالتی و نیمه‌نهایی جام حذفی برابر استقلال پشت‌سر گذاشته بودند، این بار تصمیم گرفتند اشتباهات آن دیدار را تکرار نکنند. مربیان پرسپولیس با تصمیمی درست ابتدا تصمیم گرفتند به بازیکنانی که در دربی پنالتی نزده بودند، پنالتی بدهند. در مرحله دوم این مأموریت سنگین را به ساق‌هایی بسپارند که کمتر در این مارتن نفسگیر برابر النصر خسته شده بودند. این گزارش را تا انتها بخوانید.

پنالتی اول؛ کنعانی‌زادگان سرحال و قبراق
مأموریت زدن اولین پنالتی پرسپولیس به محمدحسین کنعانی‌زادگان سپرده شد. مدافعی که با توجه به پُست بازی اش کمتر دویده و بیشتر سر زده بود. ساق‌های این مدافع وسط سرحال و قبراق به مراتب کمتر از یک مدافع کناری یا هافبک خسته بود و از قضا او هم توانست جواب این اعتماد کادر فنی را بدهد. کنعانی‌زادگان که قدرت ضربه به توپ بالایی دارد اولین پنالتی روحیه‌بخش پرسپولیس را تبدیل به گل کرد.

پنالتی دوم؛ سیامک خوش‌روحیه
سیامک نعمتی از طرف کادر فنی پرسپولیس برای زدن دومین پنالتی پرسپولیس انتخاب شد. چرا؟ دلیل اصلی آن روحیه بالای سیامک نعمتی در دیدار با النصر بود. او زمانی که تیم ۱۰ نفره شده بود، به عنوان هافبک راست چند بار شجاعانه به قلب دفاع النصر زد و اگر خوش‌شانس بود شاید می‌توانست با گلزنی خود کار را در ۱۲۰ دقیقه قانونی تمام کند. همین روحیه بالا عاملی شد که یحیی به او اعتماد کند. راستی نعمتی هم از جمله بازیکنانی بود که در ضیافت پنالتی‌ها برابر استقلال پشت توپ نایستاده بود!

پنالتی‌زنان پرسپولیس چگونه انتخاب شدند؟

پنالتی سوم؛ سرلک تازه‌وارد و آماده
کمتر کسی فکرش را می‌کرد میلاد سرلک تازه‌وارد برخلاف جهت حرکت گلر النصر و به آن زیبایی دروازه النصر را باز کند، اما این اتفاق افتاد. هافبک تازه‌وارد پرسپولیس که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود ساق‌هایش مثل کمال یا سایر بچه‌ها آنقدر خسته نبود که پنالتی نزند. این تصمیم درست کادر فنی سومین ضربه پنالتی پرسپولیس را تبدیل به گل کرد.

پنالتی‌زنان پرسپولیس چگونه انتخاب شدند؟

پنالتی چهارم؛ شجاع پنالتی نزده دربی را زد!
شجاع خلیل زاده در دربی حذفی هم پنالتی‌زن چهارم پرسپولیس برابر استقلال بود، اما همبازیانش در آن دیدار آنقدر بد پنالتی زدند که نوبت به او نرسید. این بار، اما در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به همان دلیلی که محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت ضربه پنالتی ایستاد، شجاع خلیل زاده هم پنالتی زد و با ضربه‌ای محکم و هدفمند چهارمین پنالتی پرسپولیس را تبدیل به گل کرد.

پنالتی‌زنان پرسپولیس چگونه انتخاب شدند؟

پنجمین پنالتی؛ چپ‌پای آماده‌ای به نام شجاعی
حکایت پنجمین پنالتی پرسپولیس هم جالب بود. یحیی گل‌محمدی از علی شجاعی تازه‌وارد و تعویضی که کمتر دویده بود، پرسید آمادگی زدن ضربه پنالتی را دارد؟ این چپ‌پای سرحال و جوان هم اعلام آمادگی کرد و ضربه پنالتی‌اش را با خونسردی خلاف جهت حرکت گلر النصر تبدیل به گل کرد.

نکته یک؛ کمال کامیابی‌نیا کاپیتان پرسپولیس در ضربات پنالتی بیشترین میزان دوندگی را نزد بازیکنان پرسپولیس داشت و به همین خاطر پشت توپ نایستاد.

نکته دو؛ وحید امیری که سابقه پنالتی خراب کردن در جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا همراه تیم ملی را دارد، مدت‌هاست تمایلی به نواختن ضربات پنالتی ندارد.

نکته سه؛ ششمین پنالتی‌زن پرسپولیس هم مهدی شیری تازه‌وارد بود که البته با ضربات دقیق همبازیانش و عملکرد خوب حامد لک نوبت به او نرسید که پنالتی بزند.