عدد رمز حامد لک در پرسپولیس

پرسپولیس هشتمین تیم حامد لک است هرچند او چند سال پیش خیلی رسمی اعلام کرد که علاقمند جدی این تیم است. زمانی که در تراکتور بازی می کرد و همزمان در اردوی تیم ملی هم حضور داشت زیر پیراهنش لباسی را به تن می کرد که عکس علی کریمی شماره 8 اسطوره ای پرسپولیس روی آن بود.

اما اینکه کمتر کسی بعد از جدایی بیرانوند به حضور او فکر کرده بود شاید به این خاطر بود که در این سال ها او در بازی هایش برابر پرسپولیس نمایش خوبی داشت و بازیگوشی هایش در حین بازی همیشه تماشاگران رقیب را آزار می داد.

از طرفی لک در سال های گذشته به غیر از تراکتور دیگر در تیمی که همیشه در بالای جدول باشد یا برای قهرمانی بجنگد حضور نداشت. با این وجود انتخاب او از سوی یحیی گل محمدی برای جانشینی بیرانوند آن هم خیلی زود و در حالیکه انتظار می رفت اسامی دیگری مثل رشیدمظاهری و پیام نیازمند گزینه های باشگاه باشند، به ترکیب تیم اضافه شد.

یحیی و داوود فنایی مربی دروازه بان های پرسپولیس به این نتیجه رسیدند که حامد در لیگ قهرمانان دروازه بان شماره یک باشد و این ایده خیلی خوب جواب داد. نمایش او در اولین بازی پرسپولیس در دور جدید مسابقات که در قطر برگزار می شد برابر التعاون تیم را به لیگ قهرمانان بازگرداند. پرسپولیس در حالی که از دو بازی اولش هیچ بردی نداشت با این سه امتیاز جان گرفت. او در بازی های بعدی مقابل التعاون و الشارجه هم نقش موثری در پیروزی تیمش داشت ضمن اینکه تنها گلی که در دور مقدماتی از الدحیل خورد از روی نقطه پنالتی بود. عکس العمل ها و جاگیری های خوب، خروج های شجاعانه و حضور موثر در ساختار تاکتیکی تیم باعث شد که بازی های او کاملا به چشم بیاید ضمن اینکه دریافت دو گل آن هم از روی نقط پنالتی مقابل مهاجمانی چون دراگان سران، بونجاح، عبدالرزاق توانسته دروازه اش را بسته نگه دارد. 

در یک هشتم و یک چهارم او برابر السد و پاختاکور سیوهای نجات بخشی داشت و در دیدار برابر النصر علاوه بر نمایش مطمئن در طول نود دقیقه، پنالتی مایکون ستاره برزیلی النصر را گرفت تا پایه های صعود به فینال را او ریخته باشد.

درخشش حامد لک در لیگ قهرمانان به گونه ای بود که اگر دراگان اسکوچیچ او را در لیست نفرات تیم ملی قرار می داد باعث تعجب نبود اما این اتفاق نیفتاد. او اما اگر نمایشی که در پرسپولیس و در لیگ قهرمانان داشت در ادامه مسابقات درترکیب این تیم ادامه دهد رسیدن مجددش به پیراهن تیم ملی دور از دسترس نخواهد بود. لک از سال 2011 تا امروز بارها در لیست تیم ملی بوده اما فقط سه بازی ملی در کارنامه اش دیده می شود. 

نکته مثبتی که در بازی دروازه بان شماره یک جدید پرسپولیس به چشم می آمد تغییر رفتاری اش در طول مسابقات بود. لک در لیگ قهرمانان هیچ حرکت اضافه ای نداشت و به نظر می رسد او تصمیمات مهمی برای پیشرفت و موفقیت گرفته است. او در هفت مسابقه یکی از بهترین های تیم بود و در بازگشت به ایران بعد از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان در هیبت یک ستاره محبوب مورد اقبال هواداران قرار گرفت. پایگاهی که با ادامه بازی های درخشان مستحکم تر هم خواهد شد. 

هشتمین بازی این دروازه بان که انگار رابطه خاصی با عدد هشت دارد اگر با نمایش موفقیت آمیز او و تیم همراه باشد آن وقت نام او و همتیمی هایش در تاریخ این باشگاه ثبت می شود.