کارنامه محمود فکری در مربیگری + جزییات

محمود فکری سرمربی سابق تیم فوتبال نساجی به تیم فوتبال استقلال ملحق شد و فصل آینده هدایت آبی پوشان را بر عهده دارد.

محمود فکری جویباری متولد ۴ مرداد ماه ۱۳۵۲ در جویبار بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران است. او هم اکنون سرمربی استقلال است. فکری رکورد دار تعداد بازی در تیم فوتبال استقلال تهران است.

محمود فکری مربی فوتبال

در ۲۵ دی سال ۵۲ به دنیا آمده، اما شناسنامه او را به تاریخ ۴/ ۵/ ۵۲ گرفته اند. به دنیا آمده جویبار و محله وان محله این شهر است.

فکری فوتبال خود را در سال ۶۵ از تیم ساحل جویبار شروع کرد و در سال ۱۳۶۹ به تیم باشگاه نساجی مازندران پیوست. بعد از آن پیراهن استقلال تهران را تن کرد. خدمت سربازی باعث شد تا او فوتبالش را در تیم باشگاه فجر سپاسی شیراز ادامه دهد و بعد از پایان خدمت سربازی به استقلال تهران بازگشت. بیشتر زمان بازیگری فکری در باشگاه استقلال تهران گذشت. او بعد از حوادث شهرآورد سی و هشتم تهران در دی ماه سال ۱۳۷۳ با محرومیت شش ماه از حضور در زمین بازی رو به رو شد.

مربیگری محمود فکری

محمود فکری مربیگری در فوتبال را از باشگاه شیرین فراز کرمانشاه و در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد. پس از یک سال او به عنوان کمک مربی به کادر فنی تیم استقلال تهران اضافه شد. یک فصل سپری شد و محمود دوباره به شیرین فراز برگشت. این روند باز هم تکرار شد و یک سال بعد، این مربی باز هم به عنوان کمک مربی به کادر فنی تیم استقلال پیوست.

در سال ۱۳۹۱ در مس کرمان و در سال ۱۳۹۲ در باشگاه صبای قم، فکری مربی بودن را تجربه کرد. در سال ۱۳۹۳ او  برای بار سوم در دوران مربیگری خود به تیم استقلال ملحق شد. این دفعه دو فصل دوام آورد و در سال ۱۳۹۵ هدایت نساجی مازندارن را بر عهده گرفت.

فکری دیگر می‌خواست نقش نخست کادر فنی تیم را داشته باشد و در سال‌های بعدی هم مربیگری در نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، سرخپوشان پاکدشت و آلومینیوم اراک را تجربه کرد.

محمود فصل ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ را در باشگاه خوشه طلایی سپری کرد و در آخر فصل به باشگاه نساجی مازندران بازگشت تا این تیم را برای فصل ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ آماده کند، اما او عصر دیروز با قراردادی ۲ ساله به استقلال پیوست.

افتخارات محمود فکری

  • از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ کاپیتان استقلال بود
  • فکری همراه با استقلال ۳ بار قهرمان لیگ ایران (۱۳۷۷، ۱۳۸۰، ۱۳۸۵)
  • ۳ بار قهرمان جام حذفی فوتبال ایران (۱۳۷۵، ۱۳۷۹، ۱۳۸۱) شد.
  • ضمن این که ۵ نایب قهرمانی لیگ ایران (۱۳۷۳، ۱۳۷۸، ۱۳۷۹، ۱۳۸۱، ۱۳۸۳)
  •  ۲ نایب قهرمانی جام حذفی (۱۳۷۸، ۱۳۸۳)
  • یک نایب قهرمانی (۱۳۷۸)
  • یک مقام سومی (۱۳۸۱) در جام باشگاه‌های آسیا را در کارنامه خویش دارد
  • دو گل در شهرآورد به نتیجه رسانده که یکی از آن‌ها فاصلهٔ چند ده متری بوده است

برترین مربی لیگ یک

محمود فکری در مراسم برترین‌ها در یکم مرداد ۱۳۹۷ به عنوان بهترین مربی فصل ۹۶ انتخاب گردید.