محمود فکری چگونه سرمربی استقلال شد؟

هفته گذشته بود که محمود فکری با پیشنهاد ناگهانی باشگاه استقلال مواجه شد و در کمتر از 72 ساعت قرارداد خود با نساجی را فسخ و سپس هدایت آبی پوشان را بر عهده گرفت اما مسیر حضور فکری در استقلال چه بود؟

* پیشنهاد باشگاه استقلال

مسئولان باشگاه استقلال پس از اینکه متوجه شدند مدیریت قبلی مذاکره چندان جدی با الکساندر نوری نکرده و این مربی ایرانی _ آلمانی پاسخی به نامه های آنها نمی دهد بلافاصله با جواد نکونام و محمود فکری وارد مذاکره شدند. در همان ابتدا نکونام به استقلالی ها پاسخ منفی داد اما فکری قبول کرد در صورت مساعد بودن شرایط این تیم را رهبری کند.

* نساجی منتظر مذاکره مدیران استقلال

بعد از پیشنهاد استقلالی ها به فکری مسئولان نساجی اعلام کردند حاضر هستند این انتقال صورت بگیرد به شراط آنکه منافع باشگاه نساجی در نظر گرفته شود. این باشگاه برای جدایی فکری بندی در قرارداد این مربی آورده بود که در صورت جدایی وی باید 5 برابر قرارداد 700 میلیونی خود را به باشگاه نساجی بدهد.از طرفی جدایی دستیاران فکری هم ملزم به پرداخت پول از طرف استقلالی ها است اما در روزهای اول خبری از مذاکرات مدیران استقلال نشد.

*پیشنهاد عضو هیات مدیره استقلال

با جدی شدن حضور فکری در استقلال مسئولان نساجی محکم پای درخواست سرمربی تیم خود برای جدایی ایستادند. آنها اعتقاد داشتند فکری این تیم را خودش بسته، اردوی آماده سازی برای نساجی در نظر گرفته و تا بازی ها زمان زیادی نمانده است، بنابر این جدایی این مربی باید برای نساجی نفعی داشته باشد اما حجت نظری عضو هیات مدیره استقلال در ابتدا با تماس تلفنی با مسئولان نساجی اعلام کرد فکری را بدون پرداخت پول رضایتنامه به استقلال منتقل کنند که این موضوع با مخالفت مدیران نساجی توام شد.

*فسخ قرارداد یکطرفه 

بعد از درخواست جدی مدیران نساجی برای پرداخت حداقل 5-6 میلیارد برای جدایی فکری و دستیارانش سرمربی این تیم با حضور در سازمان لیگ قراردادش را یکطرفه با نساجی فسخ کرد و در جلسه با مدیران استقلال قرارداد با این باشگاه را به امضا رساند.فکری بعد از این اتفاق اعلام کرد اگر لازم باشد خانه اش را می فروشد و پول باشگاه نساجی را می دهد.

* استقلالی ها به دنبال مربی شهرخودرو!

با حضور فکری در استقلال مدیران نساجی دستیار اول وی را به دلیل شناخت از این تیم به عنوان سرمربی انتخاب کردند اما از گوشه و کنار شنیده می شود مسئولان استقلال از شب گشته به دنبال جذب علی اصغر قربانعلی پور مربی تیم شهرخودرو به جای فاضلی هستند. این در حالی است که قربانعلی پور با باشگاه مشهدی قرارداد بسته است. 

*بدعت غلط در فوتبال ایران

به نظر می رسد باشگاه های فوتبال ایران شیوه ای را برای تقویت تیم های خود در نظر گرفته اند که نه اخلاقی است و نه حرفه ای. سال گذشته این رویه توسط گل محمدی و پرسپولیس در قبال شهرخودرو در پیش گرفته شد و امسال این اتفاق توسط باشگاه استقلال تکرار شد. البته در گذشته یکبار فیروز کریمی به همین شیوه از استقلال اهواز راه استقلال تهران را در پیش گرفت اما پایان ناخوشی با آبی هاش پایتخت داشت.

به نظر می رسد سازمان لیگ در بحث استعفا یا فسخ قرارداد مربیان با باشگاه ها باید قوانین محکم تر و اصولی تری را وضع کند تا شاهد این گونه انتقال های جنجالی نباشیم.