ام‌باپه به رویایش می رسد

 رویای کیلیان امباپه امشب (یکشنبه) در استادو فرانس به واقعیت تبدیل خواهد شد. مهاجم پاری سن ژرمن برای نخستین بار با کریستیانو رونالدو روبرو خواهد شد، یعنی الگوی کودکی اش. همانطور که می‌دانید مهاجم تیم ملی فرانسه کلکسیونی از پوسترهای ستاره پرتغالی را از کودکی داشت و سال ها پیش به والدبباس (کمپ تمرینی رئال مادرید) رفت تا اسطوره اش را ببیند. از زمانی که ام‌باپه با پیراهن موناکو دوران حرفه ای اش آغاز شد مهاجم فرانسوی نتوانسته است با الگویش روبرو شود. با این حال امشب در دیدار فرانسه و پرتغال این اتفاق رخ می دهد. 

رونالدو با به ثمر رساندن ۱۵ گل رکورد برترین گلزن جوان تیم های ملی را به خود اختصاص داده بود اما ام‌باپه چهارشنبه هفته گذشته توانست برابر اوکراین از این رکورد عبور کند. تفاوت آشکار مهاجم فرانسوی با رونالدو در ۲۱ سالگی در کسب جام است. ام‌باپه تا به امروز یک جام جهانی، دو لیگ یک فرانسه، دو جام حذفی فرانسه و یک لیگ کاپ را فتح کرده است اما ستاره پرتغالی تا ۲۱ سالگی تنها یک جام برده بود.

از لحاظ آمار گلزنی هم برتری مهاجم پاری سن ژرمن دیده می شود. او با ۲۱ سال و ۲۹۵ روز در ۱۲۰ بازی ۸۲ گل به ثمر رساند و رونالدو ۷۱ بار گلزنی کرد (در ۱۰۸ بازی). درست است که سطح لیگ برتر انگلیس از لیگ یک فرانسه بالاتر است و دو سبک متفاوت هستند اما آمار ام‌باپه نشان می دهد میتواند تمام رکوردهای تاریخ فوتبال را بشکند.