دبیر: توجهی که به فوتبال می‌شود به ورزش کشتی نمی‌شود

علیرضا دبیر عصر امروز در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری کرونا هنوز هست، اما نباید کارها را رها کرد و مسائل مربوط به کشتی کشور را دنبال  می‌کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری‌هایی بالایی که در فوتبال می‌شود، گفت: اما رشته‌های دیگر هم باید حمایت شوند، بدن کرمانی‌ها بدن کویری و سختی است اما روی کشتی‌گیری کار نشده است باید مسئولان حمایت و کمک کنند.

دبیر تصریح کرد: کشتی با دو، سه میلیارد تومان جمع می‌شود اما متأسفانه توجهی که به فوتبال می‌شود به ورزش کشتی نمی‌شود. کشتی یک دوبنده و یک جفت کفش می‌خواهد اما جای ناراحتی‌ست استانی مانند کرمان چندان سرمایه‌گذاری روی این ورزش نداشته است.

وی ادامه داد: استان کرمان در دفاع مقدس آدم‌هایی مانند حاج‌قاسم تحویل می‌دهد، کشتی در برابر دفاع مقدس عددی نیست، اگر کار شود می‌توانیم موفق شویم و کشتی‌گیران خوبی پرورش دهیم.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در جریان کرونا هیچ ورزشی برگزار نشد اما کشتی برگزار شد و 700 نفر را قرنطینه کردیم حتی یک نفر هم کرونا نگرفت که لطف و عنایت امام زمان (عج) بود و ما برای اینکه کشتی نخوابد این جریان را راه انداختیم.

وی با اشاره به اینکه یک روز کشورمان با جمعیت 60 میلیونی یک میلیون و 600 هزار نفر کشتی‌گیر داشت، افزود: امروز با جمعیت بالای 80 میلیون نفر 45 هزار نفر کشتی‌گیر داریم؛ اول اینکه ما کم کار کردیم، دوم اینکه آدم‌های سیاسی ما درک صحیحی از عملکرد و اثر ورزش در کشور ندارند. من 12، 13 سال در این حوزه بودم و می‌دانم، ورزش اثرگذار است.

دبیر ابراز داشت: کشورهایی مانند ترکیه خواستند فوتبال را قوی کنند اما ورزش‌های دیگر را نابود کردند که ما باید مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه کرمانی‌ها در ورزش‌های انفرادی خیلی موفق هستند، تصریح کرد: رفسنجان و استان کرمان به پسته و مس معروف است و ایران به نفت، خاویار و کشتی معروف است.

دبیر اظهار کرد: کشتی، پرافتخارترین رشته تاریخ ورزشی ما است هم ورزش ملی ما و هم ورزش مذهبی ما ایرانی‌هاست. امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هم در آن دوران با هم کشتی می‌گرفتند، بنابراین خرج‌کردن در کشتی هزینه نیست بلکه 100 درصد سرمایه‌گذاری است.