تمجید مدیران عرب از عملکرد روزبه چشمی

روزبه چشمی، مدافع و هافبک استقلال یکی از بازیکنانی است که در این فصل تصمیم گرفت تا آبی پوشان پایتخت را بعد از 5 سال حضور ترک کند و لژیونر شود. داستان زمانی شروع شد که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در دوحه حضور پیدا کرد و نمایش جالب توجه این بازیکن، برخی باشگاه های قطری را به تکاپو وا داشت.

استقلال در ماه شهریور به همراه بازیکنان خود وارد دوحه شد تا در اولین و دومین بازی اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف الوحده امارات برود ولی انصراف این تیم باعث شد تا استقلال زمان زیادی را در دوحه فقط به تمرین بپردازد.

این مدت زیاد انتظار استقلال در دوحه برای اولین بازی اش با الشرطه نزدیک به 10 روز طول کشید. این مدت زمان برای روزبه چشمی مدافع استقلال کافی بود تا با سران باشگاه ام صلال به توافق برسد. قبل از دیدار اول استقلال با الشرطه عراق بود که شبکه معتبر «الکاس» قطر از منابع خاص خود خبر داد چشمی با ام صلال قرارداد امضا کرده و به جمع این تیم اضافه خواهد شد.

اما مدافع استقلال در واکنش به این خبر سریعا موضع گرفت و این موضوع را تکذیب کرد و عنوان کرد بازیکن استقلال است و با هیچ تیمی مذاکره نکرده است. خیلی طول نکشید چشمی به همراه استقلال دو بازی مرحله گروهی را انجام داد و راهی مرحله یک هشتم شد. آبی پوشان در این مرحله مغلوب پاختاکور ازبکستان شدند.

کاروان استقلال بعد از این باخت دوحه را به مقصد تهران ترک کرد اما خبری از روزبه چشمی نبود چون این بازیکن در دوحه ماند و به اردوی تمرینی ام صلال پیوست تا ادعای رسانه قطری را تایید و ادعای خودش را تکذیب کند.

در همین رابطه خبرنگار ورزشی ما به سراغ عبدالله مذهان الشمری، مدیر روابط عمومی و رسانه ای باشگاه ام صلال قطر رفت تا درباره نحو قرارداد با مدافع استقلال و وضعیت این بازیکن و ایرانی های شاغل در لیگ ستارگان پرس و جو کند که در زیر می توانید این گفت و گو را مطالعه کنید:

در ابتدا درباره تاریخ باشگاه ام صلال بگویید؟

 باشگاه ام صلال در ابتدا به اسم التضامن شناخته می شد. این باشگاه در سال 1979 میلادی تاسیس شد. نام این باشگاه در سال 2004 به ام صلال تغییر کرد. ام صلال برای اولین بار در تاریخش در سال 2006 از دسته اول به لیگ ستارگان صعود کرد و در این لیگ ماندگار شد. در فصل 2006-2007 در اولین تجربه اش در لیگ ستارگان موفق شد جایگاه چهارم را از آن خود کند. از آن زمان تاکنون یک قهرمانی آورده و این قهرمانی به سال 2008 برمی گردد که در جام امیر قطر موفق به فتح سکوی قهرمانی شد. بهترین نتیجه تاریخ باشگاه ام صلال در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2009 رقم خورد که موفق شد در جایگاه سوم آسیا قرار بگیرد.

هدف ام صلال در این فصل از لیگ ستارگان چیست؟

ام صلال غالبا به دنبال رسیدن به جایگاه های اول است. در این فصل هم به دنبال قرار گرفتن در میان 4 تیم برتر لیگ است اما در جام امیر به دنبال تکرار قهرمانی سال 2008 خود هستیم.

نظرت درباره عملکرد لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ ستارگان چیست؟ شناختی از آنها دارید؟

حضور بازیکنان ایرانی در لیگ ستارگان قطر به سال ها قبل برمی گردد. طی چند دهه گذشته بازیکنان توانمند و ممتازی از ایران به لیگ قطر آمده اند. ستاره های بزرگ ایران در لیگ ستارگان در این چندین سال گذشته بازی کردند و می توانم برای مثال نام علی کریمی و کریم انصاری فرد را ذکر کنم. بسیاری دیگر از بازیکنان بزرگ ایرانی که در این لیگ بازی کردند و خوش درخشیدند.

برویم به سراغ روزبه چشمی، دلیل اصلی جذب این بازیکن چه بود؟

روزبه چشمی یکی از مدافعان مطرح لیگ برتر ایران است و می توان او را یکی از بهترین ها دانست. عملکرد درخشان این بازیکن به همراه استقلال و تیم ملی باعث شده تا ام صلال او را جذب کند.

 از عملکرد چشمی در دو بازی اولش برای ام صلال رضایت دارید؟

بله. روزبه بازیکنی خوب در ترکیب تیم است. او تازه به جمع تیم اضافه شده ولی در دو بازی اولش برای ام صلال نشان داده از تبار بازیکنان بزرگ است و به نوعی بازیکنی سطح بالا و ستاره است. چشمی با این دو بازی نشان داد یکی از مهره‌های کلیدی تیم در خط دفاع است و برای او در ادامه مسابقات آرزوی موفقیت می کنم.

درباره جزئیات قرارداد چشمی می توانید توضیحی بدهید؟

بله. قرارداد باشگاه ام صلال با روزه چشمی برای مدت 2 فصل است. 

آیا حضور لژیونرهای زیاد ایرانی در لیگ ستارگان شما را تشویق کرد تا با چشمی قرارداد امضا کنید؟

بدون شک این موضوع هم تاثیر داشت. شاهد آن هستیم بازیکنان ایرانی در لیگ قطر احساس راحتی زیاد می کنند و احساس غریبگی به آنها دست نمی دهد. فضای لیگ ستارگان و قطر برای لژیونرهای ایرانی مناسب است. بازیکن ایرانی همیشه عملکرد خوبی را در این لیگ داشته است.

در پایان نظرتان درباره استعدادهای فوتبال ایران و لژیونر شدن در لیگ ستارگان بگویید؟

لیگ برتر ایران همیشه برای ما پدیده های جدید از فوتبال را معرفی می کند. در هر فصل نام های جدیدی از استعدادهای ایران در لیگ معرفی می شوند. این نشان دهنده استعداد فراوان ایرانی ها در زمینه فوتبال است و بدون شک ما را تشویق می کند تا در آینده بازیکنان ایرانی جدید زیادی را به خدمت بگیریم.