بیانیه باشگاه استقلال در جواب اطلاعیه تراکتور

پس از انتشار حکم قطعی صادره از سوی کمیته انضباطی میان باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتور تبریز و رشید‌ مظاهری دروازه‌بان فصل گذشته این تیم و فعلی استقلال ، شاهد بی‌اخلاقی رسانه‌ای از سوی باشگاه محترم تبریزی در صدور بیانیه رسمی بودیم که در آن صریحاً به اتهامات و عناوینی به اشخاص ثالث منتسب شده که ذکر مطالبی ضروری است.

۱- اتهام تبانی نیازمند مدارک و مستنداتی است که به طور قطع مسئولان باشگاه تراکتور باید در دادگاه آن‌ها را ارائه دهند. اقدامات حقوقی در این زمینه از سوی باشگاه استقلال آغاز شده و قطعا تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد. 

۲- ظاهرا سکوت نجیبانه باشگاه استقلال قبل و بعد از فینال جام حذفی باعث این فضا شده که برخی باشگاه‌ها به خود اجازه دهند به جای پاسخگویی به هواداران‌شان، باشگاه استقلال را مورد حملات خود قرار دهند.

۳- مسئولان باشگاه تراکتور و سرمربی وقت این تیم قبل از فینال جام حذفی هم با انتشار اخباری مبنی بر تلاش‌های پشت پرده برای قهرمانی استقلال، جو مسمومی را ایجاد کرده بودند و در نتیجه، این جو مسموم باعث اشتباهات محرز داوری علیه استقلال و به نفع تراکتور شد.

۴- در پرونده حقوقی میان رشید مظاهری و باشگاه تراکتور، رکن قضایی ذی‌صلاح بعد از شنیدن اظهارات طرفین و مشاهده مستندات اقدام به صدور حکم کرده و بهتر است مالک باشگاه تراکتور ضمن جلوگیری از اقدامات برخی مدیران این باشگاه که به مسموم‌سازی فضای فوتبال و دامن زدن به حواشی و نهایتا منجر به خسارت به فوتبال کشور می‌شود، اقدام به بررسی دلایل محکوم شدن باشگاه خود کند.

۵- مدیریت، رفتار حرفه‌ای، اخلاق‌گرایی، احترام به قوانین و احکام ارکان قضایی نه تنها ارزش بلکه یک ضرورت است. پس بهتر است مدیران باشگاه تراکتور با شجاعت به جای پنهان کردن خود در پشت بیانیه‌ها و اتهام‌پراکنی به دیگران، صادقانه به هواداران خود توضیح دهند چگونه و توسط چه کسی متن قرارداد جعل شده است؟

انتساب اتهام به همه، حتی به ارکان قضایی فدراسیون، جهت برائت خود، روش قانونی و صحیحی برای توجیه اعمال و اقدامات اشتباه گذشته نیست.

۶- به مسئولان باشگاه تراکتور یادآور می‌شویم پیش‌تر در خصوص دروازه‌بان وقت خود هم ادعاهایی مشابه انجام داده بودند که در نهایت منجر به شکست‌شان شد و این تیم تراکتور بود که پس از آن ادعا نه تنها از کورس قهرمانی بلکه از کسب سهمیه آسیایی هم بازماند. مطمئنا باشگاه تراکتور و هواداران پرشورش شایسته مدیرانی هستند که مشکلات و اشتباهات خود را می‌پذیرند و در صدد حل آن‌ها برآیند نه کسانی که تا وقتی اوضاع بر وقف مرادشان است، همه چیز را خوب می‌بینند و در اولین شکست، به اتهام زنی علیه دیگران مشغول می‌شوند.

۷- بار دیگر تاکید می‌کنیم باشگاه استقلال حق تعقیب قانونی به حقوق تعرض شده خود از سوی باشگاه تراکتور از مراجع ذی‌صلاح را برای خود محفوظ دانسته و از طرق صحیح قانونی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.