مدیرعامل پرسپولیس امروز انتخاب می شود/ منتظر سورپرایز باشید

شرایط و اتفاقات اطراف باشگاه پرسپولیس، عجیب و در عین حال ترکیب شده با شایعات است. هر روز، یک نام برای مدیرعاملی باشگاه پررنگ می‌شود و عصر همان روز، این نام تکذیب شده و سراغ نفر بعدی می‌روند. وزارت ورزش هرگز گزینه‌های خود برای مدیرعاملی باشگاه را اعلام نکرد و همین امر، میزان شایعات را به بالاترین نقطه ممکن رساند تا جایی که حتی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز، در مورد انتخاب مدیرعامل پرسپولیس اظهار نظر یا ابراز نگرانی کردند. عجیب اینکه تا لحظه انتشار این مطلب وزارت ورزش هنوز جانشینی برای رسول‌پناه پیدا نکرده بود!

از گرشاسبی تا شکوری 

مهم‌ترین نام‌های مطرح شده، پرسپولیسی‌های قدیمی بودند؛ ابراهیم شکوری و حمیدرضا گرشاسبی. ابراهیم که سابقاً مدافع چپ پرسپولیس بود و بعدها در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال فعالیت کرد. گرشاسبی نیز سرپرست و سپس مدیرعامل باشگاه شد و دوران خوب و قابل دفاعی داشت. گفته شد که گرشاسبی یا شکوری با هم به هیئت‌مدیره می‌روند و یک نفرشان هم مدیرعامل می‌شود! این اتفاق اما رخ نداد زیرا وزارت ورزش نشانه‌ای برای قبول این شایعات نداشت. 

پای پروین و درویش به میان آمد 

سپس نوبت به علی پروین و رضا درویش رسید. این دو نفر، همسایه و رفقای بسیار صمیمی هستند. می‌گویند درویش یک شب در میان مهمان پروین در باغ لواسان است و معمولاً شب‌های زیادی را با هم می‌گذرانند. پروین هم تلاش زیادی داشت تا به هیئت‌مدیره بیاید و برای آنکه تنها نباشد، رضا درویش را به عنوان یک‌ فرد مورد اعتماد به مسئولان تصمیم‌ساز معرفی کرد. سلطان پرسپولیسی‌ها بعد از یک گرد و خاک رسانه‌ای، خیلی زود امیدهایش برای بازگشت به هیئت‌مدیره را از دست داد زیرا خبری از تأیید وزارت ورزش نشد. 

درویش یک‌تنه بازگشت 

با این حال، برخی منابع خبری این‌طور اعلام کردند که تلاش‌های درویش به صورت انفرادی ادامه داشت و حتی جلساتی با برخی نمایندگان مجلس پشت ‌سر گذاشت اما نتوانست نظر مساعد فوری وزارت را به دست بیاورد. درویش دیروز در این مورد به خبرنگار ما گفت: «نه پیشنهادی دارم، نه بحثی مطرح شده و نه دیداری با فردی داشتم تا مرا به  پرسپولیس  ببرد. همه چیز را تکذیب می‌کنم و قصد مصاحبه هم ندارم!» هرچند رفقای نزدیکش می‌گویند او منتظر قطعی شدن حضور در پرسپولیس است و مذاکراتش را قبلاً انجام داده! 

و بالاخره طاهری...  

صبح دیروز، به یکباره نام علی‌اکبر طاهری مطرح شد. طاهری بدون تردید یکی از مدیران تأثیرگذار باشگاه پرسپولیس طی دو دهه اخیر بود. او با اینکه اصلاً رابطه خوبی با خبرنگاران نداشت اما توانست مدل درآمدزایی باشگاه را متحول کند. همچنین در امر ارتباط با کادر فنی و ساخت زمینه‌های بهبود جذب بازیکن یا عقد قراردادهای حقوقی و سفت و سخت با یاران جدید، اتفاقات خوبی را رقم زد. البته شکست‌هایی هم در کارنامه کاری خود داشت مثل بی‌خیال بودن در مورد بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه یا اشکال در ماجرای بازگرداندن مهدی طارمی و رامین رضاییان به پرسپولیس که هر دو اتفاق، برای پرسپولیس تبعات زیادی داشت. 

طاهری مدیرعامل می‌شود؟ 

دیروز این خبر به قدری جدی دنبال شد که حتی شایعه قطعی شدن مدیرعاملی‌اش را از چند منبع مختلف نزدیک به باشگاه، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش شنیدیم. برخی می‌گفتند طاهری برخلاف سایر گزینه‌های مطرح شده، همیشه رابطه‌اش با وزیر ورزش را در بالاترین سطح نگه داشت و می‌تواند گزینه اصلی مدیرعاملی باشد. همچنین تنها کسی است که توانایی برقراری نظم در باشگاه را دارد. او یک تجربه بزرگ به نام عبور از بحران ناکامی‌های برانکو و عدم نتیجه‌گیری این مربی در اوایل فصل پانزدهم را داشته و از آن تجربه به خوبی عبور کرد. این مدیر، ثبات کاری خوبی هم داشت و حالا نامش برای بازگشت به باشگاه مطرح شده است. دیروز که اطرافیان طاهری هم می‌گفتند کار تمام است و باید او را مدیرعامل جدید باشگاه بدانیم. 

همه چیز امروز مشخص می‌شود

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره آخرین وضعیت مدیریت باشگاه پرسپولیس در اظهار نظری، گفت: «هر چهار نفر اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس همچنان در سمت‌های خود حضور دارند و با استعفای هیچ‌یک از این افراد موافقت نشده است. فقط سرپرست باشگاه یعنی مهدی رسول‌پناه از سمت خود استعفا کرده که در جلسه امروز هیئت مدیره باشگاه درباره استعفای سرپرست و انتخاب مدیرعامل جدید تصمیم‌گیری خواهند کرد. همه اعضا در این جلسه حضور خواهند داشت و جلسه هیئت مدیره با حضور تمام افراد برگزار خواهد شد.»

منتظر سورپرایز هم باشید

در انتها، منتظر اتفاقات عجیب هم باشید زیرا مسئولان وزارت ورزش در این مدت اثبات کرده‌اند که گاهی تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی می‌گیرند. آنها هر بار که بحث انتخاب تیم مدیریتی پیش می‌آید، انتخاب‌هایی دارند که هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را متعجب کرده و از این رو، بعید نیست که انتخاب جدید نیز باعث تعجب همه اهالی ورزش شود! شاید بعد از پروین، گرشاسبی، شکوری، طاهری، درویش و... یک‌سری اسامی جدید امروز مطرح شود و بعد از آن نیز، ‌فرد جدیدی که تا به حال نامش را نشنیده‌ایم به هیئت‌مدیره اضافه شده و مدیرعامل شود!