تصمیم عجیب وزارت ورزش دست و پای پرسپولیس و استقلال را بست

 تیم های استقلال و پرسپولیس به دلیل تصمیم وزارت ورزش از خرید بازیکن و مربی خارجی جدید منع شده اند و به خاطر بدهی های زیاد که در سال های اخیر گریبان این تیم ها را گرفته اجازه ندارند سمت خارجی ها بروند!

این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کرده و این دو تیم به مشکلات زیادی برخورد کردند. استقلال به دنبال سرمربی خارجی بود اما نتوانست کسی را به ایران بیاورد و پرسپولیس هم که چند بازیکن خود را از دست داده نمی تواند جایگزین مناسبی را برای آن ها انتخاب کند.

در اینکه بدهی های سنگین خارجی این تیم ها، مشکلات زیادی را برای شان ایجاد کرده است هیچ شکی نیست اما وزارت ورزش به جای حل کردن این معضل، صورت مسئله را پاک کرد. وزارت ورزش بهتر است به جای این قانون ولو موقت تصمیم جدی تری بگیرد و از مدیرانی استفاده کند که چند سال بعد از رفتن آن ها سرخابی ها گرفتار بدهی های سنگین نشوند.

این تصمیم در میدان مسابقه هم به ضرر سرخابی شده است. در حالی که تیم های به مانند سپاهان، تراکتور و ... می توانند براساس نیاز خود بازیکن خارجی به خدمت بگیرند اما این دو تیم مجبور هستند از بازیکنان داخلی استفاده کنند.

این قانون سرانجامی جز تضعیف پرسپولیس و استقلال ندارد و می تواند به بی عدالتی و شرایط نامساوی تیم ها در لیگ برتر منجر شود. این دو تیم در سال آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا حاضر هستند اما در برابر هزینه های زیاد حریفان آن ها دست بسته هستند و این نمی تواند به نفع فوتبال ایران باشد. اگر قرار است قانونی وضع شود که در تیم ها تاثیر زیادی دارد باید همه برابر باشند؛ نه اینکه دو تیم پرطرفدار به خاطر دولتی بودن، مجبور شوند یک قانون نه چندان حرفه ای و درست را رعایت کنند در حالی که حریفان داخلی و خارجی از آن قانون پیروی نمی کنند.

حتی همین موضوع باعث شده بازیکنانی که با این تیم ها قرارداد دارند برای ماندن رقم بیشتری را تقاضا کنند و مسئولان هم چاره ای جز پذیرفتن آن ندارند. حتی بازیکنانی هم که می خواهند به پرسپولیس و استقلال بپیوندند با توجه به شرایطی که این تیم ها دارند مبلغ را بالاتر می برند چرا که می دانند این ها مجبور هستند تحت هرشرایطی با هر دستمزدی قرار داد امضا کنند.

وزارت ورزش باید هرچه زودتر و حداقل تا نقل و انتقالات نیم فصل به صورت جدی این قانون را مورد بررسی قرار دهد و تصمیم جدیدی بگیرد.