«سوپرمن» باانگیزه‌ترین شاگرد گل‌محمدی

شاید بزرگترین دغدغه یحیی گل‌محمدی در کنار محرومیت عیسی آل‌کثیر ، کمبود بازیکن در مرکز خط دفاع پرسپولیس باشد. تیم پرسپولیس پس از جدایی شجاع خلیل‌زاده با کمبود مدافع روی نیمکتش مواجه شده و با توجه به اتمام سهمیه لیگ برتر، کار سختی برای پوشش این ضعف خواهد داشت. آنها اکنون به جز سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان که مدافعان اصلی محسوب می‌شوند، تنها یک مدافع وسط تخصصی دارند که در این سال‌ها اغلب نیمکت و سکونشین بوده یعنی احسان حسینی. احسان حسینی ۲۲ ساله در سه سال اخیر عضو تیم پرسپولیس بوده اما تنها پنج بازی انجام داده است. با این حال نکته جالب این است که حسینی ۷ جام در تورنمنت‌های مختلف به دست‌ آورده و شاید حالا جدایی عناصر دفاعی سرخپوشان سبب شود تا شانس به او رو کرده و بتواند تعداد بازی بیشتری را انجام دهد و خود را به فوتبال ایران معرفی کند. اما ظاهراً احسان حسینی آن مدافعی نیست که بتواند جور خط دفاعی پرسپولیس را ولو در کنار سیدجلال حسینی یا محمدحسین کنعانی‌زادگان بکشد. 

جدایی شجاع خلیل‌زاده و پیوستن این مدافع گلزن و مستحکم به الریان قطر تا حدودی به سود سیدجلال حسینی شد که در آستانه ۳۹سالگی (‌سیدجلال متولد بهمن ۱۳۶۰ است) دوباره می‌تواند در ترکیب اصلی پرسپولیس بازی کند. اما پرسش اینجاست‌؛ سیدجلال حسینی در این سن و سال قادر است در چند بازی متوالی و پشت ‌سر هم برای پرسپولیس بازی کند؟ اگر کاپیتان اول پرسپولیس مصدوم یا محروم شود آنگاه چه کسی جایگزین سیدجلال حسینی خواهد شد؟ همین سؤال در مورد محمدحسین کنعانی‌زادگان هم صدق می‌کند. به فرض که سیدجلال حسینی کیفیت سابق خود را حفظ کند محال است بتواند در تمام مسابقات نیم‌فصل اول پرسپولیس فیکس بازی کند. یحیی گل‌محمدی به استفاده از میلاد سرلک یا کمال کامیابی‌نیا در خط دفاع هم فکر کرد ولی به نتیجه‌ای نرسید. پُست اصلی این دو هافبک تدافعی است که تفاوت عمده و اساسی با وظایف یک دفاع میانی دارد. احسان حسینی جوان هم از تجربه و پختگی لازم برای بازی در ترکیب اصلی پرسپولیس برخوردار نیست. 

شاید همه امید یحیی گل‌محمدی به سوپرمن سال‌های گذشته پرسپولیس (لقب سیدجلال حسینی) باشد. سوپرمنی که حالا در ۳۹سالگی تفاوت‌هایی با دوران اوج خود پیدا کرده اما از تمرینات این تیم خبر می‌رسد انگیزه‌های فراوانی برای فصل جدید دارد. سیدجلال حسینی هر روز زودتر از همه بازیکنان سر تمرین حاضر می‌شود و آخرین نفر هم ورزشگاه شهید کاظمی را ترک می‌کند. آیا او می‌تواند جای خالی شجاع خلیل‌زاده را پُر کند؟ باید منتظر ماند و دید.