دلیل غیبت مهدی طارمی در تیم ملی

 دوباره قرار است که فوتبال باشگاهی برای برگزاری بازی های ملی تعطیل شود و تیم ملی ایران هم در دیداری دوستانه به مصاف بوسنی هرزگووین خواهد رفت. این دومین دیدار ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ است که این روزها با انتقادات بسیار زیادی به خاطر فهرست 23 نفره تیمش روبروست.

یکی از انتقادات، مربوط به غیبت مهدی طارمی و سردار آزمون است که در بازی قبلی تیم ملی توانستند عملکرد مطلوبی را داشته باشند و هر کدام یک گل به تیم ملی ازبکستان بزنند. آزمون و طارمی در سال های اخیر به زوج اصلی خط حمله تیم ملی تبدیل شده‌اند و حالا جای خالی این دو در فهرست تیم اسکوچیچ، تا حدی عجیب به نظر می‌آید.

اما آنطور که روزنامه پرتغالی ابولا گزارش داده، غیبت مهدی طارمی نه به خاطر تصمیمات دراگان اسکوچیچ بلکه به دلیل درخواست مهاجم تیم پورتو است که از سرمربی تیم ملی خواسته تا در این اردو به او استراحت بدهد. آنطور که خبرنگار ابولا نوشته طارمی پس از حضور در اردوی قبلی تیم ملی نتوانست به ترکیب تیم باشگاهی اش برسد و این به نفع مارتینتز رقیب او شد. به همین خاطر طارمی ترجیح داد که این بار از جمع هم تیمی ها جدا نشود.

در ادامه این گزارش آمده است: «خبر خوب برای سرجیو کونسیسائو بعد از مارِگا (تیم ملی مالی) و ناکاجیما (تیم ملی ژاپن) که در تیم ملی کشورهای خود حضور نخواهند داشت، مهدی طارمی هم در پرتغال می‌ماند. این مهاجم خودش را از بازی دوستانه با بوسنی در تاریخ دوازدهم نوامبر (22 آبان) در شهر سارایوو معاف کرد.»

نکته جالب این است که علاوه بر طارمی، مارگا و ناکاجیما دو خارجی دیگر تیم پورتو هم چنین وضعیتی داشته اند و شاید این موضوع به درخواست کادرفنی این تیم یا رویه ای باشد که او در پیش گرفته است. دراگان اسکوچیچ نیز در پاسخ به طارمی گفته که او را «درک می‌کند و دلایلش را می‌فهمد.»

مهدی طارمی شب گذشته در دیدار مقابل پورتیموننز موفق به ثبت گل زیبایی شد تا در آستانه آغاز فیفادی ، آمادگی خود را با تیم جدیدش پورتو نیز نشان دهد. او پس از درخشش در ریوه آوه و کسب کفش طلای لیگ پرتغال، انتقالی بزرگ را به تیم قدرتمند پورتو تجربه کرد و حالا تلاش می‌کند تا جایگاهش را بین ستاره های پرتعداد این تیم آبی پوش پیدا کند.

مهاجم بوشهری فوتبال ایران در 28 سالگی توانسته با 22 گل ملی، نام خود را در بین بهترین مهاجمان ملی تاریخ فوتبال ایران ثبت کند و حالا امیدوار است که با درخشش در تیم باشگاهی و حفظ آمادگی، یکی از شاگردان اسکوچیچ برای صعود به جام جهانی 2022 نیز باشد.