فارس: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد شدید از تصمیم سازمان لیگ مبنی بر ممنوعیت استفاده از دروازهبانان خارجی گفت: آقایان اگر به دنبال استفاده از سرمایه ایرانی هستید سرمربی تیم ملی را ایرانی انتخاب کنید.

محمد رویانیان پس از اعلام ممنوعیت حضور دروازه‌بانان خارجی برای فصل آینده در لیگ برتر و لیگ یک که از سوی بهروان سرپرست سازمان لیگ اعلام شده، گفت: به این تصمیم به شدت معترضیم چون این کار تأثیر خوبی در فوتبال ما نمی‌گذارد و دست برخی تیم‌ها را می‌بندد.

وی با اشاره به اینکه دلیل این تصمیم نامگذاری سال جاری به نام سال " تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی " اعلام شده عنوان کرد: اگر دنبال حمایت از سرمایه ایرانی هستید، سرمربی تیم ملی را ایرانی کنید. برخی‌ها این موضوع را به فرمایشات مقام معظم رهبری ارتباط می‌دهند که به نظرم سخت در اشتباه هستند چرا که سطح فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب را نباید تا این حد پایین آورد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید به این فرامین عمل کنید از درون فدراسیون فوتبال دست به این کار بزنید. فرمایشات مقام معظم رهبری را با این مسأله که دروازه‌بانان خارجی به دلیل حمایت از سرمایه ایرانی نباید در لیگ برتر بازی کنند، سبک نشمارید. چطور می‌توانیم بازیکن خارجی و سرمربی خارجی بیاوریم اما دروازه‌بان خارجی نه؟ با این کار قطعاً مبالغ جذب دروازه‌بان‌ها خیلی بیشتر می‌شود و به باشگاه‌ها ضرر فراوانی می‌رسد. البته من معتقدم دروازه‌بانان بسیار خوبی در کشورمان داریم که اگر با دروازه‌بانان خارجی رقابت کنند چه بسا جزء بهترین‌های ایران و حتی آسیا ‌شوند.

وی گفت: من از بهروان که مدیر ارزشمندی است، توقع دارم تصمیم مدیران گذشته را که قبل از فرمایشات رهبر انقلاب بوده تغییر دهند. اگر به دنبال توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستید باید به توسعه ورزش پهلوانی، توسعه فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی تکیه کنید و منشور اخلاقی دینی و اسلامی را به جای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا الگو قرار دهید. همه ما برای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب جانمان را هم میدهیم اما نباید سطح این مسائل را پایین بیاوریم. اگر خیلی تأکید دارید تا از همه چیز ایرانی در فوتبال استفاده کنید، یک ایرانی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنید.