باید آمادگی تامین مطالبات استراماچونی را داشته باشیم

حجت نظری در خصوص اینکه چرا جلسه امروز هیات مدیره استقلال لغو شده است اظهار داشت: جلسه عصر امروز به دلیل هماهنگ نشدن وقت اعضا با یکدیگر به روزهای هفته آینده موکول شد.

وی افزود: در نشست امروز هم قرار بود صورت های مالی باشگاه بررسی شود که در نهایت بعد از بررسی صورت های مالی آنها را امضا و در نامه ای به مجمع باشگاه طراز و صورت های مالی را ارائه کند.

*فعلا در تدارک انتخاب شاخص ها برای مدیرعامل هستیم

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا قرار بود در نشست امروز عضو جدید هیات مدیره و مدیرعامل معرفی شوند عنوان کرد: به جز دستور جلسه ای که اشاره کردم هیچ دستور جلسه دیگری در کار نبود.در مورد مدیرعامل هم با توجه به اینکه تا پایان هفته قبل کاملا درگیر پنجره نقل و انتقالات و همچنین مجوز حرفه ای بودیم خیلی فرصت نداشتیم در مورد مدیرعامل صحبت کنیم.

نظری خاطرنشان کرد:البته بنای ما بعد از یک جلسه مجازی که همزمان با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی برگزار کردیم این است که یکسری شاخص توسط اعضا با دغدغه های مد نظر تهیه کنیم و در نشست بعدی که دستور آن را خواهیم گذاشت شاخص ها را نهایی کنیم و بعد از آن ببینیم کدام فرد واجد شرایط است یا خیر. ما تا این لحظه وارد این موضوع نشدیم اما شاخص ها که نهایی شود انتخاب کار دشواری نخواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از تعیین شاخص ها که منطقی و دموکراتیک است می توانیم افراد مختلف را به مجمع معرفی کنیم تا در نهایت مجمع یک نفر را به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب کند.

*تا امروز بحثی برای انتخاب مدیرعامل در هیات مدیره نشده است

وی در خصوص اینکه اسامی مختلفی مثل نامداری برای حضور در هیات مدیره و همچنین شایعه انتخاب خلیلیان به عنوان مدیرعامل صحت دارد یا گمانه زنی رسانه ای است گفت:باز هم تاکید می کنم تا امروز در مورد مصادیق و انتخاب مدیرعامل برای باشگاه وارد هیچ صحبتی نشده ایم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه گفته می شود باشگاه از حالا باید به فکر شکایت استراماچونی و پادووانی باشد و آیا مشخص شده این باشگاه چه رقمی به این نفرات باید پرداخت کند گفت:بی تردید نسبت به پرداخت طلب استراماچونی باید فکر کنیم. البته همچنان در مورد مبلغ مورد مطالبه او بحث وجود دارد.

* با مدارکی که داریم استراماچونی نمی تواند بیش از یک رقم خاص مطالبه کند

نظری تاکید کرد: اسناد و مدارکی در باشگاه وجود دارد که برخی مدیران سابق هم در این مورد صحبت کردند.آنها معتقدند مبالغی به این مربی پرداخت شده اما سرمربی سابق استقلال مدعی است که این مبالغ پرداخت نشده است. در هر صورت همه این اسناد موجود است و فارغ از مبالغ پرداختی مکاتباتی بین 2 طرف انجام شده که برخی از متخصصان امر معتقدند استراماچونی با این اسناد نمی تواند مبلغی بیش از یک عدد خاص را مطالبه کند.

وی ادامه داد:من بر حسب احتیاط عدد درخواستی این مربی را اعلام نمی کنم چون هر زمان این کار صورت گرفته خود آن افراد در مراجع رسیدگی از این مطالب به عنوان مستندات استفاده کرده اند. برخی از همکاران ما هم که این احتیاط را نداشته اند بهانه را دست شاکیان داده اند و این اصلا به نفع باشگاه  نشده است. 

* باید آمادگی تامین مطالبات استراماچونی را داشته باشیم

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال تاکید کرد:صرفا عددی که خود آقای استراماچونی در شکایت اعلام کرده را می گویم که حدود یک میلیون و ششصد و هشتاد هزار دلار است  اما ما معتقد هستیم رقم درخواستی او خیلی کمتر از این است و دفاعیاتی در این زمینه داریم و اسنادی هم در باشگاه موجود است اما اگر اجازه بدهید رقمی که ما اعتقاد داریم باید به این مربی پرداخت شود برای اینکه بعدا مستند دوستان نشود اعلام نمی کنم. این را هم بگویم به هر حال با وجود اینکه معتقدیم تمام این رقم را نباید به استراماچونی پرداخت کنیم اما به هر حال باید آمادگی داشته باشیم که یک رقمی را به این مربی بر اساس مدارک و مستندات پرداخت کنیم.

* برنامه ریزی ما پرداخت بدهی ها تا قبل از پنجره زمستانی است

نظری تاکید کرد: هر رقمی که باید به این مربی پرداخت شود و اگر باشگاه در این زمینه محکوم شود روی پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال برای فصل جدید اثری نخواهد گذاشت.با توجه به اینکه چند ماه تا نیم فصل فاصله داریم حتما برنامه ریزی داریم بدهی هایمان را تا نقل و انتقالات زمستانی پرداخت کنیم تا در آن زمان مشمول بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی نشویم.

*احتمالا پادووانی نمی تواند از استقلال غرامت بگیرد

عضو هیات مدیره استقلال در خصوص درخواست غرامت پادووانی اظهار داشت: انصافا باشگاه استقلال در چند ماه اخیر تلاش کرد از این بازیکن دلجویی کند و مبالغی را برای او در نظر بگیریم و از نظر اخلاقی در تلاش هستیم تا جایی که مقدور است به وی کمک کنیم اما او عدد بسیار بالای را به عنوان غرامت درخواست کرده است. البته در شکایت اول فیفا رای را به سود پادووانی صادر نکرد و پیش بینی ما این است که احتمالا او نتواند علیه باشگاه رای بگیرد. چه این بازیکن رای را از فیفا بگیرد یا نگیرد از نظر اخلاقی خودمان را مکلف می دانیم به پادووانی به عنوان کسی که در باشگاه زندگی فوتبالی و شخصی اش تغییر کرد کمک کنیم.

* دلیل لغو قرارداد  البسه استقلال با برند آلمانی

نظری در خصوص وضعیت البسه استقلالی ها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد گفت: سال گذشته با شرکت آل اشپورت قرارداد داشتیم و نسبتا از کیفیت و تعامل این شرکت راضی بودیم البته بعضی بحثها مطرح شد که به دلیل مباحث اقتصادی به قرارداد با این شرکت ادامه ندهیم به همین دلیل آقای مددی با چند برند دیگر مذاکره و تلاش کرد با شرکتی قرارداد ببنند که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت به سود باشگاه باشد.

وی تاکید کرد:تا اینجا با چند شرکت داخلی و خارجی صحبت شده و با توجه به صحبت هایی که مسئولان آل اشپورت مطرح کردند و همچنین صحبتهایی که با کارگزار صورت گرفت کمی کار به کندی پیش رفت. البته با توجه به تعطیلی 2 هفته ای مسابقات لیگ به نظر می رسد مشکل حل شده و در بازی بعد با طرح و لباس جدید بازی خواهیم کرد.

* برای پرداخت بدهی به شاکیان مجبور شدیم مبالغی را قرض بگیریم

نظری در خصوص اینکه مددی مدعی شده کارگزار جدید باشگاه مبلغ 35 میلیارد تومان واریز کرده و ظاهرا با این رقم مشکلات فعلی حل می شود گفت: قبل از این اتفاق برای پرداخت مطالبات شاکیان از باشگاه مجبور شدیم مبالغی را قرض کنیم چون زمانی که هیات مدیره کار را به دست گرفت (یک و ماه و چند روز پیش)  تقریبا حدود 700 میلیون در حساب باشگاه بود و این رقم کفاف پرداخت بدهی ها را نمی داد.

*  بخشی از واریزی کارگزار به بازیکنان .و کادر فنی پرداخت می شود

وی تاکید کرد: در آن زمان برابری نرخ ارز بین ریال و دلار در بالاترین حد قرار داشت و طبیعتا پول هایی که از کارگزار گرفتیم بخشی از آن برای تسویه بدهی ها هزینه می شود. بخش دیگر آن پول هم به پیش پرداخت بازیکنان و هزینه های تیم اختصاص پیدا خواهد کرد.

* نهادهای نظارتی پافشاری کنند باید به هر شکل ممکن قراردادها را اصلاح کنیم

سخنگوی باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که تکلیف کسر قرارداد از بازیکنان چه شد گفت:چه قرارداد کسر شود و چه همان قرارداد تائید شود در هر 2 حالت باید پیش پرداختی به بازیکنان واریز شود.در این زمینه خود آقای مددی با نهادهای نظارتی در تماس هستند و تصمیم گیری در این زمینه هم با همان نهادها خواهد بود.اگر آنها در نهایت روی حرف خود برای کاهش قراردادها بایستند و پافشاری داشته باشند ما باید تلاش کنیم به شکلی دیگر اختلاف قرارداد با بازیکنان را تعیین تکلیف کنیم.

* مدیریت قبلی وعده داده و بازیکنان در عقد قراردادها مقصر نیستند

نظری تاکید کرد: استقلال باشگاه دولتی است و نمی تواند خودش را از نظارت نهادهای نظارتی خارج بداند. ما حتما باید به قوانین تن بدهیم. بازیکنان هم متاسفانه به واسطه وعده ای که مدیریت پیشین باشگاه داده تقصیری ندارند و توقعی برای آنها ایجاد شده است. تاکید می کنم در این توقعات به وجود آمده تقصیری به گردن بازیکنان نیست اما انتظار داریم بازیکنان استقلال در این شرایط سخت ما را یاری کنند تا از این بحران عبور کنیم.

* شیرکوهی گلایه دارد اما استعفا نکرده است

وی در خصوص شایعه استعفای هادی زبده شیرکوهی و اینکه گفته می شود او در جلسات شرکت نمی کند گفت: اتفاقا امروز با او تلفنی صحبت کردم و صحبت ما هم گرم و صمیمی بود. تا این لحظه او استعفایی نداده، هر چند گله هایی دارد که قابل تامل است.ما باید بنشینیم و در مورد گلایه های آقای شیرکوهی صحبت کنیم. دغدغه هایی که او دارد قابل حل است و ما تلاش می کنیم این مسائل حل شود تا آقای زبده هم به کمک باشگاه بیاید.