افزایش بودجه کشورها و ورزشکاران

نشست هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) امروز برگزار و این توافق حاصل شد بودجه همبستگی المپیک را برای دوره 2021 تا 2024 به اندازه 16 در صد افزایش دهد.

بودجه 2021-2024 در حال حاضر 590 میلیون دلار است. با این تصمیم، کمیته بین‌المللی المپیک حمایت خود را از ورزشکاران، کمیته‌های ملی المپیک و انجمن‌های قاره‌ای بیشتر می‌کند.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در این باره گفت:یک درس مهم که امیدوارم همه ما از بحران کنونی کرونا یاد گرفته باشیم این است که به همبستگی بیشتری نیاز داریم.

وی افزود: تصمیم امروز در مورد افزایش بودجه برنامه همبستگی المپیک برای چرخه 4 ساله بعدی با 16 درصد افزایش به 590 میلیون دلار، نمایشی بسیار قدرتمند در زمان بحران جهانی است.

علاوه بر این ورزشکاران المپیکی هم از افزایش بودجه 25 درصدی برخوردار خواهند بود. برای اطمینان از در اختیار دادن فرصت‌های بیشتر و بورسیه‌های المپیک در اختیار ورزشکاران، بودجه همبستگی المپیک اختصاص یافته به برنامه‌های حمایت از ورزشکاران برای دوره چهار ساله بعدی 25 درصد افزایش یافته است.

بر اساس برنامه چهار ساله 2016 تا 2020 حدود 25 هزار ورزشکار از طریق همبستگی المپیک مورد حمایت قرار گرفته‌اند که به 3 ورزشکار المپیک تابستانی و زمستانی بورسیه تعلق گرفته است. در بازیهای المپیک ریو 101 مدال توزیع شده به ورزشکارانی اختصاص داشت که بورسیه شده بودند.