استقلال امروز؛ تلفیقی از جوانی، جسارت و تجربه قدیمی‌ترها

صادق ورمزیار درباره برد استقلال در هفته نخست رقابت‌های لیگ بیستم با ما همکلام شد. 

استقلال لیگ را با برد شروع کرد. این چقدر مهم است؟
خیلی! بردهای اول فصل در پایان لیگ حکم طلا را پیدا می‌کنند. برعکس هر تیمی در ابتدای راه بد نتیجه بگیرد در ادامه هر قدر تلاش کند نمی‌تواند جای خالی آن امتیازات را پر کند. 

پس می‌توان به این تیم امید داشت؟
البته هنوز زود است که بخواهیم درباره تیم‌های مختلف از جمله استقلال نظر بدهیم ولی کادر فنی استقلال از افرادی تشکیل شده که هر یک کوله‌باری از تجربه در عرصه بازی و مربیگری در استقلال را به دوش می‌کشند و این کمک می‌کند تیم با لغزش کمتری رو به جلو حرکت کند. یکی از مهم‌ترین مسائل در هر تیمی داشتن کادر فنی قابل اطمینان و اعتناست. 

چطور؟
در این کادر تلفیقی از جوانی، جسارت و تجربه قدیمی‌ترها را می‌توان دید. تقریباً از ۳ یا ۴ نسل از بازیکنان استقلال در این تیم مربیگری می‌کنند که این می‌تواند تجربیات ۴ نسل را در هم بیامیزد. 

برخی بازیکنان مانند کریمی، چشمی، زکی‌پور و طاهرخانی از این تیم جدا شدند. نبود آنها به تیم ضربه‌ای نمی‌زند؟
قطعاً محمود فکری می‌داند چه کار می‌کند. کسی که پیش از شروع رقابت‌ها بگوید هیچ بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن را نمی‌پذیرد یعنی خودش را آماده کرده با هرچه در اختیار دارد برای استقلال افتخار بیافریند. 

بازی اول را هم بدون نفرات جدید برد! این چقدر اهمیت داشت؟
خیلی مهم بود. اینکه فکری به نفرات جدید فهماند بدون آنها هم توانایی کسب پیروزی را دارد. از طرفی به بازیکنان قبلی هم این اعتماد به‌نفس را داد که با حضور نفرات جدید جایگاه خودشان را دارند. 

مس رفسنجان را چطور تیمی دیدید؟
مس تیم خیلی خوب، جنگنده و قدرتمندی بود. پر از مهره‌های هجومی بود که البته در بحث دفاعی هرگز نتوانستند راحت به ۱۸ قدم استقلال نفوذ کنند. این خیلی امیدوارمان کرد که استقلال روی دفاع فکر کرده است. 

این تعطیلی به ضرر استقلال نشد؟
نه! اتفاقاً تیمی که دیرتر به بدنسازی مشغول شد الان فرصت دارد بدن بازیکنانش را تقویت کند تا در ادامه راه با قدرت‌تر جلو بروند.