اعتراض وکیل شکاری به عدم ثبت فسخ قرارداد این مهاجم در سازمان لیگ

هفته گذشته باشگاه تراکتور نسبت به فسخ یک‌طرفه قرارداد رضا شکاری با این تیم معترض شد، اما چهار روز قبل فریبرز محمودزاده، مسؤول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ مدعی شد که این مهاجم چنین اقدامی انجام نداده و قراردادش به ثبت نرسیده است.

اکنون وکیل رضا شکاری با انتشار اطلاعیه‌ای که متن آن را در زیر می‌خوانید، به این موضوع پرداخته و نسبت به عدم ثبت فسخ قرارداد این مهاجم در سازمان لیگ معترض شده است:

«چند روز قبل صحبت‌هایی در مورد شکایت آقای شکاری از باشگاه تراکتورسازی در رسانه‌ها مطرح و اسناد ثبت شکایت و فرم درخواست فسخ ایشان روی سایت سازمان لیگ منتشر گردید. طبق رویه جاری انتشار درخواست بازیکن یا باشگاه که یک سند محرمانه اداری بوده و انتشار آن با مشخصات فردی و شخصی قبل از رسیدگی در کمیته محترم تعیین وضعیت و انضباطی خلاف قانون است، که این موضوع موجب ایجاد مشکلات برای آقای شکاری شده که می‌بایست فدراسیون محترم فوتبال راجع به آن اعلام نظر کند.

در صحبت‌های مطرح شده گفتند که قرارداد آقای شکاری با باشگاه تراکتورسازی پابرجاست و فسخ ایشان ثبت نگردیده در حالی که طبق تبصره ماده ۱۵ مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ۱۳۹۶ "واحد نقل و انتقالات بدون ورود به ماهیت موضوع، فسخ قرارداد را ثبت می‌نماید و مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبت است".

با نگاهی به فرم فسخ آقای شکاری مشخص است، ایشان در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۹ و پیش از آغاز لیگ برتر و در بازه زمانی فسخ به سازمان لیگ مراجعه نموده و طبق آیین‌نامه درخواست فسخ نموده است. همچنین در تاریخ ۷ آبان ماه نیز جهت فسخ مراجعه نمودند که بازهم به دلایل نامشخص و با برخورد سلیقه‌ای فسخ ایشان ثبت نشد. حال این سؤال مطرح می‌شود چرا فسخ ایشان علی‌رغم صراحت آیین‌نامه ثبت نشده؟ در حالی که عدم ثبت درخواست آقای رضا شکاری خلاف آیین‌نامه و غیرقانونی است و هر شخصی می‌بایست با رعایت قوانین و از طریق راه‌های تصریح شده در آیین‌نامه درخواست خود را مطرح و رسیدگی کند تا از هرگونه هرج‌ومرج و بی‌قانونی جلوگیری گردد.

همچنین طبق ماده ۲۶ مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ۱۳۹۶ کمیته تعیین وضعیت بازیکنان به تمامی اختلافات در بُعد ملی رسیدگی می‌کند، در حالی که راجع به وضعیت بازیکنان هم اظهار نظرهایی غیرقانونی شده است، در حالی که طبق آیین‌نامه می‌بایست ثبت انجام و جهت رسیدگی به کمیته تعیین وضعیت ارجاع می‌شد تا کمیته محترم تعیین وضعیت نظر خود را اعلام نماید.

آیین‌نامه ابلاغی فدراسیون محترم فوتبال جهت ایجاد رویه متحد رسیدگی به اختلافات  حقوقی بازیکنان و باشگاه‌ها و جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای و بی‌قانونی تهیه و تنظیم و ابلاغ گردیده، اما با رویه پیش‌آمده، متأسفانه شاهد رویه‌ای سلیقه‌ای و خارج از آیین‌نامه هستیم که می‌تواند به ثبات قانونی در فوتبال لطمه بزند. لذا با توجه به صحبت‌های پیش‌آمده از فدراسیون محترم فوتبال تقاضا داریم طبق آیین‌نامه و در سریع‌ترین زمان به شکایت ما رسیدگی کند و در صورت وقوع هرگونه تخلف با عدالت تصمیم‌گیری شود تا جایی برای این‌گونه رفتارهای سلیقه‌ای و خارج از آیین‌نامه به وجود نیاید.»