حساس‌ترین دیدار هفته بیستم بین تیم‌های مدعی

هفته دوم لیگ برتر فوتبال بعد از تعطیلی ۲ هفته‌ای به علت اردو و بازی دوستانه تیم ملی فوتبال از پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه آغاز شد و در روز‌های جمعه ۳۰ آبان و شنبه یک آذر ماه ادامه خواهد داشت.

مس رفسنجان- گل‌گهر سیرجان/ ۳۰ آبان ۱۶:۱۰

مس رفسنجان که یکی از تیم‌های تازه لیگ برتری شده است با تغییرات بسیار زیادی پا به این مسابقات گذاشته و برای این فصل از رقابت‌ها ۱۷ بازیکن جدید جذب کرده است. محمد ربیعی، هدایت مس رفسنجان را بر عهده دارد و در دیدار اول خود در لیگ برتر مقابل استقلال تهران با نتیجه ۲ - صفر شکست خورد. مسی‌ها در دومین بازی خود باید در دربی کرمان به مصاف تیم گل‌گهر سیرجان بروند.

گل‌گهر جزء تیم‌هایی است که در این فصل از رقابت‌ها، هزینه قابل توجهی کرده است و با توجه به این که  امیر قلعه نویی روی نیمکت این تیم نشسته، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. بعد از پیروزی مقتدرانه این تیم مقابل تیم سپاهان اصفهان خیلی‌ها از این تیم به عنوان یکی از مدعیان کسب سهیمه این فصل از رقابت‌ها نام برده اند. بازیکنانی، چون آرمین سهرابیان، علیرضا حقیقی و سعید صادقی به جمع این تیم اضافه شده اند.

ماشین سازی تبریز- ذوب آهن اصفهان / ۳۰ آبان ساعت ۱۶:۳۵

تیم ماشین سازی در دیدار اول خود مقابل تیم شهرخودرو با نتیجه ۳ - صفر شکست خورد تا شروع نه چندان امیدوار کننده‌ای دراین فصل از رقابت‌‎ها داشته باشد. وحید بیاتلو، سرمربی جوان این تیم بعد از شکست مصاحبه بسیار تندی علیه زهره هراتیان ،رئیس ایفمارک انجام داد که نامش را بعد از این دیدار سر زبان‌ها انداخت. ماشین در فصل قبل رقابت‌ها، عملکرد چندان خوبی نداشته و یکی از گزینه‌های سقوط بود و در این فصل نیز چندان برای این تیم هزینه نشده است. کارشناسان این تیم را یکی از گزینه‌های سقوط می‌دانند.

تیم ذوب آهن اصفهان از سال‌های خوب خود در فوتبال ایران و آسیا فاصله گرفته است و در چند فصل اخیر در میانه جدول حضور داشته و برای سقوط نکردن تلاش می‌کند. این تیم در دیدار اول خود در یک بازی بسیار جذاب مقابل تیم مدعی فولاد خوزستان به تساوی ۲ - ۲ رسید تا شروع قابل قبولی در این فصل از رقابت‌ها داشته باشد. هدایت تیم ذوب آهن بر عهده ملی پوش اسبق کشورمان رحمان رضایی است که به تازگی وارد عرصه مربیگری شده و به نظر می‌رسد انرژی خوبی به این تیم تزریق کرده است تا در این فصل از رقابت‌ها خودشان را در بالای جدول ببینند.

فولاد خوزستان - استقلال تهران/ ۳۰ آبان ساعت ۱۶:۴۰

بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته دوم لیگ بیستم دیدار تیم‌های مدعی فولاد و استقلال خواهد بود. فولادی‌ها که جواد نکونام را از فصل قبل روی نیمکت تیم خود نگه داشته اند، شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارند و ثبات موجود در این باشگاه نوید از روز‌های خوب برای خوزستانی‌ها دارد. این تیم اکثر بازیکنان فصل قبل خود را نگه داشته است و بازیکنان مد نظر نکونام نیز جذب شده اند. فولادی‌ها در یک بازی جذاب در هفته اول لیگ مقابل ذوب‌آهن به تساوی ۲ - ۲ رسیدند.

استقلالی‌ها بعد از چند سال تحت تاثیر عملکرد خوب باشگاه پرسپولیس قرار داشتند و قهرمانی‌های سرخ‌پوشان باعث شده است هوادران آبی نسبت به عملکرد این تیم با وجود نایب قهرمانی فصل قبل، رضایت نداشتند، در این فصل از رقابت‌ها امیدوار کننده ظاهر شده اند. باشگاه استقلال بعد از پشت سر گذاشتن حواشی مدیریتی، محمود فکری را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد و او نیز با یک کادر تمام استقلالی در حال آماده سازی تیم است. استقلالی‌ها در بازی اول خود با نمایشی خوب موفق شدند تیم مس رفسنجان را در ورزشگاه آزادی شکست دهند.