وحید امیری و احسان پهلوان غایبان قطعی پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا

وحید امیری به علت دو کارته شدن و احسان پهلوان به دلیل اخراج در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020 در فینال حضور نخواهند داشت تا در کنار عیسی آل کثیر سه بازیکنی باشند که غایب پرسپولیس در فینال آسیا هستند.

پرسپولیسی ها خیلی سعی کردند که با نامه نگاری بتوانند اجازه بازی وحید امیری و احسان پهلوان را در فینال آسیا بگیرند اما گویا کنفدراسیون فوتبال آسیا با این موضوع مخالفت کرده است.

 امیرعلی حسینی درباره جلسات باشگاه پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: کارگروهی به ریاست سمیعی و تحت نظر پیروانی، گل‌محمدی و شکوری برگزار می‌شود که لیست اولیه ویزا برای بازیکنان و کادر فنی، لیست روزانه و ساعات وعده‌های قضایی را اعلام کردیم و باید زمان تمرینات را مشخص کنیم. دو بار قبل از سفر، یک بار در فرودگاه و هر سه روز یک بار در قطر هم تست کرونا خواهیم داشت.

وی درخصوص صدور ویزا برای فیزیوتراپ جدید پرسپولیس تصریح کرد: بله او مشکلی برای سفر به قطر ندارد.

مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این پرسش که این باشگاه با عوامل برگزاری مسابقات در دوحه در تماس است یا خیر، خاطرنشان کرد: ما تماس‌های غیررسمی داریم، اما مکاتبات رسمی ما با کنفدراسیون فوتبال آسیاست.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حسینی درخصوص تعداد میهمان‌های پرسپولیس در این مسابقه گفت: طبق اعلام AFC، هیئت تیم‌ها نباید بیشتر از 60 نفر باشند. هر تیمی می‌تواند نام 35 بازیکن را ثبت کند و 20 نفر کادر فنی هم باید آی‌دی کارت بگیرند. علاوه بر آن یکی دو نفر از اعضا و نیز اعضای تدارکات، بدون آی‌دی کارت هستند. مجموع همه این اعضا به 60 نفر می‌رسند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نفرات اضافه‌ای به قطر خواهند رفت یا خیر، بیان کرد: این مسابقه یک رویداد منحصر به فرد است که باید پوشش رسانه‌ای خوبی از آن شود. وظیفه داریم برای اصحاب رسانه هم آی‌دی کارت بگیریم. طبق الزام AFC، این 60 نفر باید در لیست باشند که وجود آنها برای هر مسابقه الزامی است.

مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه این باشگاه، لیست جدیدی ارائه می‌کند که پذیرفتن آن بر عهده کنفدراسیون فوتبال آسیاست، اظهار داشت: این 60 نفر در حباب پزشکی خواهند بود که فقط باید در هتل، زمین تمرین یا زمین مسابقه باشند. اگر کسی از این حباب خارج شود، نمی‌تواند به سایر اعضا اضافه شود. ما هم لیست لازم برای ویزا و آی‌دی کارت را ارائه می‌کنیم.

حسینی در مورد تناوب برگزاری کارگروه فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: اعضا هر چند روز یک بار دور هم جمع می‌شوند. جلسات روزانه‌ای هم برگزار می‌شود و امروز (شنبه) هم نشستی با سمیعی و شکوری داشتیم. رهنمودهای سمیعی را گرفتیم و گل‌محمدی لیست اتاق‌بندی و ساعت‌بندی را به ما ارائه می‌کند. مسائل دیگر را هم هماهنگ می‌کنیم و احتمالاً این سفر با پرواز چارتر انجام می‌شود. نامه‌نگاری کردیم هتلی که می‌خواهیم در آن ساکن شویم، درسطح این رویداد باشد تا مشکلات دفعه قبلی را نداشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت عیسی آل‌کثیر و محرومیت وحید امیری در همراهی سرخپوشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: دو بار نامه‌نگاری کردیم، اما جواب خوبی نشنیدیم و با آن موافقت نکردند. چون وقتی قانونی نوشته می‌شود، اجرا می‌شود و ما تلاش خود را کردیم. متأسفانه امیری دو کارت زرد دارد و احسان پهلوان که کارت قرمز داشت، از حضور در فینال محروم هستند.