هفته چهارم لیگ بیستم/ پرسپولیس به دنبال صدرنشینی

مسابقات هفته چهارم لیگ برتر روز دوشنبه با انجام سه مسابقه آغاز می‌شود.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

پرسپولیس - شهرخودرو مشهد ؛ سرخپوشان گل‌نزن به دنبال صدرنشینی

پرسپولیس لیگ بیستم هنوز به شرایط ایده آل نرسیده و در سه مسابقه فقط یک برد داشته و یک گل هم زده که از روی نقطه پنالتی بوده است. گل نزدن پرسپولیس مهم‌ترین نقطه ضعف قهرمان چهار دوره لیگ برتر است. اتفاقی که شاید بعد از جدایی بازیکنانی نظیر علیپور، ترابی و محرومیت عیسی آل کثیر قابل پیش بینی بود. سرخپوشان هفته گذشته با پنالتی که سیامک نعمتی از دست داد شرایطی سختی را تجربه کردند. پرسپولیس اکنون با 5 امتیاز در رده ششم جدول لیگ برتر است و این هفته فرصت دارد تا با شکست دادن شهرخودرو برای اولین مرتبه به صدر جدول لیگ بیستم برسد. البته به شرطی که گل‌گهرسیرجان این هفته امتیازی نگیرد.

شهرخودرو هم هفته گذشته تا دقیقه 93 پیروز میدان بود ولی با یک پنالتی برد را با مساوی مقابل صنعت نفت آبادان عوض کرد. سیدمهدی رحمتی سرمربی غیر رسمی تیم هم در آن بازی اخراج شد تا این هفته محروم باشد. البته رحمتی با کارت سرپرستی روی نیمکت شهرخودرو می‌نشیند و محمد نوازی سرمربی تیم است. امین قاسمی نژاد هم که هفته گذشته مصدوم شده بود به احتمال فراوان مقابل پرسپولیس بازی خواهد کرد او دو گل برای شهرخودرو تاکنون در این فصل زده اما پرسپولیس هیچ گلزنی در جدول گلزنان ندارد. 270 دقیقه بدون گل زدن در جریان بازی رکوردی منفی برای فینالیست لیگ قهرمانان آسیاست.  

تقابل مربیان استقلالی مثل نوازی و رحمتی با یحیی‌گل‌محمدی هم در نوع خود جالب است. البته مهم‌تر از آن تقابل گل‌محمدی با تیم سابق خود است. یحیی با شهرخودرو قرارداد داشت که توانست از این تیم جدا شود جانشین کالدرون آرژانتینی در پرسپولیس شود. 

ماشین سازی تبریز - گل‌گهرسیرجان ؛ تقابل جوان‌ترین و پرافتخارترین مربیان لیگ

ماشین سازی هفته گذشته مقابل استقلال با یک گل مسی‌وار بازیکن کروات آبی‌پوشان شکست خورد و سه امتیاز را در تهران تقدیم حریف کرد. سبزپوشان تبریزی این هفته مقابل صدرنشین لیگ برتر انگیزه زیادی دارند. گل‌گهرسیرجان با امیر قلعه‌نویی در قواره یک مدعی ظاهر شده و فقط دو امتیاز در بازی با فولاد خوزستان از دست داده است. این بازی از یک نظر منحصر به فرد است. تقابل جوان‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر وحید بیاتلو با امیرقلعه‌نویی یکی از با سابقه‌ترین و پرافتخارترین مربیان لیگ برتر. گادوین منشا مهاجم گل‌گهر این روزها تبدیل به ماشین گل‌سازی برای تیم گل‌گهر شده و اکنون با 4 گل زده در صدر گل‌زنان لیگ برتر است. ماشین‌سازی اگر بتواند در تبریز گل‌گهرسیرجان را شکست بدهد یک شگفتی رقم زده و زمینه صدرنشینی موقت پرسپولیس یا فولاد را  در هفته چهارم هم فراهم می‌کند اما بعید است که قلعه‌نویی بازی را به جوان‌ترین مربی لیگ واگذار کند.

فولاد خوزستان - آلومینیوم اراک؛ برد راحت قرمزپوشان اهوازی

شاید بتوان گفت راحت‌ترین بازی نیم فصل اول فولاد از راه رسیده است. آلومینیوم اراک که این فصل به لیگ برتر صعود کرده هنوز گلی در این فصل نزده و فقط یک امتیاز از مس رفسنجان گرفته است. بدبین‌ترین هوادار فولاد هم نمی‌تواند تصور کند که تیم محبوبش در این بازی امتیاز از دست بدهد. فولاد خوزستان یکی از معدود تیم‌هایی است که در این فصل داوری‌ها به ضررش نبوده و حتی برخی اشتباه‌های داوران به سود شاگردان نکونام تمام شده است. رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم اراک هم می‌داند که  بازی سختی در پیش دارد. فولاد خوزستان هم در این هفته فرصت دارد تا به صدر جدول برسد به شرطی که گل‌گهر بازنده شود.

اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر:

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹
فولاد خوزستان - آلومینیوم اراک
داور وسط: میثم حیدری
کمک ها: قهرمان نجفی، صادق رستمی و علی ابراهیمی
ناظر: حسین نجاتی

ماشین سازی تبریز - گل گهرسیرجان
داور وسط:کمیل غلامی
کمک ها:عباس پورحیدری، علی رعیت و امیرسامان سلطانی
ناظر:محسن قهرمانی

پرسپولیس تهران – شهرخودروی مشهد
داور وسط:رضا کرمانشاهی
کمک ها:علی میرزابیگی، محمدرضا مدیرروستا و محمد حسین ترابیان
ناظر:محمدرضا فلاح

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹
فولاد مبارکه سپاهان - سایپا تهران
داور وسط:حسین زیاری
کمک ها:علی رضا مرادی، امید افخمی و ابوالفضل گرجی
ناظر:محسن ترکی

مس رفسنجان - تراکتور
داور وسط:محمدرضا تارخ
کمک ها:محمد هاشمی نسب، نجف پناهی و احمد مرشدی
ناظر:رسول فروغی

صنعت نفت آبادان – ذوب آهن اصفهان
داور وسط:سید وحید کاظمی
کمک ها:محمدعلی پورمتقی، اسماعیل احمدیو حسین زمانی
ناظر:ایرج نظری

پیکان تهران – استقلال تهران
داور وسط:مهدی سیدعلی
کمک ها:سعید قاسمی، حسین گلشنی و سعید رحیمی مقدم
ناظر:فریدون اصفهانیان

نساجی مازندران- نفت مسجدسلیمان
داور وسط:روح الله شریفی
کمک ها:میلاد قاسمی، حمیدرضا افشون و کیوان علی محمدی
ناظر:ابوطالب طاهریان