پیشنهادی نجومی اینتر برای به دست آوردن مسی

لیونل مسی در تابستان اخیر به دنبال جدایی از بارسلونا بود، اما در نهایت به دلیل پافشاری مدیران این باشگاه و وجود بند فسخ 700 میلیون یورویی در قراردادش، تصمیم گرفت سال پایانی قرارداد خود را هم در این تیم بماند، این در حالی بود که گفته می‌شد باشگاه‌هایی همچون پاری‌سن‌ژرمن، اینتر و منچسترسیتی نسبت به جذب او علاقه‌مند بودند. رئیس پیشین باشگاه بارسلونا فاش کرد که این باشگاه در سال 2006 پیشنهادی نجومی از اینتر برای واگذاری لیونل مسی به این باشگاه ایتالیایی دریافت کرده بود، اما به آن پاسخ منفی داده‌اند.

خوان لاپورتا که بین سال‌های 2003 تا 2010 ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده داشت و برای انتخابات پیش روی ریاست این باشگاه هم رسماً کاندیدا شده است، در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «اوندا سِرو» اسپانیا در واکنش به شایعاتی که درباره آینده حرفه‌ای فوق‌ستاره آرژانتینی کاتالان‌ها وجود دارد، گفت: هر کسی که عاشق بارسلوناست، نمی‌تواند نسبت به مسی تردیدی داشته باشد. امیدوارم بتوانم دوباره رئیس باشگاه شوم و سپس با مسی صحبت خواهم کرد. ما در سال 2006 پیشنهاد 250 میلیون یورویی اینتر برای جذب مسی را رد کردیم. ماسیمو موراتی (رئیس وقت باشگاه اینتر) می‌خواست مسی را به اینتر ببرد.

وی افزود: ما برنامه‌ای برای بهبود چشمگیر وضعیت اقتصادی باشگاه داریم. ما می‌توانیم به لحاظ اقتصادی بهتر کار کنیم و این با سختکوشی، شور و عشق شدنی است. می‌خواهیم دوباره هواداران را خوشحال کنیم. این یک وعده انتخاباتی نیست، بلکه وعده‌ای بر اساس اخلاق و تعهد است.