افشاگری از وضعیت شگفت انگیز فدراسیون بیلیارد

جمشید جان‌نثار درمورد شرایط فدراسیون بولینگ ، بیلیارد و بولس و حاشیه‌های مربوط به این رشته اظهار داشت: متاسفانه رشته ما حال و روز خوبی ندارد. کرونا هم مزید بر علت شده و اوضاع بدتر از قبل شده است. دو دستگی بین برخی اعضای فدراسیون و بازیکنان رده بالای ملی باعث ایجاد برخی حواشی شده است.

وی ادامه داد: مشکل این است که اختلاف نظرهایی وجود داشت که برخی روسای هیأت های استانی در مجمع عمومی سالیانه آنها را مطرح کردند. برخی ها اعتقاد داشتند که مسائل مالی در فدراسیون دچار مشکل است. به عنوان مثال، در اعزام ورزشکاران به مسابقات آسیایی و جهانی اعلام می شود که اوضاع مالی وزارتخانه مساعد نیست و ورزشکاران باید با هزینه های شخصی و یا هیأت استانی‌شان به مسابقات بروند. براساس گزارش اداره بازرسی، بعد از مدتی مشخص می شود که فدراسیون بابت اعزام ورزشکاران از وزارتخانه پول گرفته است! 

رئیس هیأت بولینگ، بیلیارد و بولس چهارمحال‌وبختیاری گفت: حرف ما به فدراسیون است که اگر پول گرفته‌اند، چرا به بازیکنان نمی‌دهند؟ از طرف دیگر، مشخص می شود که فدراسیون پولی را که دریافت کرده برای هزینه های جاری فدراسیون خرج کرده است. مورد دیگر اینکه ایران برای مسابقات آسیایی یا جهانی میزبان می شود و چند داور بین المللی هم در این مسابقات حاضر شده اند. چرا حق الزحمه داوران خارجی داده می شود و توجهی به داوران داخلی نمی کنند؟

جان‌نثار خاطرنشان کرد: مورد دیگری را براساس گزارش بازرسی می گویم؛ مسئول فدراسیون فاکتور داده که سرمربی تیم ملی به یک کشور سفر و مبلغی را هم هزینه کرده است. این در حالی است که سرمربی تیم ملی اصلاً به آن سفر اعزام نشده و به آن کشور نرفته است. در واقع برای سفری که انجام نشده، فاکتور نوشته و پول گرفته اند.

وی افزود: سازمان بازرسی به این موضوعات ورود کرد و اسناد را به قوه قضاییه داد. به این ترتیب هاشم اسکندری، رئیس فدراسیون به مدت 6 ماه تعلیق شد و پس از آن به فدراسیون بازگشت. هنوز قوه قضاییه روی این پرونده رای صادر نکرده، اما اسکندری بازگشت. طبق قانون، فدراسیون ها باید تا 15 درصد از مبلغی که از وزارتخانه دریافت می کنند را به استان ها بدهند، اما اسکندری یک ریال هم به استان ها پرداخت نکرده است. 

رئیس هیأت بولینگ، بیلیارد و بولس چهارمحال‌وبختیاری گفت: ما دو دوره به اسکندری رای دادیم و یک دوره هم رای ندادیم. اسکندری هم نظر مثبت ندارد تا مجمع استان هایی که به وی رای نداده اند، برگزار شود. چند روز پیش مجمع عمومی به صورت وبینار برگزار شد، اما به عنوان رئیس هیأت از آن بی خبر بودم تا اینکه یک روز قبل از مجمع دبیر با من تماس گرفت و این موضوع را به من اعلام کرد.

جان نثار خاطرنشان کرد: ما دلمان می خواهد کار کنیم، اما به هر قیمتی این موضوع ممکن نیست. حس می کنم چون برخی هیأت ها به اسکندری رای نداده اند، دلش نمی خواهد با آنها همکاری کند. دو دستگی در فدراسیون ایجاد شده و این موضوع می تواند به رشته ما ضربه بزند. روزی که اسکندری به کار برگشت قرار بود مجمع استان فارس برگزار شود، اما نامه زد که برگزار نشود.