ابتدا باید چوکا را از بحران خارج کنیم

علی لطیفی ، سرمربی جدید تیم فوتبال چوکای تالش ، اظهار داشت: حدود ۴ روز قبل برای اولین بار ریاضی‌مند را دیدم. مدیر برنامه هایم با من تماس گرفت و گفت مسئولان باشگاه چوکا می‌خواهند با من صحبت کنند.

من یکی از گزینه‌های هدایت چوکای تالش بودم و در جلسه‌ای که با مسئولان باشگاه داشتم، درباره مشکلات و شرایط تیم صحبت کردیم و به مسئولان باشگاه گفتم که چوکا شرایط سختی دارد و درباره مسائل مالی با هم صحبت کردیم. در نهایت اعلام کردم که اگر مشکلات باشگاه برطرف شود، حاضرم قرارداد ببندم و چوکا را به یاری خدا از بحران خارج کنیم.

پس از این که مسئولان باشگاه شرایط من را پذیرفتند، قراردادم را امضا کردم

لطیفی در ادامه گفت: ۲ روز بعد ریاضی‌مند به من گفت که نعمت زاده به عنوان شریک او به چوکا آمده و با در اختیار گرفتن ۵۰ درصد سهام باشگاه، مالک جدید چوکا شده است. پس از این که مسئولان باشگاه شرایط من را پذیرفتند، روز گذشته قرارداد رسمی را امضا کردیم.

برای رساندن تیم به لیگ برتر برنامه ۳ ساله دارم

سرمربی جدید چوکای تالش درباره هدف گذاری این باشگاه برای صعود به لیگ برتر گفت: قرارداد من با چوکا یک ساله است و من برای رساندن تیم به لیگ برتر برنامه ۳ ساله دارم. هدف من این است که یک تیم خیلی خوب در فصل جاری داشته باشیم و چوکا را از این بحران خارج کنیم. در وهله بعدی به دنبال صعود به لیگ برتر هستیم. همه تیم‌ها رویای صعود به لیگ برتر را دارند، اما با توجه به شرایط سختی که باشگاه دارد، هدف ما حفظ تیم در لیگ یک است، اما در فصل آینده صعود تیم به لیگ برتر هدف اصلی ما است.

هواداران صبور باشند، چوکا را به جایگاه اصلی اش می رسانیم

او درباره تغییرات زیاد کادرفنی چوکای تالش در چند ماه گذشته و رفت و آمد سرمربیان به این تیم گفت: ما به دنبال این هستیم که در ابتدا بازیکنان را به خودباوری برسانیم تا تیم از شرایط سختی که در آن قرار دارد، بیرون بیاید. به هر حال تعارف نداریم و می‌دانیم که چوکا در بحران است و بدون امتیاز، بدون گل زده و با ۵ گل خورده شرایط بدی دارد. به صراحت می‌گویم که با توانمندی بازیکنان می‌توانیم از این بحران بیرون بیاییم و ان شاالله چوکای تالش را به جایگاه اصلی خودش می‌رسانیم، اما صبوری هواداران خیلی تاثیرگذار است. هواداران باید صبر داشته باشند، زیرا هر مربی، اعم از من و مورینیو برای تزریق تفکرات خود به تیمش حداقل ۵، ۶ هفته زمان نیاز دارد. به اعتقاد من با حمایت هواداران، تلاش بازیکنان و مالکانی که انتظار داریم مشکلات را برطرف کنند، تیم چوکا می‌تواند بحرانی که گریبان گیرش شده را رد کند و پس از ۵، ۶ هفته به شرایط ایده آلی می‌رسد.

تیم ما تعادل ندارد، اما تا نیم فصل باید این شرایط را تحمل کنیم

او افزود: یکی از مشکلاتی که ما داریم در رابطه با بازیکنان است. البته منظورم این نیست که بازیکنان ضعیف هستند، بلکه مشکل ما نامتعادل بودن تیم است، زیرا در یک پُست ۴ بازیکن داریم و در پست دیگر یک بازیکن و این نشان دهنده این است که به خوبی یارگیری نشده است. این مشکل کار ما را سخت‌تر کرده، اما باید تا نیم فصل با همین شرایط پیش برویم و در واقع از نیم فصل دوم، چهره واقعی چوکای تالش که به هیچ تیمی باج نمی‌دهد، نمایان خواهد شد.

ابتدا باید تیم را از بحران خارج کنیم

لطیفی درباره اهدافش در چوکا در نخستین فصل حضورش روی نیمکت این تیم گفت: ابتدا باید تیم را از بحران خارج کنیم تا تیم در لیگ یک بماند. ارائه بازی‌های تماشاگر پسند هدف بعدی ما است، اما در فصل آینده چیزی جز صعود ما را راضی نمی‌کند.

بخشی از قرارداد بازیکنان پرداخت شده است

سرمربی چوکای تالش در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی برای برطرف کردن مشکلات تیم انجام شده گفت: مالک جدید باشگاه به اتفاق ریاضی مند، بخشی از قرارداد بازیکنان را پرداخت کردند و قرار شد به تدریج بقیه مطالبات بازیکنان هم پرداخت شود و به قول‌های خود عمل کنند.

استقلال خوزستان تیم قدرتمندی است، اما در فوتبال غیرممکن وجود ندارد

لطیفی درباره بازی فردای تیمش مقابل استقلال خوزستان گفت: استقلال خوزستان از تیم‌های خوب این فصل است و بازیکنان خوبی در اختیار دارد. این تیم صدرنشین است و بازیکنان آن از مدت‌ها قبل در کنار هم بازی کرده اند. در مقابل ما حتی یک جلسه هم با تیم تمرین نداشتیم و طبیعتا فردا کار سختی مقابل استقلال خوزستان داریم، اما در فوتبال هیچ غیرممکنی وجود ندارد و ما دنبال این هستیم که از آبروی خودمان و چوکا دفاع کنیم. فارغ از نتیجه، می‌خواهیم از بازی فردا سربلند خارج شویم و از نام تیم ریشه دار چوکا در بازی‌های آینده دفاع کنیم.