سرمربی سابق یوونتوس به دنبال حضور در لیگ برتر!

ماسیمیلیانو الگری سرمربی سابق یوونتوس که فعلاً در هیچ باشگاهی به مربیگری مشغول نیست گفت که دوست دارد در تیمی انگلیسی مربیگری خود را دنبال کند: «به نظر من، مربیان خارجی باعث بهبود و پیشرفت فوتبال انگلیس شده‌اند. دوست دارم برای ادامه کار در لیگ برتر مربیگری کنم.»

این اظهارات توسط مربی ۵۳ ساله در حالی عنوان شد که چندی قبل بعد از نتایجی که منچستریونایتد و چلسی گرفتند، برخی رسانه‌ها از وی به عنوان گزینه جانشینی در این دو تیم لیگ برتری نام بردند.

آلگری از ماه می ۲۰۱۹ که یوونتوس را ترک کرد، مربی تیمی نبوده است. او هیچ‌گاه برای مربیگری از ایتالیا خارج نشده.

بیوگرافی ماسیمیلیانو آلگری

ماسیمیلیانو آلگری  (به ایتالیایی: Massimiliano Allegri) (زادهٔ ۱۱ اوت ۱۹۶۷) بازیکن پیشین و مربی کنونی فوتبال اهل ایتالیا است. او آخرین بار، هدایت تیم یوونتوس را بر عهده داشته‌است.

بیوگرافی ماسیمیلیانو آلگری

آلگری در دوران بازی در پست هافبک بازی می‌کرد؛ او برای باشگاه‌های مختلفی در ایتالیا به میدان رفت. او دوران مربیگری خود را در سال ۲۰۰۳ و با تیم‌های کوچکتر آغاز کرد؛ پس از آن او موفق شد تیم ساسولو را به قهرمانی سری سی۱ برساند و نقشی کلیدی در صعود این تیم به سطوح بالای فوتبال ایتالیا ایفا کرد؛ پس از آن او هدایت کالیاری را بر عهده گرفت و موفق شد آن‌ها را به بهترین جایگاه خود در سری آ در حدود ۱۵ سال اخیر برساند و جایزه نیمکت طلایی را به عنوان بهترین مربی سری آ در سال ۲۰۰۹ کسب کند. آلگری در سال ۲۰۱۰ هدایت آ.ث. میلان را بر عهده گرفت و تا ژانویهٔ ۲۰۱۴ هدایت این تیم را بر عهده داشت؛ در فصل ۱۱–۲۰۱۰، او موفق شد تیم میلان را پس از ۷ سال، به مقام قهرمانی سری آ برساند. (میلان آخرین بار در سال ۰۴–۲۰۰۳ قهرمان سری آ شده بود)

در سال ۲۰۱۴،ماسیمیلیانو  آلگری به عنوان سرمربی یوونتوس معرفی شد؛ او موفق شد چهار فصل پیاپی دوگانهٔ داخلی را کسب کند و تبدیل به تنها مربی در ۵ لیگ معتبر اروپایی شود که موفق به انجام این کار می‌شود. او هم‌چنین دو بار یوونتوس را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند اما در هر دو فینال شکست خورد. آلگری سرانجام در سال ۲۰۱۹ از یوونتوس از هدایت یوونتوس کنار گذاشته شد؛ او در حالی یوونتوس را ترک کرد که با پیروزی در ۷۰٫۴ درصد بازی‌ها، رکورد بیش‌ترین درصد پیروزی را در تاریخ یوونتوس به خود اختصاص داده بود.